You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 16:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #37034 Wysłany: 05 Sie 2007, 19:30; 
 Temat postu: Tarcze hamulcowe zamiast bębnów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Chciałbym zmienić z tyłu bebny na tarczei w związku z tym mam kilka pytań do posiadaczy Punto GT i innych z już zmodyfikwanymi tylnymi hamulcami:
1. Jak mocowane są z tyłu zaciki??
2. Czy linki sa takie same czy inne?? Jak spasować linke z zaciskami??
3. Czy przewody elastyczne są takie same jak z przodu??
Mile widziane fotki :D
Wiem że już ktoś na forum zmieniał hamulce z tyłu i licze na pomoc :)
Z góry dzięki :D

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 

 
 Post #37142 Wysłany: 06 Sie 2007, 10:13; 
 Temat postu: Re: Tarcze hamulcowe zamiast bębnów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
dzikidaniel napisał(a):
1. Jak mocowane są z tyłu zaciki??
2. Czy linki sa takie same czy inne?? Jak spasować linke z zaciskami??
3. Czy przewody elastyczne są takie same jak z przodu??
Mile widziane fotki :D
Wiem że już ktoś na forum zmieniał hamulce z tyłu i licze na pomoc :)
Z góry dzięki :D

ad.1 Zaciski mocowane sa w miejsca bebnow . Otwory montazowe sa w kazdym kropku takie same .
ad.2 Linki hamulcowe w GT sa inne . Juz nie pamietam czy krotsze czy dluzsze ale inne .
ad.3 Przewody elastyczne moga byc takie jak z przodu ale jesli dobrze pamietam to ja w sklepie szukalem jakis krotszych . Nie pamietam od czego one byly ale mialy takie same gwinty wiec je zamontowalem .

Jednyna problem to taka podkaldka dystansowa montowana na piaste . W wersji z bebnami jest dwa razy grubsza . Mozna ja zamowic w ASO lub u znajomego tokarza . Jednak nie pamietam juz wymiarow :?

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37152 Wysłany: 06 Sie 2007, 10:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
O jaką podkładke dystansową chodzi?? I gdzie ona przychodzi bo nie bardzo kumam. Masz może jakieś fotki z przeróbki albo z czasu przeróbki??

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37244 Wysłany: 06 Sie 2007, 16:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
zdjec nie mam bo przerabialem hamulce kilka lat temu . Podkladka znajduje sie na czopie na ktorym jest lozysko z piasta . W wersji z bebnami ustala ona odsadzenie bebna od lozyska . W przypadku tarcz musi byc ona o mniej wiecej polowe wezsza zeby tarcza prowidlowo pracowala w zacisku .

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37301 Wysłany: 06 Sie 2007, 22:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
To ja mam jeszcze pytanko:
ma ktoś książke "Fiat Punto obsługa i naprawa" tą wersje gdzie jest również wersja GT?? Chodzi mi o traką: link

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37365 Wysłany: 07 Sie 2007, 10:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
ja mam taka ale w polsce ... obecnie przebywam jednak w UK ...

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37374 Wysłany: 07 Sie 2007, 11:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
No szkoda... Mże ktoś ma to by mi skan podrzucił rozdziału o tylnych hamulcach :D

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37378 Wysłany: 07 Sie 2007, 12:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
powiem ci tylko ze warto przerobic hamulce na te od wersji GT . Duzo lepiej sie hamuje !!! Najzabawniej jest na przegladzie ... kiedy kontroler sprawdza sile hamowania . Dla mojej wersji (55SX) i tej masy wyniki sa poza zakresem :wink:

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37498 Wysłany: 07 Sie 2007, 23:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Ja już i tak poczułem poprawe hamulców jak zmieniłem tarcze z przodu :D hamowanie awaryjne ze 160 na starych tarczach awykonalne a na nowych aż się ździwiłem!! Ale muszę jeszcze tył zrobić i właśnie zastanawiam się czy nie lepiej dołożyc i miec z tyłu odrazu tarcze. I chyba postawie na tarcze :D

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46856 Wysłany: 23 Wrz 2007, 15:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Ostrów Wlkp.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 21
a ile orientacyjnie wyjdzie taka przerobka tylnych hamulcow z bebnow na tarcze??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46959 Wysłany: 23 Wrz 2007, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 07 Wrz 2007,
Posty: 5
no właśnie ciekawe ile?? bo ja muszę w swoim wymienić hamulce tylnie bo bębny mam już parę mm poniżej minimum;;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47022 Wysłany: 24 Wrz 2007, 10:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
orientacyjnie ... hmmm to zalezy od ceny za jaka wyrwiesz zaciski , ja za dwa zaciski dalem 200 zl + klocki okolo 100 zl + dwa przewody hamulcowe okolo 50 zl . Tarcze na tyl wykorzystalem te co byly seryjnie z przodu bo maja te same wymiary (sa takie same) . Czyli z tym pierscieniem i nowym plynem hamulcowym okolo 400 zl .

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47160 Wysłany: 24 Wrz 2007, 17:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
A jeszcze linki hamulcowe która nie są tanie.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47443 Wysłany: 25 Wrz 2007, 10:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
o racja ... jeszcze linki hamulcowe jesli ma byc super .
Bo mozna po malej przerobce zastosowac linki od wersji z bebnami ale to nie jest idealne rozwiazanie :wink:

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #52037 Wysłany: 08 Paź 2007, 20:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chrzanów woj.małopolskie
Rejestracja: 25 Wrz 2007,
Posty: 28
Jesli nie aktualne to sorki ale wlasnie skonczylem swap hampli z gt
efekt zaje... :)
jesli ktos chce to pomoge i zaweze temat, mam tez kilka fotek
pzd


Góra
 Profil  
 
 
 Post #52115 Wysłany: 08 Paź 2007, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
cosmit17 ile cię w sumie ten swap wyniósł? części nowe czy używane?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #52216 Wysłany: 09 Paź 2007, 08:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zawiercie
Rejestracja: 04 Sie 2007,
Posty: 69
to je pokarz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #52239 Wysłany: 09 Paź 2007, 09:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Chrzanów woj.małopolskie
Rejestracja: 25 Wrz 2007,
Posty: 28
tylne zaciski byly montowane w np. tipo z abs, uno 1.4T,punto gt
przednie w np. uno T, punto gt i bodajze w siena albo palio(wenytylowane)
ceny
zaciski dopadlem np. na forum uno turbo, trzeba poszukac i wiekszych problemow nie ma :) cena zalezy jak lezy ja kupilem za 100zl kpl ale szroty straszne do tego nowe zestawy napracze tyl ok 50zl przod ok 40zl jescze cztery butle odrdzewiacza z kwasem siarkowym :wink: 20zl
z linkami rencznego nie ma co kombinowac bo od gt w fiacie to ok 80zl za kpl
i pasuja jak ulal
jesli chodzi o przod to poprostu tarcze wkladasz plus zaciski i gra(trzeba pamietac o srobach ktore mocuja zaciski) w fiacie cena chora :( a jak
poszukasz to za cztery ok 12zl :)
flansze za posrednictwem ktorych zamontyjemy zaciski to ok 40zl za sztuke (dwie trzeba) :lol:
do tego oslony to jakies ok 30zl razy 2
ze starych oslon trzeba wyciac podkladki na piaste co by tarcza odpowiednio z zaciskiem sie zgrala (nie mam zdjec ale sr wew pasoje a sr zew to min 5mm od wew do 10mm)chyba ze komus kontowka zejdzie :cyclops:
potrzebne beda wezyki elastyczne i tu omijam aso fiat i do sklep mot. po ok 12zl za sztuke(dwie) plus redukcje po ok 2zl(dwie)
o wezykach miedzianych to nie pisze bo to jasne
tarcze tyl pasuja oczywiscie z przodu od np cc900-punto1.2
ja kupilem wszystkie optimala(jestem zadowolony)
przod za dwie ok 160zl plus klocki ferodo primier za kpl ok 70zl
tyl za dwie ok 80zl plus klocki ferodo ok 80zl
korektory sily hamowania zostawilem jak byly i jest ok(i tak nie dzialaly)
dodam jeszcze ze na org hamplach nawet jak zamontowalem podzespoly ferofo i brembo to nie bylo to co teraz
mozna je karac na oponach np 195/50 i po hamowaniu z np 140km do zera sa gotowe do dalszej jazdy
nie ma efektu sanek jak to mialo miejsce na org
pzd
jesli chodzi o fotki to na poczte moge wyslac bo mam kilka a sa w bardzo dobrej jakoscia i nie zmieszcza sie w poscie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #52261 Wysłany: 09 Paź 2007, 10:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
a nie mowilem ze warto ? Hamulce od GT powinny byc w serii w kazdym kropku . Gratuluje udanej przerobki :!:

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #71221 Wysłany: 11 Gru 2007, 09:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lis 2007,
Posty: 24
Podłączę się, bo sam zacząłem się "bawić" hamulcami w Kropku.
na pierwszy ogień poszły przednie.
tarcze plus klocki - "standardowy" zestaw - czyli Brambo max 257mm plus ferodo premier.
bębny i szczęki z tyłu wymieniane 1000km temu, ale jest problem z popiskiwaniem/skrzypieniem.
w czasie kiedy chciałem tam zajrzeć postanowiłem przyjrzeć się przewodom sztywnym.
na moje szczęscie - zrobiłem to we właściwym momencie.
okazało się, żę ich po prostu nie ma. przeciekają na OBWODZIE.
korozja tak je zjadla, że miejscami mają po 3mm :shock: z 5-6mm oryginalnego przekroju.
Korektory hamowania - to w zasadzie pecynki rdzy.
elastyczne też w 50% popękane.
decyzja zapadła - trzeba to robić.
na akcje 4400 się nie załapuje więc - trzeba we własnym zakresie.
Zamawianie przewodów w P.P.H. "Sobimax" (działaja na allegro, ceny bardzo dobre - śmiało polecam) pokazało, że zamiast 6 sztywnych katalogowo - u mnie jest 8 odcinków :roll:
Przy okazji mam pytanie do Punto maniaków - czy ktoś się orientuje - ile płynu hamulcowego jest w układzie?
w każdym razie za wymianę zamierzam się zabrać osobiście - pewnie przy okazji zrobię manual.
w tej chwili kombinuje, jak unieść samochód, bo niestety kanału nie posiadam.
pewnie wykorzystam płyty chodnikowe, po kilka sztuk na stronę i na to kantówki. mam nadzieję że to zda egzamin.

_________________
PUNTO I SX 1.6 MPI 142Nm/94KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #71236 Wysłany: 11 Gru 2007, 11:09; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Płynu hamulcowego wchodzi chyba 0,4l w wersji bez abs i 0,5l z abs'em

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #71258 Wysłany: 11 Gru 2007, 12:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lis 2007,
Posty: 24
o - myślałem, że trochę więcej przy - w zasadzie osuszeniu ;) układu.
przy okazji - tak sobie kombinuje, że pewnie przy zakładaniu nowych przewodów warto by je wstępnie napełnić płynem przed montażem...
może w ten sposób skrócę czas "zabawy" z odpowietrzaniem.

_________________
PUNTO I SX 1.6 MPI 142Nm/94KM


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO