|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 02:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
E.T. |
#249426 Wysłany:
05 Maj 2009, 01:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
Pawian napisał(a): zrozumiałem to co do tej pory tylko poznałem doświadczalnie
co na myśli miałeś?
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
|
|
mrider |
#249437 Wysłany:
05 Maj 2009, 03:14; Temat postu: |
|
|
DaRoN napisał(a): Byłby ktoś łaskaw wrzucić 1.2 8V 60KM? bajek napisał(a): I wciąż dla 60 konnej kropki brak.
Widocznie nikt się nie wybrał na hamownię, co tak na prawdę nie jest dziwne... Ale poczekajcie jak admin zreanimuje swoją kropkę to może uda się na hamownię i wrzuci wykresik
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#249440 Wysłany:
05 Maj 2009, 04:03; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
mrider napisał(a): Ale poczekajcie jak admin zreanimuje swoją kropkę to może uda się na hamownię i wrzuci wykresik
Z seryjną charakterystyką teraz już ma niewiele wspólnego
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#249442 Wysłany:
05 Maj 2009, 06:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#277013 Wysłany:
03 Sie 2009, 17:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#277023 Wysłany:
03 Sie 2009, 17:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#277025 Wysłany:
03 Sie 2009, 18:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
fajna stronka szoda tylko że ja zawiele sensownych spraw z tego wykresu nie potrafie odczytać [ Dodano: 03 Sie 2009 18:05 ]wykminiłem że umnie 1.2 16v najlepiej silniczek ciągnie między 3000-5000
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#277047 Wysłany:
03 Sie 2009, 18:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
ciagnie w tym przedziale bo z tego co widze na wykresie od 3500 do 4000 masz najwiekszy moment, a przy 5000 moc
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#277049 Wysłany:
03 Sie 2009, 18:52; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
Ja czytam ten sam wykres co lakikwap i próbuję się dowiedzieć dlaczego zmiana biegów (na wyższy) przy 6500 obr./min. jest lepsza niż przy 5500 oraz 6000 obr./min. i owocuje lepszym czasem przy jeździe na 1/4 mili... ale chyba nie dojdę do tego
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
piotrq |
#277428 Wysłany:
05 Sie 2009, 09:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 27 Sty 2009, Posty: 306
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#277437 Wysłany:
05 Sie 2009, 09:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
domin45670
a sprawdz na jakie obroty ci spada przy zmianie przy 6500 i porownaj to samo przy zmianie 5500-6000
piotrq
16V bedzie o wiele lepszym wyborem, gdyz 8V dynamika nie grzeszy
spalanie bedzie na tym samym poziomie
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
kozlo |
#637971 Wysłany:
15 Sty 2013, 19:08; Temat postu: Re: Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 15 Sty 2013, Posty: 3
|
Mógłby ktoś wrzucić charakterystykę do Fiata Punto Mk2 1.2 8v która była w pierwszym poście, ale padła wraz serwerem na imageschack.us? chodzi mi o charakterystykę taka jaka jest w pierwszym poście: teoretyczna, nowego świeżo dotartego silnika. na gorze 2 strony ktoś wrzucił charakterystykę z http://www.rototestinstitute.com/popup/ ... hartsID=73właściciel tego punciaka tak go zajechał ze z 60 kM zostało 54KM . dlatego chodzi mi o teoretyczna taka jaka jest w 1 poście.
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#638057 Wysłany:
15 Sty 2013, 23:10; Temat postu: Re: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
kozlo napisał(a): Mógłby ktoś wrzucić charakterystykę do Fiata Punto Mk2 1.2 8v która była w pierwszym poście, ale padła wraz serwerem na imageschack.us? Oczywiście Wrzucam na serwer forumowy (aby się nie straciły w nieznanych okolicznościach) wykresy, przy okazji w większej rozdzielczości (lepszej jakości): Przedstawione krzywe mocy i momentu obrotowego dotyczą silników sprawdzonych i dotartych (50 godzin pracy), bez wentylatora z tłumikiem i filtrem powietrza w warunkach ciśnienia jak nad poziomem morza.Załącznik:
00000024.GIF [ 23.36 KiB | Obejrzany 23282 razy ]
1242 8V Załącznik:
00000025.GIF [ 23.99 KiB | Obejrzany 23282 razy ]
1242 16V Załącznik:
00000026.GIF [ 23.68 KiB | Obejrzany 23282 razy ]
1747 16V Załącznik:
00000046.GIF [ 54.93 KiB | Obejrzany 23282 razy ]
1910 D Załącznik:
00000027.GIF [ 35.81 KiB | Obejrzany 23282 razy ]
1910 JTD Przy okazji "do kompletu" ile każdy z powyższych silników "kopci" Emisje CO z układu wydechowegoEmisje powinny być zgodne z dyrektywą 93/116/CE (g/km). Wartości emisji podane w tabeli zostały określone w oparciu o przepisy dotyczące pomiaru zgodnie z dyrektywą 93/116/CE. Dane te zostały określone podczas prób homologacyjnych obejmujących cykl jazdy mieszanej.Wartość maksymalna (g/km) 1242 8V - 136 1242 16V - 142 1242 16V - 155 (Wersja z automatyczną skrzynią biegów) 1242 16V - 159 (Wersja Sporting z automatyczną skrzynią biegów) 1747 16V - 197 1910 D - 150 1910 JTD - 130
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
kozlo |
#638960 Wysłany:
19 Sty 2013, 19:57; Temat postu: Re: Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 15 Sty 2013, Posty: 3
|
dzieki mario1978! na pewno przyda sie wielu uzytkownikom!
znasz może wartości przełożeń dla fiata Punto mk2 1.2 8v? ja dotarłem do takich wartości: BIEG PRZEŁOŻENIE PIERWSZY 3.909 DRUGI 2.158 TRZECI 1.480 CZWARTY 1,121 PIĄTY 0.897 WSTECZNY 3.818
Przełożenie przekładni głównej wynosi: ipg=3,438
tylko nie wiem czy to na pewno jest od 1,2 8v czy może od 1,2 16v.
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#639029 Wysłany:
19 Sty 2013, 23:40; Temat postu: Re: Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
kozlo napisał(a): znasz może wartości przełożeń dla fiata Punto mk2 1.2 8v? Oczywiście że mam sporo "wiedzy tajemnej" he... Poniżej zrzuty ekranowe tabelek, nie wklejam bo ciężko byłoby to tutaj edytować aby było czytelne, mam nadzieję że da się odczytać. Gdzieś są tematy chyba już pozakładane, wkleję tutaj a potem najwyżej Zarząd przerzuci jak znajdę gdzie można byłoby się podpiąć. A to co mam podaję poniżej, wartości dla wszystkich wersji silnikowych PUNTO II, również wersje z automatyczną skrzynią biegów. Jest tego sporo, więc pisać co mam wrzucić, postaram się sukcesywnie wrzucać. Załącznik:
informacje_ogolne_i_dane_techniczne_25.jpg [ 60.33 KiB | Obejrzany 23255 razy ]
Załącznik:
informacje_ogolne_i_dane_techniczne_26.jpg [ 73.07 KiB | Obejrzany 23255 razy ]
kozlo napisał(a): na pewno przyda sie wielu uzytkownikom! Mam nadzieję, że to powyższe również
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
kozlo |
#639130 Wysłany:
20 Sty 2013, 13:55; Temat postu: Re: Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 15 Sty 2013, Posty: 3
|
czyli masz takie same przełożenia jak ja podałem. zastanawiam sie czy sa one poprawne, bo zakldajac te dane prędkość maksymalna wyszla mi vmax= 206km/h v=2*n*pi*rd / (60*ib*ipg)=2*6000*3,14* 0,281/(60*3,438*0,897)=57,22[m/s] 57,22 m/s= 206 km/h gdzie: n - obr/min rd -promien dynamiczny kola ib -przelozenie biegu V ipg - przelozenie przekladni glownej promien dynamiczny dla opon 165/70R14 rd = 14"*25,4 + 70%*165 -10= 281 [mm] rd = 281 mm = 0,281 m
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#639250 Wysłany:
20 Sty 2013, 21:29; Temat postu: Re: Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
kozlo napisał(a): czyli masz takie same przełożenia jak ja podałem. Muszą być takie same, bo są one oficjalnymi danymi FIAT. Nie może być inaczej. Jak zauważysz, przy okazji masz również inne dane silników. kozlo napisał(a): zastanawiam sie czy sa one poprawne, bo zakldajac te dane prędkość maksymalna wyszla mi vmax= 206km/h Nie są one poprawne do końca, gdyż liczyłeś teoretyczną prędkość maksymalną w warunkach laboratoryjnych, a zapomniałeś o życiu, czyli oporach powietrza w dużym skrócie. To opory powietrza powodują, że raz leci się max a raz leci się mniej niż max, bo wiatr masz z przodu a nie z tyłu BTW: tu masz ładny kalkulator online - http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html lub stąd program dla Windows - http://www.locost7.info/gearcalc.phpA tutaj masz obliczenia wykonane na Politechnice Lubelskiej Wydział Mechaniczny - "OBLICZENIA TRAKCYJNE SAMOCHODU FORD FIESTA 1,25TREND" - www.kolo_samoch.pollub.pl/TRP/TRP1/FIESTA-T.DOC
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
Szakarl |
#658809 Wysłany:
10 Kwi 2013, 07:43; Temat postu: Re: Wykresy charakterystyczne silników Punto II/II FL |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Krystian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 21 Paź 2012, Posty: 8
|
Cze czy możecie mi sprawdzić jakie ciśnienie otwarcia korka zbiornika wyrównawczego macie w punto 1.2 8V?
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|