You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 01:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #623479 Wysłany: 01 Lis 2012, 15:10; 
 Temat postu: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Witam się pięknie w ten jakże obfitujący w piękną pogodę dzień i przechodzę do sedna :E

Mam kilka pytań odnośnie w.w. urządzenia - pytania raczej do praktyków, którzy już mieli z nim styczność (a tacy tu są), ale wszelkie sensowne "domysły" też chętnie przeczytam :).

Pierwsza rzecz tyczy się podstawowej funkcji urządzenia, czyli kontroli nad paliwem, zapłonem itd... Rozumiem, że ecu master zaraz pod podpięciu, ma ustawione we wszystkich mapach "jakieś" domyślne wartości, które nijak mają się do docelowych? Czy od razu po podłączeniu, urządzenie przejmuję kontrolę na samochodem, czy jest możliwe jego "wyłączenie"? Jeżeli nie, to wychodzi na to, że od razu po podłączeniu trzeba stworzyć całe sterowanie silnikiem, np. podstawić wartości z "oryginalnych" map, a potem brać się za modyfikację, dobrze myślę?


Druga rzecz, to odbiór i odczyt przez urządzenie sygnałów analogowych, np. z sondy szerokopasmowej. Normalnie, chcąc znać AFR, potrzebujemy sonde szerokopasmową, kontroler i zegar, tutaj na pewno możemy zrezygnować z zegarka, a co z kontrolerem? Musi być, czy wystarczy sygnał z sondy? Rozumiem, że taki sygnał wyświetlany jest już w postaci "wirtualnego gajgera" na ekranie laptopa - jest on tylko do naszej wiadomości, tzn. jako wskazówka dla stroiciela, czy ecu master korzysta też z niego podczas ew. korekcji składu mieszanki? Jeżeli tak, to pewnie możliwa jest całkowita rezygnacja z sondy wąskopasmowej. Da się takie odczyty puścić "dalej", tzn. np. na jakiś zew. wyświetlacz czy cuś, czy odczyt tylko laptopem?

Kolejna sprawa, to wbudowany w urządzenie map sensor - przy uturbianiu silnika jest to na pewno duże ułatwienie, a co w przypadku wolnossącego? Olewamy dodatkowy map i korzystamy tylko z oryginalnego, czy może ten dodatkowy w jakiś sposób ułatwia pracę urządzeniu, a w konsekwencji stroicielowi? Wtedy korzystamy z dwóch, czy ori wywalamy?

Hamownia drogowa - to tylko taki gadżet - zabawka, czy ma jakieś funkcje użytkowe? Nie tyle chodzi mi o generowanie jak najbardziej wiarygodnych w stosunku do zwykłej hamowni wykresów, co o "rejestrację" różnych zmian po takim czy siakim modzie. Da się ją wykorzystać np. do ustawiania wałka regulowanym kołem, czy tu wszystko jest +/-10%?


Na razie tyle - na pewno jeszcze coś mi się przypomni i będę dopisywał coraz to nowe wątpliwości :mrgreen: .

No i rzecz arcy-ważna :mrgreen:
Najuprzejmiej jak potrafię, proszę o powstrzymanie się od komentarzy w stylu "po co ci to", "wywal ten silnik na śmietnik", "nie kupuj - nie potrzebne Ci to" itp. :mrgreen: Na razie nie kupiłem urządzenia i nie wiem, czy w ogóle to zrobię - chciałbym mieć jedynie pojęcie "co to potrafi" i na ile może mi/stroicielowi ułatwić życie :).


Góra
 Profil  
 

 
 Post #623483 Wysłany: 01 Lis 2012, 15:24; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 204
Polecam tą lekturę

http://www.racingforum.pl/ecumaster-zro ... 43669.html

jak to przeczytasz będziesz na pewno mądrzejszy.

Pozdrawiam Szefo

_________________
Punto GT 1.4 Turbo custom

Układy dolotowe i wydechowe z kwasówki itp, modyfikacje aut, turbodoładowania, nitro...

Biała Podlaska 18.09.2011r sss 1/4 mili Czas 14.599 ET
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET

Punto GT 1.8 Turbo
Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623587 Wysłany: 01 Lis 2012, 23:20; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
Rozumiem, że ecu master zaraz pod podpięciu, ma ustawione we wszystkich mapach "jakieś" domyślne wartości, które nijak mają się do docelowych? Czy od razu po podłączeniu, urządzenie przejmuję kontrolę na samochodem, czy jest możliwe jego "wyłączenie"? Jeżeli nie, to wychodzi na to, że od razu po podłączeniu trzeba stworzyć całe sterowanie silnikiem, np. podstawić wartości z "oryginalnych" map, a potem brać się za modyfikację, dobrze myślę?


Ecumaster to nie jest stand alone tylko świnia, więc do nie go nie "wstawiasz wartości z oryginalnych map", tylko robisz mapę korekt, które urządzenie potem aplikuje do kompa, który kieruje się seryjną mapą.
Co będzie po podpięciu to zależy jaki kupisz - nowy będzie pewnie czysty, używany będzie miał zapisane jakieś mapy.

Pawelec90 napisał(a):
Kolejna sprawa, to wbudowany w urządzenie map sensor - przy uturbianiu silnika jest to na pewno duże ułatwienie, a co w przypadku wolnossącego? Olewamy dodatkowy map i korzystamy tylko z oryginalnego, czy może ten dodatkowy w jakiś sposób ułatwia pracę urządzeniu, a w konsekwencji stroicielowi? Wtedy korzystamy z dwóch, czy ori wywalamy?

Z tego co wiem, to map możesz zostawić, tzn olać. On się przydaje w tych autach, gdzie go nie ma i jest tylko przepływka.

Co do pozostałych pytań to nie znam odpowiedzi, więc się nie będę wymądrzał ;)

Szefo444 napisał(a):
http://www.racingforum.pl/ecumaster-zro ... 43669.html

Dobry temat, tylko ma jeden minus - 138 stron lektury :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623595 Wysłany: 02 Lis 2012, 00:05; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Ecumaster to nie jest stand alone tylko świnia, więc do nie go nie "wstawiasz wartości z oryginalnych map", tylko robisz mapę korekt, które urządzenie potem aplikuje do kompa, który kieruje się seryjną mapą.
Co będzie po podpięciu to zależy jaki kupisz - nowy będzie pewnie czysty, używany będzie miał zapisane jakieś mapy.


Chyba jednak nie bardzo... ;)

Zerknij tutaj: http://www.ecumaster.com/produkty_det3.html

Mamy 4 niezależne mapy "główne" (waha, zapłon...), nawet dokładniejsze niż ori, bo 16x16, a w ECU jest 12x16. Do tego mamy mapy korekcyjne. Czyli otrzymujemy zupełnie "nowe", "pełne" mapy - czy ecu master koryguję ori mapy dążąc do tych wprowadzonych przez nas, czy "podstawia" te nowe, to już inna sprawa - efekt jest taki, że robimy mape "od nowa".
Czyli teoretycznie, możemy sobie "ręcznie" odczytać zawartość ECU, odszukać mapy i potem ręcznie wrzucić je do ecu mastera (i tak lekko je modyfikując, bo wymiary są inne) - o to mi chodziło ;). Wtedy to już ecu master steruję silnikiem, ale w oparciu o ori wartości, które dalej możemy modyfikować - o to mi chodziło, czy tak to wygląda... ;).

No chyba, że kompletnie nie zrozumiałem opisu ze strony producenta... :mrgreen:

Po przeczytaniu fragmentu podanego linku, przyszła mi do głowy jeszcze jedna opcja - jest tam fragment o konwersji przepływka->map. Tam (przynajmniej w założeniu) wygląda to tak, że przez jakiś czas, ecu master zbiera info z czujników, tworząc jakby kopie mapy, która jest w ECU - może tak to się odbywa? Jednak, to chyba zbyt piękne by było... ;)

[ Dodano: 02 Lis 2012 00:05 ]

Zresztą inaczej - na przykładzie będzie prościej... ;)

W ori mapie (CCS 1.1), w mapie zapłonu, dla wartości 2200 obrotów i 38 podciśnienia, mamy wyprzedzenie zapłonu 27*. Teraz w tą samą komórke (te same obroty i podciśnienie), tyle że w mapie w ecu masterze, wstawiamy wartość 10*.

Jakie będzie wyprzedzenie zapłonu? 10*- czyli tyle, ile wstawiliśmy ecu masterze, czy 37*, czyli ori wyprzedzenie+wartość wyprzedzenia z mapy w świni?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623604 Wysłany: 02 Lis 2012, 00:15; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
Mamy 4 niezależne mapy "główne" (waha, zapłon...), nawet dokładniejsze niż ori, bo 16x16, a w ECU jest 12x16. Do tego mamy mapy korekcyjne.

Eee... z tego co wiem (ale upierał się nie będę) to nie jest tak ;) W kompie masz normalnie mapy główne i korekcyjne i tak samo jest w ecumasterze, tylko że wszystkie jego mapy są korekcyjne względem map w kompie ;)

Pawelec90 napisał(a):
W ori mapie (CCS 1.1), w mapie zapłonu, dla wartości 2200 obrotów i 38 podciśnienia, mamy wyprzedzenie zapłonu 27*. Teraz w tą samą komórke (te same obroty i podciśnienie), tyle że w mapie w ecu masterze, wstawiamy wartość 10*.

Jakie będzie wyprzedzenie zapłonu? 10*- czyli tyle, ile wstawiliśmy ecu masterze, czy 37*, czyli ori wyprzedzenie+wartość wyprzedzenia z mapy w świni?

37 ;)

Powtórzę - ecumaster to nie jest standalone, on tylko modyfikuje sygnał w ori kompie (w dużym uproszczeniu) ale go nie zastępuje.

[ Dodano: 02 Lis 2012 00:15 ]

Przynajmniej tak było jeśli chodzi o DET2, ale w DET3 poza rozmiarami map i paroma pierdółkami aż tak wiele się nie zmieniło ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #623608 Wysłany: 02 Lis 2012, 00:28; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Eee... z tego co wiem (ale upierał się nie będę) to nie jest tak W kompie masz normalnie mapy główne i korekcyjne i tak samo jest w ecumasterze, tylko że wszystkie jego mapy są korekcyjne względem map w kompie


Nie no, to to ja rozumiem ;) - ecu master nie zastępuję ori map, tylko "modyfikuję" je do zadanych przez nas wartości - inaczej byłby SA ;).

STax napisał(a):
37

Powtórzę - ecumaster to nie jest standalone, on tylko modyfikuje sygnał w ori kompie (w dużym uproszczeniu) ale go nie zastępuje.


No to gdzie to ułatwienie? :? Świnia, przynajmniej z tego co mi wiadomo, ma ułatwiać strojenie - a tutaj wychodzi na to, że i tak musimy znać strukturę ori mapy - czyli trzeba zczytać ECU, stworzyć definicję itd... Jeżeli np. przyspieszamy zapłon o te 10*, to chyba warto wiedzieć od jakiej wartości wychodzimy. Zresztą wartości w mapach nie rosną i nie spadają liniowo, także znajomość ich struktury jest chyba niezbędna.

No chyba, że strojenie na świni, to "tutaj dodam, tutaj odejme, potem pozbieram tłoki..." :mrgreen:

A poważnie, to jeżeli faktycznie tak to działa, to nie bardzo wiem w jaki sposób miałoby to ułatwić strojenie - i tak musimy przejść całą "procedurę" poza wypaleniem kości z nową mapą... no ale w takim wypadku, prawie 700 zł to chyba deczko za dużo za brak konieczności przelutowywania chipa :mrgreen: .

No chyba, że oboje nie potrafimy tego zakumać, a tak na prawdę chodzi o jeszcze coś innego :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #624282 Wysłany: 05 Lis 2012, 08:13; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
No chyba, że strojenie na świni, to "tutaj dodam, tutaj odejme, potem pozbieram tłoki..."

No ja to tak rozumiem ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #634105 Wysłany: 30 Gru 2012, 00:30; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: GT
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Lis 2012,
Posty: 11
Podpiąłem i wystroiłem ze 40 takich ecumasterów, więc mogę wam coś podpowiedzieć.
Generalnie nie potrzebujesz znać map które są w oryginalym sterowniku - jednak musisz mieć pojęcie jak to wszystko działa - bo nie rozumiejąc tego będziesz miał ciężko wystroić auto. Najważniejsze jest żeby dojść do optymalnych ustawień. Np. jak masz wolnossący silnik dążysz do składu mieszanki 12,9-13AFR w całym zakresie obrotów przy pełnym gazie. Tym sposobem uzyskujesz maksymalną wartość momentu obrotowego w całym zakresie i co za tym idzie maksymalną moc. Czyli nie interesuje cię długość impulsu sterującego wtryskiwaczem przez seryjny sterownik, a jedynie efekt finalny strojenia. Warto zauważyć że strojenie bez szerokopasmowego miernika AFR nie ma sensu. To samo tyczy sie zapłonu - wprowadzasz poprawki aby uzyskać maks moment w każdych obrotach (poszczególne komórki na mapie). Tutaj z kolei konieczna jest hamownia. I znów nie interesuje Cię jaki masz kąt wyprzedzenia zapłonu, tylko uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego w całym zakresie obrotów. Oczywiście jednocześnie trzeba słuchać czy nie ma spalania stukowego, w turbo o w miarę wysokim stopniu sprężania w zasadzie nie jest konieczna hamownia bo najpierw zastuka niż przesadzisz z zapłonem żeby zaczął tracić moc. Do tego dochodzą sztuczki z adaptacjami sterownika i inne. W każdym razie znając zasadę działania twojego układu wtryskowego i przeczytawszy instrukcję obsługi w miare kumata osoba da rade podłączyć i wystroić to urządzenie.
Jakbyś chciał kupować DET3, lub inny produkt ECUMASTERA to mogę Ci zorganizować rabat.
Pozdro.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #634651 Wysłany: 02 Sty 2013, 06:56; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
No, na takiego fachowca czekałem :mrgreen:

Od czasu, kiedy założyłem ten temat, trochę się doedukowałem w kwestii świnek, ale nadal mam kilka pytań, więc chętnie skorzystam z Twojego doświadczenia :).

Pierwsza rzecz, to dwa tryby pracy w DET3 - FI i zwykła świnka. Z tego co wiem, w FI wahą sterujemy jak w SA, a zapłonem jak w śwince - przy podpinaniu det'a jako 100% świni, można wpiąć, skonfigurować i auto jeździ, tak? W Fuel Implant trzeba od razu stroić jeśli dobrze rozumiem? Pytam, bo mam dość kumatego elektronika, który jest dość biegły w kabelkologii samochodowej, ale o strojeniu nie bardzo ma pojęcie, a przyznam szczerze, że chętnie uruchomiłbym całość samodzielnie i czekał grzecznie na stroiciela - płacenie kilkuset PLN za podłączenie nie bardzo mi się uśmiecha :mrgreen: .

Kolejna rzecz - speed density czy alpha-n? Det'a podłącze pewnie jeszcze na obecnym setupie (i być może coś się w nim zagrzebie), ale docelowo det ma zapanować nad ITB :mrgreen: . "Ludzie" do ITB polecają alpha-n - podobno map lubi świrować przez trochę 0-1 podciśnienie. Jak wygląda podłączenie? Olewamy sygnał map'a (tzn. nie wpinamy się w niego) czy fizycznie go wywalamy? Ori ECU nie zeświruje wtedy?

AFR - wiem, że przez sonde i sterownik można logować sobie AFR i "nanosić" sobie go na mapy w czysto informacyjnym celu. Na którymś z forów, ktoś rzucił info, że przy odpowiednim podpięciu szerokopasmówki, można zmusić det'a, żeby dążył do zadanego przez nas AFR - da się? Czy to urban legend? :mrgreen:

Kolejne pytanie, to długość wiązki - można sobie pociągnąć det'a gdzieś do kabiny, czy trzeba zachować minimalną długość kabli?

Na razie "tylko" tyle pytań :mrgreen: , ale pewnie coś mi się jeszcze przypomni ;). Co do zakupów, to będziemy gadać na priv w drugiej połowie stycznia :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #635907 Wysłany: 06 Sty 2013, 22:27; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: GT
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Lis 2012,
Posty: 11
Długość kabli minimalna, szczególnie chodzi o kabelki od czujnika położenia wału.

Da się zrobić coś takiego żeby DET z podłączoną sondą szerokopasmową dążył do wartości zadanej, jednak auto musi być z grubsza wystrojone. Zwróć uwagę że DET dąży do zadanego AFRu, ale sam sie nie wystroi.

Do ITB raczej fuel implant w trybie alpha-n. Od razu powiem, że alpha-n ciężko się stroi, ale super działa jak już jest wystrojone. Bez ITB podłącz jako zwykłą świnkę, będzie tak jak napisałeś - podłączasz, ustawiasz kilka rzeczy i jeździsz jak bez swinki póki nie wystroisz. Fuel implanta trzeba od razu stroić robiąć mapę od zera, bez strojenia nie da się jeździć. Jak zdecydujesz się się na fuel implanta to ori MAPa zostawiasz jak jest, ewentualnie możesz podłączyć pod map switch, który w fuel implancie działa jako modyfikowalne wejście analogowe. Poza tym przy itb przyda się jeszcze jeden map sensor, który będzie służył do korekcji barometrycznej.

Zastanów się nad konfiguracją auta (z ITB, lub bez) to napisze Ci co gdzie podłączyć.

Pozdro.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #636334 Wysłany: 08 Sty 2013, 22:38; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Śpiący napisał(a):
Długość kabli minimalna, szczególnie chodzi o kabelki od czujnika położenia wału.


Czyli jedyne wyjście to montaż pod maską? Co z USB? Można sobie pociągnąć na stałe przedłużać do kabiny?

Śpiący napisał(a):
Da się zrobić coś takiego żeby DET z podłączoną sondą szerokopasmową dążył do wartości zadanej, jednak auto musi być z grubsza wystrojone. Zwróć uwagę że DET dąży do zadanego AFRu, ale sam sie nie wystroi.


Ja nie oczekiwałem, że det sam zrobi sobie mapę :mrgreen: , chodzi tylko o to, żeby "pilnował" AFR już po wystrojeniu.

Śpiący napisał(a):
Do ITB raczej fuel implant w trybie alpha-n. Od razu powiem, że alpha-n ciężko się stroi, ale super działa jak już jest wystrojone. Bez ITB podłącz jako zwykłą świnkę, będzie tak jak napisałeś - podłączasz, ustawiasz kilka rzeczy i jeździsz jak bez swinki póki nie wystroisz. Fuel implanta trzeba od razu stroić robiąć mapę od zera, bez strojenia nie da się jeździć.


Hmm... a powiedz mi, co później? Podepnę jako świnie, a potem będę chciał zmienić na FI - tne tylko wiązke wtrysków, robię nową bezpośrednio pod det'a i tyle, czy całe podłączenie reszty czujników jest zupełnie inne?

Śpiący napisał(a):
Jak zdecydujesz się się na fuel implanta to ori MAPa zostawiasz jak jest, ewentualnie możesz podłączyć pod map switch, który w fuel implancie działa jako modyfikowalne wejście analogowe. Poza tym przy itb przyda się jeszcze jeden map sensor, który będzie służył do korekcji barometrycznej.


Nie wiem czy dobrze rozumiem - niezależnie, czy jest alpha-n czy speed density, to ori map zostaje, tak? Przy alpha-n det go po prostu ignoruję, tak? Korekcja barometryczna tylko przy speed density, czy przy alpha-n też? Można do tego wykorzystać map'a który jest w det'cie? Każdy det3 ma map'a? Bo jest wersja na 250kpa na 400kpa - nie wiem, czy jest trzecia zupełnie bez niego?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #636602 Wysłany: 09 Sty 2013, 23:24; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: GT
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Lis 2012,
Posty: 11
Pawelec90 napisał(a):
Czyli jedyne wyjście to montaż pod maską? Co z USB? Można sobie pociągnąć na stałe przedłużać do kabiny?

Można pociągnąć na stałe przedłużacz.

Pawelec90 napisał(a):
Hmm... a powiedz mi, co później? Podepnę jako świnie, a potem będę chciał zmienić na FI - tne tylko wiązke wtrysków, robię nową bezpośrednio pod det'a i tyle, czy całe podłączenie reszty czujników jest zupełnie inne?


Pod fuel implanta jest z góry określone który czujnik pod którym wejściem jest, pod firmwarem świnki można zmieniać w programie wejścia. Więc jak planując fuel implant można podłączyć tak żeby ograniczyć do minimum dalsze przeróbki.

Pawelec90 napisał(a):
Nie wiem czy dobrze rozumiem - niezależnie, czy jest alpha-n czy speed density, to ori map zostaje, tak? Przy alpha-n det go po prostu ignoruję, tak? Korekcja barometryczna tylko przy speed density, czy przy alpha-n też? Można do tego wykorzystać map'a który jest w det'cie? Każdy det3 ma map'a? Bo jest wersja na 250kpa na 400kpa - nie wiem, czy jest trzecia zupełnie bez niego?

Tak, ori MAP musi zostać, żeby seryjny sterownik mógł sensownie sterować zapłonem i nie wywalał błędów. Korekcje baro możesz włączyć w obydwu trybach, ale głębszy sens ma tylko w alpha-n. Oczywiście można wykorzystać MAPa wbudowanego. DET3 występuje również w wersji bez MAP sensora.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692167 Wysłany: 22 Wrz 2013, 22:07; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Nadeszła pora na lody koral... :mrgreen: , czyli podłączamy grata ;).

Na razie tryb świnki, docelowo FI. Niestety konfiguracja (a może i podłączenie ;)) po mojej stronie, stąd prośba o pomoc. Pierwsza kwestia to schemat - w manualu nie ma nic o sterowniku 8F/5T, jedynie dwa seje 1.1:
Image
Image

No i tu pytanie - czy wszystkie seje 1.1 były MPI? Patrząc na oba schematy, można wnioskować, że pierwszy to zwykłe 1.1 SPI, a drugi to wielopunkt - jednak prosiłbym o 100% weryfikacje ;). Druga rzecz, to wiązka. U mnie jest wielopunkt na ECU 8F/5T, tyle że wiązka (oprócz wtrysków) z 1.1. Na chłopski rozum, skoro ECU można dowolnie podmieniać, to i wiązki oprócz wyprowadzeń na wtryski nie powinny się niczym różnić.

Generalnie patrząc na schematy, pomimo że jestem na bakier z elektryką, to wydaje się to proste jak budowa cepa ;) - no właśnie, czy nie zbyt prosto to interpretuje :mrgreen: . Dlatego byłbym wdzięczny, gdyby ktoś to zweryfikował. Potrzebowałbym również dodatkowy schemat do podłączenia szerokopasmówki w taki sposób, abym mógł logować AFR, a przy okazji żeby det automatycznie robił na jej podstawie korekcje do zadanego AFR.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692171 Wysłany: 22 Wrz 2013, 22:16; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Pawelec90 napisał(a):
No i tu pytanie - czy wszystkie seje 1.1 były MPI?

Nie. Początkowe roczniki były SPI, właśnie na kompie IAW 16F jak w punto 1.1

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692180 Wysłany: 22 Wrz 2013, 22:39; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
STax napisał(a):
Pawelec90 napisał(a):
No i tu pytanie - czy wszystkie seje 1.1 były MPI?

Nie. Początkowe roczniki były SPI, właśnie na kompie IAW 16F jak w punto 1.1

Danke! O to mi chodziło - czyli spokojnie można się oprzeć na pierwszym schemacie?

Teraz jeszcze w kwestii interpretacji schematu :mrgreen: . Zabrzmi pewnie głupio, ale jak pisałem - jestem elektrycznym debilem :mrgreen: . Jeśli dobrze rozumiem, to CPW i MAP podłączam bezpośrednio do det'a, pin nr 30 w ECU przecinam i zamiast ori sygnału, podaję ten z det'a - co z "gołym" ori przewodem? Izolacja i koniec? :mrgreen: Do 26 i 17 po prostu się dopinam i tyle, dobrze myśle?

W kwestii formalnej - przewody MAP i CPW mogę sobie wyłuszczyć w wiązce i stamtąd wziąć sygnał, czy muszę kraść sygnał gdzieś "blisko" czujników?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692316 Wysłany: 23 Wrz 2013, 20:38; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
Przecinasz przewod, od strony czujnika laczysz go z detem drugi koniec czyli od strony komputera laczysz z detem, skup sie na tym co jest na schemacie :)
Cpw i tak dopiero przy kompie nie ma ekranu wiec tam bedziesz musial przecinac zrob to z glowa pooznaczaj sobie wiazki przy detecie zebys wiedzial co jest co. Zacznij po koleji od jednego, sprawdz, jak dziala to kolejny.. jezeli jestes noga w elektryce to lepiej moze tak zacznij zabawe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692325 Wysłany: 23 Wrz 2013, 21:28; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
nestea napisał(a):
Przecinasz przewod, od strony czujnika laczysz go z detem drugi koniec czyli od strony komputera laczysz z detem, skup sie na tym co jest na schemacie :)
Cpw i tak dopiero przy kompie nie ma ekranu wiec tam bedziesz musial przecinac zrob to z glowa pooznaczaj sobie wiazki przy detecie zebys wiedzial co jest co. Zacznij po koleji od jednego, sprawdz, jak dziala to kolejny.. jezeli jestes noga w elektryce to lepiej moze tak zacznij zabawe


Jak to trafnie nazwałeś - z elektryki jestem noga, więc finalnie na pewno nie będę drutował sam ;). Po prostu nie lubię być biernym obserwatorem ;).

Generalnie schemat jest jasny - sygnały CPW i MAP "przepuszczam" przed det'a i już. Jedynie nie jasne jest połączenie pinów 16 w det i 30 w ECU. Wygląda to tak, jakbym tylko dopinał się do sygnału i go czytał, bez modyfikacji - sugeruje się wpięciem w "Analog In" - dobrze myślę? ;)

Kolejna kwestia, to niewykorzystane wejścia analogowe - podpinam do masy, ale ECU czy "gdziekolwiek"? Pytam, bo podobno to dość istotne. Wejścia/wyjścia mocy zostawiam "puste", czy też się je gdzieś wpina, jeśli są niewykorzystane?

P.S. Sygnał z kontrolera szerokopasmówki podaję na "Analog In" i tyle? Korekcję po AFR włączam już w programie, czy trzeba się jeszcze gdzieś dopiąć?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692446 Wysłany: 24 Wrz 2013, 22:18; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
nie konfigurowalem deta pod korekcje wiec Ci nie pomoge z tym.
a we/wy - jak mowi instrukcja?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692447 Wysłany: 24 Wrz 2013, 22:20; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Nie mówi nic, a gdzieś coś takiego obiło mi się o uszy - stąd moje pytanie :mrgreen: .
Mógłbyś się jeszcze odnieść do połączenie z pinem TPS'a? :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692456 Wysłany: 24 Wrz 2013, 23:24; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
podpinasz sie pod tps zeby okreslic sobie w ktorym miejscu mapy aktualnie sie znajdujesz, jak bedziesz mial turbo to podpinasz sie pod maf/map.

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692468 Wysłany: 26 Wrz 2013, 20:26; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Podziękował :).

Możesz coś podpowiedzieć w temacie konfiguracji po podłączeniu? Jakie dane są do tego potrzebne?
A może po prostu ustawiałeś już det'a na tym ECU i poratujesz jakimiś gotowcami konfiguracji? :mrgreen:

[ Dodano: 26 Wrz 2013 20:26 ]

Pany, jest elektryk na sali? ;) A poważnie, to pytanie na tyle idiotyczne, że pewnie nawet elektryk nie jest potrzebny :mrgreen: .

Kulam właśnie wiązke no i zgodnie z sugestią, czujniki chciałem zrobić kablem ekranowanym. Wszystko ok, tylko nie bardzo wiem, co mam z tym ekranem zrobić :mrgreen: . Jak przez mgłe pamiętam zarabianie przewodów antenowych i tam ekran "podłączony" był do metalowego wtyku - a tu do każdego pinu jest taka wsuwka do zaklepania i tyle... :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692814 Wysłany: 27 Wrz 2013, 09:33; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Możesz ekran podłączyć pod minus czyli masę.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692858 Wysłany: 27 Wrz 2013, 15:48; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
PawełG napisał(a):
Możesz ekran podłączyć pod minus czyli masę.


Z jednej, czy z obu stron? Trochę poczytałem i podobno to wcale nie tak oczywiste... ;) Takie dalekie wywlekanie ekranu osobną żyłą nie spowoduje, że przestanie spełniać swoją funkcje?

Inna rzecz, że doczytałem to, co kolega nestea napisał - czyli przy ECU przewody CPW i tak są już pozbawione ekranu, więc czy dopinanie się ekranowanymi ma jakiekolwiek uzasadnienie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692889 Wysłany: 27 Wrz 2013, 19:22; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2011,
Posty: 73
Pomógł: 3
Nie wiem jak bardzo czuly jest det3 w FI, nie wiem jak profesjonalisci robia instalacje takich zabawek, ja zrobilem normalnie, bez ekranow, w sumie do podlaczenia masz niewiele czujnikow więc szukanie jakichkolwiek zaklocen itp .. Sam sobie odpowiedz. Ja mam deta puszczonego do srodka auta, schowany jest w schowku instalacja puszczona grodzia, komputer seryjny zostal w miejscu fabrycznym, jakbym w tej chwili montowal deta to przeniosl bym seryjny do srodka :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692896 Wysłany: 27 Wrz 2013, 19:54; 
 Temat postu: Re: Ecu Master DET III - pytania
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
nestea napisał(a):
Nie wiem jak bardzo czuly jest det3 w FI, nie wiem jak profesjonalisci robia instalacje takich zabawek, ja zrobilem normalnie, bez ekranow, w sumie do podlaczenia masz niewiele czujnikow więc szukanie jakichkolwiek zaklocen itp .. Sam sobie odpowiedz. Ja mam deta puszczonego do srodka auta, schowany jest w schowku instalacja puszczona grodzia, komputer seryjny zostal w miejscu fabrycznym, jakbym w tej chwili montowal deta to przeniosl bym seryjny do srodka :)


Hmm... coś w tym jest... szczególnie, że na razie będzie pracował jako świnka, więc ilość czujników do kontroli jest absolutnie zminimalizowana.

Mam jeszcze kilka niejasności w kwestii konfiguracji - z CPW nie ma problemu... do TPS'a dobieram LINEAR VOLTAGE SCALE 0-5V, tak? Co z MAP'em, bo nie znalazłem odpowiedniej skali podciśnienia dla niego, a stworzenie własnej na razie mnie przerasta - poratujesz jakoś? :mrgreen:


P.S. Przy jakiś błędach w konfiguracji w trybie świnki będę miał problemy z pracą silnika, czy po prostu nie będzie się dało wprowadzać żadnych zmian?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO