|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
machalp |
#618950 Wysłany:
12 Paź 2012, 20:08; Temat postu: kontrolka check engine, zrobione obejście |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 1
|
WITAM SERDECZNIE Zakupiłem pół roku punto 2 1.2 8v bez lpg i mam problem z kontrolką silnika a mianowicie po przekręceniu zapłonu kontrolka gaśnie z pozostałymi mimo że silnik nie jest jeszcze uruchomiony a powinna gasnąć dopiero po odpaleniu silnika. Przy zakupie auta nie zwróciłem na to uwagi, byłem samochodem na przeglądzie i okazało się że ma przekroczoną normę emisji spalin na co diagnosta stwierdził że mam uszkodzoną sondę lambda, no i chyba ma rację bo punto trochę dużo pali 8-9l/100. Wniosek z tego taki że zostałem oszukany przez sprzedającego który musiał zrobić jakieś obejście kontrolki silnika że by nie sygnalizowała uszkodzonej sondy i teraz moje pytanie brzmi ; jak to przywrócić do stanu pierwotnego,czy dużo jest z tym roboty i czy obejdzie się bez podłączania do kompa? Mam zamiar jeszcze odczytać kody błędów czy faktycznie z sondą coś nie tak ale problem z kontrolką tak czy siak muszę rozwiązać. Proszę o pomoc i wskazówki. POZDRAWIAM
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#618959 Wysłany:
12 Paź 2012, 20:31; Temat postu: Re: kontrolka check engine, zrobione obejście |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
1. Przyjrzyj się z którą kontrolką gaśnie "marchewa". 2. Przeczytaj manual z dodawaniem kontrolki otwartych drzwi (przydatne w celu zapoznania się z postępowaniem przy demontażu zegarów). 3. Sprawdź dodane połączenia przy "marchewie" z podejrzaną drugą kontrolką namierzoną w punkcie 1. 4. Zapewne oryginalne ścieżki do "marchewy" zostały przecięte. Trzeba je będzie zmostkować.
Powyższe postępowanie opiera się na moim założeniu, iż w zegarach jest tzw. niezły drut (wszystko widoczne już na pierwszy rzut oka). Innej opcji z kombinowaniem raczej nie ma.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|