You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 14:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #204085 Wysłany: 02 Sty 2009, 20:15; 
 Temat postu: Regeneracja Reduktora LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Regeneracja reduktora LPG.


Rok temu, miałem problem, nie chciał jechać na LPG, rzucało silnikiem na wolnych, trochę pomagało dłuższe rozgrzanie na benzynie, ale i tak nie do końca. Po namyśle.. membrany reduktora, i to było to. Czas, trudne warunki pracy, sprawiły, zanik ich elastyczności „struchlały”.

Instalacja miała 4 lata i 60 tyś przebiegu.

Naprawa, potrzebne rzeczy:

1. Zestaw naprawczy oryginalny w moim wypadku lovato elektronik.
48zł allegro.
2. Klucze imbus i torx, małe kompleciki, klucz 13,14,17 płaskie i oczkowe.
3. Benzyna- najlepiej wytrawiacz, szczotka drucianka, i inne do czyszczenia
4. Ok. 2 godzin, 1 piwko w trakcie czyszczonka.

Zakręćmy zawór na butli gazu, zapalmy silnik, przełączmy na LPG, niech się wypali co jest w reduktorze i przewodzie. Jak już zgaśnie, odłączamy akumulator i wyjmujemy, pamiętajmy zapiszmy gdzie szedł jaki kabelek, gdzie plus gdzie minus, odłączamy przewody z cieczą chłodniczą, trochę wycieknie płynu i ostro zapowietrzymy układ chłodzenia.. Odkręcamy reduktor i do „garażu”.


Mały imbusik i odkręcamy osłony, pod nimi są membrany. Po odkręceniu osłony, wyjmujemy membrany, plus dźwigienki, te są przykręcone na torx. Odkręcamy elektrozawory i czyścimy, pamiętajmy co jak idzie w elektrozaworach, w środku są ruchome elementy. Wykręcając śrubę regulacyjna tą dużą ze sprężynką policzmy ile obrotów wykręciliśmy, ewentualnie wkręcamy do końca i policzmy, chodzi o to by później od razu prawidłowo ustawić skład mieszanki.


Image


Image


Image


Image

Image


Reduktor jest bardzo prostą konstrukcją, po wyjęciu tych elementów, czyścimy jego wnętrze, im dokładniej, tym lepiej..

W dźwigniach wyjmujemy uszczelki/grzybki, te grzybki są też w środku elektrozaworów, też je wyjmujemy bo są wyrobione. W zestawie naprawczym, jest wszystko co nam potrzeba, wszystko ładnie pasuje. Najlepiej rozebrać jeden elektrozawór i od razu go złożyć po wymianie grzybka i wyczyszczeniu.


Image

Image

Image


Image

Image

Image

Image


Membrany :E :P

Image


Image

W moim reduktorze jest druga dyszka, biegu jałowego, w niektórych jej nie ma, odpowiada, za utrzymanie pracy silnika na wolnych obrotach, bez udziału membran, przez nią zawsze płynie gaz. Generalnie też zapamiętać jak była ustawiona, wkręćmy ją i pamiętajmy ile się wkręciła na Maksa, prawdopodobnie 1-2 obroty lub mniej. "Rys wyżej.." :!:

Gdy już wszystko poczyszczone, zakładamy dźwigienki, przykręcamy je, następnie zakładamy membrany, zapinając je na dźwignie. Montujemy wszystko jak przy demontażu, ale w drugą stronę.


Wynik:) - Składaniem zajołem się w domku :banan:


Na tej fotce, opis śruby regulacyjnej..

Image

Image

Image

Image

Image


Mam nadzieje, że mój poradnik da zarys całej operacji, naprawdę nic trudnego. Dodam, że autko po tym na gazie śmiga lepiej niż na benzynie:).

Autor: Adas

Pisałem to z myślą o.. :) :wink:

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #235921 Wysłany: 03 Kwi 2009, 18:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Mar 2009,
Posty: 35
a jak odpowietrzyłes układ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #235950 Wysłany: 03 Kwi 2009, 20:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Normalnie:). Dolewałem do zbiornika wyrównawczego, odkręcałem dwa odpowietrzniki.. Dolej na max do wyrównawczego, powinien sam się odpowietrzyć.

P.S. Robota robiona rok temu, a do tej pory wszystko śmiga elegancko. Zarówno LPG jak i Benzyna(tu pomogły nowe sondy lambda-oryginalne bosch punto 2).

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #235977 Wysłany: 03 Kwi 2009, 21:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Najlepiej odkręcić odpowietrznik na chłodnicy, odpowietrzyć, zamknąć, odpowietrzyć obieg nagrzewnicy, zamknąć odpowietrznik nagrzewnicy. To wszystko z poziomem płynu chłodniczego pod samiuuśki korek (uzupełniając oczywiście). Dzięki temu nie zapowietrzy się przy robocie przypadkowo ;)

Po zakończeniu odpowietrzania znowu odkręcamy odpowietrznik chłodnicy tak, aby ostawić poziom płynu odrobinkę ponad max.

p.S. oczywiście odpowietrzanie/zalewanie układu chłodniczego wykonujemy na nagrzanym silniku (duży obieg/otwarty termostat).

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #625353 Wysłany: 10 Lis 2012, 10:09; 
 Temat postu: Re: Regeneracja Reduktora LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Już wiem ile wytrzymuje taki reduktor, 4 lata :mrgreen: . Dokładnie po 4 latach znów pojawiają się delikatne objawy zużycia membran. Na wolnych obrotach potrafi telepać silnikiem, obroty spadają czasami do 500 obr/min :D. Oryginalny zestaw naprawczy kupiłem za 40zł, za jakieś 30 minut idę wyjmę reduktor i przeprowadzę jego drugą regenerację.

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO