|
Obecny czas: 24 Kwi 2024, 12:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Maneta |
#712134 Wysłany:
21 Sty 2014, 14:27; Temat postu: Silnik 1.2 16 V 80 km |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Turek Rejestracja: 31 Gru 2010, Posty: 2
|
Witam serdecznie Mam mały problem,po wymianie UPG i ponownym złożeniu silnik zaczął chodzić jak silnik Diesla,klekotanie zaworów dość hałaśliwe,myślałem że kasatory same się napompują olejem po paru kilometrach,ale niestety nic z tego, klekotanie po rozgrzaniu leciutko cichło ale występowało cały czas w całym zakresie obrotów silnika,wymieniane były wszystkie uszczelki,pod głowicą kolektor ssący+wydech uszczelka pod sub głowicą,dodam że przed wypaleniem uszczelki silnik chodził,pracował bardzo ładnie,aż padła,wypaliła się między cylindrami, 1 - 2 więc sam sobie wymieniłem i zaczeły się schody,silnik odpalał bardzo ładnie nie miał żadnych problemów,chodził w całym zakresie obrotów tylko klekotanie zaworów było słyszalne cały czas,aż do dnia dzisiejszego kiedy po pracy jechałem do domu i nagle zaczął schodzić z obrotów i sam zgasł ponowne odpalenie okazało się nie możliwe,dodam że silnik kręci ale wygląda to tak jak nie było kompresji,czy może wałek się odkręcił/ Dodam ze rozrząd ustawiałem z pomocą blokad do tego silnika,wałek dokręcony z siłą 120 Nm,dodatkowo zabezpieczony klejem do gwintu,no i lipa,nie mam pojęcia co się stało i do tego jeszcze to klekotanie zaworów mnie dobija,czy zawory mogły dostać i się pogiąć,miał ktoś z WAS może taki lub podobny przypadek,za wszelkie sugestie i podpowiedzi będę bardzo wdzięczny Serdecznie dziękuję i pozdrawiam. Danek
|
|
Góra |
|
|
|
|
_marcin00_ |
#712140 Wysłany:
21 Sty 2014, 14:53; Temat postu: Re: Silnik 1.2 16 V 80 km |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3624 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
Maneta |
#712148 Wysłany:
24 Lut 2014, 15:14; Temat postu: Re: Silnik 1.2 16 V 80 km |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Turek Rejestracja: 31 Gru 2010, Posty: 2
|
Witam Wcześniej również(2 razy) ustawiałem na tych blokadach i wymieniałem pasek rozrządu i wszystko było w jak najlepszym porządku,autko chodziło miodzio,bez zarzutów,blokady typowo do tego silnika nawet na pudełku jest napisane; Fiat Punto 1.2 16V pożyczone od mojego kolegi mechanika Dwa przyrządy do ustawiania tłoków w jednej płaszczyźnie Blokady wałków rozrządu (2) Kluczyk napinacza Jak jest zalecane,zostało wykonane! Kołek ustalający koła pasowego vis a vis czujnika Halla Ustawienie tłoków w jednej płaszczyźnie za pomocą przyrządów Blokady w głowicy(weszły idealnie ) tak to było poskładane ! Silnik zapalił za pierwszym razem i zaraz pojawiło się charakterystyczne cykanie Nie wiem gdzie był popełniony błąd,głowica została zdjęta z blokadami i tak założona,pod kasatory przed zdjęciem były podłożone dwie listwy podtrzymujące aby się nie posypały kasatory luzów(popychacze zaworowe),wszystko zostało wymyte,przedmuchane i zamontowane!
[ Dodano: 24 Lut 2014 14:14 ]
Witam serdecznie Ze względu na brak czasu,dopiero w sobotę rozebrałem auto,okazało się że zatarły się wałki w sub głowicy,tak mocno że odkreciło koło pasowe wałka rozrządu,paska nie zerwało,napinacz cały,i o dziwo zawory w głowicy są nie ruszone,z sub głowicy nie wyleciało ani grama oleju,nic,zero,dodam że uszczelki kupiłem nowiutkie,montaż przeprowadzony prawidłowo,uszczelki założone prawidłowo,nie mam pojęcia dlaczego tak się stało,zakupiłem komplet,głowica + sub głowica,nowe uszczelki i autko zapaliło za pierwszym razem chwilkę pochodziło i się elegancko uspokoił i wyciszył,dynamika super bez zmian,odpala od strzała,wszystko jest pięknie tak jak należy,ale...........puka jeden kasator luzu,gość który mi sprzedawał części powiedział że auto chodziło do końca tylko urwało tył w samochodzie i miało przebieg 120 tyś,mam starą sub głowice i 16 kasatorów,mam pytanie w jaki sposób można sprawdzić czy dany kasator jest sprawny,ponieważ bym ewentualnie wymienił ten pukający kasator z mojej starej sub głowicy Serdecznie dziękuję za ewentualne podpowiedzi i sugestie pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|