You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 15:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #338245 Wysłany: 23 Lut 2010, 21:13; 
 Temat postu: Punto 1.3 MultiJet - problem ze zmianą biegów
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: lubelskie
Rejestracja: 16 Mar 2008,
Posty: 32
Witam.
Od pewnego czasu mam problem ze zmianą biegów, np. przy redukcji z biegu V na IV muszę czasami szukać biegu kilka sekund. Czasem też jest problem przy włączaniu III biegu.
Drążek zmiany biegów nie wraca w położenie biegu jałowego, przy przesuwaniu wyczuwalny jest opór.
Poziom oleju w skrzyni sprawdzony, jest ok.
Co to może być?

_________________
Wigry 3 - 1985 r. .... -> Fiat 126p - 1994 r. -> Fiat Punto 55 SX LPG - 1995 r. -> Punto II FL 1.3 MultiJet 2004 r.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #338250 Wysłany: 23 Lut 2010, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
coś lineczki od skrzyni biegów sie źle czują


Góra
 Profil  
 
 
 Post #339641 Wysłany: 27 Lut 2010, 21:06; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 27 Lut 2010,
Posty: 2
Miałem tak samo. Z V na IV ciężko było trafić, jak i z II na III. Strasznie haczyło. Drążek nie wracał w położenie zerowe z prawa i lewa. Trzeba było specyficznie, z wyczuciem nim operować. Byłem czyścić i smarować linki, ale to nic nie dało. Sprawdziłem olej w skrzyni i było ok. Mechanik powiedział, że trzeba wymienić linkę wybieraka. Zdecydowałem się jednak na wymianę sprzęgła (coraz wyżej zaczynało chwytać, miało ponad 5 lat) w serwisie Fiata (okoliczni mechanicy nie chcieli się tego podjąć). No i po wejściu do auta drążek chodził jak nowy i chodzi tak do dzisiaj. Niestety wymiana sprzęgła w tym modelu silnikowym to kosztowny zabieg (ok. 500 zł sprzęgło i 500 zł robocizna). Podobno musieli też wyczyścić i uszczelnić komorę sprzęgłową. Przy linkach nic nie ruszali.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #339679 Wysłany: 27 Lut 2010, 22:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
hamsterwielki
po tym co opisales musieli grzebac przy linkach
sama wymiana sprzegla nie przyniosla by zadnego efektu

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #339795 Wysłany: 28 Lut 2010, 11:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
Mogliby panowie podać przebieg swoich Multijetów?

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #340196 Wysłany: 01 Mar 2010, 13:37; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 27 Lut 2010,
Posty: 2
Mój Multijet jest z 2004 r. i ma przejechane 81 tys. km.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #340439 Wysłany: 02 Mar 2010, 00:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
Dziwna usterka jak na taki przebieg. Sprzęgło podobno w Multijet wymienia się z reguły po 160 tys.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #340444 Wysłany: 02 Mar 2010, 00:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2009,
Posty: 72
Jak z drugiej ręki to poprzedni właściciel mógł je zajechać. Różnie ludzie jeżdżą ;)

_________________
Fiat Punto Evo 1.4 MA Turbo
Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389769 Wysłany: 24 Wrz 2010, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: lubelskie
Rejestracja: 16 Mar 2008,
Posty: 32
Pojawił się nowy problem.
Gaszę silnik na biegu i gdy czasami później próbuję wrzucić (na zgaszonym silniku) bieg jałowy to nie daje się, jest zablokowany (wciskam sprzęgło do końca).
Po odpaleniu silnika problem znika.

[ Dodano: 24 Wrz 2010 18:45 ]
Problem rozwiązany.
Okazało się, że rozpadło się łożysko sprzęgła.
Tarcza sprzęgła była jeszcze ok, ale został zamontowany nowy komplet.
Przy okazji wykonana została jakaś drobna naprawa w skrzyni i wszystko działa lepiej jak kupowałem samochód.
Koszt: 470 sprzęgło (oryginał) + robota 270 zł.

_________________
Wigry 3 - 1985 r. .... -> Fiat 126p - 1994 r. -> Fiat Punto 55 SX LPG - 1995 r. -> Punto II FL 1.3 MultiJet 2004 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674827 Wysłany: 14 Cze 2013, 02:31; 
 Temat postu: Re: Punto 1.3 MultiJet - problem ze zmianą biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Podepne sie bo dzis mam wrazenie ze zauwazylem cos zblizonego do opisanych problemow (mowa o FLu z 1.3 Multijet). Otoz odnioslem wrazenie ze drazek zmiany biegow jakby mniej chetnie i troszke z oporami wracal do neutrum. Nie zeby trzeba bylo go szarpac, ale jak wczesniej tego nie zauwazylem, tak tym razem jakby wracal z wiekszymi oporami. To jedno. Druga sprawa ze jak zwykle przelaczanie biegow szlo bardzo plynnie, tak teraz (i to moze miec zwiazek z tym wlasnie trudniejszym powrotem drazka do pozycji neutralnej) trzeba je jakby dokladniej przelaczac - jakby nie chcialy tak chetnie wchodzic we "wlasciwe rajki" jak by to chyba powiedzieli w Wielkopolsce. ;)

Jakies podejrzenia? Auto dojezdza powoli do 155000km, wczesniej przy skrzyni i sprzegle nic nie bylo dlubane. Zadnych wyciekow oleju ani podobnych atrakcji nie stwierdzono.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #674878 Wysłany: 14 Cze 2013, 10:11; 
 Temat postu: Re: Punto 1.3 MultiJet - problem ze zmianą biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki
Rejestracja: 06 Mar 2008,
Posty: 696
Pomógł: 6
Nie pamiętam jak fachowo to się nazywa , ale do wymiany masz łożysko ......... . koszt w granicach 50 złotych przynajmniej tyle ja dałem. Miałem właśnie ten sam problem, lewarek nie wracał sam na miejsce, i czasem musiałem szukać odpowiedniego biegu.

_________________
Czerwony Fiat 126P Silnik 0.65 21 KM 1982r.
Biały Fiat Panda 0.8 34 KM 1986r.
Zielone MK1 1.6 88KM 1995r.
Niebieskie GP 1.3 75 KM 2007r.

Image

PuntoMazowszeTeam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674883 Wysłany: 14 Cze 2013, 10:48; 
 Temat postu: Re: Punto 1.3 MultiJet - problem ze zmianą biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Łożysko oporowe sprzęgła moze? To chyba to ktore pada od dlugotrwalego trzymania wcisnietego pedalu sprzegla, choc akurat staram sie pilnowac zeby nie deptac bez potrzeby po sprzegle. Na razie zle jeszcze nie jest, zobacze tylko czy to nie moje subiektywne odczucie i czy sobie tego nie wmawiam, ale po takim przebiegu mysle ze ma prawo juz jakas czesc zastrajkowac niestety. :(

Tyle ze lozysko oporowe ponoc objawia swoj pad tym ze po wcisnieciu sprzegla huczy, a tutaj nic z tych rzeczy. Objawy czysto mechaniczne, nie dzwiekowe. Chociaz z drugiej strony, diesel chodzi na tyle glosno ze moze owo huczenie niknie (przynajmniej na razie) w porannym klekocie. ;)

A jeszcze jedno... W jaki sposob w tej skrzyni drazek jest doprowadzany do pozycji neutralnej? Jakies sprezyny z obu stron, czy jak? Moze jakas takas sprezynka padla albo cos w ten desen? Z tym ze nie ze drazek zostaje np. po lewej czy prawej stronie, ale po prostu jakby ciezej wracal do pozycji wyjsciowej i troche wieksza uwage nalezy przylozyc do wybierania przelozen.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO