|
Obecny czas: 18 Kwi 2024, 08:40
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
JLz1 |
#719202 Wysłany:
02 Mar 2014, 22:35; Temat postu: 1.9 JTD turbina na zimnym silniku |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 16 Lut 2014, Posty: 9
|
W moim punto 2 silnik 1.9 JTD (80km) zauważyłem że turbina załącza się dopiero przy ok. 70-80 stopniach. Zanim silnik osiągnie taką temperaturę samochód jedzie na jakieś 30% swojej mocy i trudno żeby wszedł nawet powyżej 2000 obrotów/min. Zrobiłem dzisiaj eksperyment jadąc na długiej prostej na czwartym biegu z gazem wciśniętym prawie w podłogę czekałem aż osiągnie wspomnianą temperaturę i w pewnym momencie silnik załapał i momentalnie wyrwało do przodu tak jak powinien jechać. Jaki to może być problem? Samochód zanim go kupiłem stał ok 7 miesięcy ale jeżdże już nim drugi tydzień i dosyć mocno go "przedmuchałem". Czy to może być zapchany któryś z filtrów, może jakiś czujnik bo chyba nie problem z samą turbiną skoro zawsze wyrywa przy tej samej temperaturze? z góry dzięki za pomoc
|
|
Góra |
|
|
|
|
maru10g |
#720728 Wysłany:
11 Mar 2014, 08:54; Temat postu: Re: 1.9 JTD turbina na zimnym silniku |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 09 Maj 2013, Posty: 57
|
Prawdopodobnie masz przytkany jakiś przewód od podciśnienia
_________________ FIAT -"Fix It Again Tomorrow"
|
|
Góra |
|
|
gimi41 |
#721620 Wysłany:
17 Mar 2014, 19:37; Temat postu: Re: 1.9 JTD turbina na zimnym silniku |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Tarnów Rejestracja: 30 Mar 2011, Posty: 25
|
Prawie na 100 % przepływomierz
|
|
Góra |
|
|
JLz1 |
#721621 Wysłany:
17 Mar 2014, 19:41; Temat postu: Re: 1.9 JTD turbina na zimnym silniku |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 16 Lut 2014, Posty: 9
|
ok wymieniam przepływomierz w takim razie moje punto jest z 2000 roku z grudnia. kupując filtr paliwa okazało się, że kupiłem zły (krótszy). sprzedawca poinformował mnie później przy wymianie, że na początku produkcji tego modelu właśnie taki był montowany. pytanie czy trzeba uważać na coś jeszcze? przepływomierz?
|
|
Góra |
|
|
gimi41 |
#721702 Wysłany:
18 Mar 2014, 01:23; Temat postu: Re: 1.9 JTD turbina na zimnym silniku |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Tarnów Rejestracja: 30 Mar 2011, Posty: 25
|
Cześć jak chcesz miec pewność że to przepływka to poprostu odepnij od przepływomierza kostkę i jak odpalisz auto to zobaczysz że na zimnym silniku auto ma pełna moc to będzie to na 100% przepływka do wymiany możesz tez jeździć spokojnie na odpietej przepływce , ale lepiej nie za długo mówie o paru miesiącach
|
|
Góra |
|
|
JLz1 |
#728520 Wysłany:
04 Maj 2014, 13:11; Temat postu: Re: 1.9 JTD turbina na zimnym silniku |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 16 Lut 2014, Posty: 9
|
problem rozwiązałem już jakiś czas temu więc napiszę co i jak dla potomnych kupiłem używany ale oryginalny przepływomierz Boscha i go wymieniłem, nie wiem czy to na pewno on był przyczyną ale pod przepływomierzem miałem niewielką mokrą plamę na przewodach bo jeden był wytarty, skróciłem go w miejscu przetarcia, założyłem i auto lata jak powinno. więc być może to były problemy z ciśnieniem jak to ktoś napisał.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|