You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 16:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #704177 Wysłany: 07 Gru 2013, 20:07; 
 Temat postu: paliła się CZERWONA KONTROLKA SILNIKA
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Gosia
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 06 Paź 2013,
Posty: 35
Witam
Jestem nowa na forum, przepraszam z góry jeśli temat był już poruszany :lol:
od 3 miesięcy jestem właścicielem Kropka, jtd 1,9 z 2001r, auto sprowadzane z Włoch, badania techniczne i podłączanie do komputera wszystko jest OK, :E
Dzisiaj o zgrozo, podczas jazdy zapaliła mi się czerwona kontrolka silnika, przez ok 5min nie gasła, nie wyczułam spadku mocy silnika, silnik nie zgasł i o dziwo po awaryjnym postoju odpalił od razu, chociaż kontrolka nie gasła (temp. -9 ok 6 nad ranem) - pomyślałam, że może wina leży od strony paliwa, podjechałam na stacje, zatankowałam do pełna bak paliwa, po paru sekundach kontrolka zgasła i już nie zapaliła się podczas jazdy. Odpaliłam po 12 godz samochód, po kontrolce ani śladu, wszystko OK.
Na wszelki wypadek podjechałam na komputerowe badanie silnika, zapisał się chwilowy spadek mocy silnika mechanik powiedział, że nic mu nie dolega :roll: ale może jestem przewrażliwiona, ale Kropek bardzo pomału przyśpiesza, obroty wzrastają i totalnie zgłupiałam, brat mówi, że coś sobie znowu ubzdurałam, bo wypróbował auto i chodzi bez zarzutu :?
więc proszę o pomoc - może mieliście podobną sytuacje
[color=#400080][/color]


Góra
 Profil  
 

 
 Post #704200 Wysłany: 07 Gru 2013, 21:37; 
 Temat postu: Re: paliła się CZERWONA KONTROLKA SILNIKA
Offline
Puntoświr

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013,
Posty: 273
Pomógł: 3
Witam na forum :)

Sprawdzenie pod kompem bardzo słuszna decyzja z tym że jedno ale.. Zainwestuj w kabelek do komputera żeby samodzielnie sprawdzać błędy i diagnozować Kropka bo znając życie to mocno nadwyrężysz portfel na takie diagnozy. Kabelek kosztuje około 40zł i bez problemu samodzielnie można diagnozować samochodzik.

Proponuję sprawdzenie sond lambda bo ja miałem to samo po zakupie i winna okazała się właśnie jedna z sond. Sprawdziłem to sam dzięki temu że pierwszym po zakupie samochodu nabytkiem był właśnie kabelek do jego diagnozy :) Tobie proponuję to samo :P

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704211 Wysłany: 07 Gru 2013, 23:41; 
 Temat postu: Re: paliła się CZERWONA KONTROLKA SILNIKA
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Gosia
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 06 Paź 2013,
Posty: 35
wilczur napisał(a):
Zainwestuj w kabelek do komputera żeby samodzielnie sprawdzać błędy i diagnozować Kropka bo znając życie to mocno nadwyrężysz portfel na takie diagnozy. Kabelek kosztuje około 40zł i bez problemu samodzielnie można diagnozować samochodzik.

A gdzie dokładnie można ten kabelek kupić? Potrzeba jakiegoś specjalnego programu do odczytywania błędów? przepraszam, że pytam ale się na tym nie znam :oops: dzięki spr to na 100%


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704217 Wysłany: 07 Gru 2013, 23:55; 
 Temat postu: Re: paliła się CZERWONA KONTROLKA SILNIKA
Offline
Puntoświr

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013,
Posty: 273
Pomógł: 3
Tu cały temat o kabelkach topic20463.html Jest dosyć długi ale w większości powtarzają się wypowiedzi.
Kabel znajdziesz np na Allegro: http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... gory-28413

Ja mam ten niebieski z przełącznikiem, ale ELM327 też działa, do silnika obydwa pasują a do poduszek albo wspomagania to na zasadzie jeden ma to a drugi tamto.
Program nawet w wersji darmowej "FES Fiat Ecu Scan" lub MES Multi Ecu Scan.

_________________
Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704276 Wysłany: 08 Gru 2013, 14:48; 
 Temat postu: Re: paliła się CZERWONA KONTROLKA SILNIKA
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
A moja propozycja jest taka, żeby jeździć i się nie przejmować póki co. Stosować dobre paliwo (widzę że to jtd więc dobre ON-zimowe i tyle). Jeśli auto jest użytkowane przede wszystkim w cyklu miejskim to proponuje wykonać jakąś małą trasę, tak z 70 km żeby silnik mógł się dobrze nagrzać i popracować dłużej z taką temperaturą. A w kabelek warto się zaopatrzyć, można szybko samemu wykonać diagnostykę.

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704278 Wysłany: 08 Gru 2013, 14:55; 
 Temat postu: Re: paliła się CZERWONA KONTROLKA SILNIKA
Offline
Sympatyk kropek

Imię: monika
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 09 Lip 2012,
Posty: 5
Pomógł: 1
mam takie problemy co zime zapala mi sie i gasnie caly czas jezdze nie wiem od czego to zalezy ale nic sie nie dzieje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704286 Wysłany: 19 Gru 2013, 17:40; 
 Temat postu: Re: paliła się CZERWONA KONTROLKA SILNIKA
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Gosia
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 06 Paź 2013,
Posty: 35
Dzięki za pomoc :) kabelek z pewnością kupię, a dokładnie gdzie się go podłącza bo naprawdę nie wiem? ON tankuje z Vervy z dodatkami czyszczacymi na Orleanie więc paliwo powinno być dobre ;) auto odpala w mrozy, było już nagrzane jak zapaliła się kontrolka przejechałam ok 50km w trybie mieszanym - oto teoria spiskowa mojego brata - albo jechałam na małych obrotach a na 4 biegu, przez co silnik dostał powiedzmy zadyszki albo wytracila się woda z niepełnego baku i dostała się wraz z wiazka paliwa do silnika, zapaliła się kontrolka :( ja się na tym nie znam...

[ Dodano: 19 Gru 2013 17: ]

Problem rozwiązany - za pokazywanie się ikonki winny był źle działający termostat + czujnik temp. Za całość naprawy zapłaciłam 400zł i już nie mam takich problemów
ikona pojawiała się bo do komp docierała bledna inf o temp w silniku, czujnik temp wskazywał na niższa temp silnik był niedogrzany tracił na mocy itd.

[ Dodano: 19 Gru 2013 17: ]

Problem rozwiązany - za pokazywanie się ikonki winny był źle działający termostat + czujnik temp. Za całość naprawy zapłaciłam 400zł i już nie mam takich problemów
ikona pojawiała się bo do komp docierała bledna inf o temp w silniku, czujnik temp wskazywał na niższa temp silnik był niedogrzany tracił na mocy itd.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO