You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 13:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #658680 Wysłany: 16 Kwi 2013, 20:35; 
 Temat postu: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
Witam
mam Punto II rok 2000 1.2cc 8V.

mam od pewnego czasu drobny problem taki że na postoju są wyczuwalne wibracje silnika.
Drgania sa wyczuwalne na kierownicy, pedalach i ostatnio sie lekko nasiliły.
Silnik ma dobra dynamike jak na swoj wiek i przebieg daje rady, obecnie jest cos okolo 155 tys km. Oleju raczej troche bierze ale po wymianie miski nie narzekam bo mam małe przebiegi.

Jakis czas temu wymienilem 2 cewki na nowe (na jednej izolator byl nieco uszkodzony i iskra przeskakiwala na mase) a pozniej kable iregulacja zaworow i mialem wrazenie ze po tym wszystkim jest ok. Od niedawna mam tez nowe swiece i kable ale tym razem nic nie pomoglo.

Regulowalem zawory bo , byly lekko rozregulowane, byc moze bede musial jeszcze raz do nich zagladnac sprawdzic wszystko jeszcze raz moze dac inna tolerencje.
Poduszki silnika sa stare ale wygladaja raczej w porzadku.
Pasek rozrzadu i napinacz mialem wymieniany 4 lata temu ale przebieg na nim nie duzy, pasek jest dobrze napiety.
Przepustnica jak sprawdzalem z rok temu to byla czysta.
Czujnik polozenia walu korbowego i lambda wizualnie wygladaja ok, sa pewnie podlaczone i brak uszkodzen.
Tak 2-3 lata temu mialem diagnostyke komp. ale nie mialem zadnych bledow.

Gdzie szukac przyczyny, od czego zaczac.
Ja stawial bym moze na zawory lub slaba kompresje 1 cylindra ale sam nie wiem.

[ Dodano: 16 Kwi 2013 19:35 ]

Dzisiaj trochę próbowałem sprawdzić jak to jest z tą usterką i zaobserwowałem kilka rzeczy.

Silnik jakby trochę pierdział w tłumik. Jak sie lekko doda gazu i przytrzyma to drgania ustają.
Jak sie puści gaz to jakby czasem wypadał zapłon.

Przy działającym sliniku odłączałem kable WN od cewek to widać bylo za każdym razem iskrę pomięzy kablem a cewką, więc wynika z tego że kable i cewki są w porządku, zwłaszcza że są dość nowe.

Przepustnica wygląda na czystą.

Jak by ktoś wiedział co robić aby zlokalizować usterkę to proszę pisać. Nie wiem od czego zacząć.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #660522 Wysłany: 16 Kwi 2013, 21:05; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Rolce napisał(a):
Tak 2-3 lata temu mialem diagnostyke komp. ale nie mialem zadnych bledow.
Samochód potrafi w jeden zimowy dzień nazbierać tyle błędów, że przeklniesz wszystko, miałem taki przypadek kiedy auto "wyzionęło ducha" - post547232.html#p547232 Po 3 latach wypadałoby podpiąć pod komputer, masz przecież problemy o których piszesz.
Rolce napisał(a):
Gdzie szukac przyczyny
Z tego co opisujesz to w układzie zapłonowym - wypadanie zapłonów.
Rolce napisał(a):
od czego zaczac.
Od podpięcia pod komputer
Rolce napisał(a):
Ja stawial bym moze na zawory lub slaba kompresje 1 cylindra ale sam nie wiem.
Nikt z forumowiczów nie posiada szklanej kuli, wróżeniem też chyba nikt się nie zajmuje. Kup kabelek i podepnij pod kompa - post632868.html#p632868
Rolce napisał(a):
Silnik jakby trochę pierdział w tłumik.
Żona ma ten sam model 1.2 8V jak miała tłumik wymieniony, było cichutko. Teraz to już takie rajdowe 8V, też "pierdzi". Wszystko się zużywa, jest głośniejszy wydech, to normalne.
Rolce napisał(a):
Jak sie lekko doda gazu i przytrzyma to drgania ustają.
Jak sie puści gaz to jakby czasem wypadał zapłon.
Przerabiałem wypadanie zapłonów, w moim wypadku świeca w jednym cylindrze była zalewana. Zamieniłem świece miejscami, dodatkowo wyczyściłem styki KONTAKT U - http://sklep.avt.pl/p/pl/70925/kontakt+u+60ml.html, kable do świec oraz do cewki, wszystkie wtyczki gdzie miałem dostęp, wszędzie spryskałem. W moim wypadku pomogło.
Rolce napisał(a):
Przy działającym sliniku odłączałem kable WN od cewek to widać bylo za każdym razem iskrę pomięzy kablem a cewką, więc wynika z tego że kable i cewki są w porządku, zwłaszcza że są dość nowe.
A świece? Sprawdzałeś? Czy wykręciłeś je? Zobaczyłeś w jakim są stanie wizualnie? Na podstawie oględzin wzrokowo świec, można dużo stwierdzić - http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... uszkodzen/
Rolce napisał(a):
Jak by ktoś wiedział co robić aby zlokalizować usterkę to proszę pisać. Nie wiem od czego zacząć.
Zacznij od diagnostyki komputerowej. Jeżeli będziesz mieć zapisane błędy wypadanie zapłonów, będzie konkretny cylinder, wtedy postępowanie jest proste. Podmienić świece zapłonowe, jeżeli błąd wypadania zapłonu "przeskoczy" wraz ze zmianą pozycji świecy, oznaczać to będzie problem ze świecą/kablem. Jeżeli pomimo zmiany miejscami świec, wypadanie zapłonu pozostanie, należy szukać przyczyn w kablu/wtrysku itp.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #660709 Wysłany: 26 Kwi 2013, 13:02; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
ok dzieki, bede musial sie za to zabrac.

[ Dodano: 26 Kwi 2013 11:43 ]

swiece wymienilem na nowe ale nic nie dalo,
stare sa dobre, tylko mialy nalot swiadczacy o tym ze jest zbyt bogata mieszanka
tzn spala olej, ale po oczyszczeniu sa ok.

[ Dodano: 26 Kwi 2013 11:46 ]

Obecnie zastanawiam sie nad kablem ktory bedzie na 100% dzialal i bedzie uzyteczny do diagnostyki silnika i jego osprzetu.

Ponadto skad sciagnac darmowa wersje FiatEcuScan czy cos podobnego.

[ Dodano: 26 Kwi 2013 12:02 ]

Mam juz Fiat Ecu Scan 3.6.0 chyba, teraz tylko pytanie co najlepiej jaki kabel do tego,
aby dzialalo na 100%
z moim PII 8V 1.2

i aby na Ebayu mozna bylo kupic. I zeby dzialalo z darmowa wersja,
widze ze loadery czy cracki tez sa ale tego wolalbym raczej uniknac.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662810 Wysłany: 26 Kwi 2013, 13:04; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Rolce napisał(a):
jaki kabel do tego,
aby dzialalo na 100%
z moim PII 8V 1.2
Zajrzyj tutaj - post632868.html#p632868 Przeczytaj dokładnie co napisane, ściągnij poradnik z linku który tam podałem.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #662812 Wysłany: 02 Cze 2013, 12:51; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
mam juz poradnik

[ Dodano: 02 Cze 2013 11:51 ]

Dzisiaj gdy wracałem ze sklepu i bylem już prawie pod domem coś się zaczeło dziać niedobrego z silnikiem. Zaczał jakos dziwnie klekotac.
Dojechalem spokojnie na 2 biegu i pozniej po drobnych probach z odpalaniem stwierdzilem ze silnik zaczal znacznie bardziej drgac.
Dla mnie to wyglada ze nie pali na 1 lub 2 cylindry.

Mysle ze wczesniejsze drgania na postoju to tylko zapowiedz tej awarii.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #671924 Wysłany: 02 Cze 2013, 13:48; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Rolce napisał(a):
Dla mnie to wyglada ze nie pali na 1 lub 2 cylindry.
Wypadanie zapłonów lub padnięta cewka zapłonowa. W 1.2 8V są dwie cewki zapłonowe. Musisz ponownie podpiąć pod komputer, czy nie masz błędów zapisanych.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672002 Wysłany: 02 Cze 2013, 20:33; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
Sprawdzalem kablem z latopem to nie ma zadnych bledow.
Sprawdzilem opornosci cewek to sa w normie. Sprawdzilem wtyczki do cewek wgladaja ok.
Zmienilem swiece i kable na stare ktore wczesnej dobrze dzialaly i nic nie pomoglo.
Jeszcze raz zainstaluje Fiat ECU scan i sprawdze pod drugim laptopem.
Mam kabel VAGKKL+FiatEcuScan.

[ Dodano: 02 Cze 2013 19:33 ]

Robilem rozne testy tym progamem wszystko co sie da, np testy wtryskow, cewek.
Do testu cewek podlaczylem inne kable i swiece i pojawialy sie iskry. Wtryski tez niby testowalo dobrze.
Ale test wtryskow bada tylko czy jest elektrycznie w porzadku.
Ponadto brak zapisanych bledow.

Mysle ze jak by zatkalo mi wtryski złe paliwo i zanieczyszczenia z baku to czy takie objawy mogly by byc? Teraz mam bardzo malo w baku i dodatkowo przez 2 tygodnie nie bylo jezdzone. A dzisiaj zrobilem pewnie z 7 kilometrow i sie popsulo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672047 Wysłany: 02 Cze 2013, 21:46; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Jeżdżenie na rezerwie to zawsze proszenie się o problemy. Jeżeli jeździłeś na rezerwie, być może Ci zassało jakieś syfy, chociaż niekoniecznie. Być może masz problem z centralką wtryskową, może masa nie jest dobra, poczytaj tutaj - post645855.html#p645855 na samym dole wypowiedzi.

Możesz również wykonać telefon do KO-CAR Tychy http://www.kocar.com.pl, już niejednemu z forum pomogli, być może Tobie również podpowiedzą?

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672055 Wysłany: 02 Cze 2013, 22:07; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
Kiedyś jak miałem zanieczyszczone wtryski to były trudności z uruchomieniem trzeba było lekko dodać gazu przez kilka sekund aby nie zgasł ale poźniej juz było w porządku.

Teraz poprostu silnik trzesie i obroty falują. Jak doda sie troche gazu to moze byc lepiej, ale
jak doda sie raptownie to silnik moze zaczac stukać. Jest tak zle ze nie da sie jeździć, nie chcę nawet próbowac.

[ Dodano: 02 Cze 2013 21:07 ]

A gdzie dokladnie jest ta centralka wtryskowa ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672063 Wysłany: 02 Cze 2013, 22:18; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Rolce napisał(a):
A gdzie dokladnie jest ta centralka wtryskowa ?
Tutaj znajdziesz zdjęcia, ostatnie na dole - post172161.html#p172161

Wątek nt. regeneracji centralki - post627358.html

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672116 Wysłany: 03 Cze 2013, 18:21; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
Chyba odkrece przepustnice i ogladne to wszystko.

Oprocz centralki moze byc jeszcze wiazka.
http://fiatpunto.com.pl/topic27820.html

[ Dodano: 03 Cze 2013 17:21 ]

Odkrecalem ten sterownik silnika on nie ma bezposrednio podlaczonej masy ale przepustnica ma. Wtyczki siedza pewnie nie dopatrzylem sie zadnych uszkodzen wiazek.


Zastanawiaja mnie 2 parametry w Fiat Ecu Scan

Rozruch silnika: Niedozwolony
Centralka silnika: Niezaprogramowany


READING PARAMETERS:
Monitorowanie systemu paliwowego:
Wypadające zapłony (uszkodz. emisji):
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Rejestracja danych: Przerwany
Stan silnika: W ruchu
Czas wtrysku: 2.996 ms
Predkość pojazdu: 0 km/h
Kąt przepustnicy: 5.3 deg.
Stan pojazdu: Zatrzymany
Otwarcie zaworu EVAP: 14.3 %
Wypadające zapłony (uszkodz. katalizatora):
Sonda lambda 1 przed kat.: Pętla zamknięta
Obroty silnika: 1265 rpm
Napięcie akumulatora: 13.5 V
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 820 rpm
Napięcie lambda 1 za kat.: V
Pozycja pedału przyspieszenia: Średni
Pozycja silnika krokowego: 65 steps
Rozruch silnika: Niedozwolony
Centralka silnika: Niezaprogramowany
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 22.4
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0.761 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0.781 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0.747 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0.834 V
Czas ładowania cewki 1: 2.906 ms
Czas ładowania cewki 2: 3.046 ms
Nauczone otwarcie na wolnych obrotach: 0.0 %
Otwarcie siln. krok. w pętli zamkniętej: 3.4 %
Pozycja silnika krokowego: 13.0 %
Napełnienie kanistra: 0.0600 %
Warunek adaptacji powietrze/paliwo:
Adaptacja koła fonicznego:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672240 Wysłany: 03 Cze 2013, 18:34; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Rolce napisał(a):
Zastanawiaja mnie 2 parametry w Fiat Ecu Scan

Rozruch silnika: Niedozwolony
Centralka silnika: Niezaprogramowany
Wszędzie wiąże się to z centralką wtryskową i/lub wiązką elektryczną - topic27820.html

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #672263 Wysłany: 06 Cze 2013, 00:56; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
Na jutro jestem umówiony z mechanikiem. Później dam znać co jest grane.

[ Dodano: 04 Cze 2013 19:23 ]

Zrobiliśmy test kompresji i wyszlo na to ze uszczelka jest uszkodzona, ma przedmuchy pomiedzy dwoma cylindrami. Podobno to od starosci.

[ Dodano: 05 Cze 2013 23:56 ]

Glowica splanowana, uszczelka wymieniona auto jak nowe. :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #685467 Wysłany: 14 Sie 2013, 12:04; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 18 Kwi 2012,
Posty: 178
Pomógł: 1
Nie wiem czy poradziłeś sobie ale miałem takie coś że kupiłem Punto II i też zaczęło szarpać na wolnych obrotach. Nie najeździłem się dużo bo głowica się zatarła :(
Po wymianie głowicy problemy ustały.

Wymieniane były tylko świece, pompa wody, olej i rozrząd (przed wymianą głowicy).

Trzepie bo pewnie pali na trzy gary. Próbowałeś diagnozować czy to to?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #686052 Wysłany: 18 Sie 2013, 13:58; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
Tak jak wczesniej mowilem w czerwcu, zostala splanowana glowica i wymieniona uszczelka. Mial przedmuchy pomiedzy cylindrami i przez to nie mial kompresji i nie palil na 2 cylindry.

Po naparawie jest dobrze tzn. jest podobnie jak przed usterka. Dalej sa wyczuwalne drobne wibracje silnika na postoju, jednak silnik na dobra dynamike i nie gasnie przy ruszaniu, wiec te drobne wibracje moge zignorowac. Jak auto wytrzyma mi jeszcze 1.5 roku lub 2 lata to bede zadowolony. Nie mam zamiaru zbytnio inwestowac w to auto bo bierze mi olej i jest korozja, chce jeszcze pewien okres przeczekac i kupic cos nowszego o podobnych gabarytach i w dobrym stanie i z mialym przebiegiem 1 wlasciciel, Fiat raczej odpada. Mam male przebiegi.

Jedynie co naprawde dobrze w tym aucie dziala to skrzynia biegow.

[ Dodano: 18 Sie 2013 12:58 ]

No i wspomaganie dobrze dziala bo bylo na naprawiane. Ponadto 4 prawie nowe opony maja tylko rok.

Poki co szkoda sie pozbywac auta bo dziala a jest mi przydatne. Zuzycie oleju nie jest dla mnie problemem bo z malymi przebiegami koszt jest znikomy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #686070 Wysłany: 18 Sie 2013, 15:26; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 18 Kwi 2012,
Posty: 178
Pomógł: 1
Też mi na początku na wolnych trzepało ale nie tak mocno jak wcześniej.
Mechanik powiedział że to przez zawory i po czasie minie i faktycznie teraz już tego nie ma.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #686141 Wysłany: 18 Sie 2013, 22:12; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
moze byc tego kilka przyczyn


Góra
 Profil  
 
 
 Post #686144 Wysłany: 18 Sie 2013, 22:13; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Rolce napisał(a):
moze byc tego kilka przyczyn
Rolce bardzo ciekawy wpis. Dużo wniosłeś do tematu ;) Inni w przyszłości szukając informacji, na pewno będą wiedzieć, co miałeś na myśli.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #686624 Wysłany: 21 Sie 2013, 00:05; 
 Temat postu: Re: drgania silnka, trzęsie silnikiem
Offline
Puntoświr

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn
Rejestracja: 10 Sty 2011,
Posty: 278
To trzeba by zrobic liste, kto jest chetny ?
Najczestsza chyba przyczyna drobnych drgan jest poluzowany nieco przewod zaplonowy na 1 ze swiec. Druga przyczyna to jego uszkodzenie lub swiecy, lub uzwojenia cewki lub izolacji cewki, lub uszkodzenie komputera sterujacego silnikiem. Inne to czujniki walow korbowego i rozrzadu.
I inne przyczyny to problemy ze zle ustawionymi zaworami lub przeciekajacymi uszczelniaczami, lub nieco slabsza kompresja na jednym z cylindrow.
Kolejna z przyczyn moze byc uszkodzenie jednego wtrysku.

Znaczna czesc z tych przyczyn nie jest do wykrycia za pomoca diagnostyki komputerowej.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO