You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 09:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #397061 Wysłany: 18 Wrz 2010, 23:32; 
 Temat postu: Punto 60 SX 1.2 8v- problem na wolnych obrotach...
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk/UK
Rejestracja: 18 Sty 2010,
Posty: 25
Auto zachowuje się jak by gubiło iskrę na 1 cylindrze, świece wymienione, cewki wymienione, podmieniany był przekaźnik ten co idzie do cewek, kompresja na cylindrach wszędzie taka sama i w normie... rozrząd sprawdzony, głowica i uszczelka dopiero co wmontowane...
Po przy gazowaniu problem znika, nie czuć żadnego spadku mocy podczas jazdy, auto się ładnie zbiera itp...
Co to u diabła może być, dziś mechanik z komputerem tego szukał i nie dał rady...?

_________________
...a kto umarłe...ten nie żyje...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #397125 Wysłany: 19 Wrz 2010, 11:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
a kable NW wymieniałeś ?
i to że masz nowe świece nie oznacza że któraś nie jest wadliwa
a czujnik położenia wału sprawdzał ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397152 Wysłany: 19 Wrz 2010, 12:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk/UK
Rejestracja: 18 Sty 2010,
Posty: 25
hmm...no kable nówki, świece dwa komplety były sprawdzane, co do czujnika położenia wału to jego usterka powodowała by problem tylko z jednym cylindrem? Komputer nie wykazał żadnych błędów, podmieniane były cewki, przekaźnik, kompresja wszędzie jest ta sama na każdym garze... już głupawki dostaje... toć w tym silniku jest 5 części na krzyż i nie mogę dojść co jest zdupcone... wtrysk nie może być zacięty, bo by szwankowało na każdym cylindrze a nie tylko na pierwszym... zaraz jadę po kolejne świece NGK, może faktycznie jakieś trefne się trafiły...

_________________
...a kto umarłe...ten nie żyje...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397163 Wysłany: 19 Wrz 2010, 12:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
zawsze może być przytkany wtryskiwacz, ja tam prewencyjnie leje środek do czyszczenia układu paliwowego i wtrysków (STP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397179 Wysłany: 19 Wrz 2010, 13:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk/UK
Rejestracja: 18 Sty 2010,
Posty: 25
no ale tu jest tylko jeden wtrysk, to jak by był przytkany to by cięło na wszystkich garach, a nie tylko na pierwszym... mam już świece, nówki NGK jak przestanie padać, to podmienię i zobaczę czy jest jakaś różnica...jak nie, to jutro bujne się po ten czujnik wałka rozrządu... tylko czy możliwe, aby ten czujnik był wadliwy, a komputer nie wywalał błędów?

_________________
...a kto umarłe...ten nie żyje...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397181 Wysłany: 19 Wrz 2010, 13:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
najlepiej podjedź jeszcze do innego mechaniora i zobaczysz co powie, bo tak to pół samochodu można wymienić


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397184 Wysłany: 19 Wrz 2010, 13:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
sniper00 napisał(a):
podmieniane były cewki

Co to znaczy były podmieniane? Z innego samochodu były podłaczane?

Spotkałem sie z takim przypadkiem w Pandzie ze jedna z cewek co jakiś czas dawała właściwą iskre, a objawy były podobne do twoich :) Niestety wszystko okazało sie dopiero u elektryka :/

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397188 Wysłany: 19 Wrz 2010, 13:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk/UK
Rejestracja: 18 Sty 2010,
Posty: 25
Cewki podmienione z punta które chodzi jak żyleta... podmieniany był element po elemencie...dlatego ręce opadają z taką usterką... bo nie problem naprawić jak się wie co zdupcone jest...
Dlatego jeszcze dziś wymienię świece na NGK, a jak to nie pomoże to jutro jadę po czujnik wałka... nie są to jakieś wielkie koszta, raczej większy problem z stratą czasu i nerwów...

_________________
...a kto umarłe...ten nie żyje...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397193 Wysłany: 19 Wrz 2010, 14:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Ty w UK jeżdzisz? Może i tam to niesa jakies straszne koszta bo u nas i według mnie wymiana pokoleji wszystkiego to troche takie mijające się z celem :)

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397215 Wysłany: 19 Wrz 2010, 15:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk/UK
Rejestracja: 18 Sty 2010,
Posty: 25
Niby tak, ale skoro inne sposoby zawodzą...
PS wymieniłem świece i dalej lipa... co do kosztów, to Punto to pikuś, w porównaniu z naprawą mojej vectry, tam to dopiero boli po kieszeni... w UK cały sprawny silnik ze szrotu do kropka kosztuje tyle co do viki pasek rozrządu z wymianą...

_________________
...a kto umarłe...ten nie żyje...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397218 Wysłany: 19 Wrz 2010, 15:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
sniper00 napisał(a):
świece wymienione, cewki wymienione, podmieniany był przekaźnik ten co idzie do cewek, kompresja na cylindrach wszędzie taka sama i w normie... rozrząd sprawdzony, głowica i uszczelka dopiero co wmontowane...


A dlaczego to wszystko było robione ?
Głównie chodzi mi o Uszczelke pod Głowica. Czy te wszystkie naprawy z tego powodu ze na jednym niechodzi?
A co sie dzieje na wyższych obrotach?

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397223 Wysłany: 19 Wrz 2010, 16:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk/UK
Rejestracja: 18 Sty 2010,
Posty: 25
Auto miało naprawę głowicy w PL, odstawili fuszerkę, ledwo dojechałem do UK (teraz mają mojego prawnika na karku za ten numer), w UK chłopaki musieli wymienić głowicę (bo partacze w PL pospawali ją i chyba kątówką oszlifowali zamiast zrobić jak należy), termostat, uszczelki, śruby itp... głowica sprawna i testowana, cylindry i tłoki bez oznak uszkodzenia, ciśnienie w cylindrach prawidłowe... jednak auto nadal dziwnie pracuje na biegu jałowym, na wysokich obrotach nie czuć aby było coś nie tak... po wyjmowaniu kolejnych fajek ze świec wyszło że to wypadanie zapłonu jest na 1 cylindrze... komputer diagnostyczny nie wykazuje żadnych odchyleń i błędów, wymieniane były cewki, przekaźnik, kable, sprawdzany rozrząd 2-krotnie czy aby na pewno fazy się zgadzają...jednak nikt nie może dojść dlaczego na jałowym silnik pracuje w ten sposób... do wymiany pozostał już tylko wtrysk i czujnik położenia wałka... wszystko inne jest nowe... nadmienię, że warsztat który mi to robił, to są dobrzy znajomi i naprawdę na głowie stawali aby dojść co jest nie tak i nie próbowali mnie okantować... to zagwozdka która nie tylko mi spędza sen z powiek...

_________________
...a kto umarłe...ten nie żyje...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397228 Wysłany: 19 Wrz 2010, 16:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Kurcze to faktycznie partacze w PL :/
Ale czy czujnik cos zmieni tak jak ktos wczesniej pisal ze to by na wszystkich nierówno pracował ? to jest naprawde zagwostka. A na nagrzanym silniku co sie dzieje?

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397230 Wysłany: 19 Wrz 2010, 16:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk/UK
Rejestracja: 18 Sty 2010,
Posty: 25
Wczoraj nagrzałem auto do temperatury roboczej, śmigałem nim po autostradzie i zbiera się rewelacyjnie...ale jak ściągam nogę z gazu to zaczyna dziwnie pracować, ale nie jest to pływanie obrotów, jak w przypadku zasyfianego silnika krokowego, tylko słychać ewidentnie, że co któryś zapłon wypada i silnik brzmi jak jakiś rasowy amerykański wóz z lat 60`... wyciągam fajkę z 1 garu i nie ma zbytniej różnicy...w działaniu... czy możliwe aby monowtrysk nie podawał mieszanki na jeden gar, rozumiem jak był by to multi injection i jeden wtrysk był by zacięty...?

_________________
...a kto umarłe...ten nie żyje...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397232 Wysłany: 19 Wrz 2010, 16:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Zaraz zaraz ty masz jednopunktowy wtrysk a nie wielopunkowy czy tak? Rozumiem że jednopunkt i w takiej sytuacji to mi tylko jedno przychodzi do głowy ze kanał w kolektorze ssacym idącym do 1 tłoka jest przytkany ? Jest to małoprawdopodobne. A sprawdzałeś iskre na tym właśnie 1 tłoku?

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397241 Wysłany: 19 Wrz 2010, 16:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk/UK
Rejestracja: 18 Sty 2010,
Posty: 25
No iskra jest, świece i kable, cewki, przekaźnik były wymieniane... jak wczoraj odpięliśmy kabel to piękny niebieski kolorek był...z tym kolektorem też mi chodziło po głowie, ale chłopaki to wszystko myli i czyścili... bo było ryzyko, że tamci partacze w PL sylikonem mogli coś pozapychać...

_________________
...a kto umarłe...ten nie żyje...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397245 Wysłany: 19 Wrz 2010, 17:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Glowica tez nówka sztuka , zawory rozumiem też, kompresja również wszedzie taka sama, kurcze faktycznie niewiem już brakuje pomysłów :/
A kompa tez podmieniałeś?

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397251 Wysłany: 19 Wrz 2010, 17:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk/UK
Rejestracja: 18 Sty 2010,
Posty: 25
kompa nie wymieniałem... ale auto było podczepione pod komputer diagnostyczny i nie ma żadnych błędów... a chyba coś powinno wyskoczyć jak by komp siadał...
Głowica była planowana i testowana, skoro trzyma kompresję na każdym garze taką samą, to raczej nie mogła by być jej usterka.
Czuje, że to jakaś durna usterka i prosta w naprawie, człek szuka głęboko, a pewnie jest to gdzieś na wierzchu tuż pod nosem...tylko co to jest... hmm... jutro zaleje do baku dodatek czyszczący do wtrysku, będzie trzeba przegonić to auto na większym dystansie...

_________________
...a kto umarłe...ten nie żyje...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #397257 Wysłany: 19 Wrz 2010, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Napewno bedzie tak jak mówisz ze to jakas głupota na wierzchu a my szukamy b. głeboko :) W sumie wszystko co jest głeboko juz został zrobione,tj głowica,UPG i wszystkie do tego potrzebne uszczelki. A wiec jak juz przegonisz to sie odezwij co i jak czy cos sie zmieniło :)

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #655890 Wysłany: 31 Mar 2013, 12:21; 
 Temat postu: Re: Punto 60 SX 1.2 8v- problem na wolnych obrotach...
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk/UK
Rejestracja: 18 Sty 2010,
Posty: 25
Co prawda już kropka się pozbyłem jakieś półtora miesiąca temu, ale warto wspomnieć co robiło tego psikusa w moim aucie, po długich poszukiwaniach gdzie komputery diagnostyczne nie wskazywały usterki, metodą na "podmiankę" doszli do tego, że padł "map sensor", wsadzili z drugiego takiego samego wozu i wszelakie problemy zniknęły, a samochód do końca sprawował nam się świetnie.

_________________
...a kto umarłe...ten nie żyje...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #655896 Wysłany: 31 Mar 2013, 12:32; 
 Temat postu: Re: Punto 60 SX 1.2 8v- problem na wolnych obrotach...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Wodzisław Śląski
Rejestracja: 12 Sie 2011,
Posty: 1224
Pomógł: 34
sniper00, dzieki, dobrze że o tym napisałeś :) w takim razie mnie też chyba czeka wymiana map sensora :/

_________________
Moje Punto --> http://fiatpunto.com.pl/topic36739.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO