lioton napisał(a):
mario1978 napisał(a):
linka sprzegla
W PII nie ma linki tylko hydraulika
Tak, że
Adrian KRK, możesz ewentualnie popsikać na trzpień siłownika w komorze silnika a do przesmarowania pompy ( to co masz w linku od
mario1978 ) wcale nie musisz jej wykręcać ale to pewnie i tak nic nie da jej smarowanie.
Tak wiem ze jest hydrauliczne, nie do konca wyjasnilem w czym rzecz, rysunek mogl wprowadzic w blad. Dobrze to okresliles, w komorze silnika trzpien silownika, cos co na tej kulce sie "porusza" czy jak to tam nazwac. W pracy kumpel napsikal mi smaru w sprayu wszedzie tam, gdzie mechanizm pracuje, rowniez od srodka w kabinie pasazerskiej, nie odkrecalismy silownika jak z opisu, auto na podnosnik z odkreconym kolem i widzielismy mechanizm, skrzypienie pedalu sprzegla ustapilo a rowniez z nim slizganie sie sprzegla, cos musialo sie tam w suche dni zacierac/nie bylo slizgu na kulce itp. Byc moze ma to samo, a byc moze jak pisalem w drugim poscie sprzeglo sie slizga. A dlaczego to zrobilem? W DTE o ktorym wczesniej pisze, w instrukcji diagnozowania "zlizgania sie sprzegla" zaczyna sie wlasnie od metody sprawdzenia, czy skok pedalu sprzegla powoduje skok silownika, a wymiana sprzegla jest w instrukcji na koncu, po drodze sa inne glownie wlasnie zwiazane z pedalem sprzegla i jego polaczeniem z silownikiem. Na forum gdzies byla informacja, ze ktos wymienil sprzeglo i nadal mu sie slizgalo, to potwierdza moj przypadek i ten z opisu DTE. U mnie pomoglo.
To ze jest hydrauliczne nie zmienia faktu, ze byc moze faktycznie jest przy silowniku regulacja, wzmianka jest tutaj
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic ... 875#680384, rowniez tesciu ktory ma Fiata BRAVO II mowil mi, ze w ASO mu regulowali skok sprzegla gdzie rowniez jest hydrauliczne, zadam sobie trud i zajrze do DTE co oni pisza..... Ponizej krok po kroku, jak wykonac diagnostyke sprzęgła. Mam nadzieje ze sie to komus przyda, i zanim wymienicie sobie sprzeglo, sprawdzcie czy to na pewno to....
Sprzęgło ślizga się - W każdych warunkach1. SPRAWDZENE WSTĘPNERuszyć samochodem z czwartego biegu, puszczając stopniowo pedał sprzęgła i sprawdzić czy występuje nieprawidłowość: samochód nie rusza, a silnik nie wyłącza się.
Diagnoza - Przejść do punktu
SPRAWDZENIE SKOKU DŹWIGNI SPRZĘGŁARozwiązanie - Koniec diagnostyki.
2. SPRAWDZENIE SKOKU DŹWIGNI SPRZĘGŁASprawdzić od wewnątrz komory silnika, czy po naciśnięciu pedału sprzęgła dźwignia sterująca sprzęgłem uzyska właściwy skok.
Diagnoza - Skok dźwigni nieprawidłowy.
Rozwiązanie - przejść do punktu
SPRAWDZENIE PEDAŁU SPRZĘGŁA.3. SPRAWDZENIE PEDAŁU SPRZĘGŁAOdłączyć pedał sprzęgła od jego napędu i sprawdzić czy w zakresie skoku przesuwa się bez blokowania się, bez oporów
Diagnoza - Luz lub blokowanie się pedału sprzęgła
Rozwiązanie - Wymienić pedał sprzęgła. Koniec diagnostyki.
4. SPRAWDZENIE PRZESUWANIA SIĘ POPYCHACZA WYSPRZĘGNIKASprawdzić skok i czy popychacz wysprzęgnika powraca do położenia wyjściowego.
Diagnoza - Nieprawidłowy skok popychacza wysprzęgnika
Rozwiązanie - Odłączyć wysprzęgnik od dźwigni sprzęgła i sprawdzić, czy przesuwa się ona swobodnie.
Jeżeli dźwignia przesuwa się swobodnie przejść do punktu
SPRAWDZENIE WYSPRZĘGNIKA STERUJĄCEGO SPRZEGŁEM (W SAMOCHODZIE)5. SPRAWDZENIE WYSPRZĘGNIKA STERUJĄCEGO SPRZEGŁEM (W SAMOCHODZIE)Odłączyć wysprzęgnik od dźwigni sterującej sprzęgłem, utrzymując połączenie z układem hydraulicznym. Nacisnąć pedał sprzęgła powodując wytworzenie ciśnienia i przesuniecie popychacza wysprzęgnika, sprawdzić jego skok. Z trzpieniem pozostawionym w popychaczu wysprzęgnika, sprawdzić czy w zakresie skoku przesuwa się swobodnie.
Problem nie hydrauliczny - Przejść do punktu
SPRAWDZENIE DŹWIGNI I ŁOŻYSKA WYCISKOWEGO SPRZĘGŁA (PRZY WYMONTOWANEJ SKRZYNI BIEGÓW).Diagnoza - Uszkodzony wysprzęgnik sterujący sprzęgłem
Rozwiązanie - Wymontować wysprzęgnik sterujący sprzęgłem. Koniec diagnostyki.
6. SPRAWDZENIE WYSPRZĘGNIKA STERUJĄCEGO SPRZEGŁEM (PRZY WYMONTOWANEJ SKRZYNI BIEGÓW)Po demontażu na stanowisku warsztatowym podłączyć ciśnienie (sprężonego powietrza) i sprawdzić skok popychacza (Próba ta odzwierciedla działanie w samochodzie). Nota: Ta próba pozwala upewnić się, że usterka znajduje się w wysprzęgniku, a nie w przewodach, czy w pompie.
Diagnoza - Uszkodzony wysprzęgnik sterujący sprzęgłem
Rozwiązanie - Wymontować wysprzęgnik. Koniec diagnostyki.
7. SPRAWDZENIE SKOKU PEDAŁU SPRZEGŁAPrzy rozłączonym układzie, sprawdzić naciskając i zwalniając pedał, czy jego skok jest prawidłowy.
Diagnoza - Uszkodzona pompa hydrauliczna
Rozwiązanie - Wymienić pompę wtryskową. Koniec diagnostyki.
Diagnoza - Przewód elastyczny ze zbiornika i pompy sprzęgła zużyty lub zdeformowany
Rozwiązanie - Wymienić przewód. Koniec diagnostyki.
Diagnoza - Przewód elastyczny zasilający wysprzęgnik zużyty lub zdeformowany.
Rozwiązanie - Wymienić przewód. Koniec diagnostyki.
8. SPRAWDZENIE DŹWIGNI I ŁOŻYSKA WYCISKOWEGO SPRZĘGŁA (PRZY WYMONTOWANEJ SKRZYNI BIEGÓW)Po wymontowaniu skrzyni biegów sprawdzić, czy dźwignia sterująca nie przesuwa się z dużym oporem (spowodowanym zanieczyszczeniami lub brakiem smaru), łożysko wyciskowe sprzęgła przesuwa się swobodnie w swoim gnieździe i czy nie posiada miejscowych uszkodzeń.
Diagnoza - Występują zanieczyszczenia lub zużycie spowodowane niedostatecznym smarowaniem, w konsekwencji czego łożysko wyciskowe sprzęgła nie jest przesuwane odpowiednio przez dźwignie.
Rozwiązanie - Wymienić elementy nieprawidłowe lub uszkodzone. Koniec diagnostyki.
9. SPRAWDZENIE ZESPOŁU SPRZĘGŁASprawdzić wzrokowo stan zespołu sprzęgła, czy nie występują pęknięcia (tarczy dociskowej) i/lub określonych widocznych uszkodzeń (tarcza). Wykonać pomiar z użyciem czujnika jak opisano w instrukcji napraw.
Diagnoza - Widoczne uszkodzenia na tarczy sprzęgła i l/lub pęknięcia na tarczy dociskowej.
Rozwiązanie - Wymienić zespól sprzęgła. Koniec diagnostyki.
10. SPRAWDZENIE PIASTY ROWKOWANEJ PRZESUWNEJ SPRZĘGŁASprawdzić w kolejności:
- czy nie występuje nadmiar smaru w tulejce piasty tarczy sprzęgła i walka głównego skrzyni biegów;
- piastę i wałek główny.
Diagnoza - Walek główny uszkodzony, piasta zużyta, nadmierna ilość smaru w tulejce.
Rozwiązanie - Wymienić piastę i/lub wałek główny. Koniec diagnostyki.
11. SPRAWDZENIE KOŁA ZAMACHOWEGOSprawdzić funkcjonowanie kola zamachowego. W szczególności sprawdzić:
- stan powierzchni;
- zużycie;
- czy występują zarysowania;
- oznaki przegrzania
Diagnoza - Koło zamachowe uszkodzone.
Rozwiązanie - Wymienić kolo zamachowe. Koniec diagnostyki.
12. SPRAWDZANIE PRAWIDŁOWEGO FUNKCJONOWANIASprawdzić, czy usterka została usunięta.
Diagnoza - Usterka występuje
Rozwiązanie - Wybierz erratę procedury diagnostycznej: zamknij.
DTE rowniez umozliwia przeprowadzenie diagnostyki krok po kroku sprzęgła, dla innych przyczyn problemów:
- sprzęgło nie rozłącza się prawidłowo
- sprzęgło drga lub szarpie
- zacinanie się pedału sprzęgła
Zainteresowani niech zasiegna porady wujka google w sprawie DTE.