You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 01:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #718762 Wysłany: 28 Lut 2014, 15:21; 
 Temat postu: Fiat Punto II 1.2 8V 2000r Dziwne zachowanie po wymianie UPG
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 18 Gru 2013,
Posty: 4
Witam.
Posiadam Fiata Punto 1.2 8V 2000 rok. Na początku stycznia wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Objawy były takie, że puchły węże gumowe i wywalało płyn chłodniczy spod korka zbiorniczka wyrównawczego. Przy okazji wymiany UPG głowica była oddana do gruntownego remontu (zawory, docieranie, frezowanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzanie szczelności). Nowe szpilki dokręciłem tak jak książka pisze (kolejność i momenty). Za niecałe dwa tygodnie, kiedy pojawiły się mrozy, auto po całej nocy na mrozie -20 stopni C odpaliło na "trzy gary" i poszło ciśnienie w układ chłodniczy (płynu nie wywaliło, ale gwałtownie wzrósł jego poziom i widać było bąbelki). Znów wymieniłem uszczelkę i teraz jest wszystko dobrze do momentu kiedy auto postoi około dwóch dni nie palone w temperaturach w nocy dochodzących do -5 stopni C. Wtedy po odpaleniu przez 2-3 minuty ma objawy padniętej uszczelki. Pali na trzy gary, jest zamulony, wyczuwalne jest lekki ciśnienie na wężach, ale po rozgrzaniu (dosłownie 5 minut) auto wraca do normy. Ma pełną moc, pracuje równo, ciśnienie w układzie nie zwiększa się. Po przejechaniu trasy 100 km węże są miękkie, masła pod korkiem oleju brak. I potem nawet jak postoi paręnaście godzin na dworze pali bez wyżej wymienionych objawów. Natomiast jeśli auto stoi nie palone nawet parę dni, ale w garażu, gdzie temperatura jest non stop około 10 stopni C, pali bez żadnego problemu. Komputer żadnych błędów nie pokazuje.

Może ktoś się z takim dziwnym zachowaniem spotkał i może coś poradzić. Ja nie mam pojęcia jaka może być przyczyna, a daleki jestem od wymieniania uszczelki po raz trzeci w ciągu dwóch miesięcy. Aha dodam, że od tamtego czasu poziom płynu jest cały czas taki sam, oleju również nie przybywa i nie ubywa.

Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #718901 Wysłany: 01 Mar 2014, 11:59; 
 Temat postu: Re: Fiat Punto II 1.2 8V 2000r Dziwne zachowanie po wymianie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Gru 2013,
Posty: 1014
Pomógł: 8
Mój jedyny pomysł jaki mam to pęknięcie głowicy. W wyższych temperaturach metal rozszerza się i nieszczelność jest likwidowana samoczynnie. Natomiast gdy jest zimno i metal kurczy się powstaje szczelina. To pęknięcie może być niewidoczne gołym okiem.

_________________
MÓJ KROPEK


Góra
 Profil  
 
 
 Post #718944 Wysłany: 01 Mar 2014, 18:09; 
 Temat postu: Re: Fiat Punto II 1.2 8V 2000r Dziwne zachowanie po wymianie
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 18 Gru 2013,
Posty: 4
Też o tym myślałem. Tylko, że głowica była sprawdzana w zakładzie, który ją regenerował i miała być ok. Teraz nie mam nawet jak zrzucić głowicy i zastanawiam się jak to sprawdzić w inny sposób.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO