You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 01:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #643241 Wysłany: 04 Lut 2013, 20:14; 
 Temat postu: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napraw
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013,
Posty: 15
Witam,

Przymierzam się do kupna Punto II FL z 2003 roku, i mam odnośnie tego kilka pytań, nie jestem w stanie pokazać aukcji z samochodem ponieważ nigdzie nie wisi, jest to samochód oddany do salonu w rozliczeniu za nowe auto. oglądałem dokładnie samochód na kanale, dokonałem jazdy próbnej i bardzo punto przypadło mi do gustu. Mimo to ma pewne wady postaram wymienić się w podpunktach wszystko co wiem żeby było bardziej przejrzyście.


-Przebieg licznikowy 106tyś - przebieg wydaje mi się w 99% autentyczny poparty historią w ASO oraz dokumentami np od gazowników napraw LPG z wpisanym przebiegiem
-1.2 8v
-2 właścicieli w kraju
-samochód z polskiego salonu
-instalacja LPG na śrubę, blutla w kole zapasowym
-wszystkie szyby w oryginale
-wspomaganie city
-elektryczne szyby przód
-5d
-tłumik w idealnym stanie na całej długości
-ładny kolor :E

nie pamiętam dat ale na przestrzeni 2006-2011 naprawy w ASO poparte historią w systemie krajowym

-wymienione sprzęgło
-regeneracja/naprawa wspomagania kierownicy
-wymiana akumulatora
-wymiana rozrusznika
-wymiana wahacza przedni prawy
-łączniki stabilizatorów
-amortyzatory na delphi
-jakieś tuleje
-osłony i inne pierdoły typu filtry oleje, jeździ na 10w40

z wad które dostrzegłem podczas oględzin i jazdy próbnej

-AUTO STAŁO ROK NIEJEŻDZONE CO JAKIŚ CZAS JAK SIE KOMUŚ PRZYPOMNIAŁO BYŁO PRZEPALONE - nie wiem co o tym myśleć
-kilka rys/odprysków na karoserii, klapa bagażnika trochę mocniej porysowana przy znaczku - to est dla mnie kosmetyka zrobię to sam
-podwozie na całej powierzchni pod tłumikiem środkowym osad z rudej
-progi na całej długości schodzi zabezpieczenie i oznaki rudej
-problem z rozrusznikiem, nie mogłem odpalic go aby wyjechac z kanału - wydaje mi sie ze to tylko kwestia bendiksa bo rozrusznik jak wyzej był wymieniony ale pewnosci nigdy nie ma ze sie nie zrypał
-wyciek oleju, ciężko mi powiedzieć skąd bo nie mogłem go zlokalizować, ale okolice bagnetu były pokryte olejem
-falowanie obrotów silnika jednak na obrotomierzu nie widać skoków czy spadków obrotów jednakże słychać na ucho delikatne falowanie na zimnym i cieplym
-tylne drzwi od strony kierowcy b.ciężko chodzą

ogólnie sama jazda po parkingu tym samochodem bardzo przyjemna nie czuć problemów przy zmianie biegów auto chętnie przyspiesza, sprzęgło moim zdaniem chodzi b.dobrze, żadne kontrolki się nie świecą (chodzi tu o błędy :P)

Co o tym myślicie? Cena auta 7000zł bez żadnych targów, samochód wyjedzie z rocznym przeglądem i nowym certyfikatem na butle na kolejne 10lat


Góra
 Profil  
 

 
 Post #643421 Wysłany: 05 Lut 2013, 14:10; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
denon napisał(a):
-podwozie na całej powierzchni pod tłumikiem środkowym osad z rudej
-progi na całej długości schodzi zabezpieczenie i oznaki rudej

tyle rudej nie powinno być, podejrzane
denon napisał(a):
-problem z rozrusznikiem, nie mogłem odpalic go aby wyjechac z kanału - wydaje mi sie ze to tylko kwestia bendiksa bo rozrusznik jak wyzej był wymieniony ale pewnosci nigdy nie ma ze sie nie zrypał

a napisałeś że był wymieniany i co tak szybko padł ?
denon napisał(a):
-Przebieg licznikowy 106tyś - przebieg wydaje mi się w 99% autentyczny poparty historią w ASO oraz dokumentami np od gazowników napraw LPG z wpisanym przebiegiem
-1.2 8v

podrobienie takiej książki to dziecinna sprawa.
denon napisał(a):
-falowanie obrotów silnika jednak na obrotomierzu nie widać skoków czy spadków obrotów jednakże słychać na ucho delikatne falowanie na zimnym i cieplym

przeczyścić przepustnice
denon napisał(a):
ogólnie sama jazda po parkingu tym samochodem bardzo przyjemna nie czuć problemów przy zmianie biegów auto chętnie przyspiesza, sprzęgło moim zdaniem chodzi b.dobrze, żadne kontrolki się nie świecą (chodzi tu o błędy )

ale jak przekręcisz kluczyk powinny się na chwilę zapalić (test) co do błędów najlepiej auto podpiąć pod kompa wtedy wszystko jasne
według mnie jak ktoś chce auto z gazem najlepiej kupić auto bez gazu i założyć samemu porządną instalacje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #643455 Wysłany: 05 Lut 2013, 16:01; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013,
Posty: 15
tak jak piszesz test po przekręceniu stacyjki jest ok, chodzi ze nie ma błędów podczas jazdy ;)

ta ruda z opisu nie jest taka zła na podłodze jest nalot tylko jest to do zrobienia, te progi trochę gorzej wyglądają ale też dramatu nie ma

przebieg nie jest tylko potwierdzony książką serwisową ale tak jak napisałem w miedzy czasie są dokumenty np od gazownika z wpisanym przebiegiem i inne dokumenty ;)

ten rozrusznik no właśnie, był wymieniany w tym przełomie lat który napisałem ale samochód stał i to nie w garażu czy w salonie ale na dworze.

zapomniałem dopisać ze jest tylko jeden kluczyk


Góra
 Profil  
 
 
 Post #643593 Wysłany: 05 Lut 2013, 23:51; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 06 Cze 2010,
Posty: 573
Pomógł: 8
najbardziej martwią te progi, piszesz że jest to do ogarnięcia a to się okaże jak zaczniesz skrobać, jak masz zgnite progi to i wilgoć w środku, na pewno niema korków w otworach konserwacyjnych w progach.

_________________
BYŁO Punto II FL 1,2 8V 5D
BYŁO Stilo MW 1,9 150KM MODE BY CINSOFT
BYŁO Seicento 1,1
BYŁO Punto II FL 1,2 8v 5D Niebieska strzała
JEST Grande Punto 1,2 8v 3D Czarny gruz
JEST Tipo HB 1,4 16V 120 KM
DARMOWA DIAGNOSTYKA PI,PII,PIIFL,GP


Góra
 Profil  
 
 
 Post #643609 Wysłany: 06 Lut 2013, 00:45; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
może popowodziowe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #643614 Wysłany: 06 Lut 2013, 03:19; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
denon napisał(a):
dokonałem jazdy próbnej i bardzo punto przypadło mi do gustu.


Kierujesz się w tym momencie emocjami, wrażeniami z jazdy. Duży błąd. Bardzo duży.

Cytuj:
Co o tym myślicie? Cena auta 7000zł bez żadnych targów, samochód wyjedzie z rocznym przeglądem i nowym certyfikatem na butle na kolejne 10lat


Daruj sobie. W tej cenie kupisz bez problemów dowolne PII w lepszym stanie. Generalnie zasada jest jednak: sprzedaż auta to ew. pozbycie się problemów związanych z jego naprawami...

Jeśli faktycznie masz 7000 na auto to bez problemów znajdziesz dobre PII, a nie to, o czym pisałeś wyżej, gdzie albo walczyć będziesz z blacharką, albo silnikiem itd.

Cytuj:
-podwozie na całej powierzchni pod tłumikiem środkowym osad z rudej
-progi na całej długości schodzi zabezpieczenie i oznaki rudej
-problem z rozrusznikiem, nie mogłem odpalic go aby wyjechac z kanału - wydaje mi sie ze to tylko kwestia bendiksa bo rozrusznik jak wyzej był wymieniony ale pewnosci nigdy nie ma ze sie nie zrypał
-wyciek oleju, ciężko mi powiedzieć skąd bo nie mogłem go zlokalizować, ale okolice bagnetu były pokryte olejem
-falowanie obrotów silnika jednak na obrotomierzu nie widać skoków czy spadków obrotów jednakże słychać na ucho delikatne falowanie na zimnym i cieplym


To po prostu imho trup. Mało kto sprzedaje dobre auto, ale w tej cenie to już po prostu żart, przy problemach, o których wspomniałeś, a co zacytowałem. Problemy z odpalaniem silnika, do tego cieknie olej - nic, jak proszenie się o problem. Może walniesz jeszcze za 5000 generalkę silnika? :E Mierzyli Ci kompresję cylindrów? Masz pewność, że problemy z rozruchem to nie problem z zalewaniem świec i walniętą kompresją cylindrów?

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #643671 Wysłany: 06 Lut 2013, 15:19; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013,
Posty: 15
Cytuj:
Mierzyli Ci kompresję cylindrów? Masz pewność, że problemy z rozruchem to nie problem z zalewaniem świec i walniętą kompresją cylindrów?


nie nie mierzyli, ale miałem identyczną sytuację w poprzednim samochodzie identyczny dzwiek przy rozruchu jakby wiatraczek szybko chodził a zapłonu nie ma

Cytuj:
Jeśli faktycznie masz 7000 na auto to bez problemów znajdziesz dobre PII, a nie to, o czym pisałeś wyżej, gdzie albo walczyć będziesz z blacharką, albo silnikiem itd.


z 7tyś IIFL z 2003 z LPG, raczej nie dostanę, wczoraj kolega kupił co prawda z 2005 ale za 13tys, jestem w stanie włożyć z 1.5 - 2 tyś na naprawy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #643677 Wysłany: 06 Lut 2013, 15:43; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
denon napisał(a):
z 7tyś IIFL z 2003 z LPG, raczej nie dostanę, wczoraj kolega kupił co prawda z 2005 ale za 13tys, jestem w stanie włożyć z 1.5 - 2 tyś na naprawy

Skoro już się zdecydowałeś to po co się pytasz na forum, za 7tyś nie dostaniesz FL z prostego powodu, te auta w dobrym stanie są więcej warte, a pordzewiałe trupy można "okazyjnie" kupić. Za 7 tysi ciężko Punto II w dobrym stanie z dobrym wyposażeniem kupić, a chcesz kupić jeszcze młodsze auto w tej cenie, przecież to od razu podpada przekrętem ze strony sprzedającego.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #643687 Wysłany: 06 Lut 2013, 16:19; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
denon napisał(a):
Cytuj:
Mierzyli Ci kompresję cylindrów? Masz pewność, że problemy z rozruchem to nie problem z zalewaniem świec i walniętą kompresją cylindrów?


nie nie mierzyli, ale miałem identyczną sytuację w poprzednim samochodzie identyczny dzwiek przy rozruchu jakby wiatraczek szybko chodził a zapłonu nie ma

Cytuj:
Jeśli faktycznie masz 7000 na auto to bez problemów znajdziesz dobre PII, a nie to, o czym pisałeś wyżej, gdzie albo walczyć będziesz z blacharką, albo silnikiem itd.


z 7tyś IIFL z 2003 z LPG, raczej nie dostanę, wczoraj kolega kupił co prawda z 2005 ale za 13tys, jestem w stanie włożyć z 1.5 - 2 tyś na naprawy


Właśnie z tego powodu darowałbym sobie tą "okazję", Nie kupisz z LPG, a stara prawda o sprzedaży aut z LPG wiadomo co mówi. Ktoś kto zakłada LPG chce tanio jeździć, auto, które zostaje sprzedane z LPG prawdopodobnie ma jakiś większy problem, a z tego opisu to imho 7000-9000 pójdzie w błoto. Poszukaj starszego rocznika, bardziej zadbanego. Nawet po forach.

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #643734 Wysłany: 06 Lut 2013, 20:11; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013,
Posty: 15
dzięki wszystkim za udział w dyskusji, napiszę teraz jak ja to widzę


tak jak pisałem wyżej sprzedawcą samochodu jest autoryzowany salon FIAT/ALFA ROMEO, samochód nie jest nigdzie dostępny do sprzedania w internecie, ponieważ dostałem info po rodzinie z 1 ręki ze jest taki samochód (jak wejdzie do neta cena będzie ok. 9tyś) a cena wg. mnie jest adekwatna do stanu. Myślę ciągle nad tym samochodem byłem już go oglądać jeździć kilka razy, a ten samochód jest mi potrzebny tylko żeby tanio przemieścić się z domu do pracy 20km w jedną stronę. Może jest trochę zajeżdżony, przytarty bok obita tylna klapa, ale jeździ :E wydaje mi się, że kupienie tego fiata może być ciekawe włożę w niego nawet te 2 tyś ale wiem co miałem wymieniane i czym jeżdżę, nie może być chyba aż tak źle, że np. włożę w niego 2 razy tyle ile jego wartość.

mogę znaleźć coś fajnego za np 10-12tyś i jaką mam pewność, że też czegoś nie będę musiał zrobić


dochodzę do wniosku, że za bardzo się przejmuję tym zakupem, znam ludzi którzy jadą przejadą się rundkę po parkingu i kupują samochod a pozniej jezdzą jezdzą i tyle

Cytuj:
Właśnie z tego powodu darowałbym sobie tą "okazję", Nie kupisz z LPG, a stara prawda o sprzedaży aut z LPG wiadomo co mówi. Ktoś kto zakłada LPG chce tanio jeździć, auto, które zostaje sprzedane z LPG prawdopodobnie ma jakiś większy problem


może coś w tym racji jest, ale miałem samochód z lpg i to co oszczędzałem na paliwie (robiłem sobie rozpiski) wolałem wydać ja lepszej jakości materiały eksploatacyjne, zamiast kupić amorki SRL np. kupowałem SACHS, albo Bilstein, dlatego nie wiązał bym 2 rzeczy razem.

punto wygląda identycznie jak użytkownika Qbass, trafiło 100% w moje gusta

jeszcze nie podjąłem definitywnej decyzji czekam aż punto będzie gotowe do sprzedaży i wtedy odwiedzę jakiegoś mechanika

samochód sprawdzałem miernikiem lakieru i jest oryginalna blacha, więc poza opisaymi usterkami blacharki jest cacy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #643755 Wysłany: 06 Lut 2013, 21:25; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
denon napisał(a):
a ten samochód jest mi potrzebny tylko żeby tanio przemieścić się z domu do pracy 20km w jedną stronę.


Jeden z moich znajomych, nawiasem mówiąc, właściciel kilku aut, do pracy kupił sobie trupa o nazwie VW Polo z silnikiem diesla. Cena auta śmieszna, do roboty ciut większy dystans, a ceny części również nie dobijają...Te polówki można mieć już między 1000, a 1500 :E

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #646684 Wysłany: 19 Lut 2013, 12:43; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013,
Posty: 15
Tak dla scisłosci punto kupione ;) wyszło mnie 6500+ rejestracja 80zł (na blachach z mojego miasta) i zwolniony byłem z opłaty skarbowej jako że kupiony z salonu dojdą oczywiście koszta napraw wstępnych. Na koszt salonu poszedł jeszcze przegląd do lutego 2014, certyfikat na butle gazową do 2024 roku.


Aktualnie jest u mechanika na wymianie rozrządu, z rozrusznikiem okazało się że szczotki były zaśniedziałe i bendiks przy okazji do wymiany, poza tym z opinii mechanika zakup bardzo opłacalny. Z rzeczy które zostały zrobione przed sprzedażą samochodu (przez sprzedawcę na przestrzeni ostatniego roku gdzie samochód nie jeździł był szykowany na sprzedaż) - zawieszenie w bardzo dobrym stanie, nowe tarcze, szczeki, zaciski, klocki, nawet przewody hamulcowe są nowe, nowy alternator z paskiem.

Wyciek zażegnany wyszło że to uszczelka pod zaworami, w trakcie kilku dni jazdy dopatrzyłem się jakiegoś problemy ze słabo działającym pedałem sprzęgła przez co nie można było wrzucić biegów, wykluczona skrzynia jest sprawna, tak samo sprzęgło w dobrym stanie, czekam na diagnozę od mechanika

z kosztów jak na razie komplet swiec NGK, filtry powietrza i oleju (kraft), kabinowy (filtron), uszczelka zaworów elring, olej Elf 10w40 4l łączny koszt 200zł

czekam na kosztorys od mechanika, reszta już w temacie kropka.

jestem zadowolony z zakupu, co do ceny zakupu wynikła ona z długotrwałej znajomości ze sprzedawcami dla osób z ulicy kropas stał 8900.


Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #646690 Wysłany: 19 Lut 2013, 12:54; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
denon napisał(a):
Tak dla scisłosci punto kupione
To czekamy na opis we właściwym dziale.
denon napisał(a):
certyfikat na butle gazową do 2024 roku.
Raczej niemożliwe. Homologacja jest na 10 lat od daty produkcji a więc najwyżej do 2023.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #646693 Wysłany: 19 Lut 2013, 13:05; 
 Temat postu: Re: Pytanie odnośnie opłacalności, oraz diagnozy i cen napra
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013,
Posty: 15
oko21 napisał(a):
denon napisał(a):
Tak dla scisłosci punto kupione
To czekamy na opis we właściwym dziale.
denon napisał(a):
certyfikat na butle gazową do 2024 roku.
Raczej niemożliwe. Homologacja jest na 10 lat od daty produkcji a więc najwyżej do 2023.



dokladnie 2023 przepraszam za pomyłkę rok z konca przeglądu wziałem ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO