You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 16:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #590411 Wysłany: 15 Cze 2012, 15:09; 
 Temat postu: Sprzęgło, usprawnienie mocowanie łożyska oporowego!
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 02 Cze 2012,
Posty: 33
Chciałbym się z wami podzielić moimi ostatnimi zmaganiami z awarią sprzęgła...!

To tak, zaczęło się od dziwnie działającego pedału sprzęgła, tak jak by miał dwa stopnie przy naciskaniu i ciężko wchodzący bieg 1 i chrzęszczenie przy wrzucaniu biegu wstecznego. Stwierdziłem że może to wysprzęglnik i zobaczyłem czy się nie zapowietrza i był zapowietrzony! wiec postanowiłem go wymienić.

Zakupiłem i wymieniłem... noo i pierwsza próba... włączyłem samochód nacisnąłem sprzęgło (i się porobiło) i coś zaczęło strzelać zgrzytać wyłączyłem autko i znów tak samo coś strzelało zgrzytało... Nie było innego wyjścia trzeba rozebrać i dobrać się do sprzęgła... więc tak zrobiłem i jak ściągnąłem skrzynie to oczy mi wyszły... popatrzcie sami :shock: :shock: :shock:
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Z łożyska oporowego zostały szczątki dlatego nie ma zdjęć...!
jak widać łożysko wyrwało się z uchwytów "sanek" i zaczęło się obracać na tulei powodując wyżłobienia, na docisku też widać że łożysko oporowe nierównomiernie było dociskane :!: i narobiło duże szkody...!

Myślę że to było tak... stary wysprzęglik łapał powietrze i nie dociskał tak jak nowy... po wymianie na nowy łozysko zostało dociśnięte do słoneczka z większą siła i spowodowało to pękniecie pióra docisku :!: i roztrzaskanie się łożyska i wyżłobienia tulei prowadzącej łożysko :!:


Trzeba było jakoś sobie z tym poradzić tulei prowadzącej nie można wymienić bo jest scalona z obudową skrzyni :/ zacząłem kombinować.. :idea: . dzwonić po firmach które planują głowice i po tokarzach wszyscy mi powiedzieli, że jak nie idzie wyciągnąć tulei to mogą tylko to nadspawać (nazywa to się chyba "napawanie") ale nie obrobią mi tego... więc nic z tego...
Wsadziłem skrzynie to bagażnika i pojechałem do serwisu fiata... i powiedzieli mi że oni nie bawią się z takimi rzeczami i żeby to zeszlifować papierem i to wszytko...! Kolega powiedział mi że jego kumpel mechanik załatwia takie rzeczy jakimś ciekłym aluminium (klej)
Stwierdziłem że lepiej to uzupełnić to niż tylko zeszlifować!
Zakupiłem więc ten klej oraz sprzęgło Valeo
Załącznik:
Komentarz do pliku: Zakupiony w Castorami
Cena jakieś 27 zł



Załącznik:
Komentarz do pliku: Zdjęcie zapożyczone od kolegi ArKos...




Troszkę sceptycznie do tego podszedłem... Klej...? ale po przeczytaniu opinii na temat tego kleju postanowiłem zaryzykować...
Po lekkim wyrównaniu wżerów papierem 100 i odtłuszczeniu wziąłem się za nakładanie kleju,cienka warstwa...
Załącznik:



Zostawiłem tak oklejoną tuleje na całą noc... rano zacząłem to szlifować i byłem pod wielkim szokiem, nałożyłem naprawdę cienką warstwę kleju a nie łatwo było go zrównać, powierzchnia była gładka i łożysko swobodnie się po niej przemiesza:)
Załącznik:


Załącznik:



Następną sprawą która mnie zdziwiła to mocowanie łożyska oporowego do tak zwanych saneczek...!! dwa śmieszne zatrzaski

Postanowiłem to zmienić i z ojcem od dziewczynym nad spawaliśmy to i wzmocniliśmy sami zobaczcie...
Załącznik:


Załącznik:



Tutaj jeszcze zdjęcie z przodu :
Załącznik:


Załącznik:





I właśnie tak sobie poradziłem z tym problemem, mam nadzieje że komuś pomoże mój post.

Jest to mój pierwszy manual więc sorry jak coś kuje w oczy...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #713650 Wysłany: 30 Sty 2014, 18:21; 
 Temat postu: Re: Sprzęgło, usprawnienie mocowanie łożyska oporowego!
Offline
Forumowicz

Imię: piotr
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Sty 2014,
Posty: 1
Witam,

dziś mechanik pokazał mi moje sprzęgło i wypisz wymaluj ta sama sytuacja.

Czy ktoś zna jakiś sposób, obok tego opisanego przez szanownego kolegę, na naprawę (wymianę) tej tuleji?

kłaniam sie,
Piotr


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO