You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 08 Maj 2024, 07:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #620550 Wysłany: 19 Paź 2012, 02:09; 
 Temat postu: Test opon zimowych - 2012
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Test opon zimowych – 2012


Sprawdziliśmy popularne modele opon zimowych. Testy na śniegu, mokrym i suchym asfalcie pokazują, która zimówka jest najlepsza.

Dzięki testom publikowanym w prasie motoryzacyjnej oraz właściwemu naświetleniu konieczności stosowania opon zimowych, Polska jest w ścisłej europejskiej czołówce pod względem sprzedaży opon zimowych. Natomiast jeżeli chodzi o ogólną sprzedaż opon, to niebawem wskoczymy na piąte miejsce, wyprzedzając Hiszpanię.

Jak co roku, także w 2012r zorganizowaliśmy test opon zimowych. Próby odbywały się w dwóch miejsca: na torze śnieżnym, wytyczonym w szwajcarskich Alpach oraz na asfaltowym torze na terenie Niemiec.

Test opon zimowych ma udzielić odpowiedzi na pytanie odnośnie najlepszej opony zimowej, uwzględniając popularne modele na naszym rynku. Do testu wybrano 7 opon zimowych w rozmiarze 205/55 R16:
> Barum Polaris 3 (cena 325 zł),
> Continental WinterContact TS850 (cena 470 zł),
> Dębica Frigo 2 (cena 284 zł),
> Dunlop SP Winter Sport 4D (cena 441 zł),
> Goodyear Ultra Grip 8 (cena 449 zł),
> Michelin Alpin A4 (cena 455 zł),
> Sava Eskimo HP (cena 341 zł).

Wybierając oponę optymalną dla siebie, należy zwrócić uwagę na warunki jazdy. Najlepsza opona do warunków górskich nie zawsze musi być optymalna na autostradzie. Warto więc przeanalizować wyniki poszczególnych prób.


Klasyfikacja opon w poszczególnych kategoriach (wraz z uzyskanymi punktami);

Na śniegu:
1. Dębica (99,4 pkt)
2. Continental (99,0 pkt)
3. Michelin (96,6 pkt)
4. Goodyear (96,3 pkt)
5. Sava (95,9 pkt)
6. Dunlop (95,8 pkt)
7. Barum (95,1 pkt)

Dębica była najlepsza w hamowaniu na śniegu (z prędkości 40 km/h), w trakcji na śniegu (maksymalna siła napędowa) oraz w przyśpieszeniu z ASR na śniegu (czas przyśpieszania do 30 km/h). Tylko w jednej konkurencji nieznacznie lepszy od Dębicy okazał się Continental, który zajął pierwsze miejsce w jeździe na czas (czas przejazdu toru 1450 m – kręta zaśnieżona droga alpejska pod górę), uzyskując lepszy czas przejazdu od Dębicy o 1,4 sekundy.


Mokra nawierzchnia:
1. Continental (98,0 pkt)
2. Goodyear (97,8 pkt)
3. Michelin (93,9 pkt)
4. Dunlop (93,2 pkt)
5. Barum (92,3 pkt)
6. Sava (90,4 pkt)
7. Dębica (79,7 pkt)

Continental okazał się najlepszy w hamowaniu na mokrej nawierzchni (z prędkości 100 km/h), w jeździe po mokrym torze (czas przejazdu toru 1835 m) oraz w jeździe po mokrym okręgu na czas. Natomiast w konkurencjach: maksymalne przeciążenie boczne i maksymalna prędkość jazdy bez poślizgu kół na mokrej nawierzchni, najlepiej poradził sobie Goodyear.


Sucha nawierzchnia:
1. Continental (99,9 pkt)
2. Michelin (98,9 pkt)
3. Dunlop (98,0 pkt)
4. Barum (96,7 pkt)
5. Goodyear, Sava i Dębica (po 94,3 pkt)

Continental okazał się najlepszy we wszystkich kategoriach na suchej nawierzchni (podobne właściwości można przypisać oponie Michelin).


Podsumowanie
Najbardziej wszechstronna oponą okazał się po raz kolejny Continental. Nowy model ContiWinterContact TS850 postawił poprzeczkę bardzo wysoko. Co ciekawe, doskonałe właściwości jezdne udało się tu uzyskać przy bardzo niskich oporach toczenia, a przecież jeszcze kilka lat temu było to piętą achillesową opon spod znaku pomarańczowego rumaka. Bardzo dobrze zaprezentowały się również opony Michelin i Goodyear. Bezpieczne i przewidywalne w każdej sytuacji. Można je polecić z czystym sumieniem. Zgodnie z przewidywaniami, budżetowe ogumienie musiało ustąpić drogim oponom klasy premium. Interesująco wyglądają wyniki Dębicy, radzi sobie ona bardzo kiepsko na mokrym asfalcie, ale doskonale na śniegu – lepiej niż jakakolwiek opona premium.
Jednak warto wiedzieć, że nawet najgorsza opona z tego testu będzie lepsza niż zimówka zużyta w 50%.


- źródło: Motor

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #620603 Wysłany: 19 Paź 2012, 15:22; 
 Temat postu: Re: Test opon zimowych - 2012
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie
Rejestracja: 17 Lis 2009,
Posty: 1132
W Niemczech dużo osów jezdzi na Debicach:)

_________________
2001 r 1.2 8v LpG+PB:)
topic22136.html

Kropek GP - Włoszczyzna
post432985.html#432985

Croma
topic36517.html

Fiat Freemont
topic42831.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #620664 Wysłany: 19 Paź 2012, 20:35; 
 Temat postu: Re: Test opon zimowych - 2012
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Auto świat też zaprezentował test 42 opon zimowych - klasy premium, z których wyróżnił tylko 15 opon zasługujących na uwagę (w kolejności od najlepszej):
> Continental WinterContact TS 850
> Semperit Speed-Grip 2
> Bridgestone Blizzak LM-32
> Pirelli Winter Snowcontrol Sreie 3
> Falken Eurowinter HS449
> Goodyear UltraGrip 8
> Michelin Alpin A4
> Dunlop SP Winter Sport 4D
> Hankook Winter i*cept RS
> Uniroyal MS plus 66
> Fulda Kristall Control HP
> Firestone Winterhawk 2 Evo
> Nokian WR D3
> Kleber Krisalp HP2
> Maxxis Presa Snow MA-PW.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #620669 Wysłany: 19 Paź 2012, 20:48; 
 Temat postu: Re: Test opon zimowych - 2012
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
AŚ jest jak Fakt wśród gazet motoryzacyjnych - czysty marketing i reklama ;)

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #620676 Wysłany: 19 Paź 2012, 21:19; 
 Temat postu: Re: Test opon zimowych - 2012
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Danko8790 napisał(a):
W Niemczech dużo osób jezdzi na Debicach:)

Też mam Dębicę Frigo 2 :) i jestem z nich zadowolony. W okresie zimowym, jeśli jezdnie jest sucha lub mokra, to na każdej zimówce czy oponie letniej można jechać. Ale jak w mediach "trąbią" o trudnych warunkach zimowych (duże opady śniegu, zaskoczeni drogowcy, auta nie dające rady na śniegu wjechać pod górę, stojące w poprzek drogi lub leżące w rowie, itd.), to wtedy Dębica pokazuje co potrafi :)

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #620677 Wysłany: 19 Paź 2012, 21:25; 
 Temat postu: Re: Test opon zimowych - 2012
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Dębice zimowe dobrze jadą w kopnym śniegu. A na mokrym to chyba każda leci. Coś za coś, jak opona jest do wszystkiego (niby dobra wszędzie), to jest do niczego, nie od dziś wiadomo, że najbardziej miękkie zimówki jadą w śniegu jak po szynach (Dębica), a na mokrym lecą (tak samo moje NALEWKI Targum ;) ). Po prostu trzeba uważać i tyle.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #620755 Wysłany: 20 Paź 2012, 10:24; 
 Temat postu: Re: Test opon zimowych - 2012
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
Angry_Us3r napisał(a):
AŚ jest jak Fakt wśród gazet motoryzacyjnych - czysty marketing i reklama

dokładnie i sporo baboli też walą więc już dawno odstawiłem tą gazetę, swoją drogą jakoś żadne testy mnie nie przekonują, w każdym inaczej piszą :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #620756 Wysłany: 20 Paź 2012, 10:32; 
 Temat postu: Re: Test opon zimowych - 2012
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
wojtass18 napisał(a):
Angry_Us3r napisał(a):
AŚ jest jak Fakt wśród gazet motoryzacyjnych - czysty marketing i reklama

dokładnie i sporo baboli też walą więc już dawno odstawiłem tą gazetę, swoją drogą jakoś żadne testy mnie nie przekonują, w każdym inaczej piszą :E

Dlatego w temacie jest test opon zimowych przeprowadzony przez tygodnik Motor :)

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #620758 Wysłany: 20 Paź 2012, 10:40; 
 Temat postu: Re: Test opon zimowych - 2012
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Cytuj:
> Continental WinterContact TS 850
> Semperit Speed-Grip 2
> Bridgestone Blizzak LM-32
> Pirelli Winter Snowcontrol Sreie 3
> Falken Eurowinter HS449
> Goodyear UltraGrip 8
> Michelin Alpin A4
> Dunlop SP Winter Sport 4D
> Hankook Winter i*cept RS
> Uniroyal MS plus 66
> Fulda Kristall Control HP
> Firestone Winterhawk 2 Evo
> Nokian WR D3
> Kleber Krisalp HP2
> Maxxis Presa Snow MA-PW.



Same modele Premium. :E Nie ma to, jak wrzucić klasę Eco do jednego wora ze wszystkim i już w następnych numerach (oni tak robią, co numer przechodzi coraz mniej oponek) testować tylko te najlepsze siłą rzeczy.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #620806 Wysłany: 20 Paź 2012, 17:00; 
 Temat postu: Re: Test opon zimowych - 2012
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Angry_Us3r napisał(a):
Cytuj:
> Continental WinterContact TS 850
> Semperit Speed-Grip 2
> Bridgestone Blizzak LM-32
> Pirelli Winter Snowcontrol Sreie 3
> Falken Eurowinter HS449
> Goodyear UltraGrip 8
> Michelin Alpin A4
> Dunlop SP Winter Sport 4D
> Hankook Winter i*cept RS
> Uniroyal MS plus 66
> Fulda Kristall Control HP
> Firestone Winterhawk 2 Evo
> Nokian WR D3
> Kleber Krisalp HP2
> Maxxis Presa Snow MA-PW.



Same modele Premium. :E Nie ma to, jak wrzucić klasę Eco do jednego wora ze wszystkim i już w następnych numerach (oni tak robią, co numer przechodzi coraz mniej oponek) testować tylko te najlepsze siłą rzeczy.

Masz rację - to są modele z AŚ) :) Auto Świat przedrukowuje testy z niemieckiego odpowiednika i dotyczące opon zimowych bardziej dla rynku Niemieckiego. Natomiast Motor w swoich testach uwzględnia również opony budżetowe (Dębica, Sava, Barum) - czyli robi testy przydatne dla Polskich kierowców.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #620811 Wysłany: 20 Paź 2012, 17:12; 
 Temat postu: Re: Test opon zimowych - 2012
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
też jest tak że do nowych modeli opon do testu dorzucają te które są na rynku od jakiegoś czasu i później jest tak że opona w jednym roku jest dobra a w drogim dostaje kiepskie noty, ADAC czy AŚ, Motor w takie testy to ja nie wierze


Góra
 Profil  
 
 
 Post #626053 Wysłany: 14 Lis 2012, 19:30; 
 Temat postu: Re: Test opon zimowych - 2012
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Wg mnie bieżnik ktory sprawdzi sie przy wąskiej oponie przy szerokiej może wypadać dużo gorzej i na odwrót.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO