|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 01:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lukwoj21 |
#521055 Wysłany:
15 Lis 2011, 21:42; Temat postu: faluja obroty przepustnica wyczyszczona |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 13 Lis 2011, Posty: 8
|
Witam jak mam obroty na poziomie ok 700 obr/min to wskazówka obrotomierza delikatnie faluje tak (+) (-) 50obr/min wyczysciłem dzisiaj przepustnice ale problem nadal wystepuje, co moze byc przyczyna?
|
|
Góra |
|
|
|
|
Bury |
#521958 Wysłany:
19 Lis 2011, 14:55; Temat postu: Re: faluja obroty przepustnica wyczyszczona |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 07 Paź 2011, Posty: 61
|
|
Góra |
|
|
lukwoj21 |
#521973 Wysłany:
19 Lis 2011, 15:39; Temat postu: Re: faluja obroty przepustnica wyczyszczona |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 13 Lis 2011, Posty: 8
|
silnik krokowy jest zintegrowany z przepustnica. trzeba wymienic całosc
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#521976 Wysłany:
19 Lis 2011, 15:45; Temat postu: Re: faluja obroty przepustnica wyczyszczona |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
Zaprogramowane nowe położenie zerowe przepustnicy po jej czyszczeniu? Kable, świece, filtr powietrza, sygnał z lambdy, pompa paliwa.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Testus1973 |
#521979 Wysłany:
23 Lis 2011, 16:49; Temat postu: Re: faluja obroty przepustnica wyczyszczona |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 13 Cze 2011, Posty: 39
|
Bury napisał(a): silniczek krokowy do czyszczenia? Lub nowy? No właśnie jak to jest. Niby nie jest wymienialny ale można kupić osobno ? Kolega "lioton" wymieniał i twierdzi, że się da bez wiekszych problemów. Ja też chcę to zrobić tylko pytanie czy to coś da [ Dodano: 23 Lis 2011 16:49 ]U mnie pomogło - przynajmniej chwilowo - wyczyszczenie masy na silniku. Co będzie dalej zobaczymy
_________________ '04 Punto 1.2 V8
'08 Mitsubishi Lancer
|
|
Góra |
|
|
Piłi :) |
#526679 Wysłany:
05 Gru 2011, 20:00; Temat postu: Re: faluja obroty przepustnica wyczyszczona |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Polanka Wielka Rejestracja: 20 Sie 2011, Posty: 38
|
Mam ten sam problem, gdy wyczyściłem krokowca za 2-gim razem to było ok, ale na 5 min później znów to samo! słyszałem coś o musowym zrobieniu adaptacji tego silniczka, czytałem dużo na ten temat jednakże nie znalazłem nić, dużo jest podzielnych opinii na ten temat i cięzko coś określić w jaki sposób to zrobić. Może ktoś się wypowie jak to zrobić?
_________________ Kropek HGT 2000r
|
|
Góra |
|
|
Bytuś |
#526694 Wysłany:
05 Gru 2011, 20:41; Temat postu: Re: faluja obroty przepustnica wyczyszczona |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
adaptacja to nic innego jak odpalenie silnika i pozostawienie go na biegu jałowym do momentu załączenie wentylatora chłodnicy
_________________
|
|
Góra |
|
|
Piłi :) |
#526746 Wysłany:
05 Gru 2011, 22:38; Temat postu: Re: faluja obroty przepustnica wyczyszczona |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Polanka Wielka Rejestracja: 20 Sie 2011, Posty: 38
|
aha, no właśnie do tego momentu nie czekałem... to teraz znów odpiąć aku, silniczek i z powrotem podpiąć, włączyć silnik i czekać do włączenia wentylatora?
_________________ Kropek HGT 2000r
|
|
Góra |
|
|
Krzysztof K. |
#547317 Wysłany:
11 Lut 2012, 07:58; Temat postu: Re: faluja obroty przepustnica wyczyszczona |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lubelskie Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 30
|
lukwoj21 napisał(a): Witam jak mam obroty na poziomie ok 700 obr/min to wskazówka obrotomierza delikatnie faluje tak (+) (-) 50obr/min wyczysciłem dzisiaj przepustnice ale problem nadal wystepuje, co moze byc przyczyna? Witam. Myślę, że nie masz się czym przejmować. Nominalne na biegu jałowym, obroty wynoszą 750 obr/min i jak podaje producent tolerancja prędkości obrotowej wynosi +-50 obr/min (albo 10%, nie jestem pewien). To, czy falowanie obrotów na takim poziomie jest problemem, zależy oczywiście od indywidualnego podejścia użytkownika. W przypadku mojego kropka, to obroty potrafią falować w zakresie +- 500 obr/min na poziomie 3000 obr na jałowym, a czasami potrafi zgasnąć gdy stoję na światłach. Przyzwyczaiłem się do tego (ewentualna naprawa zbyt dużo kosztuje w stosunku do wartości samochodu) i jeżdżę dalej, a kropas ma nalatane już 256000 km, więc ma prawo do takiego zachowania. Szerokich dróg i bezproblemowej eksploatacji.
_________________ Punto II SX 1,2 8V LPG 2000r. Przebieg 275 054 km i już nie wzrośnie.
Dacia Sandero 1,2 16V LPG 75. Przebieg 000 010 km i powoli rośnie.
|
|
Góra |
|
|
ptero80 |
#602073 Wysłany:
04 Sie 2012, 07:58; Temat postu: Re: faluja obroty przepustnica wyczyszczona |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Hi-Men
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: Inne
Wersja: Go!
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 16 Mar 2012, Posty: 29
|
Krzysztof K. napisał(a): lukwoj21 napisał(a): Witam jak mam obroty na poziomie ok 700 obr/min to wskazówka obrotomierza delikatnie faluje tak (+) (-) 50obr/min wyczysciłem dzisiaj przepustnice ale problem nadal wystepuje, co moze byc przyczyna? Witam. Myślę, że nie masz się czym przejmować. Nominalne na biegu jałowym, obroty wynoszą 750 obr/min i jak podaje producent tolerancja prędkości obrotowej wynosi +-50 obr/min (albo 10%, nie jestem pewien). To, czy falowanie obrotów na takim poziomie jest problemem, zależy oczywiście od indywidualnego podejścia użytkownika. W przypadku mojego kropka, to obroty potrafią falować w zakresie +- 500 obr/min na poziomie 3000 obr na jałowym, a czasami potrafi zgasnąć gdy stoję na światłach. Przyzwyczaiłem się do tego (ewentualna naprawa zbyt dużo kosztuje w stosunku do wartości samochodu) i jeżdżę dalej, a kropas ma nalatane już 256000 km, więc ma prawo do takiego zachowania. Szerokich dróg i bezproblemowej eksploatacji. Wiesz całkowita racja sprawa indywidualna .... Nic ciekawego nie wniosłeś do tematu i skoro uważasz ze awarie tego typu to kwestia gustu to powodzenia. Świadczy to tylko o Twojej niechlujności i lenistwie . temat ma służyć poprawie pracy silnika a nie definiowanie objaw bagatelizowanie ich .... Pozdro
_________________ Zapraszam na oględziny http://fiatpunto.com.pl/post560137.html#p560137
|
|
Góra |
|
|
Qbass |
#608790 Wysłany:
31 Sie 2012, 19:55; Temat postu: Re: faluja obroty przepustnica wyczyszczona |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jakub
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 06 Cze 2010, Posty: 573 Pomógł: 8
|
No falowanie obrotów to nie jest normalna i prawidłowa sprawa brakuje tylko stwierdzenia "ten typ tak ma" albo "to tylko fiat", jednak adaptacja zrobiona przez kompa jest skuteczniejsza. Moja rada jak wyczyściłeś przepustnicą zrób adaptacje kompem i zatankuj jakieś dobre paliwo np V-power żeby się wymieszało z tym co masz bo może jest bardzo kiepskie, ja i kolega _marcin00_ mieliśmy identyczne objawy po tankowaniu na Neste a na paliwie z BP wszystko gra i buczy. wymiana przepustnicy to ostateczna i najdroższa opcja.
_________________ BYŁO Punto II FL 1,2 8V 5D BYŁO Stilo MW 1,9 150KM MODE BY CINSOFT BYŁO Seicento 1,1 BYŁO Punto II FL 1,2 8v 5D Niebieska strzała JEST Grande Punto 1,2 8v 3D Czarny gruz JEST Tipo HB 1,4 16V 120 KM DARMOWA DIAGNOSTYKA PI,PII,PIIFL,GP
|
|
Góra |
|
|
BogdanK |
#608846 Wysłany:
01 Wrz 2012, 01:10; Temat postu: Re: faluja obroty przepustnica wyczyszczona |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Falowanie obrotów może być wywołane przez awarię skomplikowanej elektroniki, jak i znacznie prostszych podzespołów. To prawda, że jedną z częstych przyczyn niestabilnej pracy silnika na wolnych obrotach jest problem z regulatorem wolnych obrotów, czyli tzw. silnikiem krokowym. Zazwyczaj szukanie przyczyn zaczyna się właśnie od kontroli tego elementu oraz przepustnicy. Źródeł problemów z utrzymaniem stałych obrotów na biegu jałowym może być jednak znacznie więcej. Warto zacząć od kontroli najprostszych i zarazem najtańszych w naprawie rzeczy. Przede wszystkim należy sprawdzić filtr powietrza – jeśli jest mocno zabrudzony, silnik dostaje zbyt mało powietrza. Następnie należy skontrolować stan świec zapłonowych, przewody wysokiego napięcia i szczelność przewodów podciśnieniowych oraz kolektora dolotowego. Silnik przez nieszczelności może zasysać tzw. lewe powietrze. Wina czasem leży też po stronie instalacji gazowej. Przyczyną nieregularnych obrotów na postoju może być nieprawidłowo działający reduktor. Czasem pomaga jego fachowa regulacja. Czynność tę trzeba jednak zlecić warsztatowi. Jeśli te zabiegi nie pomogą, przyczyn należy szukać w nieprawidłowych wskazaniach czujników (m.in. sond lambda, czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowych, czujnika położenia wału korbowego, czujnika położenia przepustnicy, przepływomierza powietrza). Wystarczy, że jeden z nich będzie przesyłał błędne wskazania do komputera i zaburzy proces dawkowania mieszanki paliwowej. Żeby sprawdzić, który czujnik zawiódł, konieczne będzie podpięcie auta pod komputer diagnostyczny.
_________________
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|