You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 15:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #704173 Wysłany: 07 Gru 2013, 19:56; 
 Temat postu: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Film
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013,
Posty: 7
Witam na wstępie chciał bym przywitać wszystkich znawców, fachowców, modelatorów forum jak i użytkowników włoskiej motoryzacji.

Posiadam Fiata Punto 1.8 16V HGT z 2001r. Problem pojawił się po ponad 7 miesięcznej eksploatacji. Samochód do tych czas dobrze jeździł i nie sprawiał problemu. Pewnego dnia wracałem normalnie z pracy aż, nagle silniki zaczął głośno pracować dymić... Moim zdanie hałas/dźwięk wydobywa się z okolicy pierwszego cylindra czyli ostatni cylinder od osłony rozrządu. Zauważyłem tez czego wcześniej nie było to, że olej wydobywa się z okolicy kolektora wydechowego właśnie przy pierwszym cylindrze, dość mocno cieknie. Samochód odpala chodzi na wolnych i wyższych obrotach, ale przy odpalaniu na początku nie zawsze zaskakuje na wszystkie cylindry po 1s już chodzi na wszystkich (pewnie nadmiar tego oleju jest w komorze spalania) tylko dlaczego?. Pomóżcie doradzie, proszę, która część silnika mogła paść? wariator? panewka? głowica? wałek? ... poniżej wklejam link do zamieszczonego filmiku z paca silnika. We wtorek pojadę do warsztatu, ale do tego czasu osiwieje zanim się czegoś nie dowiem :(


http://www.youtube.com/watch?v=tfX-fYQ1 ... e=youtu.be


Góra
 Profil  
 

 
 Post #704183 Wysłany: 07 Gru 2013, 20:20; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Albo uszczelka pod głowicą mocno poleciała, tak że aż wywala olej z kanału smarowania na zewnątrz albo pierścienie, to tak na pierwszy rzut oka/ucha. Stuka u ciebie czwarty cylinder, cylindry liczy się zaczynając od rozrządu-tam jest pierwszy. Przed wszelakimi działaniami polecałbym zdjąć pokrywę zaworów, zobaczyć czy wszystko ok, zakręcić ręcznie (kluczem) silnikiem i zobaczyć czy rozrząd działa ok.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704188 Wysłany: 08 Gru 2013, 21:24; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013,
Posty: 7
Nie jestem mechanikiem, ale coś tam kumam jak widać po oznaczeniach cylindrach nie do końca wszystko :/, dodam, że płyn nie ubywa, nie grzeje się, kontrolka od oleju nie świeci. Istnieje szansa na wytarty wałek rozrządu? czyli albo szklanka, albo głowica i uszelka głowicy?

[ Dodano: 08 Gru 2013, 20:24 ]

Czy jeszcze jakaś osoba się wypowie na ten temat?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704399 Wysłany: 08 Gru 2013, 23:34; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
octawia.777 napisał(a):
Nie jestem mechanikiem, ale coś tam kumam
Czy jeszcze jakaś osoba się wypowie na ten temat?

Też nie jestem mechanikiem, ale odgłos pracy silnika na filmiku kojarzy mi się z panewkami :(

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704413 Wysłany: 09 Gru 2013, 00:12; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Puntomaniak

Imię: jacek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 15 Wrz 2013,
Posty: 55
Pomógł: 1
Zacznij od porzadnego wymycia i wytarcia silnika.Moze wtedy znajdziesz wlasciwy trop.Jesli nie zlokalizujesz skad leje to demontaz.Powodzenia.

[ Dodano: 09 Gru 2013 00: ]

A co do tego klekotania....
BogdanK napisał(a):
odgłos pracy silnika na filmiku kojarzy mi się z panewkami :(

Zgadzam sie z Kolega.Tez stawiam na panewki.

_________________
Stado baranow prowadzone przez lwa jest silniejsze niz stado lwow prowadzonych przez barana


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704535 Wysłany: 09 Gru 2013, 19:23; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013,
Posty: 7
dzięki za odp, wydaje mi się, że z uszczelki spod głowict, albo z samego kolektora wydechowegi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704540 Wysłany: 09 Gru 2013, 19:51; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
BogdanK napisał(a):
octawia.777 napisał(a):
Nie jestem mechanikiem, ale coś tam kumam
Czy jeszcze jakaś osoba się wypowie na ten temat?

Też nie jestem mechanikiem, ale odgłos pracy silnika na filmiku kojarzy mi się z panewkami :(


też po tym dzwięku sugerował bym panewki ALE !!! skoro mówisz że kontrolka ciśnienia oleju nie świeci to znaczy że to nie one

a z głowicą te stuki mają raczej mało wspólnego za głośno napier....a

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704559 Wysłany: 09 Gru 2013, 21:08; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 11 Lis 2008,
Posty: 123
Pomógł: 4
Kilka moich pomysłów..
-klekot jak strzelony wariator :E dla nie pierwsze co się rzuciło na ucho.
-ten dym albo jak już ktoś pisał uszczelka pod głowicą,wypalona uszczelka kolektora,albo sam kolektor pęknięty.
Najszybciej jak to wsadź łapę na zimnym silniku i poprostu zobacz skąd ucieka..jak widzę to olejem też pluje także ręką wymacasz skąd tak wali.
Uszczelkę mogło wypalić między kanałami gdzie płynie ciecz chłodząca.Tak że cieczy nie ubywa, na biało nie dymi,a i tak ciśnienie spieprza bokiem.Jak chcesz się upewnić zrób pomiar ciśnienia sprężania..Jak na wszystkich będziesz miał po równo a na 4 spadek..To ściągaj czapkę..i wymień przy okazji wariator.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704764 Wysłany: 10 Gru 2013, 23:05; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013,
Posty: 7
Sprawa wygląda tak byłem u 2 mechaników, jeden powiedział, że silnik do wymiany,drugi, że wałki wraz z wariatorem usiadły, ale to nie tłumaczy w żadnym stopniu moich objawów. *Jak chcesz coś zrobić pożadnie zrób to sam. Olej ubywa w niesamowitej ilości pali tyle oleju, że w samochodzie jest aż siwo :). Nie skłamał bym jak bym powiedział 10km 1l oleju. Samochód odpala normalnie. Kontrolka oleju się nie pali, błędu żadnego nie ma. płyn chłodzący czysty, bez gazów, auto równo trzyma temperaturę, olej przy kolektorze wydechowym nie tyle że wycieka, ale tryska, widzę jak po prze gazowaniu jest wszystko oblane. Moje pytanie co powoduje tak ogromny ubytek oleju, jaka część jest za to odpowiedzialna?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704769 Wysłany: 10 Gru 2013, 23:14; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
octawia.777 napisał(a):
Olej ubywa w niesamowitej ilości pali tyle oleju, że w samochodzie jest aż siwo :). Nie skłamał bym jak bym powiedział 10km 1l oleju. Samochód odpala normalnie. Kontrolka oleju się nie pali

O to mógł "zadbać" poprzedni właściciel auta (może coś z nią pokombinował przed sprzedażą samochodu).

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704771 Wysłany: 10 Gru 2013, 23:21; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013,
Posty: 7
nawet jeśli, nie odpowiada to na moje pytanie. Wiem, że nic nie kombinował, ja jeździłem tym autem i byłem wstanie stwierdzić, że jak na 1000km ubyło 0,5l to to naprawdę wszystko było.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704859 Wysłany: 11 Gru 2013, 14:27; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 11 Lis 2008,
Posty: 123
Pomógł: 4
Jak wpieprza olej to wyjścia są dwa:
-pierścienie,
albo
-uszczelniacze zaworowe,
jedno i drugie do stwierdzenia tylko po rozebraniu silnika,a bardziej scignięciu głowicy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704945 Wysłany: 11 Gru 2013, 22:41; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013,
Posty: 7
jeszcze jedno pytanie jak odkece korek wlewu oleju to mocno dmucha i tryska olejem. ma to coś wspólnego z całością?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704967 Wysłany: 12 Gru 2013, 00:09; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
octawia.777 napisał(a):
jeszcze jedno pytanie jak odkece korek wlewu oleju to mocno dmucha i tryska olejem. ma to coś wspólnego z całością?


takie żeczy dzieją sie wtedy gdy silnik ma przedmuch na cylindrze (czytaj pęknięte pierścienie ,pęknięta tuleja,zużyty silnik,pęknięty tłok , brak części tłoka) ale to zależy jak mocno dmucha i pyrska olejem :) bo np. polonezy wywalały litrami olej w takiej sytuacji a serwis mówił że zużycie silnika jest w normie :mrgreen: taka anegdota z autopsji :mrgreen:

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705046 Wysłany: 12 Gru 2013, 11:16; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Aleksander
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Gru 2013,
Posty: 7
Byłem u kolejnego pseudo fachowca i, olej który tryska wydobywa się centralnie z kolektora wydechowego nie spod uszczelki tyko z wydechu na 4 cylindrze, mechanik twierdzi, że głowica, zawory uległy awarii i dlatego jest hałas, ale nie gwarantuje, rozbierze okaże się, że pierścienie i mam rozebrany silnik szczególnie, że za 1200zł mogę kupić sprawny silnik. Co robić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705071 Wysłany: 12 Gru 2013, 14:15; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Myślę, że bardziej opłaca się wymiana silnika na sprawny (używany), niż remont obecnego.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705083 Wysłany: 12 Gru 2013, 16:52; 
 Temat postu: Re: 1.8 HGT Stuki w silniku! wariator, panewki, głowica ? Fi
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 22 Maj 2013,
Posty: 47
znajdź sprawny silnik do HGT w DOBRYM stanie... kupi drugi i będzie musiał zapewne też kilka rzeczy robić. Swój to swój, wiadomo przynajmniej na czym siedzi

_________________
Fiat Punto 1.8 HGT 2002r.

Pomiar 0-100 km/h | czas 1/4 mili | v-max


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO