You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 16:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #658933 Wysłany: 10 Kwi 2013, 18:14; 
 Temat postu: Próba odkręcenia korka spustowego oleju i zapalona kontrolka
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek ---> CW
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 81
Witam! Panowie mam problem, nadeszła pora wymiany oleju. Więc wjechałem na kanał i zacząłem odkręcać korek spustowy w misce. Po wielkim siłowaniu się, poddałem się i udałem do najbliższego mechanika.
Ten po kilku kombinacjach i próbie wbicia(nabicia) większego imbusa również się poddał i poradził abym udał się do spawaczy tłumików aby przyspawali mi jakąś nakrętkę i wtedy powinno pójść wszystko gładko. Po wysłuchaniu rady, odpaliłem samochód i zapaliła się czerwona kontrolka od oleju. Więc w czym może tkwić problem? :( Samochód zostawiłem mechanikowi, ponieważ gdy jechałem do niego, żadna kontrolka się nie świeciła.
Dodam że oleju jest w połowie skali.
Dziękuję za każdą podpowiedź i radę :)

_________________
Fiat Punto 1.2 8V ELX, 2001 http://fiatpunto.com.pl/topic29792.html
Fiat Punto 1.1 55 S, 1995
http://fiatpunto.com.pl/topic20642.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #658937 Wysłany: 10 Kwi 2013, 18:47; 
 Temat postu: Re: Próba odkręcenia korka spustowego oleju i zapalona kontr
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
Możliwe, że po opukaniu miski przypadkiem przemieścił się syf na siatce smoka i zatkał wlot pompy oleju. Oczywiście gdybam, ale skoro oleju jest tyle ile trzeba, a przed próbami odkręcenia korka silnik działał bez problemów, to musiał się zatkać kanał olejowy. Bez zdjęcia miski olejowej się nie dowiesz co się dzieje. No chyba że zupełnie przypadkiem padł czujnik ciśnienia oleju, podobno zdarza się, chociaż ja się z czymś takim jeszcze nie spotkałem. Można w ciemno wymienić czujnik, jak nic się nie zmieni, to zdejmowanie miski i szukanie tam syfu. A jeżeli to nie pomoże to dalej jest pompa do przejrzenia. Gorszych rzeczy póki co lepiej nie zakładać :wink:

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #658938 Wysłany: 10 Kwi 2013, 18:55; 
 Temat postu: Re: Próba odkręcenia korka spustowego oleju i zapalona kontr
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek ---> CW
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 81
OKej dzięki Marcin trochę mnie uspokoiłeś. Zobaczymy co z tym faktem zrobi mechanik, niby jeszcze się z czymś takim nie spotkał :O Ma zmierzyć ciśnienie oleju a później zdjąć miskę, zobaczymy co będzie..

_________________
Fiat Punto 1.2 8V ELX, 2001 http://fiatpunto.com.pl/topic29792.html
Fiat Punto 1.1 55 S, 1995
http://fiatpunto.com.pl/topic20642.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #658941 Wysłany: 10 Kwi 2013, 19:08; 
 Temat postu: Re: Próba odkręcenia korka spustowego oleju i zapalona kontr
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3624
Pomógł: 31
A tak z ciekawości spytam, kiedy ostatnio zmieniałeś olej, że aż tak korek wrósł?

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #659011 Wysłany: 11 Kwi 2013, 16:26; 
 Temat postu: Re: Próba odkręcenia korka spustowego oleju i zapalona kontr
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek ---> CW
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 81
15 tys km temu, podczas ostatniej wymiany tez był problem z jego odkręceniem ale na szczęście dało się go jeszcze jakoś odkręcić

[ Dodano: 11 Kwi 2013 15:26 ]

Powód to pęknięty smok, na szczęście, tylko to :)

_________________
Fiat Punto 1.2 8V ELX, 2001 http://fiatpunto.com.pl/topic29792.html
Fiat Punto 1.1 55 S, 1995
http://fiatpunto.com.pl/topic20642.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO