|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 03:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
wojtass18 |
#480784 Wysłany:
10 Cze 2011, 01:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
autopunto ktoś w podobnym temacie pisał że te made in france ponoć buble
tylko made in japan
|
|
Góra |
|
|
|
|
lioton |
#482708 Wysłany:
18 Cze 2011, 14:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
A ja mam pytanie - czy seryjne BKR5EZ posiadają na elektrodzie to nacięcie V jak w v-line
Tak chciałem sprawdzić jak świece wyglądają po 5tys i wykręcam jedną, patrzę a ona ma to nacięcie a są to zwykłe świece nie z serii v-line.
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
Kuban |
#496169 Wysłany:
08 Sie 2011, 11:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
Info z Manuala:
silnik 8-zaworowy: NGK BKR5EZ, odstęp między elektrodami 0,70 mm
silnik 16-zaworowy: NGK-DCPR8E-N lub CHAMPION RA4HCX, odstęp między elektrodami 0,85mm
MAM 8 ZAWOROWY 1.2 KUPIŁEM NGK BKR5EZ ALE JEST NAPISANE ŻE MA ODSTĘP 0,90 MM
O CO CHODZI ? MOGĘ TO WYREGULOWAĆ ? CZYM ? KOMBINERKAMI
|
|
Góra |
|
|
autopunto |
#496214 Wysłany:
08 Sie 2011, 14:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
KubanMusisz miec szczelinomierz.Delikatnie odgina sie(lub dogina)elektrode masowa tak aby ciasno wlozyc listek szczelinomierza(np.0.9)Latwo jest zrobic to malym srubokretem.Wkladasz srubokret miedzy elektrody i podwazasz(delikatnie-pamietaj,ze to sa dziesiatki milimetra)Jak chcesz zmniejszyc przerwe poprostu delikatnie uderzasz elektroda o cos twardego.Zrobisz to dokladnie-bedziesz mial male spalanie.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#496229 Wysłany:
08 Sie 2011, 15:54; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
autopunto napisał(a): uderzasz elektroda
"Uderzasz".... dogina się, a nie uderza.
Nawet nie wolno montować świecy która spadła a wy uderzać chcecie.... Wystarczy że izolator lekko pęknie, a ekstremalne warunki pracy dokończą dzieła - najpierw ma 20*C a po 1sek. ma już 1000*. Jak kawałek izolatora się odłamie to skończy się na wymianie głowicy i tłoka. Mało prawdopodobne jest że to wydmucha przez zawór.
To samo tyczy się odginania śrubokrętem o dolną elektrodę! Nie wolno.
Taki kawałek izolatora potrafi zniszczyć silnik.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Kuban |
#496271 Wysłany:
08 Sie 2011, 19:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sie 2011, Posty: 110
|
ok, delikatnie....
|
|
Góra |
|
|
autopunto |
#496279 Wysłany:
08 Sie 2011, 19:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
ipIVOk moze zle sie wyrazilem.Zapewniam Cie,ze od delikatnego pukniecia w elektrode masowa nic nie peknie(poprostu wyrazilem to zbyt dosadnie)Jak swieca spadnie tez nadaje sie do uzytku.Jak uzyjesz wiekszej sily to wylamiesz elektrode(nie wolno przesadzac z odginaniem)Jak wylamiesz elektrode to raczej takiej swiecy nikt nie zalozy.Izolator jest na elektrodzie srodkowej,ktorej nikomu ruszac nie kazalem.Jesli odlupie sie izolator ta czesc odpadnie lub bedzie"przebicie"(uszkodzonej swiecy nie zakladamy! Trzeba natomiast uwazac na swiece wieloelektrodowe-tam latwo mozna uszkodzic izolator(ale takich w kropkach seryjnie nie montuja)
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#496332 Wysłany:
08 Sie 2011, 21:23; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
autopunto napisał(a): Jak swieca spadnie tez nadaje sie do uzytku.
Do wyrzucenia raczej. [ Dodano: 08 Sie 2011 21:23 ]Foto 2 posty wyżej przedstawiają świecę która spadła i została wkręcona... wszystko było ok do czasu.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
autopunto |
#496353 Wysłany:
08 Sie 2011, 21:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
ipIVTak zalezy od tego czy zrzucisz ja z wiezowca na beton,czy spadnie z taboreta na gume! Uzyj wyobrazni(widac kolega jest laikiem).Wybacz ale staram sie przyblizyc proste metody i skuteczne.Jesli ktos ma troche wyobrazni i przemysli to co robi niczego nie popsuje.Jesli mu jej brakuje niech zleci naprawe mechanikowi.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#496359 Wysłany:
08 Sie 2011, 22:00; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
Gumowa podłoga w garażu... widzę że kolega ma naprawdę ogromną wyobraźnię. Wystarczy ze spadnie z 1m na beton świeca do wyrzucenia
Pęknięcie wcale nie musi być widoczne, a warunki pracy zrobią swoje.
Chyba ze ktoś chce wkręcać na własne ryzyko
Prosto i skutecznie możemy zepsuć samochód
Pozdrawiam.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
autopunto |
#496377 Wysłany:
08 Sie 2011, 22:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
ipIVProponuje abys poczytal ksiazkowe metody ustawiania przerwy miedzy elektrodami(o dziwo przewidziane).I proponuje sprawdzac pod mikroskopem swiece w sklepie.Zawsze jest ryzyko uszkodzenia np mikropekniecia w fazie produkcyjnej.Jesli spadnie Ci na beton i wgniecie elektrode masowa ok-nie wkrecaj takiej.Izolator peka pod wplywem udaru-mechanicznego przesuniecia rdzenia swiecy.Ryzyko jest prawie zadne.KAZDA SWIECE PRZED ZALOZENIEM TRZEBA SPRAWDZIC WZROKOWO I "NA SUCHO" JAKA WYTWARZA ISKRE.Pozwoli to wyeleminowac uszkodzone ktore maja iskre gorsza!A z tym dywanem gumowym to byla metafora.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#496391 Wysłany:
08 Sie 2011, 22:47; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
autopunto napisał(a): Ryzyko jest prawie zadne.
Prawie w tym przypadku robi wielką różnicę.
Poza tym proponuję się zapoznać z zasadami pisania tekstu na komputerze.
Pozdrawiam.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
autopunto |
#496393 Wysłany:
08 Sie 2011, 22:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
I co jeszcze proponujesz kolego.Powiedzmy polszczyzna zeszla na dalszy plan. Ale Ty tez filologii nie konczyles. Pozdrowionka!
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#496397 Wysłany:
08 Sie 2011, 23:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
autopunto trochę kultury kolego
Swoją drogą mechanik kiedyś wymieniając Mi świecę upuścił ją i powiedział że tej już nie wsadzi z powodów jakie opisał ipIV
Ostatnio edytowany przez wojtass18, 08 Sie 2011, 23:22, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#496399 Wysłany:
08 Sie 2011, 23:22; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
Nie kończyłem Poza tym uważałbym na możliwe mikrouszkodzenia ceramicznego izolatorka pracującego w warunkach: -20*C, po krótkiej chwili +1000*C, uderzenia ciśnienia ze stosunkowo wysoką częstotliwością (50Hz przy 6000rpm) dochodzące do 5MPa podczas spalania
[ Dodano: 08 Sie 2011 23:22 ]
Dlatego też świece kupujemy na miejscu w sklepie a jak już koniecznie wysyłkowo to życzymy sobie owinięcia 10-20x w folię bąbelkową i oznaczenie paczki "ostrożnie, szkło"
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
autopunto |
#496548 Wysłany:
09 Sie 2011, 15:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
Spoko wojtass18Kazdy ma swoja opinie.Mozna sie zgodzic z nia ale nie to jest tutaj sednem sprawy."Ojciec Dyrektor"przesadza-Ta dyskusja wije sie i odbiega od tematu.(ja probuje objasnic sens rzeczy)On probuje zrobic ze mnie szarlatana.(I komu tutaj przyda sie lekcja kultury)Ciekawa sprawa,ze gosciu nie potrafi sam wyjasnic sprawy.Jak sie go czyta to rece opadaja(kompletny laik)jakbym z dzieckiem sie sprzeczal.Zart zrozumiem ale tutaj
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#496552 Wysłany:
09 Sie 2011, 15:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#496555 Wysłany:
09 Sie 2011, 15:54; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
nickoo napisał(a): ale kupując świece w sklepie z kąd pewność jak były one traktowane zanim do tego sklepu dotarły
Tego nigdy nie wiesz, ale jak poczta traktuje przesyłki to ja wiem
Ostatnio zamówiłem rdzeń fusera do drukarki - taki ceramiczny pasek 25x0,7x0,1cm.
Mimo że był w folii, i owinięty kartonem a sam fabrycznie zapakowany w rurkę plastikową przyszedł złamany w 2 msc.
A z Panem autopunto nie dyskutuję bo to niższy poziom abstrakcji
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
autopunto |
#496558 Wysłany:
09 Sie 2011, 16:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: siedlce Rejestracja: 03 Sty 2011, Posty: 129 Pomógł: 2
|
ipIVWiesz co kolego sporo mozesz sie ode mnie nauczyc.Ale jak juz chcesz osiagnac "moj poziom" jak to nazwales to przynajmiej sprobuj wykazac sie podobna wiedza,a nie mnie obrazasz.
|
|
Góra |
|
|
EGONZGIERZ |
#540522 Wysłany:
24 Sty 2012, 22:47; Temat postu: Re: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Lis 2011, Posty: 149 Pomógł: 1
|
ipIV napisał(a): Nie kończyłem Poza tym uważałbym na możliwe mikrouszkodzenia ceramicznego izolatorka pracującego w warunkach: -20*C, po krótkiej chwili +1000*C, uderzenia ciśnienia ze stosunkowo wysoką częstotliwością (50Hz przy 6000rpm) dochodzące do 5MPa podczas spalania [ Dodano: 08 Sie 2011 23:22 ]Dlatego też świece kupujemy na miejscu w sklepie a jak już koniecznie wysyłkowo to życzymy sobie owinięcia 10-20x w folię bąbelkową i oznaczenie paczki "ostrożnie, szkło" Pracuje od 8 lat w branży części samochodowych i zapewniam Cie w 100% że nikt w żadnej hurtowi tym bardziej kierowca który wozi części (co nawet nie wie co wiezie) nie obchodzi się ze świecami w sposób ostrożny, a po drugie żaden z producentównnie zabezpiecza świec w opakowaniach na wstrząsy co najwyżej na zgniatanie elektrody masowej (nakładka na gwint) także kupno świec przechowywanych w sposób ostrożny jest moim zdaniem mało możliwe chyba że prosto z fabryki, jeszcze 2 grosze o NGK wiekoszość świec jest obecnie made in france i nie ma możliwości zamówienia made in japan moim zdaniem to żadna różnica
_________________ Miłośnik samochodów włoskich.
|
|
Góra |
|
|
marko_1984 |
#679233 Wysłany:
05 Lip 2013, 19:25; Temat postu: Re: Rozmiar świec - 1.2 8V |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 02 Maj 2010, Posty: 40
|
Witam mam pytanie gościu w sklepie dał mi swice NGK 7496 BCP5ES czy napewno do punto 2 silnik 1.2 8V będa dobre z góry dziekuje za odp
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#679238 Wysłany:
05 Lip 2013, 19:38; Temat postu: Re: Rozmiar świec - 1.2 8V |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Kuban napisał(a): silnik 8-zaworowy: NGK BKR5EZ szukamy
|
|
Góra |
|
|
marko_1984 |
#679245 Wysłany:
05 Lip 2013, 19:50; Temat postu: Re: Rozmiar świec - 1.2 8V |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 02 Maj 2010, Posty: 40
|
ok tz że mogę odnieś te świece tak ?
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|