You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 09:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #122752 Wysłany: 07 Maj 2008, 09:25; 
 Temat postu: Zywotnosc silnika 1.3 Multijet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Jaka jest planowana przez producenta zywotnosci dieslowskiego silnika 1.3 Multijet? Gdzies czytalem o 300+ do 400 tysiecy kilometrow, wczoraj w jednym z ASO powiedzieli mi ze 160 tys. km (w co osobiscie nie chce mi sie wierzyc jezeli rozrzad jest planowany do wymiany po 250 tys. km.

Co ciekawe powiedzieli mi tez ze zeby wymienic w tym silniku rozrzad trzeba go wymontowac (w co tez nie chce mi sie wierzyc nic a nic...).

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Ostatnio edytowany przez ka-8, 07 Maj 2008, 09:32, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #122759 Wysłany: 07 Maj 2008, 09:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Silnik jest zaprojektowany na min. 250 tyś. bez żadnej ingerencji mechanicznej, typu rozrząd.
Inna sprawa ile wytrzyma osprzęt, typu pompa wody, świece żarowe, turbina, wtryski, pompa wtryskowa, przepływka, sprzęgło itd.
Sam silnik powinien wytrzymać bardzo dużo.

Z tym rozrządem byłbym jednak też ostrożny. Słyszałem od qmpla (którego brat męczy taki silnik na "eLce"), że jednak rozrząd warto wymienić wcześniej. Łańcuszek się zerwał po 120 tyś. km.. W głowicy masakra.
Inna sprawa, że wszystko zależy jak się jeździ. Bo jeśli ktoś ciągle męczy silnik niskimi obrotami to moim zdaniem jest w grupie podwyższonego ryzyka ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #122762 Wysłany: 07 Maj 2008, 09:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Ja slyszalem o 250000km zywotnosci lancucha, w ASO uslyszalem o 140000km... I badz tu czlowieku madry kiedy wymienic. Mam nadzieje ze nie bedzie trzeba rzeczywiscie wyjmowac calego silnika. Grrr...

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #122771 Wysłany: 07 Maj 2008, 10:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
A po co wyjmować silnik? Przecież tam jest dobre dojście i dużo miejsca.
Inna sprawa, że razem z rozrządem trzeba pewnie olej i filtr zmienić.

Silnik to się wyjmuje do wymiany sprzęgła w wersji 6 biegowej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #122801 Wysłany: 07 Maj 2008, 12:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
eLka to jest dramat dla auta...

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #122829 Wysłany: 07 Maj 2008, 14:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Elka? Co ma piernik do wiatraka bo nie za bardzo jarze. :D

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #123507 Wysłany: 09 Maj 2008, 10:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
eLka = nauka jazdy.
Jak napisał Filip - dramat i niezły poligon dla każdego auta.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #123598 Wysłany: 09 Maj 2008, 15:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
No tak ja to rozumialem, ale ja nie wiem o co chodzi z ta "L"-ka jezeli chodzi o moje auto. :) Nauki jazdy na nim na szczescie nie musze prowadzic... :)

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #123636 Wysłany: 09 Maj 2008, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 917
Jaka jest żywotność przekonamy się jak ktoś z nas dojedzie do tych 250k km i będzie sprawdzał dalej :)
Co do tego o czym mówią w ASO to już od dłuższego czasu się dystansuje... a po tym co mówią o rozrządzie i żywotności radzę zmienić ASO, bo tym Panom chyba już też coś wymontowali :E
A moim zdaniem silnik powinien zrobić bez problemu te 250k km do wymiany rozrządu później też jeszcze kilka :D wszystko zależy też od sposobu eksploatacji :) Jako małą dygresje podam przykład Uno, które zrobiło 400k km i spokojnie dojdzie do pół miliona :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126475 Wysłany: 18 Maj 2008, 19:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: małopolskie
Rejestracja: 16 Maj 2008,
Posty: 8
W instrukcji do amochodu jest podane, że rozrząd należy sprawdzić po 60 000, a wymienić po 120 000, ale jest uwaga, ze nie dotyczy 1,3.
Bardzo chciałbym się dowiedziec po ilu tys km trzeba wymienic rozrząd w takim silniku. Mam nieprzyjemne wspomnienia z Uno 1,4. Tam podawano wymiane po 105 000, a mnie spadł przy 97. Panowie w serwisie powiedzieli, że intrukcja była błędna i należało to zrobic po 60 000.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126526 Wysłany: 18 Maj 2008, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Ostatnio widziałem i osłuchiwałem Punto GT z przebiegiem 265 000km i silnik pracował bardzo zdrowo więc te 250k dla diesla to jest totalny luzik.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #130584 Wysłany: 30 Maj 2008, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 128
myśle że po 120 tysiącach warto byłoby zainteresować się stanem rozrządu, tymbardziej że nie jest to dramatyczny koszt wypadku tego silniczka, tak samo jak robocizna. W komorze jest masa miejsca, da się spokojnie wymienić rozrząd bez wyjmowania silnika - skoro w 1.9 jtd się da o czym moge sam zaświadczyć to i w 1.3 Mj się da ;)

Co do samej trwałości silnika to składa się na to tak ogromna liczba czynników ze nie ma najmniejszego sensu takie generalizowanie
(jakość płynów eksploatacyjnych, częstotliwość ich wymiany, styl jazdy, chłodzenie silnika przed wyłączeniem po długiej trasie, paliwo etc. )
Może przejechać 100 tyś i mieć dość a może natłuc 500 tysięcy i dalej super się spisywać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #164535 Wysłany: 02 Wrz 2008, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 1
Mi w moim zalecano wymieniać rozrząd przy 100 tys. i tez tak zrobiłem ale ja mam kropek 2 1.2 16v rocznik 2002


Góra
 Profil  
 
 
 Post #232449 Wysłany: 30 Mar 2009, 20:32; 
 Temat postu: rozrząd...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009,
Posty: 246
cytat jednego z aso:
"producent nie podaje ściśle po jakim przebiegu należy go wymienić ,
przeważnie wymienia sie przy remoncie silnika jeżeli podczas
eksploatacji nie miała miejsca kolizja zewnętrzna związana z silnikiem
,zapalanie na zaciąg lub jazda na zużytym albo i bez wymaganego poziomu
oleju w silniku
orientacyjny koszt wymiany ok 2000 zł ,w tym materiały i robocizna
wynoszą po połowie tej kwoty"

mój doktor mówi podobnie,sztywne trzymanie sie km jest bez sensu,co przeglad osłuchac (to dla mechanika info) silnik ,zawodowiec wie,kiedy słychac łańcuch itd,250 tys-ksiązkowe to max czas do wymiany,zależne od wielu czynników itd

[ Dodano: 30 Mar 2009 19:32 ]
mój doktor zapodał mi,że koszt częsci do wym. łańcucha to ok max 600 zł,z tym ,że wymagane jest sciągnięcie miski olejowej,nie trzeba wyciągać silnika-były na innych forach takie głosy,ale to raczej w pandzie-wiec zapewne koszt poza aso powinien nie przekroczyc 1000 zł,w aso ok 2000 zł,to tyle


Góra
 Profil  
 
 
 Post #234618 Wysłany: 30 Mar 2009, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Jak na taki przebieg, to bym powiedzial ze kosztowo "bardzo rozsądnie". Bardzo mnie cieszy ze ten sam silnik pracuje w Astrze III... :) Jak z wiekiem mi 4 litery zrobia sie wygodniejsze, to moze byc sensowna alternatywa. No, chyba ze Bravo albo Croma z multijetem...

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #630199 Wysłany: 08 Gru 2012, 23:42; 
 Temat postu: Re: Zywotnosc silnika 1.3 Multijet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :)
Rejestracja: 03 Cze 2008,
Posty: 186
ka-8 napisał(a):
Jaka jest planowana przez producenta zywotnosci dieslowskiego silnika 1.3 Multijet? Gdzies czytalem o 300+ do 400 tysiecy kilometrow, wczoraj w jednym z ASO powiedzieli mi ze 160 tys. km (w co osobiscie nie chce mi sie wierzyc jezeli rozrzad jest planowany do wymiany po 250 tys. km.

Co ciekawe powiedzieli mi tez ze zeby wymienic w tym silniku rozrzad trzeba go wymontowac (w co tez nie chce mi sie wierzyc nic a nic...).



Silnik przetrwa i 500.000 km. W kupionym FL 1.3 z 2005 r. z oryginalnym przebiegiem 77.000 km rozrząd wymieniłem 2 tygodnie temu przy przebiegu 86.000 km. Ten co był hałasował. Napinacz wyszedł 1 cm z możliwych 2,5 cm. Pompa wody hałasowała. Teraz silnik pracuje jak nowy. Łańcuch się nie zerwie, najwyżej spadnie, bo napinacz nie da rady go naciągnąć. Rozrząd przy jeździe miejskiej w tym silniku jest do wymiany po 100.000 km, góra 110.000 km. Niekiedy wytrzyma 150.000 km, ale znam przypadki że spadał przed tym przebiegiem.

Kolega Oplem Corsą z tym samym silnikiem 1.3 przejeździł 260.000 km i nie było problemu. Ale autko jeździło w trasach, więc miało idealne warunki eksploatacji. Wytrzymał więc do samego końca, bo poszło do kasacji po wypadku.

_________________
Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.

Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.

@Manetka tempomatu do GP z montażem@


Góra
 Profil  
 
 
 Post #636384 Wysłany: 09 Sty 2013, 09:01; 
 Temat postu: Re: Zywotnosc silnika 1.3 Multijet
Offline
Forumowicz

Imię: paweł
Samochód: Inny
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Sty 2013,
Posty: 1
Latam fiatem stradą 1,3 jtd i przy 130000 pękł łańcuch, także to że piszą 250000 to radzę w tę bajkę nie wierzyć. 3500tyś. za remont to chyba wystarczający argument.W serwisie usłyszałem że właśnie w L-kach zdarza się to bardzo często przy tym silniku bo lubią one wysokie obroty a L-ki to raczej nie pędzają za szybko.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #641227 Wysłany: 28 Sty 2013, 03:33; 
 Temat postu: Re: Zywotnosc silnika 1.3 Multijet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Od ktoregos z mechanikow slyszalem ze takie historie z lancuchami zdarzaja sie czesto w autach flotowych, eksploatowanych na minimalnym poziomie oleju (ten silnik ponoc lubi miec sporo oleju). Chyba chodzi o sposob smarowania lancucha - natryskowy czy jakos tak.

A przy okazji, ile teraz mniej wiecej licza sobie za wymiane lancucha rozrzadu (z materialami) w Multijecie 70KM?

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #653122 Wysłany: 20 Mar 2013, 23:45; 
 Temat postu: Re: Zywotnosc silnika 1.3 Multijet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
Parę stówek. Coś koło 700, ale nie pamiętam. Mam fakturę jakby co. :P

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #653142 Wysłany: 21 Mar 2013, 01:22; 
 Temat postu: Re: Zywotnosc silnika 1.3 Multijet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
I tak w miare niezle brzmi. Podejrzewalem raczej jakas czterocyfrowa kwote...

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #654579 Wysłany: 26 Mar 2013, 23:48; 
 Temat postu: Re: Zywotnosc silnika 1.3 Multijet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Panowie, posiadacze diesli, powiedzcie mi jeszcze jak w tym silniku wygląda sprawa nieszczęsnego EGR,a. To mój pierwszy diesel i zupełnie nie jestem w temacie, ale w moim odczuciu mój kropek baaaaardzoooo słabo jeździ :) po przejrzeniu internetu wygląda, że właśnie EGR może być problemem. Co o tym sądzicie? Serwisujecie jakoś EGR? Na czym polega serwis? I jak to wszystko wpływa na żywotność silnika?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #654649 Wysłany: 27 Mar 2013, 11:27; 
 Temat postu: Re: Zywotnosc silnika 1.3 Multijet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Warto przejrzeć kolektor dolotowy i zobaczyć czy nie jest zasyfiony. Całość się po prostu czyści i problem powinien ustąpić. Ewentualnie można po tym zabiegu zaślepić egr, ale niech lepiej wypowiedzą się w tym temacie użytkownicy diesli, bo nie wiem czy w jtd nie będzie błędu od zaślepionego egr-a.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #655705 Wysłany: 30 Mar 2013, 21:59; 
 Temat postu: Re: Zywotnosc silnika 1.3 Multijet
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: małopolskie
Rejestracja: 07 Lis 2010,
Posty: 10
Wymieniałem łańcuch rozrządu w moim FL po 95kkm, był rozciągnięty o prawie jedno ogniwo, porównując do nowego łańcucha myślałem, ze kupiłem inny łańcuch :) Wymieniałem cały komplet razem z napinaczem, ślizgami i kołami.

_________________
Każdy myśli tylko o sobie, tylko ja myślę o mnie.
Fiat punto 1300 multijet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #655868 Wysłany: 31 Mar 2013, 10:38; 
 Temat postu: Re: Zywotnosc silnika 1.3 Multijet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
Auto kupowałeś nowe czy używane?

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #655949 Wysłany: 31 Mar 2013, 16:43; 
 Temat postu: Re: Zywotnosc silnika 1.3 Multijet
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: małopolskie
Rejestracja: 07 Lis 2010,
Posty: 10
gundzik napisał(a):
Auto kupowałeś nowe czy używane?

Używane, miał 75kkm jak go kupiłem i to chyba prawdopodobny przebieg, tak mi się wydaje... A ten rozrząd to tak z ciekawości wymieniałem, nic się nie działo, tylko wydawało mi się, że łańcuch szumi. W sumie po wymianie też go trochę słychać :) Ważne, żeby oleju był pełen stan i paliwo dobrej jakości :)

_________________
Każdy myśli tylko o sobie, tylko ja myślę o mnie.
Fiat punto 1300 multijet


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO