You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 14:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 49 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #489841 Wysłany: 12 Lip 2011, 15:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
marcin186 napisał(a):
5ROCKY5, u mnie jest tak https://picasaweb.google.com/marcin186/ ... 5060203506

Tylko silnik jeszcze nie do końca rozgrzany

dzięki Marcin za screeny z FES'a moje parametry na jałowym sa bardzo zbliżone ;)
Ja musze jeszcze zobaczyć czas wtrysku jaki jest podczas jazdy, możliwe że jest dłuższy i dlatego pali więcej.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #489858 Wysłany: 12 Lip 2011, 16:20; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
5ROCKY5 napisał(a):
ipIV jakbyś miał czas piątek czy weekend to bym podjechał na porównanie parametrów o ile w grę wchodzi taka opcja

czemu nie ale swoją drogą dziś mogę obczaić to u siebie :>

[ Dodano: 12 Lip 2011 16:20 ]
ew. podmiane możemy zrobić i zobaczyć co sie bedzie dziać :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #489866 Wysłany: 12 Lip 2011, 16:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
ipIV napisał(a):
[ Dodano: 12 Lip 2011 16:20 ]
ew. podmiane możemy zrobić i zobaczyć co sie bedzie dziać

jak Ci to nie sprawi problemu to ok ;)


ipIV napisał(a):
czemu nie ale swoją drogą dziś mogę obczaić to u siebie

daj znać jak sprawdzisz :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #489883 Wysłany: 12 Lip 2011, 17:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
to przyjedzcie do wawy :D
bo moj nie na chodzie :D

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #489928 Wysłany: 12 Lip 2011, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Więc tak co wykminiłem...

Mierzone jest ciśnienie bezwzględne w kolektorze a nie podciśnienie.

Na biegu jałowym ciśnienie bwzgl. ~0,3Bar (podciśnienie ~0,7bar)
Jak się depnie do dechy to zgodnie z oczekiwaniem powinno się zbliżyć do ciśnienia atmosferycznego. I tak jest ~0,9bar. (podciśnienie ~0,1bar)

Przy zał że ciśnienie atm to 1000hPa -> 0,1MPa (1bar)

Image

[ Dodano: 12 Lip 2011 21:01 ]
znaczy się że jest oki :> spróbuj depnąć do dechy i spr czy podejdzie w okolice 900mBar :> wtedy się okaże czy map jest dobry... bo może non stop podaje ten sam odczyt? :E

Swoją drogą śmieszna ta jednostka mili bary :E nie było prościej napisać w hPa? :E 1bar to 1000hPa czyli no dokładnie to samo co milibary :E
Albo po ludzku w normalnych jedn. 100kPa :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #489941 Wysłany: 13 Lip 2011, 20:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
spróbuj depnąć do dechy i spr czy podejdzie w okolice 900mBar
Zobacze jutro i napisze ;) a co do jednostki to tego nie skomentuje :p

[ Dodano: 13 Lip 2011 20:34 ]
a więc tak według FES'a:
Cisnienie ssania: 957 mBar przy pełnym bucie...
jedynie co mnie zastanawia jeszcze jaki powinien być czas wtrysku na jałowym przy nagrzanym silniku u mnie jest to:
Czas wtrysku: 3,478 ms
na pełnym otwarciu przepustnicy w trakcie jazdy dochodzi czas wtrysku do 20ms
cewki mają takie parametry:
Czas ladowania cewki 1: 2,268 ms
Czas ladowania cewki 2: 2,290 ms

jeszcze coś takiego z FES'a ściagłem:
"Sonda lambda 1 na końcu: Open loop"
znalazłem coś o tym:
Wikipedia napisał(a):
--> w otwartej pętli sterowania (open loop) - pewne parametry wejściowe z czujników są poza "tolerancją" programu mikrokontrolera, wylicza on "zgrubnie" parametry wtrysku paliwa (i ew. zapłonu) by zapewnić w ogóle stabilną pracę silnika, osiągi pozwalające na jazdę i możliwie ekonomiczne spalanie; jest to typowy stan np. po uruchomieniu zimnego silnika
--> w zamkniętej pętli sterowania (closed loop) - kluczowe parametry wejściowe z czujników mieszczą się w założonych tolerancjach, co pozwala mikrokontrolerowi na dokładne wyliczanie dawki paliwa (i ew. przesunięcia zapłonu), na podstawie wbudowanych algorytmów i tablic, opisujących pracę silnika. Jest to stan normalnej pracy, obecnie typowo wiodącym parametrem wejściowym jest sonda lambda i czujnik przepływu (ew. ciśnienia) powietrza w układzie dolotowym, układ stara się utrzymać spalanie stechiometryczne przy ubogiej mieszance i właściwych charakterystykach silnika, reagując na zmienną sytuację (obroty, moment obrotowy, przepustnica, parametry powietrza dolotowego, itd)."


Jeśli chodzi o czujnik to pewnie byłaby sonda (sonda nowa oryginalna) że złe odczyty ma a to pewnie z tego że komp nie potrafi regulować mieszanki odpowiedniej.

Taka myśl mi się urodziła tylko nie potrafię tego zweryfikować czy to możliwe: że jeżeli jest niskie ciśnienie paliwa to komputer ustawia dłuższy czas wtrysku po to by uzupełnić "ubogą" mieszankę co powoduje "zalewanie" wtedy też więcej by palił i pewnie na tej podstawie pokazywałby, że przejadę na pełnym baku 400km. W rzeczywistości spalanie koło 10l/100km.

trochę tu się mi uzbierało tego :E

myślę że dotrwacie czytając całość :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490250 Wysłany: 13 Lip 2011, 21:14; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
a kiedyś jak mi się nudziło to się bawiłem :> I takie wykresiki sobie porobiłem:

Image
Image
Image

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490257 Wysłany: 13 Lip 2011, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
drugi wykres pokazuje że masz prawie o połowę krótszy czas wtrysku niż ja na pełnym gazie... :E

Image
ode mnie widac pełny but to te okolice 20, a 0 to bez gazu to na 3 biegu wszystko

patrząc na pierwszy wyrkes na jałowym podobnie koło 3,5ms tylko w trkacie jazdy coś nie halo za długo już...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490274 Wysłany: 13 Lip 2011, 21:46; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Sprawdź te ciśnienie :>

[ Dodano: 13 Lip 2011 21:44 ]
aha zrób jeszcze wykresiki z lambdy :>

[ Dodano: 13 Lip 2011 21:46 ]
poza tym zauważ że czas wtrysku zależy od obrotów :> Im wolniej się kręci tym jest większy :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490277 Wysłany: 13 Lip 2011, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
ipIV napisał(a):
Sprawdź te ciśnienie


musze dorwać manometr pierw...
ipIV napisał(a):
[ Dodano: 13 Lip 2011 21:44 ]
aha zrób jeszcze wykresiki z lambdy

jutro ukulam...

ipIV napisał(a):
Dodano: 13 Lip 2011 21:46 ]
poza tym zauważ że czas wtrysku zależy od obrotów Im wolniej się kręci tym jest większy

Jak but pełny to skacze mi na 20ms jak tak daję koło 1/2 gazu to okolice 10 - 12ms... u Ciebie na pełnym gazie jest max 12ms.
U mnie nie spada. Jutro zrobię zrzuty bezpośrednio z wykresów w FES'ie tej lambdy i tych czasów. A ciśnienie zmierze jak pochytam manometr i tą końcówkę albo coś zastepczego do kolektora :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490282 Wysłany: 13 Lip 2011, 22:02; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
5ROCKY5 napisał(a):
musze dorwać manometr pierw...

mam taki który by się nadał :> 0,5m rurki i dopiero manometr :>

[ Dodano: 13 Lip 2011 22:01 ]
5ROCKY5 napisał(a):
Jak but pełny to skacze mi na 20ms

ale przy 2000rpm np. moze być 20ms a przy ponad 4000 jak masz na moich wykresach moze byc już 12 ;>

[ Dodano: 13 Lip 2011 22:02 ]
moje wykresy są dla wysokich rpm a nie w całym zakresie :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 13 Lip 2011, 22:02, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #490284 Wysłany: 13 Lip 2011, 22:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
ipIV napisał(a):
mam taki który by się nadał

jeśli nie masz nic przeciwko podjechałbym na pomiar :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490285 Wysłany: 13 Lip 2011, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
nie miałbym nic przeciwko :P

[ Dodano: 13 Lip 2011 22:04 ]
tylko jestem ciekaw czy "wentyl" na listwie jest taki sam jak w kołach :lol:

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490291 Wysłany: 14 Lip 2011, 16:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
ipIV napisał(a):
ale przy 2000rpm np. moze być 20ms a przy ponad 4000 jak masz na moich wykresach moze byc już 12 ;>

tu mam zagadkę bo nie patrzyłem czy od razu idzie na 20 bez względu na obroty ;p
ipIV napisał(a):
tylko jestem ciekaw czy "wentyl" na listwie jest taki sam jak w kołach

w razie czego może coś na ciband albo skręci się drutem :P na drut to pompowałem paliwo z baku jak wyciągałem do przeczyszczenia bo wężyk był lekko za duży :E

[ Dodano: 14 Lip 2011 16:13 ]
a więc tutaj wykresy:
1. Sonda lambda
Image
2.Czas wtrysku
Image
Image
3.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490481 Wysłany: 14 Lip 2011, 16:54; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
http://fiatpunto.com.pl/post475505.html#475505

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490482 Wysłany: 14 Lip 2011, 17:00; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Prawidłowy wykres na biegu jałowym to ten drugi ;) Radzę sprawdzić dokładnie sondę lub kupić używaną lub się zamienić z kimś do testów ;)

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490547 Wysłany: 14 Lip 2011, 19:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
oczywiście mówicie o tej pierwszej sondzie przed katem :E ja kupiłem nówkę z Boscha ale widzę że coś z wtyczką nie tak... mogę podmienić na starą czy mam to na konektory zrobić ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490548 Wysłany: 14 Lip 2011, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
5ROCKY5, ja mam tylko tą przed katem, wtyczki nie ucinaj (ja to niepotrzebnie zrobiłem, a potem już nie chciałem sztukować :E) podmień tylko sondę na sprawną jeśli masz możliwość i sprawdź jak chodzi.

[ Dodano: 14 Lip 2011 19:48 ]
Bo moja raz chodziła dobrze a po chwili było szarpanie i mulenie auta (nie szło przyspieszyć). Dodam tylko że sonda miała kilka miesięcy i już szwankowała ;)

[ Dodano: 14 Lip 2011 19:51 ]
5ROCKY5 napisał(a):
mogę podmienić na starą


Podmień na starą i zobacz co się będzie działo, ewentualnie zrób jeszcze wykresy sondy na luzie i zobaczymy jak będą wyglądać.

[ Dodano: 14 Lip 2011 20:02 ]
Albo jeszcze inaczej, odłącz sondę i zobacz jak będzie jeździł, jeśli będzie ok to masz odpowiedź. Błąd sobie sam skasujesz bo widzę że masz kabelek ;)

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490555 Wysłany: 14 Lip 2011, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
no mogę podmienić na starą i zrobię wykres. Zresztą zrobię na nowej i starej. Moja nowa ma miesiąc. W takim razie co jest przyczyną ciężkiego odpalania po dłuższym postoju? Jak już złapie to telepie nim na początku a potem ok. Od razu po dopaleniu jak ruszę to zamuli a jak poczekam z 30 sek to można normalnie ruszyć...
No i ten czas wtrysku na jałowym ok. 3,7 do 4 [ms] u mnie a u CIebie na nie zagrzanym jeszcze juz jest 2,8[ms].


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490560 Wysłany: 14 Lip 2011, 20:16; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Co do kodu błędu to na elektrodzie znalazłem coś takiego:

Cytuj:
P1170 oznacza, że sterownik osiągną dolny próg adaptacji dawki paliwa (maksymalne zubożenie mieszanki) - jeśli mimo to odczyt z sondy wskazuje na bogatą mieszankę, należy zweryfikować wskazania sondy z analizatorem spalin. Jeśli analizator potwierdzi wskazania sondy należy skontrolować ciśnienie paliwa lub szukać wadliwego wtryskiwacza, jeśli jednak okaże się, że analizator wskaże poprawną lub uboga mieszankę to najprawdopodobniej winna jest sonda.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490572 Wysłany: 15 Lip 2011, 15:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
marcin186 napisał(a):
Co do kodu błędu to na elektrodzie znalazłem coś takiego:

czytałem to już jakiś czas temu i właśnie rzuciłem się na sondę, ale wymienilem i dalej lipa, no i teraz myślę nad tym ciśnieniem... a stało mi się to nagle, jechałem do Wrocławia i na tam komp pokazywał dobre wskazania spalania. Jak wracałem do domu (200km z wrocka) to mialem pół baku a komp już pokazywał spalanie rzędu 9l/100km i że zostalo do przejechania na pól baku 200km :shock:
Jutro odepnę tę sondę i pojadę do pracy zoabczę czy komp pokaże inne spalanie. Po pracy się przejade to okaże się czy szarpie ;)

Jeszcze na zagranicznym forum znalałem jakie przyczyny mogą być przy tym błędzie (P1170 Mixture ratio [Minimum lean fuel]:
Cytuj:
- Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
- Fuel Pressure incorrect
- Fuel Injector(s) leaking
- Fuel Injectors clogged
- Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
- Vacuum leak (lean mixture)
- Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
- Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
- Fuel Evaporation Control system defective
- vehicle driven out of fuel (tank empty)


[ Dodano: 15 Lip 2011 15:37 ]
sonda odpięta silnik szarpie tak samo...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490810 Wysłany: 15 Lip 2011, 17:10; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
Cytuj:
sonda odpięta silnik szarpie tak samo...



No to może faktycznie jest coś z tymi wtryskami :roll: Może jakiś siadł i leje cały czas paliwem i zalewa silnik.

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490848 Wysłany: 26 Lip 2011, 19:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
a więc już chyba mam pewniaka :D zmierzyłem ciśnienie na listwie i wyszło ok. 1bar, bezpośrednio z pompy tak samo ok.1 bar. W grande dla porównania na listwie było ok. 3,5 bara i po zgaszeniu trzymało ciśnienie.
U mnie tylko 1 bar i po wyłączeniu pompy (słychać przekaźnik) ciśnienie spada do 0

a wiec wykres sondy tak pro forma ;p
Image
no i dla potwierdzenia podstawowe parametry pomp:
Image

[ Dodano: 26 Lip 2011 19:32 ]
a więc już od tygodnia jeżdżę na wymienionej pompie i śmiga aż miło :D spalanie wróciło do normy a wyniki typu 10km/l to już bajka wróciło do normy od 15,5km/l na mieście do 23km/l w trasie ;) Spalanie rzeczywiste spadło tez do wartości mniej więcej podobnych jakie pokazuję komputer ;)
Powodem całego zamieszania była pęknięta uszczelka znajdująca się przy silniczku pompy. Całe paliwo lało się wewnątrz pompy i dlatego ciśnienie było niskie. Nie szarpie, pali prawidłowo, check'u nie ma tak więc usterka usunięta.
Taka mała podpowiedź na przyszłość; przy błędach mieszanki, sondy lambda proponuję również w całej diagnostyce części silnika sprawdzać ciśnienie paliwa na listwie i na wyjściu z pompy. Nic nie kosztuje a może zaoszczędzić kupę kasy którą przeznaczymy niepotrzebnie na elementy i części sprawne np kable, świece, sondy itp ;)
Dziękuję wszystkim za cierpliwe śledzenie tematu, podpowiedzi, pomoce, przykłady parametrów swoich samochodów (dzięki marcin186, ipIV oraz domin45670) oraz wszystko to o czym i o kim zapomniałem :)
Teraz aż chce się jeździć ciągle :D
ps. tylko te ceny paliwa :E
ps2. oto ta "pierdołka" która wywołała tyle zamieszania
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #673810 Wysłany: 09 Cze 2013, 12:17; 
 Temat postu: Re: Szarpanie przy przyśpieszaniu, check engine
Offline
Forumowicz

Imię: Daniel
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 08 Cze 2013,
Posty: 1
Witam,mam identyczny problem jak "5ROCKY5" pęknięta uszczelka.Czy jest możliwość kupiena takiej uszczelki czy niema szans.Zgury dzięki za informacje.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 49 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO