Hmm probelem wielu Punt z LPG, z tym, że u Ciebie jest chyba kilka przyczyn. Mojego Punto również, choc nie w tak wielkim zakresie.
Zaczne od końca: gaśnięcie na LPG przy zejściu z obrotów, czyli np podczas hamowania na krzyżówce oznacza reduktor na wykończeniu. Czeka Cię albo regeneracja membran, albo najlepipej wymiana reduktora. Miałem dokładnie to samo po zakupie auta. Wtedy nie miałem wiedzy na ten temat i dałem sie w konia zrobić sprzedajacemu handlarzowi, który rozgrzał dobrze auto przed ogledzinami.
Nierówna praca na LPG na wolnych to źle wyrególowana mieszanka, zakładajac, że silnik jest sprawny.
Nierówna praca na Pb na wolnych obrotach.... temat rzeka, ale w Twoim i moim przypadku obstawiam rozjechane ustawienia sterownika ECU. Sporo na tym forum i innych jest na ten temat. Jeżdżac na gazie ECU ustawia sobie mapy wtrysku, które na PB skutkują zalewaniem. Auto wtedy na LPG chodzi jak najbardziej OK, ale na Pb nie. Próbowałem u siebie walczyc z tym tematem ale sie poddałem. Niestety, zmiana emulacji sondy na "zwarcie do masy" lub "falę" nic nie daje. Efekt jest taki, jeśli jeździsz na LPG auto nigdy na benzynie nie bedzie dobrze chodzić
Jak ktoś mądrzejszy zna sposób na ten feler to niech sie wypowie.
Co do słyszalnego tyrkotania to nie wiem. Moze pasek rozrżadu po wymianie? U mnie tak hałasował jakis czas potem przestał.