You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 06 Maj 2024, 05:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #644888 Wysłany: 12 Lut 2013, 22:00; 
 Temat postu: szczelnośc dolotu
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
jak w temacie ,jak najszybciej sprawdzić czy dolot jest szczelny.czy wystarczy popsikać dookoła kolektora ssacego czymś w rodzaju samostartu i jeżeli na pracujacym silniku obroty pod wpływem tego środka wzrosna tzn że jest nieszczelny kolektor.
pryskalem i nie zauwazylem zmian . Zaslonilem szczelnie wlot do filtra powietrza na pracujacym na wolnych obrotach silnika i tez nie zauwazylem aby silnik zwolnil lub sie dlawil czyli bierze powietrze chyba z innego miejsca .
wedlug mnie silnik przy zaslonietym wlocie filtra powietrza powinien sie zadlawic .
jesli sie myle poprawcie mnie .


Góra
 Profil  
 

 
 Post #645027 Wysłany: 12 Lut 2013, 23:07; 
 Temat postu: Re: szczelnośc dolotu
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
abel napisał(a):
wedlug mnie silnik przy zaslonietym wlocie filtra powietrza powinien sie zadlawic .
jesli sie myle poprawcie mnie .

Mylisz się. Silnik ma do obudowy filtra doprowadzoną odmę i w takiej sytuacji stamtąd ciągnie powietrze (nie wiem czy w GP jest oddzielny kanał na ciepłe powietrze jak to w mk I było, bo wtedy to kolejna opcja) no i ręką nigdy w 100% nie zatkasz.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #645051 Wysłany: 13 Lut 2013, 00:51; 
 Temat postu: Re: szczelnośc dolotu
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
dobrze mowisz ,powietrze nie tylko przez filtr do silnika idzie , a w puszcze filtra sa dodatkowe otwory tak ze na wolnych obrotach zasloniecie samego wlotu nic nie da.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #646057 Wysłany: 17 Lut 2013, 13:24; 
 Temat postu: Re: szczelnośc dolotu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Dokładnie - w obudowie filtra (od spodu, przed wkładem filtra) są otwory którymi może wypływać z niego woda, która ew. została tam zassana.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #648451 Wysłany: 27 Lut 2013, 12:33; 
 Temat postu: Re: szczelnośc dolotu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
abel napisał(a):
Zaslonilem szczelnie wlot do filtra powietrza na pracujacym na wolnych obrotach silnika i tez nie zauwazylem aby silnik zwolnil lub sie dlawil czyli bierze powietrze chyba z innego miejsca .
wedlug mnie silnik przy zaslonietym wlocie filtra powietrza powinien sie zadlawic .
jesli sie myle poprawcie mnie .


Nie ma opcji, jak zasłonisz szczelnie samą przepustnicę to tak, chociaż prędzej zassie Ci tą rzecz do kolektora :D A czemu sprawdzasz szczelność dolotu, szukasz usterki? Powiem Ci, że najważniejsza szczelność to uszczelka między kolektorem,a przepustnicą. Jak tam jest nie szczelnie to może łapać lewe powietrze, jeżeli coś powyżej przepustnicy to nic odczujesz tego

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #650314 Wysłany: 08 Mar 2013, 11:06; 
 Temat postu: Re: szczelnośc dolotu
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
wymieniłem uszczelki na kolektorze ssacym , sprawdziłem szczelność kolektora mocując go do plaskiej powierzchni bakielitu, skrecajac miejsce przepustnicy tez wyciętym bakielitem. pozostałe otwory tj wejscia na wtryskiwacze , wejscie na map sensor ,wejscie na weżyk podcisnienia tez zakryłem korzystając z pomocy kolegów .następnie podałem powietrze i pelna szczelność .
pomyslałem ze to jest kolektor na ktorym wystepuje podcisnienie wiec go stworzyłem i jest szczelny
po zamontowaniu do auta i przejechaniu okolo 1km najpierw bląd p0106i po dalszych 7km bląd p0101 ktory to wprowadza auto w tryb awaryjny brak reakcji na pedał gazu
już brak mi pomysłow
zakrywając dlonia gardziel przepustnicy auto momentalnie dusi się
jeszcze jedno mnie zastanawia miejsce w którym wchodzi wężyk podciśnienia do kolektora ssacego .w tym miejscu jest b.maly przeswit drut fi 1mm nie wchodzi a jak próbuje dmuchnąć to przepływ jest mizerny prawie żaden .pytanie czy tak ma być czy jest tam zatkane
mógłby ktoś to sprawdzić


Góra
 Profil  
 
 
 Post #651101 Wysłany: 11 Mar 2013, 13:41; 
 Temat postu: Re: szczelnośc dolotu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
same kody nic nie mówią, podaj jak fes nazywa to, wymieniałeś czujnik mapa ?

btw na elektrodzie coś słabo Ci pomagają heh

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #651138 Wysłany: 12 Mar 2013, 13:52; 
 Temat postu: Re: szczelnośc dolotu
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
fes nazywa to nieszczelnoscią układu dolotowego dwa błędy P0101 i P 0106
map odpowiada za błedy P0105 i P0110
mapy to już dwa zmieniłem (może ktos chętny)
interesuje mnie parametr który FES zwie oczekiwane cisnienie powietrza .ten parametr u mnie się nie zmienia i wynosi tyle samo co ciśnienie atmosferyczne
w aucie kolegi ten parametr zmienia się zblizając do wartosci podciśnienia w kolektorze ssącym .
więc jesli komp widzi że jest ciśnienie takie same jak atmosferyczne to wyrzuca błąd o nieszczelności ,najgorsze w tym jest to że do tego parametru nie ma czujnika bo ten drugi to mierzy ciśnienie atmosferyczne
a co do elektrody ... to nie lubię gości którzy nie kończą tematów
dzis fiat zaliczyl ASO Fiata i tam za pomocą examinera gość wykasowal te dwa błędy , przejrzal całą resztę i stwierdził że jest ok on nic złego nie widzi .
mówie wsiadaj za kółko pojeździmy ,po 8 km nic .Mysle że jakiś fartowny zamieniamy sie miejscami i dalej nic sie złego nie dzieje , auto trzyma obr jalowe rzędu 800 ,nie gasnie na wolnych obrotach , reaguje na pedał gazu .lżejszy o 5 dych przyjechalem bez niespodzianek do domu .
co najdziwniejsze Examiner nie widzi parametru oczekiwane cisnienie powietrza ktore podaje FES i ktore w znaczacy sposob rozni się pomiedzy moim a autem kolegi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #651513 Wysłany: 13 Mar 2013, 11:11; 
 Temat postu: Re: szczelnośc dolotu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
dziwne, że egzaminer nie widzi, towarzyszy temu jakiś check engine? Ogólnie w ASO jak coś się dzieje po za ich procedury i prosta wymiana rzeczy nie pomaga to rozkładają ręce

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #651551 Wysłany: 13 Mar 2013, 16:08; 
 Temat postu: Re: szczelnośc dolotu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Procedury można znaleźć w eLearnie - są dość szczegółowe, niestety niektóre kroki procesu diagnostycznego obejmują np. wymianę ECU i sprawdzenie czy pomogło ;)

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO