You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 21:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 164 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #703160 Wysłany: 30 Lis 2013, 22:29; 
 Temat postu: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Jak już wspominałem, aktualny motor został przerobiony na mielonkę :( - w związku z tym zacząłem ciężko dumać na nowym serduchem :mrgreen: . Wstępny wybór padł na T-Jeta... niewiele wiem o tych silnikach, więc chciałbym zdobyć jak najwięcej informacji. Cenna jest każda informacja - jak toto jest sterowane (wtrysk, zapłon), jakieś typowe usterki / choroby wieku dziecięcego, czy pomiędzy egzemplarzami (120KM / 150KM) występują jakieś różnice, czy tylko soft? Oryginalnie jest chłodnica oleju?

Czy ktoś w ogóle już podchodził do tematu włożenia tego do mkI? Głównie interesuje mnie kwestia uk. napędowego - z jaką skrzynią najlepiej go ożenić? Warunek to mech. sprzęgło, zamach najlepiej pod 200mm, sterowanie najlepiej z jednej linki, jak w mkI.

Turbo... ori to podobno maleństwo, a jako, że i tak wszystko muszę skompletować, chciałbym go obłożyć jakimś w miarę rozwojowym osprzętem - ktoś coś doradzi?

Tyle na początek - wdzięczny będę za każdą informacje :).


Góra
 Profil  
 

 
 Post #703162 Wysłany: 30 Lis 2013, 22:39; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Pierwsza poszlaka, to łapa silnika mocowana do głowicy, więc bedzie trzeba pewnie swoją ulepić ;) Co do skrzyni...powszechna, tania i całkiem ok byłaby z 1.2 60mpi z mk II-dosyć długie przełożenia w porównaniu do piątek z GP/Evo...tylko zostaje kwestia przełożenia mechaniki zamiast hydrualiki, bądź tylko flaki podmienić ;)

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703171 Wysłany: 01 Gru 2013, 00:21; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Piechuxt napisał(a):
Pierwsza poszlaka, to łapa silnika mocowana do głowicy, więc bedzie trzeba pewnie swoją ulepić ;)


Z łapami właśnie jest nie do końca jasna sprawa... kilka razy już czytałem, że w sejach (gdzie t-jet staje się dość powszechny), wieszają go na łapach z 1.1. Z tego co wiem, to 1.1 MPI w seju nie ma łapy na głowicy, zresztą podmiana na 1.2 MPI z Punto jest podobno p&p - z tego by wynikało, że w kropku też można go posadzić bez rzeźbienia customowych łap - przyznam, że byłoby super :).

Piechuxt napisał(a):
Co do skrzyni...powszechna, tania i całkiem ok byłaby z 1.2 60mpi z mk II-dosyć długie przełożenia w porównaniu do piątek z GP/Evo...tylko zostaje kwestia przełożenia mechaniki zamiast hydrualiki, bądź tylko flaki podmienić ;)


To mkII jest na hydraulice? Wiesz, na upartego mogę go spiąć z obecną skrzynią - wtedy byłoby najmniej kombinacji, kwestią dyskusyjną pozostaje wytrzymałość, no i sprzęgło 180mm - T-Jet w serii ma 150KM, a z zasłyszanych informacji, to przy większej dmuchawce i dobrym wystrojeniu na SA 2xx KM jest jak najbardziej realne - no nie wiem, jakby ori skrzynia z kropka na to zareagowała. Ja myślałem o jakiejś skrzyni z 1.4 16V, tyle że na mechanice.


P.S. Właśnie dokopałem się do informacji, że T-Jet w wersji 150KM i więcej jest fabrycznie zakuty :shock: - ktoś jest w stanie to potwierdzić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703184 Wysłany: 01 Gru 2013, 11:18; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
napisz pw do kolegi dj_o http://fiatpunto.com.pl/member3218.html
on taki silnik wsadzał do swojego punto lub zamierzał, nie pamiętam :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703187 Wysłany: 01 Gru 2013, 11:28; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
rzel napisał(a):
napisz pw do kolegi dj_o member3218.html

Dokładnie to samo miałem napisać ;)
Z tego co pamiętam z ostatniej rozmowy, to ma nawet taki silnik na sprzedaż.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703189 Wysłany: 01 Gru 2013, 11:41; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: RZ / RP
Rejestracja: 29 Sty 2008,
Posty: 886
Pomógł: 3
Więcej informacji na pewno udzieliliby Ci koledzy z AK - typu jaka skrzynia itp itd.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703199 Wysłany: 01 Gru 2013, 13:20; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Nie patrz na sprzęgło 180mm-ja w swojej skrzyni 1.2 mpi mam sprzęgło 200mm ze Stilo 1.4 16V-podobno jest sporo lepsze(mocniejszy docisk) niż 200mm z Grande punto, gdzieś na AK był temat o tym ;) Tylko konkretniej, to chodziło chyba o sprzęgło 200m montowane w gp 1.2 i 1.4 8V .A skrzynie....jakoś wytrzymują te turbawy chłopaków :P

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703270 Wysłany: 01 Gru 2013, 20:33; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 767
Pomógł: 3
Pawelec90 napisał(a):
Właśnie dokopałem się do informacji, że T-Jet w wersji 150KM i więcej jest fabrycznie zakuty :shock: - ktoś jest w stanie to potwierdzić?


Tak, ~250KM wytrzymuje bez problemów.
Fabrycznie nie ma chłodnicy oleju, ale jest wymiennik ciepła woda-olej. U mnie dawał radę nawet na torze.
Wesja 150-155KM ma większe turbo niż 120KM.

_________________
GT2256S


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703328 Wysłany: 02 Gru 2013, 00:29; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
rzel napisał(a):
napisz pw do kolegi dj_o http://fiatpunto.com.pl/member3218.html
on taki silnik wsadzał do swojego punto lub zamierzał, nie pamiętam :mrgreen:

Danke - faktycznie, był taki projekt. Puściłem PW... Przerzuciłem jeszcze trochę informacji w sieci i wychodzi na to, że faktycznie T-Jeta powiesze na łapach z 1.1 :shock: - trochę to zbyt piękne, żeby było prawdziwe, ale zobaczymy... ;)

Piechuxt napisał(a):
Nie patrz na sprzęgło 180mm-ja w swojej skrzyni 1.2 mpi mam sprzęgło 200mm ze Stilo 1.4 16V-podobno jest sporo lepsze(mocniejszy docisk) niż 200mm z Grande punto, gdzieś na AK był temat o tym ;) Tylko konkretniej, to chodziło chyba o sprzęgło 200m montowane w gp 1.2 i 1.4 8V .A skrzynie....jakoś wytrzymują te turbawy chłopaków :P

Z jakim zamachem masz zestawione to sprzęgło? Bo właśnie wstępny plan był na zamach i sprzęgło z jakiegoś 1.4 16V. Masz jakieś dane odnośnie wagi koła w T-Jet'cie, a np. wspomnianym 1.4 n/a? Z tymi skrzyniami z 1.2 to wiesz, tak trochę na dwoje babka wróżyła ;) - niby wytrzymują, ale co chwile na centomanii widać jakiś temat o wysranej skrzyni :mrgreen: .

srbenda napisał(a):
Tak, ~250KM wytrzymuje bez problemów.
Fabrycznie nie ma chłodnicy oleju, ale jest wymiennik ciepła woda-olej. U mnie dawał radę nawet na torze.
Wesja 150-155KM ma większe turbo niż 120KM.

Wiesz może, jak to jest technicznie rozwiązane? Chodzi mi o to, czy nie ma tam jakiejś lichej chłodniczki, która lubi się rozciec i zrobić budyń z oliwy ;). Co do turbo, to słyszałem kilka opinii, że ori turbo jakkolwiek fajnie jeżdżące w serii, jest kompletnie nierozwojowe - tyczy się to tylko 120KM? W mocniejszym jest coś sensowniejszego?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703330 Wysłany: 02 Gru 2013, 00:34; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Zamach mam też z 1.4 16V, z Idei tak konkretniej. Masa...cholera, ważyłem swój i nie pamiętam ile miał x/ Wiem, że był troche cięższy od tego co miałem 180mm, coś koło 7kg (różnica nie większa jak 0,5-0,75kg, poszukam, może gdzieś mam to zapisane). A co do T-jetów....tam czasem nie dawali dwumasy w którejś wersji?

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Ostatnio edytowany przez Piechuxt, 02 Gru 2013, 00:39, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #703331 Wysłany: 02 Gru 2013, 00:39; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Piechuxt napisał(a):
Zamach mam też z 1.4 16V, z Idei tak konkretniej. Masa...cholera, ważyłem swój i nie pamiętam ile miał x/ Wiem, że był troche cięższy od tego co miałem 180mm. A co do T-jetów....tam czasem nie dawali dwumasy w którejś wersji?

Dawali :mrgreen: . Nie wiele o tym wiem, nie znam się, drogie to to i w ogóle, dlatego na wstępie rozpytuje o zestaw ze zwykłym kołem :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703332 Wysłany: 02 Gru 2013, 00:50; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Temu nie cuduj, i bierz jednomas :P I do turbowozu bez żadnego odchudzania będzie jak znalazł ;)

EDYT:
niestety, ale nigdzie konkret mas z ważenia zamachów nie znalazłem :(

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703335 Wysłany: 02 Gru 2013, 00:52; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Piechuxt napisał(a):
Temu nie cuduj, i bierz jednomas :P I do turbowozu bez żadnego odchudzania będzie jak znalazł ;)

No i taki jest plan :mrgreen: . Czyli radzisz, żeby celować w sprzęgło od stilona? Co do zamachu, to jeszcze pozostaje konsultacja z którymś z moich guru, żeby odpowiednio wage dobrać :).

Masz jakieś info nt. średnicy ori przepustnicy? No i na dzień dobry, czy podchodzi jakaś linkowa p&p - średnica może być taka sama, ale i na większą się nie obraże, bo lubie aptekarski gaz ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703339 Wysłany: 02 Gru 2013, 01:03; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
T-jeta tematu totalnie nie ogarniałem :P Ja mam plan póki co taki, żeby znaleźć jakiś dół od 1.4 16V(odpręża) i nakryć go ośmiozaworową czapą z nowych 1.2/1.4 (kwestia posiadania, bądź nie, wariatora). Do tego będą mi pasować wszelkie kolektory i przepustnice, ori komp mi ten silnik jakoś ogarnie do momentu zakupienia DETa....i tak to będzie póki co :P I jedyna twoja szansa, to cały kolektor ssący z przepustnicą z 1.6 16V-linka i spora średnica....i chyba prościej podpiąć stary kolektor do głowicy, niż starą przepustnice do ssącego z T-jeta :scratch:
A nr sprzęgła Valeo tego fajnego jutro poszukam :P

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Ostatnio edytowany przez Piechuxt, 02 Gru 2013, 14:10, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #703361 Wysłany: 02 Gru 2013, 10:48; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 767
Pomógł: 3
Pawelec90 napisał(a):
Wiesz może, jak to jest technicznie rozwiązane? Chodzi mi o to, czy nie ma tam jakiejś lichej chłodniczki, która lubi się rozciec i zrobić budyń z oliwy ;). Co do turbo, to słyszałem kilka opinii, że ori turbo jakkolwiek fajnie jeżdżące w serii, jest kompletnie nierozwojowe - tyczy się to tylko 120KM? W mocniejszym jest coś sensowniejszego?


Nie mam pojęcia jak rozwiązano chłodnicę oleju, ale jest to typowy wymiennik ciepła woda-olej jak w wielu innych samochodach. U mnie działa od czterech lat i ~95.000km bez problemów.

Turbo, nawet te większe (IHI VL36) się "kończy" na 180-190KM i ~300Nm. Garrett 1446 z AGP esseesse starczy do 210-220KM, ale wymaga innego kolektora.

_________________
GT2256S


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703381 Wysłany: 02 Gru 2013, 14:02; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3619
Pomógł: 31
Piechuxt napisał(a):
to cały kolektor ssący z przepustnicą z 1.6 16V-linka i spora średnica

Tylko nie od stilo, bo tu przepustnica przy 1,6 16V jest sterowana po kablu :wink:

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703382 Wysłany: 02 Gru 2013, 14:11; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Number=286856625
Przyda Ci sie ta gadanina :P
Co do sprzęgła:
Valeo 826521


A tu masz te ,,złe" :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7b9faa0bcecd575.html#

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703384 Wysłany: 02 Gru 2013, 14:15; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Podsumuje nie warto pchać się w taki swap , chyba ,że masz zbędne 10tyś+ ;) Dozbieraj i kup gp 1.4tjet

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703385 Wysłany: 02 Gru 2013, 14:20; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Paweł to jeden z nielicznych tutaj co pyta, gada.... i robi, więc w tym temacie wyjątkowo nie widze sensu dawać takich rad ;)

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703398 Wysłany: 02 Gru 2013, 15:13; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Piechuxt, +1

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703422 Wysłany: 02 Gru 2013, 18:33; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
srbenda napisał(a):
Turbo, nawet te większe (IHI VL36) się "kończy" na 180-190KM i ~300Nm. Garrett 1446 z AGP esseesse starczy do 210-220KM, ale wymaga innego kolektora.

Hmm... ja myślałem nad GT28, ale to tylko sugestia jednym projektem, bo sam o turbinach wiem nie wiele, nie wiem czym się kierować przy wyborze - dlatego byłbym wdzięczny, za kilka propozycji :). Było by miło, gdyby bez strasznego żyłowania miała potencjał na 2xxKM, no i żeby od powiedzmy 3000rpm - 3500rpm działo się już coś ciekawego :mrgreen: Oglądałem wykresy T-Jetów na ori turbo i gdzieś chyba od 4000rpm-4500rpm w najlepszym razie nie dzieje się już nic, albo leci lekko w dół, dlatego chce na dzień dobry coś innego.
Piechuxt napisał(a):
http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Number=286856625
Przyda Ci sie ta gadanina :P
Co do sprzęgła:
Valeo 826521

A tu masz te ,,złe" :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7b ... d575.html#

Czytałem ten wątek właśnie - przekładać całego ssącego z 1.2 16V nie chcę, w którymś projekcie pisali o przepustnicy z 1.6 16V, że podchodzi pod ori ssący - pytanie tylko, czy p&p czy trzeba rzeźbić jakąś przelotke, bo jeżeli tak, to można od razu załadować np. od 2.0 16vT :mrgreen: .

O tych sprzęgłach to coś mi świtać zaczyna - tam chyba chodziło o budowę "słoneczka", nie? Jakaś taka jatka tam chyba o to była, który docisk lepszy :mrgreen: , bo tarcze pewnie te same będą.
DeviLL napisał(a):
Podsumuje nie warto pchać się w taki swap , chyba ,że masz zbędne 10tyś+ ;) Dozbieraj i kup gp 1.4tjet

Zazwyczaj nie reaguje na tego typu posty i inne wycieczki osobiste nt funduszy czy "obiektywnie złego myślenia i planowania" ;), ale tym razem zrobie wyjątek i zapytam - co Kolega miał na myśli? Kwestie wartości merytorycznej pomijam, bo takiej ten post nie posiada żadnej, ale ciekaw jestem motywacji :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703429 Wysłany: 02 Gru 2013, 19:01; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Dokładnie tak, różnica w słoneczku. Wizualnie Stilonowe ma więcej promyków, zaś te gorsze, jak sie pewnie większość widowni domyśliła-mniej :P Z co do dokładania przepustnicy do ori kolektora, to ktoś tam puścił bąka, ze zakładał to na flanszy dorabianej ;)

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703448 Wysłany: 02 Gru 2013, 20:53; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
No tak myślałem... także teraz trzeba się dokopać do średnicy przepustnicy w T-Jet'cie, w 1.6 16V i w 2.0 16vT (bo 1.8 jest chyba po kablu już) i coś wybrać, skoro i tak trzeba rzeźbić. Myślałem jeszcze, żeby od razu zestawić całość z ITB, ale to mi generuje znacznie większą ilość niewiadomych, także raczej zostawię to na stage2 ;).

Masz jakieś info nt skrzyń z kopciuchów? Chyba właśnie Kolega dj_o polecał je do t-jeta, a ceny są rewelacyjne - z 1.3 w granicach 3-4 stówek, a taką z 1.9 można i za stówke mieć :shock: . Sprzęgło na mechanice to warunek, jedna linka też by była super, ale pewnie sie takiej nie znajdzie - co do impulsatora, to można go jakoś bezboleśnie na linke zamienić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703459 Wysłany: 02 Gru 2013, 22:06; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Pawelec90, tak troche strzelam, ale mniej kombinowania nie było by przy dołożeniu licznika od GT i podpięciu do niego impulsatora? CAN'u i tak tam nie ma :P A co do kopciuchowych skrzyń to wiedzy mam zero...nawet nie wiem jak to powiesić na T-jet :E Bo w sumie ciekawe pytanie-blok T-jeta to kontynuator rodziny fire, i wszystkie skrzynie od fajerów do niego pasują, czy też zapięli tam w odlew inne mocowania dzwonu? :scratch: Bo kwestia zamachu fajerowego to kwestia rozwiercenia dziur na śruby mocujące do wału o jeden wymiar.

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703470 Wysłany: 02 Gru 2013, 23:08; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 767
Pomógł: 3
Kilka słów z abarthforum.pl

ryba-opole napisał(a):
W Fiacie wszystko można, ok prawie wszystko :D .

Skrzynia w A500 wytrzymuje dużo i o to chodziło producentowi. Mam silnik t-jet z bravo w SC, spięty obecnie ze skrzynią z Grande Punto - 6biegów. Taki zestaw działa. Nie ma za to szans wcisnąć do SC skrzyni z 500/bravo/punto, która była spęta z t-jetem. Po prostu brakuje miejsca. Nie mówię tu o rzeźbie z innym dzwonem itp. Chodzi mi o rozwiązaniu p&p.
Skrzynia 6 w t-jet-ach jest większa od tej montowanej w wolnossących silnikach. W Puncie Abarth jest więcej miejsca i jest 6 biegów.
W 1.4l nie ma też dwumasy (tak mi się przynajmniej wydaje).
Co do spalania nie ma co się łudzić "turbo żyje turbo pije" :lol:
Mi najmniej spalił 6.1 litra przy emeryckiej jeździe.
W normalnych warunkach pali 9-10 litrów.
Przy deptaniu tyle ile wleję ;)



ryba-opole napisał(a):
Chodzi mi o to, że do Seicenta nie da rady upchnąć (bez cięcia i spawania budy) skrzyni z t-jet-a. Ani 5 ani 6.Jeśli tak to chciałbym to zobaczyć! Nie chodzi mi o rzeźbę.
Ja mam teraz w SC t-jeta z skrzynią z GP. 6 strasznie krótkich biegów. Vmax auta to 200 km/h.
Image

Może do A500 weszłaby skrzynia z GPA 6 biegowa, ale tego nie wiem, nie widziałem i nie robiłem.
Wiem natomiast, że skrzynia z GPA jest "szersza". W A500 pewnie pojawiłby się problem z ocieraniem koła przy skręcie. Może temat załatwiłby dystans ale nie dam głowy.
Jak to na forum zawsze mogę się czegoś dowiedzieć :).

Jeśli ktoś upchnie skrzynię z GPA w A500 to dobrze byłoby to fajnie opisać. Myślę, że wielu z nas zmieniło by skrzynie na 6.
Przydałby się "nadbieg".

Wracając do wątku T-jety lubią paliwo :D

_________________
GT2256S


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 164 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO