|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 02:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Pawelec90 |
#703160 Wysłany:
30 Lis 2013, 22:29; Temat postu: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Jak już wspominałem, aktualny motor został przerobiony na mielonkę - w związku z tym zacząłem ciężko dumać na nowym serduchem . Wstępny wybór padł na T-Jeta... niewiele wiem o tych silnikach, więc chciałbym zdobyć jak najwięcej informacji. Cenna jest każda informacja - jak toto jest sterowane (wtrysk, zapłon), jakieś typowe usterki / choroby wieku dziecięcego, czy pomiędzy egzemplarzami (120KM / 150KM) występują jakieś różnice, czy tylko soft? Oryginalnie jest chłodnica oleju? Czy ktoś w ogóle już podchodził do tematu włożenia tego do mkI? Głównie interesuje mnie kwestia uk. napędowego - z jaką skrzynią najlepiej go ożenić? Warunek to mech. sprzęgło, zamach najlepiej pod 200mm, sterowanie najlepiej z jednej linki, jak w mkI. Turbo... ori to podobno maleństwo, a jako, że i tak wszystko muszę skompletować, chciałbym go obłożyć jakimś w miarę rozwojowym osprzętem - ktoś coś doradzi? Tyle na początek - wdzięczny będę za każdą informacje .
|
|
Góra |
|
|
|
|
Piechuxt |
#703162 Wysłany:
30 Lis 2013, 22:39; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Pierwsza poszlaka, to łapa silnika mocowana do głowicy, więc bedzie trzeba pewnie swoją ulepić Co do skrzyni...powszechna, tania i całkiem ok byłaby z 1.2 60mpi z mk II-dosyć długie przełożenia w porównaniu do piątek z GP/Evo...tylko zostaje kwestia przełożenia mechaniki zamiast hydrualiki, bądź tylko flaki podmienić
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#703171 Wysłany:
01 Gru 2013, 00:21; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Piechuxt napisał(a): Pierwsza poszlaka, to łapa silnika mocowana do głowicy, więc bedzie trzeba pewnie swoją ulepić Z łapami właśnie jest nie do końca jasna sprawa... kilka razy już czytałem, że w sejach (gdzie t-jet staje się dość powszechny), wieszają go na łapach z 1.1. Z tego co wiem, to 1.1 MPI w seju nie ma łapy na głowicy, zresztą podmiana na 1.2 MPI z Punto jest podobno p&p - z tego by wynikało, że w kropku też można go posadzić bez rzeźbienia customowych łap - przyznam, że byłoby super . Piechuxt napisał(a): Co do skrzyni...powszechna, tania i całkiem ok byłaby z 1.2 60mpi z mk II-dosyć długie przełożenia w porównaniu do piątek z GP/Evo...tylko zostaje kwestia przełożenia mechaniki zamiast hydrualiki, bądź tylko flaki podmienić To mkII jest na hydraulice? Wiesz, na upartego mogę go spiąć z obecną skrzynią - wtedy byłoby najmniej kombinacji, kwestią dyskusyjną pozostaje wytrzymałość, no i sprzęgło 180mm - T-Jet w serii ma 150KM, a z zasłyszanych informacji, to przy większej dmuchawce i dobrym wystrojeniu na SA 2xx KM jest jak najbardziej realne - no nie wiem, jakby ori skrzynia z kropka na to zareagowała. Ja myślałem o jakiejś skrzyni z 1.4 16V, tyle że na mechanice. P.S. Właśnie dokopałem się do informacji, że T-Jet w wersji 150KM i więcej jest fabrycznie zakuty - ktoś jest w stanie to potwierdzić?
|
|
Góra |
|
|
rzel |
#703184 Wysłany:
01 Gru 2013, 11:18; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
|
Góra |
|
|
STax |
#703187 Wysłany:
01 Gru 2013, 11:28; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
julian |
#703189 Wysłany:
01 Gru 2013, 11:41; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: RZ / RP Rejestracja: 29 Sty 2008, Posty: 886 Pomógł: 3
|
Więcej informacji na pewno udzieliliby Ci koledzy z AK - typu jaka skrzynia itp itd.
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#703199 Wysłany:
01 Gru 2013, 13:20; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Nie patrz na sprzęgło 180mm-ja w swojej skrzyni 1.2 mpi mam sprzęgło 200mm ze Stilo 1.4 16V-podobno jest sporo lepsze(mocniejszy docisk) niż 200mm z Grande punto, gdzieś na AK był temat o tym Tylko konkretniej, to chodziło chyba o sprzęgło 200m montowane w gp 1.2 i 1.4 8V .A skrzynie....jakoś wytrzymują te turbawy chłopaków
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
srbenda |
#703270 Wysłany:
01 Gru 2013, 20:33; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 767 Pomógł: 3
|
Pawelec90 napisał(a): Właśnie dokopałem się do informacji, że T-Jet w wersji 150KM i więcej jest fabrycznie zakuty - ktoś jest w stanie to potwierdzić? Tak, ~250KM wytrzymuje bez problemów. Fabrycznie nie ma chłodnicy oleju, ale jest wymiennik ciepła woda-olej. U mnie dawał radę nawet na torze. Wesja 150-155KM ma większe turbo niż 120KM.
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#703328 Wysłany:
02 Gru 2013, 00:29; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
rzel napisał(a): napisz pw do kolegi dj_o http://fiatpunto.com.pl/member3218.htmlon taki silnik wsadzał do swojego punto lub zamierzał, nie pamiętam Danke - faktycznie, był taki projekt. Puściłem PW... Przerzuciłem jeszcze trochę informacji w sieci i wychodzi na to, że faktycznie T-Jeta powiesze na łapach z 1.1 - trochę to zbyt piękne, żeby było prawdziwe, ale zobaczymy... Piechuxt napisał(a): Nie patrz na sprzęgło 180mm-ja w swojej skrzyni 1.2 mpi mam sprzęgło 200mm ze Stilo 1.4 16V-podobno jest sporo lepsze(mocniejszy docisk) niż 200mm z Grande punto, gdzieś na AK był temat o tym Tylko konkretniej, to chodziło chyba o sprzęgło 200m montowane w gp 1.2 i 1.4 8V .A skrzynie....jakoś wytrzymują te turbawy chłopaków Z jakim zamachem masz zestawione to sprzęgło? Bo właśnie wstępny plan był na zamach i sprzęgło z jakiegoś 1.4 16V. Masz jakieś dane odnośnie wagi koła w T-Jet'cie, a np. wspomnianym 1.4 n/a? Z tymi skrzyniami z 1.2 to wiesz, tak trochę na dwoje babka wróżyła - niby wytrzymują, ale co chwile na centomanii widać jakiś temat o wysranej skrzyni . srbenda napisał(a): Tak, ~250KM wytrzymuje bez problemów. Fabrycznie nie ma chłodnicy oleju, ale jest wymiennik ciepła woda-olej. U mnie dawał radę nawet na torze. Wesja 150-155KM ma większe turbo niż 120KM. Wiesz może, jak to jest technicznie rozwiązane? Chodzi mi o to, czy nie ma tam jakiejś lichej chłodniczki, która lubi się rozciec i zrobić budyń z oliwy . Co do turbo, to słyszałem kilka opinii, że ori turbo jakkolwiek fajnie jeżdżące w serii, jest kompletnie nierozwojowe - tyczy się to tylko 120KM? W mocniejszym jest coś sensowniejszego?
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#703330 Wysłany:
02 Gru 2013, 00:34; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Zamach mam też z 1.4 16V, z Idei tak konkretniej. Masa...cholera, ważyłem swój i nie pamiętam ile miał x/ Wiem, że był troche cięższy od tego co miałem 180mm, coś koło 7kg (różnica nie większa jak 0,5-0,75kg, poszukam, może gdzieś mam to zapisane). A co do T-jetów....tam czasem nie dawali dwumasy w którejś wersji? Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
Ostatnio edytowany przez Piechuxt, 02 Gru 2013, 00:39, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#703331 Wysłany:
02 Gru 2013, 00:39; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Piechuxt napisał(a): Zamach mam też z 1.4 16V, z Idei tak konkretniej. Masa...cholera, ważyłem swój i nie pamiętam ile miał x/ Wiem, że był troche cięższy od tego co miałem 180mm. A co do T-jetów....tam czasem nie dawali dwumasy w którejś wersji? Dawali . Nie wiele o tym wiem, nie znam się, drogie to to i w ogóle, dlatego na wstępie rozpytuje o zestaw ze zwykłym kołem .
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#703332 Wysłany:
02 Gru 2013, 00:50; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Temu nie cuduj, i bierz jednomas I do turbowozu bez żadnego odchudzania będzie jak znalazł EDYT: niestety, ale nigdzie konkret mas z ważenia zamachów nie znalazłem
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#703335 Wysłany:
02 Gru 2013, 00:52; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Piechuxt napisał(a): Temu nie cuduj, i bierz jednomas I do turbowozu bez żadnego odchudzania będzie jak znalazł No i taki jest plan . Czyli radzisz, żeby celować w sprzęgło od stilona? Co do zamachu, to jeszcze pozostaje konsultacja z którymś z moich guru, żeby odpowiednio wage dobrać . Masz jakieś info nt. średnicy ori przepustnicy? No i na dzień dobry, czy podchodzi jakaś linkowa p&p - średnica może być taka sama, ale i na większą się nie obraże, bo lubie aptekarski gaz .
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#703339 Wysłany:
02 Gru 2013, 01:03; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
T-jeta tematu totalnie nie ogarniałem Ja mam plan póki co taki, żeby znaleźć jakiś dół od 1.4 16V(odpręża) i nakryć go ośmiozaworową czapą z nowych 1.2/1.4 (kwestia posiadania, bądź nie, wariatora). Do tego będą mi pasować wszelkie kolektory i przepustnice, ori komp mi ten silnik jakoś ogarnie do momentu zakupienia DETa....i tak to będzie póki co I jedyna twoja szansa, to cały kolektor ssący z przepustnicą z 1.6 16V-linka i spora średnica....i chyba prościej podpiąć stary kolektor do głowicy, niż starą przepustnice do ssącego z T-jeta A nr sprzęgła Valeo tego fajnego jutro poszukam
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
Ostatnio edytowany przez Piechuxt, 02 Gru 2013, 14:10, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
srbenda |
#703361 Wysłany:
02 Gru 2013, 10:48; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 767 Pomógł: 3
|
Pawelec90 napisał(a): Wiesz może, jak to jest technicznie rozwiązane? Chodzi mi o to, czy nie ma tam jakiejś lichej chłodniczki, która lubi się rozciec i zrobić budyń z oliwy . Co do turbo, to słyszałem kilka opinii, że ori turbo jakkolwiek fajnie jeżdżące w serii, jest kompletnie nierozwojowe - tyczy się to tylko 120KM? W mocniejszym jest coś sensowniejszego? Nie mam pojęcia jak rozwiązano chłodnicę oleju, ale jest to typowy wymiennik ciepła woda-olej jak w wielu innych samochodach. U mnie działa od czterech lat i ~95.000km bez problemów. Turbo, nawet te większe (IHI VL36) się "kończy" na 180-190KM i ~300Nm. Garrett 1446 z AGP esseesse starczy do 210-220KM, ale wymaga innego kolektora.
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#703381 Wysłany:
02 Gru 2013, 14:02; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3633 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#703382 Wysłany:
02 Gru 2013, 14:11; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
|
Góra |
|
|
DeviLL |
#703384 Wysłany:
02 Gru 2013, 14:15; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Podsumuje nie warto pchać się w taki swap , chyba ,że masz zbędne 10tyś+ Dozbieraj i kup gp 1.4tjet
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#703385 Wysłany:
02 Gru 2013, 14:20; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Paweł to jeden z nielicznych tutaj co pyta, gada.... i robi, więc w tym temacie wyjątkowo nie widze sensu dawać takich rad
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
Angry_Us3r |
#703398 Wysłany:
02 Gru 2013, 15:13; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Piechuxt, +1
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#703422 Wysłany:
02 Gru 2013, 18:33; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
srbenda napisał(a): Turbo, nawet te większe (IHI VL36) się "kończy" na 180-190KM i ~300Nm. Garrett 1446 z AGP esseesse starczy do 210-220KM, ale wymaga innego kolektora. Hmm... ja myślałem nad GT28, ale to tylko sugestia jednym projektem, bo sam o turbinach wiem nie wiele, nie wiem czym się kierować przy wyborze - dlatego byłbym wdzięczny, za kilka propozycji . Było by miło, gdyby bez strasznego żyłowania miała potencjał na 2xxKM, no i żeby od powiedzmy 3000rpm - 3500rpm działo się już coś ciekawego Oglądałem wykresy T-Jetów na ori turbo i gdzieś chyba od 4000rpm-4500rpm w najlepszym razie nie dzieje się już nic, albo leci lekko w dół, dlatego chce na dzień dobry coś innego. Piechuxt napisał(a): http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Number=286856625 Przyda Ci sie ta gadanina Co do sprzęgła: Valeo 826521 A tu masz te ,,złe" : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7b ... d575.html#Czytałem ten wątek właśnie - przekładać całego ssącego z 1.2 16V nie chcę, w którymś projekcie pisali o przepustnicy z 1.6 16V, że podchodzi pod ori ssący - pytanie tylko, czy p&p czy trzeba rzeźbić jakąś przelotke, bo jeżeli tak, to można od razu załadować np. od 2.0 16vT . O tych sprzęgłach to coś mi świtać zaczyna - tam chyba chodziło o budowę "słoneczka", nie? Jakaś taka jatka tam chyba o to była, który docisk lepszy , bo tarcze pewnie te same będą. DeviLL napisał(a): Podsumuje nie warto pchać się w taki swap , chyba ,że masz zbędne 10tyś+ Dozbieraj i kup gp 1.4tjet Zazwyczaj nie reaguje na tego typu posty i inne wycieczki osobiste nt funduszy czy "obiektywnie złego myślenia i planowania" , ale tym razem zrobie wyjątek i zapytam - co Kolega miał na myśli? Kwestie wartości merytorycznej pomijam, bo takiej ten post nie posiada żadnej, ale ciekaw jestem motywacji .
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#703429 Wysłany:
02 Gru 2013, 19:01; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Dokładnie tak, różnica w słoneczku. Wizualnie Stilonowe ma więcej promyków, zaś te gorsze, jak sie pewnie większość widowni domyśliła-mniej Z co do dokładania przepustnicy do ori kolektora, to ktoś tam puścił bąka, ze zakładał to na flanszy dorabianej
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#703448 Wysłany:
02 Gru 2013, 20:53; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
No tak myślałem... także teraz trzeba się dokopać do średnicy przepustnicy w T-Jet'cie, w 1.6 16V i w 2.0 16vT (bo 1.8 jest chyba po kablu już) i coś wybrać, skoro i tak trzeba rzeźbić. Myślałem jeszcze, żeby od razu zestawić całość z ITB, ale to mi generuje znacznie większą ilość niewiadomych, także raczej zostawię to na stage2 . Masz jakieś info nt skrzyń z kopciuchów? Chyba właśnie Kolega dj_o polecał je do t-jeta, a ceny są rewelacyjne - z 1.3 w granicach 3-4 stówek, a taką z 1.9 można i za stówke mieć . Sprzęgło na mechanice to warunek, jedna linka też by była super, ale pewnie sie takiej nie znajdzie - co do impulsatora, to można go jakoś bezboleśnie na linke zamienić?
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#703459 Wysłany:
02 Gru 2013, 22:06; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Pawelec90, tak troche strzelam, ale mniej kombinowania nie było by przy dołożeniu licznika od GT i podpięciu do niego impulsatora? CAN'u i tak tam nie ma A co do kopciuchowych skrzyń to wiedzy mam zero...nawet nie wiem jak to powiesić na T-jet Bo w sumie ciekawe pytanie-blok T-jeta to kontynuator rodziny fire, i wszystkie skrzynie od fajerów do niego pasują, czy też zapięli tam w odlew inne mocowania dzwonu? Bo kwestia zamachu fajerowego to kwestia rozwiercenia dziur na śruby mocujące do wału o jeden wymiar.
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
srbenda |
#703470 Wysłany:
02 Gru 2013, 23:08; Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 767 Pomógł: 3
|
Kilka słów z abarthforum.pl ryba-opole napisał(a): W Fiacie wszystko można, ok prawie wszystko . Skrzynia w A500 wytrzymuje dużo i o to chodziło producentowi. Mam silnik t-jet z bravo w SC, spięty obecnie ze skrzynią z Grande Punto - 6biegów. Taki zestaw działa. Nie ma za to szans wcisnąć do SC skrzyni z 500/bravo/punto, która była spęta z t-jetem. Po prostu brakuje miejsca. Nie mówię tu o rzeźbie z innym dzwonem itp. Chodzi mi o rozwiązaniu p&p. Skrzynia 6 w t-jet-ach jest większa od tej montowanej w wolnossących silnikach. W Puncie Abarth jest więcej miejsca i jest 6 biegów. W 1.4l nie ma też dwumasy (tak mi się przynajmniej wydaje). Co do spalania nie ma co się łudzić "turbo żyje turbo pije" Mi najmniej spalił 6.1 litra przy emeryckiej jeździe. W normalnych warunkach pali 9-10 litrów. Przy deptaniu tyle ile wleję ryba-opole napisał(a): Chodzi mi o to, że do Seicenta nie da rady upchnąć (bez cięcia i spawania budy) skrzyni z t-jet-a. Ani 5 ani 6.Jeśli tak to chciałbym to zobaczyć! Nie chodzi mi o rzeźbę. Ja mam teraz w SC t-jeta z skrzynią z GP. 6 strasznie krótkich biegów. Vmax auta to 200 km/h. Może do A500 weszłaby skrzynia z GPA 6 biegowa, ale tego nie wiem, nie widziałem i nie robiłem. Wiem natomiast, że skrzynia z GPA jest "szersza". W A500 pewnie pojawiłby się problem z ocieraniem koła przy skręcie. Może temat załatwiłby dystans ale nie dam głowy. Jak to na forum zawsze mogę się czegoś dowiedzieć . Jeśli ktoś upchnie skrzynię z GPA w A500 to dobrze byłoby to fajnie opisać. Myślę, że wielu z nas zmieniło by skrzynie na 6. Przydałby się "nadbieg". Wracając do wątku T-jety lubią paliwo
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|