|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 03:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
denon |
#659725 Wysłany:
13 Kwi 2013, 16:31; Temat postu: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013, Posty: 15
|
od razu przechodzę do sedna 1 problem: samochód miedzy 1500 obrotów a 2000 obrotów silnika ma jakieś spadki mocy dławi się czasem wydaje mi się jakby przestawał dostawać paliwa bądź nie pracuje na jakiś cylinder ktoś tak miał doszedł do tego co to może być? 2 problem: jade sobie powiedzmy 50 np na 3 wcisne pedał gazu do oporu i zamiast MOC jest DU PA zaczyna się przytykać i wywala błąd silnika migający 3 problem LPG: parownik odmówił posłuszeństwa, postanowiłem wymienić membrany wszystko ładnie wyczysciłem poskręcałem do kupy montuje odpalam przerzucam na LPG gaśnie myślę ok. tak miało być, odpalam znów znów gaśnie, słychać zawór na butli, ale wysiadam z punciaka idę do machy a tam z przewodu doprowadzającego gaz do parownika gaz ucieka WTF? rozkrecilem przykręcam jeszcze raz elegancko znów to samo, jakby gdzieś coś było zapchane ale to tylko takie wrażenie 4 problem: wymieniłem niedawno silnik krokowy który defakto jest niewymienialny ale wymieniłem obroty nie falowały jakiś czas ... ale znów jakby falują ale to jest takie dziwne bo obrotomierz stoi a silnikiem telepie w każdą stronę i dziwne jest dla mnie ze jak na poprzednim krokowcu silnik trzymał 900 czy tam 800 w kazdym bądź razie teraz nie jest na równej kresce tylko między tak jakby 850 czy tam 950 obrotów 5 pytanie: Kto jest z okolic jaworzna i chciałbym tam zerknąć do silnika ew. sprawdzić błędy za dobrą flache czy też browar HELP
|
|
Góra |
|
|
|
|
domin45670 |
#659731 Wysłany:
13 Kwi 2013, 17:14; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
denon napisał(a): 2 problem: jade sobie powiedzmy 50 np na 3 wcisne pedał gazu do oporu i zamiast MOC jest DU PA zaczyna się przytykać i wywala błąd silnika migający Szczerze? Samochód Ci "mówi": podepnij mnie pod kompa.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
denon |
#659732 Wysłany:
13 Kwi 2013, 17:18; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013, Posty: 15
|
domyślam się ale, mam w kropku instalacje która wychodziła w wersji w salonie i tam jest jakieś g***o co kasuje ponoć błędy i nie wiem czy one się zapisują w kompie no i potrzebuje kogoś kto ma na tym jakieś pojęcie i wtyczkę
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#659822 Wysłany:
13 Kwi 2013, 22:31; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Możliwych problemów może być wiele, nawet i taki, że Ci zalewa świece. Wtedy może Ci migać silniczek, bo masz wypadanie zapłonów, nie odczujesz tego na spalaniu, bo to są krótkie chwile. Winna może być sonda lambda, złe styki na kablach wysokiego napięcia, itp. Coś związanego na pewno z dawkowaniem paliwa. Ale co konkretnie to tylko podpięcie pod komputer. Kup kabelek i po sprawie - post632868.html#p632868Jeżeli jest tak jak piszesz, że Ci "telepie", nie pali Ci na wszystkie cylindry, to masz na pewno wypadanie zapłonów - http://spec.pl/motoryzacja/naprawa-i-ek ... ia-zaplonu To mogłoby potwierdzać fakt, że jak wciskasz pedał gazu, zalewasz świece, tracisz moc, itd. Zacząłbym od najprostszego, sprawdzenia świec. Jeżeli będziesz mieć pozalewane, będziesz mieć dowód. Przerabiałem wypadanie zapłonów w zimie, okazało się, że miałem niedobry styk na cewce zapłonowej, zastosowanie sprayu do czyszczenia styków np. ten - http://sklep.avt.pl/p/pl/70925/kontakt+u+60ml.html, rozwiązało problem. Styk jest teraz pewny, iskra jest, pali na wszystkie cylindry. Nawet zgadzało się z komputerem, pisał że mam wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, właśnie ta świeca z tego cylindra była zalana i śmierdziała benzyną.... Prosta przyczyna, zły styk kabla wysokiego napięcia na cewce. Zacznij od tego co piszę: popraw styki na kablach, wszystkie styki dotyczące układu zapłonowego. Poszukaj na forum, dużo piszą nt. wypadania zapłonów. Jakbyś podpiął kabelek, wiedziałbyś dokładnie które cylindry Ci szwankują. Gdzie szukać źródła problemów.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
denon |
#659971 Wysłany:
14 Kwi 2013, 19:01; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013, Posty: 15
|
tyle że kable i swiece wymieniałem miesiąc temu kable bosch swiece NGK jeżdze od 3 tyś tylko na PB bo mam parownik do zrobienia, i chce narazie doprowadzić go do ładu na PB sprawdze najpierw rzeczy ktore wymieniłeś
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#660686 Wysłany:
17 Kwi 2013, 14:07; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
denon, masz wrkęcone właściwe świece zapłonowe? Upewnij się bo ja miałem podobnie gdy omyłkowo sprzedano mi świece NGK o pozornie dobrym oznaczeniu, ale odstęp elektrod był więszky o 0,1mm niż miało być. Do twojej wersji powinny być to np. NGK BKR5EZ lub Champion RA4HCX o odstępie elektrod 0,7 mm.
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
denon |
#663506 Wysłany:
29 Kwi 2013, 10:26; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013, Posty: 15
|
NGK BKR5EZ są takie sprawdzę odstęp, odrazu pytanie czy jestem w stanie zmniejszyc go ew sam? przeczysciłem wszystkie styki pod macha bez rezultatu, w jaki sposób moge sprawdzić cewkę zapłonową
KTO ZE ŚLĄSKA PODJĄŁBY SIĘ ZROBIENIA DIAGNOSTYKI OKOLICE JAWORZNA!!!!!!
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#663590 Wysłany:
29 Kwi 2013, 16:33; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
tzn jeśli świece są dobrze dobrano modelowo to nie ma sensu sprawdzać odstepu (chyba że kupowałeś je nie jako nowe lub z niepewnego źródła i była jakaś szansa że ten odstęp się zmienił). Sprawdzasz go szczelinomierzem (taki scyzoryk gdzie zamias ostrzy masz płytki wzorcowe o ustalonej grubości i wkłada się je przymierząc ile wchodzi między elektrody) Jeśli odstęp by się nie zgadzał z jakiegoś powodu to zwyczajnie można tą elektrode dogiąć.
Cewke ja osobiście sprawdzałem tak że odpalałem auto i wyciągałem na 2 cm fajke ze świecy po kolei patrzyłem czy jest prąd - widać to od razu bo jeśli jest dana linia sprawna to po wysunięciu fajki ze świecy od razu z końca fajki idą "pioruny" w masę, jeśli ich nie ma może to znaczyć że nie działa dany kabel WN bądź gniazdo cewki (cewka), wtedy można jeszcze podmieniąc kable z innych gniazd wykluczyć sam przewód. Gdy silnik pracuje można to też wyczuć że po wyjęciu danej fajki ze świecy silnik pracuje tak samo. Można to też zrobić przez kompa jeśli dysponujesz kablem: pokazuje się wtedy błąd "Wypadanie zapłonów" z nr cylindra.
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
denon |
#663652 Wysłany:
29 Kwi 2013, 19:51; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013, Posty: 15
|
na 90% myslę że to wypadanie zaspłonu ponieważ miigający bład silnika może oznaczać właśnie to, nie mam kabla czytałem ale nadal nie wiem jaki kupić czy coś trzeba robić itp musiałbym to mieć wyjaśnione łopatologicznie dlatego wolałbym komuś dać na flache i mieć pewność ze bede miał to sparwdzone przewody mam nowe włożone ze sklepu bosch, swiece ngk też ze sklepu sprawdzane po numerach auta, obstawiam na cewke albo na sterownik ... ale sam nie dojde do tego co to
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#663704 Wysłany:
29 Kwi 2013, 21:37; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Migająca lampka silnika u też właśnie mnie pojawiała się podczas przygazowania bo cewka była uszkodzona i następowało wypadanie zapłonów i niespalona mieszanka szła do wydechu i wyłapywała ją druga sonda lambda i generowała błąd katalizatora z powodu nie właściwej mieszanki także pewnie jest to właśnie cewka. Zawsze można kupić i wymienić, z tego co wiem odkręcasz, wkładasz nową i już. Co do kabla ja mam ten: http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-l ... 30311.htmlKupujesz ten kabel, są pewnie dołączone sterowniki, u mnie działa bez problemów na Win7 64bit, instalacja banalna. Wkładasz kabel instalujesz sterowniki i działa. Następnie pozyskujesz program FiatEcu Scan który jest po polsku. Instalujesz jak każdy program. Potem podłączasz kabel do kompa, druga końcówke w gniazdo przy bezpiecznikach po lewej stronie kierownicy ustawiając na przełączniku w kabelku np. engine który właśnie generuje Ci błędy, naciskasz F10 i zagłębiasz się w swoje auto:) Pokazują ci się błędy masz opis dokładnie co oznaczaja po polsku. Jakyś miał jeszcze jakies pytania to pisz na gg:5177424 lub priv:)
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
denon |
#665915 Wysłany:
08 Maj 2013, 14:30; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013, Posty: 15
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#666001 Wysłany:
08 Maj 2013, 20:58; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Najprościej porównać ze starą cewką, moja wygląda bardzo podobnie, jest trochę wieksza no ale ja mam 16V. sądzę że kupisz pod konkretną pojemność silnika, ilość zaworów i rocznik (warto dopytać cyz pasuje do wersji przed lub po FL)
Z tego co wiem to można wyjąc starą i włożyć nową, warto robić to na odłączonym akumulatorze by nie zapamietały się błędy.
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
denon |
#666190 Wysłany:
09 Maj 2013, 20:02; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 04 Lut 2013, Posty: 15
|
czym może być spowodowane ciche chodzenie silnika na zimnym, a klekotanie na ciepłym ? luzy zaworów ?
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#666252 Wysłany:
09 Maj 2013, 22:50; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Możliwe bo 8V miał te luzy jakoś regulowane, 16V reguluje to sam więc ja nie spotkałem się z tym zjawiskiem.
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#666284 Wysłany:
10 Maj 2013, 08:15; Temat postu: Re: Kilka problemów do rozwiania! :/ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
szamot666 napisał(a): Możliwe bo 8V miał te luzy jakoś regulowane ipIV poradnik napisał w sprawie regulacji luzów zaworowych - topic8422.html
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|