You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 13:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #668439 Wysłany: 19 Maj 2013, 23:16; 
 Temat postu: Wymiana butli lpg
Offline
Puntomaniak

Imię: Krystian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 10 Mar 2013,
Posty: 71
Witam, skończyła mi się homologacja na butlę, pisałem do producenta i butli nie można przedłużyć bo ma oznaczenie "KE" coś tam coś tam,więc zdecydowałem się ją wymienić, ale na butle używaną i mam pare pytań :

1. Czy legalna jest wymiana butli lpg samemu?
2. Każda butla ma swoje papiery i w tych papierach wpisany jest model pojazdu itp to czy jesli kupie butle i wymienie to nie będzie z tym problemu? Czy będę musiał zwracać się do producenta o nowe papiery do butli?
3. Chce zrobić tak: Kupić używaną butle, zdjąć starą, założyć nową, pojechać na przegląd, dobry scenariusz czy nie? Czy coś po drodze mnie jeszcze czeka?

Z góry dziękuje i pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #668455 Wysłany: 20 Maj 2013, 00:03; 
 Temat postu: Re: Wymiana butli lpg
Offline
Puntomaniak

Imię: Krystian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 10 Mar 2013,
Posty: 71
Tzn. na przegląd i tak muszę jechać bo mi się skończył, a nie mogłem zrobić ze względu na starą butlę. Dzięki za szybką odpowiedź. A jeszcze apropo, to ja mam świadectwo homolgacji starej butli i tam właśnie jest wpisane jaki to pojazd numer nadwozia itp. jest to instalacja z 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #668493 Wysłany: 20 Maj 2013, 10:31; 
 Temat postu: Re: Wymiana butli lpg
Offline
Puntomaniak

Imię: Krystian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 10 Mar 2013,
Posty: 71
A no mozliwe ze to swiadectwo calej instalacji nie tylko butli, a na przegladzie potrzebuje tylko papiery od butli? Dzieki wielkie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #668519 Wysłany: 20 Maj 2013, 11:41; 
 Temat postu: Re: Wymiana butli lpg
Offline
Puntomaniak

Imię: Krystian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 10 Mar 2013,
Posty: 71
Dzieki wam wielkie na prawde mi pomogliscie i przyblizyliscie mi to wszystko ;-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #668703 Wysłany: 23 Maj 2013, 16:34; 
 Temat postu: Re: Wymiana butli lpg
Offline
Puntomaniak

Imię: Krystian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 10 Mar 2013,
Posty: 71
Sorry zalatany jestem przez ten samochod, dzieki wielkie. Nie mam przycisku ,,pomogl'' a bym kliknal he

[ Dodano: 23 Maj 2013 15: ]

Jeszcze mam jedno pytanie, czy da się zamontować butle "walec" jak już miałem zamontowaną butlę w kole? trzeba wszystkie przewody od nowa przeprowadzać czy jak to jest?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #669395 Wysłany: 23 Maj 2013, 17:59; 
 Temat postu: Re: Wymiana butli lpg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Krisldz, Walcówkę możesz założyć, ale musisz się liczyć z tym, że miedź od zasilania gazem może nie sięgnąć i trzeba puścić nową, do wlewu to samo - miedź = koszty, pewnie ze 200 zł

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #669401 Wysłany: 23 Maj 2013, 18:43; 
 Temat postu: Re: Wymiana butli lpg
Offline
Puntomaniak

Imię: Krystian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 10 Mar 2013,
Posty: 71
A nie można założyć zwykłych "przedłużek" nie wiem czy jest coś takiego ale mogło by być :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #669402 Wysłany: 23 Maj 2013, 18:47; 
 Temat postu: Re: Wymiana butli lpg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Nie ma, odcinki muszą być w całości. Nie kombinuj z walcówką, tego się nie zakłada się już do osobówek, teraz ewentualnie do starych dostawczaków i dużo palących amerykanów. W innych zajmuje za dużo miejsca, poza tym walcówka jest droższa.
Ładuj nową butlę toroidalną :wink: , nie zapłacisz dużo więcej, a będzie spokój na parę lat

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #669407 Wysłany: 23 Maj 2013, 19:11; 
 Temat postu: Re: Wymiana butli lpg
Offline
Puntomaniak

Imię: Krystian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 10 Mar 2013,
Posty: 71
Znalazłem właśnie bardzo tanią walcówkę, więc to nie podlega negocjacji ponieważ nie mam przeglądu przez butle i chce jak najtaniej co kolwiek założyć, znalazłem butle do 2019r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692343 Wysłany: 23 Wrz 2013, 22:43; 
 Temat postu: Re: Wymiana butli lpg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
Ile panowie placiliscie za butle/usluge?

[ Dodano: Pon Wrz 23, 2013 21:43 ]

Ile panowie placiliscie za butle/usluge?

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #860167 Wysłany: 19 Mar 2023, 23:45; 
 Temat postu: Re: Wymiana butli lpg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 506
Pomógł: 8
Samodzielna wymiana zbornika LPG (tak, można samemu, jest to łatwe i legalne) na przykładzie Grande Punto.

1. Sprawdzasz jaki masz dokładnie zbiornik, w samochodzie na naklejce + w papierach z montażu. Kupujemy taki sam. Liczy się oczywiście typ (toroid, walec) oraz położenie gniazda/otworu dla wielozaworu. Tutaj na przykładzie wielozawór jest wewnątrz toroida i pod kątem 30 stopni.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Stary zbiornik...spisać dane, zmierzyć.


Jeśli wielozawór działa, poprawnie tankuje, odbija itd., to nie trzeba go wymieniać.

2. W moim przypadku nie produkują już identycznych zbiorników ("Stako"). Zaszła drobna zmiana. Zamiast wysokości 204 jest teraz 200, plus cieńsza ścianka (stąd mniejszy zbiornik ma większą pojemność 48 zamiast 47 litrów).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Nowy model H200 (nie 204), będzie OK.



3. Najważniejszą rzeczą w kwestii papierologii i przeglądów jest certyfikat na zbiornik. Zbiornik kupujemy nowy z kwitami.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Komplet z papierami.


W zestawie powinny być różne rzeczy, najważniejsza jest nowa uszczelka pod wielozawór, resztę można olać (śrubki, baryłki/tulejki zaciskowe na rurki - nieumiejętna próba wymiany skończy się naruszeniem, skaleczeniem rurek).

4. Najtrudniejszą rzeczą może być demontaż zbiornika z wnęki. Wszystko zależy od tego jak "fachowcy" założyli instalację, czy jest możliwość manewru (czy nie ma za dużej pętli ze sztywnych rurek). Ideałem jest NIE wyginanie rurek, w ogóle. Trzeba zdjąć zbiornik z rurek, a nie ryzykować ich złamanie. Tutaj się udało.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Zdejmowanie zbiornika z rurek (NIE giąć ich).



5. Zbiorniki oprócz wymiarów i pojemności mogą się różnić innymi szczegółami. Tutaj producent zmienił też położenie (głębokość dna). To nie przeszkadza za bardzo, ale trzeba będzie zmienić podkładki, dystanse pod zbiornikiem.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Pozmieniali prawie wszystko...


Stary zbiornik trzymały długie dystanse/rurki. Do nowego trzeba będzie je skrócić.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Podstawki dystansowe. Mocowanie.



6. Przygłupy od montażu zrobili u mnie całą instalację na blachowkręty, gołe prosto w samochód, zero konserwacji. W dodatku wkręty dotykały zbiornika!
Załącznik:
Komentarz do pliku: Debile montażyści LGBT. Auto podziurawione wkrętami.



7. Przełożenie wielozaworu wymaga uwagi, co by nie połamać rurek i pływaka. Może być konieczne poluzowanie jakiegoś elementu, bo inaczej całość nie wyjdzie. Ja luzowalem nakrętkę od rurki smoka.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Oczyścić wszystko z syfu, rdzy, itp.


Rura od tankowania (wlew do zbiornika) może być brudna. Tutaj aż były płatki rdzy, jakieś złogi, nagary, itp. Smok też do czyszczenia.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Rdza w zbiorniku włazi w wielozawór.


Wnętrze starego zbiornika miało trochę korozji powierzchniowej. Zapewne przeżyłby drugie 10 lat.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Rdza w starej butli, ale bez tragedii.



8. Stary wielozawór u mnie działał, więc został przełożony do nowej butli. Są zmiany wymiarowe w zbiorniku, ale to nie problem. Wielozawór jest teoretycznie do zbiorników wysokości 204 (i kąt montażu 30 stopni), ale nowa wysokość 200 w niczym nie przeszkadza (niektórzy producenci wielozaworów wręcz podają zakres obsługiwanych zbiorników, który wynosi właśnie kilka milimetrów). Pływak będzie działać (przy montażu ma być zachowana pozycja pracy, poziom).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Wielozawory pasuja do podobnych wymiarowo bulti (wysokość).


W tym przypadku wielozawór jest montowany na 6 śrubek M5, moment według instrukcji wynosi 3,5 Nm (tak, to bardzo mało, uszczelka ma mieć możliwość pracy, a nie być zmiażdżona na placek). Przykręcanie w sekwencji "na krzyż" (czy kształt "gwiazdki").

Uwaga. Pierwsze tankowanie całkowicie pustego zbiornika może się skończyć na pełnej objętości (95-100%) butli, to normalne. Trzeba się pilnować i może nie lać na maksa od razu. Po zużyciu gazu (aż się przełączy na benzynę) sprawdzamy dokręcenie śrubek wielozaworu (na "pustym" zbiorniku, aby nie nadwyrężyć śrubeczek). Przy drugim tankowaniu wielozawór już musi działać poprawnie (przy około 80% pojemności "odbija").

Wymiana butli była 2-3 tygodnie przed przeglądem. Zaliczony bez uwag (szczelność sprawdzali = OK). Czyli da się!
Po wymianie wypada jakoś zabezpieczyć ten rejon, opryskać czymś (byle nie tworzyć grubej skorupy, co może trzymać wodę).
Załącznik:
Komentarz do pliku: "Konserwacja" (lepsze to niż goły metal).


_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO