You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 07:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #642228 Wysłany: 31 Sty 2013, 18:37; 
 Temat postu: śruba czy krokowy
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Wrz 2012,
Posty: 40
Witam. Posiadam Instalacje II generacji i krokowiec na wężu czeka mnie wymiana parownika a mechanik (znajomy) powiedział że jak będę miał nowy parownik i śrubę i dobrze się to ustawi to będzie lepiej śmigał niż na silniczku krokowym. Oczywiście temat wałkowany w Google ale zdania są podzielone, jak to na tą chwile wygląda? :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #642237 Wysłany: 31 Sty 2013, 18:59; 
 Temat postu: Re: śruba czy krokowy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Na tę chwilę wygląda, że mówi bzdury, od tego jest II generacja żeby była IIgą generacją, a nie 1,5generacją...
Nie umie wyregulować obrotów na jałowym na parowniku i ułatwia sobie pracę? Hm.
Od tego jest krokowiec, żeby mniej palił i miał z grubsza odpowiednią dawkę do obciążenia i obrotów, na hamowaniu silnikiem odcina dopływ.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642290 Wysłany: 31 Sty 2013, 21:22; 
 Temat postu: Re: śruba czy krokowy
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Wrz 2012,
Posty: 40
a czy taki krokowiec się mocno zużywa? czy również ze zmiana parownika kupić też nowego krokowca?
jak sprawdzić jego prawidłowe działanie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642291 Wysłany: 31 Sty 2013, 21:25; 
 Temat postu: Re: śruba czy krokowy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Najpierw wymień parownik. Jak będzie okej, to nic więcej nie wymieniać. Jak będziesz podejrzewać krokowca po wymianie, możesz go równie dobrze sam wymienić (2 opaski i wtyczka, phi).
Ale tak poza tym to bym zlecił wymianę gazownikowi, przy okazji podepnie Ci instalkę pod kompa i zrobi regulację, na pewno taniej, niż gdybyś robił to osobno, a może nawet nic nie weźmie. A regulację parownika i tak przeprowadzi, wiec będzie wszystko po przeglądzie na tip top.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642536 Wysłany: 01 Lut 2013, 20:26; 
 Temat postu: Re: śruba czy krokowy
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Wrz 2012,
Posty: 40
Okej. dzięki na info :) wymieni mi znajomy a ustawie u gazownika oczywiście


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642688 Wysłany: 02 Lut 2013, 13:23; 
 Temat postu: Re: śruba czy krokowy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Paź 2011,
Posty: 381
Pomógł: 11
Angry_Us3r napisał(a):
Na tę chwilę wygląda, że mówi bzdury, od tego jest II generacja żeby była IIgą generacją, a nie 1,5generacją...
Nie umie wyregulować obrotów na jałowym na parowniku i ułatwia sobie pracę? Hm.


Tu się zgodzę ;)

Angry_Us3r napisał(a):
Od tego jest krokowiec, żeby mniej palił i miał z grubsza odpowiednią dawkę do obciążenia i obrotów, na hamowaniu silnikiem odcina dopływ.


Ale tu nie za bardzo. W skrajnym przypadku jak ustawisz na I gen. ubogą dawkę to będzie mniej paliło niż II gen. bo w II gen. krokowiec cały czas próbuje ustawić mieszankę stechimoetryczną.
OCZYWIŚCIE ustawienie na ubogo w niedługim czasie wypali zawory itd. w skrócie zniszczysz sobie silnik :mrgreen:

A o hamowaniu silnikiem ( cutoff ). W LPG II gen. bym nie włączał tej funkcji, bo po pierwsze niewiele daje, opłaca się to tylko włączyć jak jedziesz w góry i dużo hamujesz silnikiem :mrgreen: Przy normalnej eksploatacji w mieście może się zdarzyć tak, że hamujesz silnikiem( cut off włączony ) a tu zapala się zielone i wciskasz pedał gazu ( chcesz przyspieszyć ) Cut off się wyłącza ale bezwładność układu powoduje, że przez chwilę masz bardzo ubogą mieszankę. I co się wtedy dzieje? BUM w obudowę filtra :mrgreen:

no offence :>

Podsumowując też polecam wszystko odrazu wymienić i pojechać do gazownika z nowym parownikiem i krokowcem ;) No chyba że krokowiec w miarę świeży to wyjąć i przeczyścić. I już ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642693 Wysłany: 02 Lut 2013, 13:28; 
 Temat postu: Re: śruba czy krokowy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Cytuj:
A o hamowaniu silnikiem ( cutoff ). W LPG II gen. bym nie włączał tej funkcji, bo po pierwsze niewiele daje, opłaca się to tylko włączyć jak jedziesz w góry i dużo hamujesz silnikiem Przy normalnej eksploatacji w mieście może się zdarzyć tak, że hamujesz silnikiem( cut off włączony ) a tu zapala się zielone i wciskasz pedał gazu ( chcesz przyspieszyć ) Cut off się wyłącza ale bezwładność układu powoduje, że przez chwilę masz bardzo ubogą mieszankę. I co się wtedy dzieje? BUM w obudowę filtra

no offence


Fakt, może się tak zdarzyć, nie neguję tego.
Dlatego przydałoby się mieć klapę antywybuchową. Niektórych śmieszy, ale nieraz już oszczędziła mi zakup nowej obudowy filtra. Np. gdy wysiadły świece.

Ja jestem zdania, że parownik to nawet samemu można wymienić, tak jak filtry, czy krokowca, ale przegląd i regulację tylko u gaziarza.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642735 Wysłany: 02 Lut 2013, 16:23; 
 Temat postu: Re: śruba czy krokowy
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Wrz 2012,
Posty: 40
głownie nie chodzi mi o to żeby mniej paliło, porostu myślę że samochód lepiej będzie chodził na śrubie dobrze ustawionej niż uszkodzonym (zacinającym czy co kolwiek) silniczku krokowym ewentualnie się mylę bo nie znam się za bardzo. Czy nie da się ustawić odpowiednio dobrze na śrubie i wyregulowanym reduktorze żeby dobrze wszystko chodziło, żeby żadne zawory się nie wypalały, w późniejszym czasie dokupił bym normalnie krokowca lecz chodzi tutaj o względy finansowe.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642741 Wysłany: 02 Lut 2013, 17:07; 
 Temat postu: Re: śruba czy krokowy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Da się ustawić, ale to już koliduje z tym, że chcesz mniejsze spalanie, musi być na tyle bogato, żeby Ci nie powypalało gniazd.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642753 Wysłany: 02 Lut 2013, 17:48; 
 Temat postu: Re: śruba czy krokowy
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Wrz 2012,
Posty: 40
i jeszcze jedno pytanie bo ten wąż co teraz mam jest już sparciały (ten gdzie znajduje się na nim śruba bądź silniczek krokowy) i chciałem kupić nowy, jaka średnica będzie najodpowiedniejsza ? 19 będzie okej ? czy to nie ma wpływu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642767 Wysłany: 02 Lut 2013, 18:40; 
 Temat postu: Re: śruba czy krokowy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Taki sam, jaki był, np. Semperit.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642787 Wysłany: 08 Lut 2013, 18:47; 
 Temat postu: Re: śruba czy krokowy
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 17 Wrz 2012,
Posty: 40
już znalazłem semperit 19 na allegro ;)

[ Dodano: 02 Lut 2013 23:16 ]

A chciałbym się jeszcze dowiedzieć, auto z nową butlą gazową i homologacją do 22roku. problem w tym że mi bardziej odpowiadała by butla w miejscu koła zapasowego, może ktoś się orientuje czy np. mógł bym zostawić tą w rozliczeniu u gazownika, ewentualnie zamiana i dopłata z mojej strony. Ma ktoś styczność z tematem? Dzięki i pozdrawiam.

[ Dodano: 08 Lut 2013 18:47 ]

byłem u gazownika niestety sonda lambda nie daje oznak życia więc nie mogłem użyć krokowca, ustawił i wyregulował na śrubie na razie będę musiał jeździć tak póki nie zakupie lambdy :)

TEMAT DO ZAMKNIĘCIA


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO