Koledzy,
ma kropka ma problem - na biegu jałowym utrzymuje około 1050 obrotów. Tuż po odpaleniu silnik utrzymuje normalne 800 obrotów, lecz wystarczy przejechać kawałek, by obroty na luzie wzrosły do 1050. Co ciekawe obrotomierz pokazuje czasami 800 a czasami 1050 obrotów, a ewidentnie słychać że są one podwyższone. Zrobiłem test i pojezdzilem kawalek z odpiętym przepływomierzem, lecz nic się nie zmieniło ;/
Czy ktoś z was spotkał się z podobnym problemem i zna jego rozwiązanie?
Przypominam, że mówimy o silniku
1.3 multijet 70HP[ Dodano: 29 Maj 2013 08:10 ]No to chyba usterka zdiagnozowała się sama. Dziś po odpaleniu, przez około minutę przy przyspieszaniu świeciła się czerwona ikonka akumulatora... Dodatkowo objaw ten występuje po podróży w burzy... Dlatego obstawiam alternator...
[ Dodano: 03 Cze 2013 18:38 ]Problemem było uzwojenie alternatora... Jedna faza się spaliła
Naprawa alternatora + pasek + łożyko = kosztowna naprawa, ale mam teraz tyle prundu, że mogę go w wiaderkach sprzedawać
)