|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 19:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
robimal |
#476364 Wysłany:
25 Maj 2011, 09:50; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: małopolska Rejestracja: 11 Maj 2009, Posty: 49
|
Miałem podobny przypadek. Po ściągnięciu koła zauważyłem że coś musiało wpaść i urwało kabelek od klocka. Przewód gdy jest odizolowany i styka się z masa wyzwala wzbudzenie sygnału zużycia klocka. Wystarczy zaizolować taśmą i po problemie.
_________________ Grande Punto 1.4 8v 77 KM ENERGY
|
|
Góra |
|
|
|
|
buladag |
#476369 Wysłany:
25 Maj 2011, 10:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
kropekGP napisał(a): Jeżeli miałbym za free: torxa, smar miedziowy, odtłuszczacz, przyrząd do cofania tłoczka oraz miernik zegarowy, to jak najbardziej tak. Poza tym w serwisie w którym wymieniałem tarcze i klocki za części zapłaciłem 90 zł mniej niż w intercarsie. Po co do wymiany tarcz i klocków odtłuszczacz i jakiś miernik zegarowy? Torx domyslam się że do odkręcenia zabezpieczenia tarczy, żeby nie spadała przy wymianie, a smar miedziowy żeby komuś kiedyś tam ułatwić robotę przy zdejmowaniu tarcz. Tłoczek jak nie jest zapieczony powinien dac się wcisnąć nawet rękami. Adas napisał(a): Sami nie wymieniacie tarcz i klocków ? . Płacić za to to jest grzech
No raczej.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#476497 Wysłany:
25 Maj 2011, 18:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
buladag wystarczy że podczas nakładania smaru na piastę dotkniez pow. roboczą tarczy - po to odtłuszczacz. Miernikiem zegarowym mierzysz bicie tarcz po zamontowaniu. Bicie powinno mieścić się w zakresie +- 0,1 mm. Jeżeli bije więcej to sciagasz tacze i obracasz ją względem otworów w piaście. Jeżeli dalej bije to: krzywa tarcza, zły montaż (nieodpowiednie dociągnięcie tarczy lub oczyszczenie piasty) lub łożyska do wymiany. Jak nie będziesz mógł zdjąć tarczy lub, koleś z warsztatu będzię napierdzielał po tarczy "kubusiem" i rozwali ci łożyska to wspomisz o smarze...
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#476593 Wysłany:
25 Maj 2011, 23:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
aha jak dotkne smarem tarczy to trzeba ją odtłuszczac Jedno hamowanie i całość znika z powierzchni przy takim nacisku, z resztą popatrz czym pokryta jest nowa tarcza, aby nie rdzewiała w transporcie.
O jakims mierzeniu bicia tarcz to szczerze mówiąc pierwsze słysze, jak biją przy hamowaniu to albo tarcza jest krzywa albo na piaście został syf, jedno z dwóch, tarczy nie da się nie dokrecić, no chyba że nie dokręcisz śrub koła, bo to one ją de facto trzymają. Co do zdejmowania starych tarcz, to ręcze Ci że nie ma zadnych przeciwwskazań zeby walic młotem po starej tarczy (jeśli jest zuzyta), łożysku nic sie nie stanie, a drążki czy sworzeń wahacza to bardziej po dupie dostają na naszych polskich drogach niż człowiek jest w stanie walnąć w tarcze. Z resztą jak masz zamiar inaczej zdjąć np. fabryczne tarcze, które nie są zamontowane na smarze (np. w PII)? Sa jakieś ściagacze?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#580863 Wysłany:
16 Maj 2012, 08:30; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#580872 Wysłany:
16 Maj 2012, 08:58; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
kox |
#580875 Wysłany:
16 Maj 2012, 09:10; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
żeby z tyłu wymienić klocki musisz wkręcać tłok i wciskać go jednocześnie. Mi to ojciec pod garażem opanował, ale on jest mechanikiem. Samemu, szczególnie za 50zl bym się nawet nie brudził
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#580876 Wysłany:
16 Maj 2012, 09:19; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
|
adchmie |
#592885 Wysłany:
24 Cze 2012, 14:19; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
Sebooo napisał(a): No właśnie zamiast zaoszczędzić to sobie narobię problemu.. Z przodu wymienię sam ale tył zostawię mechanikom. Jeszcze nie wiem jakie klocuchy brać, czy takie jak są BOSCH czy FERODO a może inne? Hmmm Hmmm Hmmm... Witam, Co do klocków Boscha to bym Ci nie polecał ponieważ słyszałem, że trafiają się partie bardzo twarde i mogą piszczeć. Dwa dni temu zmieniłem tarcze i klocki, wybrałem zestaw tarcze Boscha i klocki Remsa i jak do tej pory jest idealnie, żadnych pisków i innych dźwięków. Pozdrawiam
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#592901 Wysłany:
24 Cze 2012, 15:15; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
|
plocki |
#645849 Wysłany:
16 Lut 2013, 17:09; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: PŁOCK Rejestracja: 20 Cze 2012, Posty: 264 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
KANA |
#646484 Wysłany:
18 Lut 2013, 20:09; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czeladź Rejestracja: 28 Maj 2012, Posty: 141
|
Proponował bym dołożyć do TRW Brembo lub TEXTAR tez dobry dużo tego zakładam i nie ma problemu z niczym
_________________ Zapraszam do odwiedzin GP - topic36036.html IIFL - topic36334.html
|
|
Góra |
|
|
plocki |
#646496 Wysłany:
18 Lut 2013, 20:36; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: PŁOCK Rejestracja: 20 Cze 2012, Posty: 264 Pomógł: 1
|
A jakie wymiary powinny być klocków w Grande z silnikiem 1,2 takie 123x53x17 ?
_________________ Moje czarne GRANDE PUNTO
|
|
Góra |
|
|
KANA |
#646502 Wysłany:
18 Lut 2013, 20:54; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czeladź Rejestracja: 28 Maj 2012, Posty: 141
|
|
Góra |
|
|
Chicane |
#659280 Wysłany:
11 Kwi 2013, 22:34; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1247 Pomógł: 2
|
co sądzicie o takiej wymianie? http://www.youtube.com/watch?v=PnTfT--SngIu mnie tarcze też taki rant mają, czy nie należałoby ich przeszlifować?
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
|
MARINESKU |
#659692 Wysłany:
13 Kwi 2013, 16:48; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 338 Pomógł: 4
|
KANA napisał(a): Ręce opadają ot fachowiec, wczoraj wymieniałem sam i od razu mówię wykręć dolną śrubę górnej nie ruszaj i podnieś zacisk do góry jak zawias i w bok zejdzie z prowadnicy zawiń w folię aby nie zabrudzić dalej jak na filmie ale tarczę obstukaj młotkiem od czoła z rdzy a potem przystaw pilnik zdzierak do rantu i kręć tarczą i spiłuj, zwróć uwagę na filmie że w zestawie ma tylko 2 sztuki nowych śrub są one za te stare z dołu z lewej i prawej strony bo podnosisz zacisk do góry, prowadnice górną pokryj nowym smarem przed wsadzeniem i wciśnij tłok ale odciągnij płyn hamulcowy bo wyleci na bank, na filmie widać że wymienia całkiem dobre kloce na nowe bez sensu, operacja jest prosta nie ma żadnych problemów , narzędzia to 13 nasadka z grzechotką i śrubokręt do wyważenia blaszek jeśli nie ma ich w zestawie nowo zakupionych klockach wyjmij je i wyczyść są z nierdzewki mają nalot rdzawy od klocków umyj je i z powrotem załóż, śmiało bierz się za wymianę nie ma żadnej filozofii, powodzenia. A bym zapomniał zanim uruchomisz auto po wymianie klocków pod pompuj hamulce bo rąbniesz w coś jak pojedziesz.
|
|
Góra |
|
|
Chicane |
#659749 Wysłany:
13 Kwi 2013, 19:56; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1247 Pomógł: 2
|
to jak się wymienia to wiem , tylko pytałem o ten rant wyrobiony na tarczy, czy w ogóle jest sens szlifować czy może nic nie robić,gościu na filmie nie zeszlifował go
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
|
MARINESKU |
#659875 Wysłany:
14 Kwi 2013, 07:45; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010, Posty: 338 Pomógł: 4
|
Chicane napisał(a): tylko pytałem o ten rant wyrobiony na tarczy pilnik zdzierak przystaw do rantu i kręć tarczą spiłujesz go prawie w całości pisałem wyżej, nie można tego zostawić, w serwisie by ci policzyli za stoczenie a w rzeczywistości by zjechali przyrządem obracając nie zdjętą tarczą, na tym filmie widać jak zabrał się za wymianę szybko i byle jak, a potem klocki się nie równo ścierają, pamiętaj o tym że po wymianie klocków hamulce nie będą tak skuteczne jak poprzednie dopiero po ok 100 km będą brzytwa.
|
|
Góra |
|
|
mw525 |
#667169 Wysłany:
14 Maj 2013, 09:37; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 04 Lut 2012, Posty: 66
|
Chyba skończyły mi się klocki. Czy klocki w punto evo 1.4 8v (przód) są takie same jak w grande punto 1.4 8v? Ktoś może mi podać jakie wymiary musi mieć taki klocek do punto evo?
_________________
|
|
Góra |
|
|
Chicane |
#667319 Wysłany:
14 Maj 2013, 21:50; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1247 Pomógł: 2
|
dziś kupilem nowe klocki BOSCHA (w oryginalnym pudełku) i się okazało ze w pudełku oprócz klocków znajdowały się tylko śruby, nie było natomiast nowych blaszek, też się spotkaliście z takim niepełnym zestawem? będę musiał przy wymianie nowych klocków użyć starych blaszek
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
|
buli21 |
#670164 Wysłany:
26 Maj 2013, 19:15; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Marki Rejestracja: 26 Maj 2008, Posty: 31
|
Do grande punto 1,4 8v oryginalne klocki to bosch o symbolu 0 986 494 070 takie tez są montowne w fabryce, nie ma co oszczędzać to najlepsze klocki, mi starczyły na 83 000 km. koszt jakies 160 zł w dowolnej hutrowni motoryzacyjnej, tarcze starczą na kolejne 80 ooo ,potem bede sie martwił.
_________________ buli21
|
|
Góra |
|
|
norbert_p |
#672992 Wysłany:
06 Cze 2013, 08:42; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Norbert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Lubin Rejestracja: 15 Kwi 2011, Posty: 106
|
Podczas hamowania drży mi pedał hamulca i słychać wyraźne stukanie (nie metaliczne) z przodu. Podczas normalnej jazdy wszystko jest ok. Hamulce brzytwa. Co to może być? Zużyte tarcze, klocki? Jakie są w razie czego wymiary tarcz do GP 1.4 8V? Ponoć są dwa wymiary... Dodam, że opony nowe, felgi (metalowe) również nówki (oryginały).
|
|
Góra |
|
|
Gigavat |
#673010 Wysłany:
06 Cze 2013, 10:12; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Ryszard
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 10 Maj 2013, Posty: 281 Pomógł: 4
|
Wg opisu w pierwszym zdaniu to ... tak dziala ABS ale rozumiem ze masz na mysli zwyczajne hamowanie wiec taki objaw jest przy skrzywionej tarczy. Nawet jezeli jedna jest uszkodzona nalezy wymienic obie wraz z klockami.
_________________ Mocy przybywaj bo 8V to nie V8! CzarySmaryGarage: http://www.youtube.com/channel/UC2eCgnRn_vap605t7oTFzKA
|
|
Góra |
|
|
norbert_p |
#673056 Wysłany:
06 Cze 2013, 13:16; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Norbert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Lubin Rejestracja: 15 Kwi 2011, Posty: 106
|
Gigavat, ABS, ABS-em - wiem jak i kiedy działa. Stukanie oraz pulsowanie pedału hamulca działa za każdym razem przy większym hamowaniu (bez zadziałania ABS-u). Również obstawiam, że poszła tarcza, ale dzisiaj się przekonam, bo jadę do ASO...
|
|
Góra |
|
|
Gigavat |
#673219 Wysłany:
06 Cze 2013, 20:54; Temat postu: Re: Wymiana klocków hamulcowych [ koszty ] |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Ryszard
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 10 Maj 2013, Posty: 281 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|