You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 10:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #729823 Wysłany: 13 Maj 2014, 15:02; 
 Temat postu: 1,2 8V - nie pali na wszystkie cylindry, szukanie przyczyny
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 25 Lip 2013,
Posty: 7
Witam,
w Punto II (2000r.) z silnikiem 1,2 8V od kilku tygodni zdarzają się problemy z silnikiem. Po rozruchu czasami zapalała się kontrolka "check engine" oraz silnik pracował bardzo nierówno (tak jakby nie na wszystkie cylindry). Problem znikał po mocniejszym dodaniu gazu. Od kilku dni niestety już to nie pomaga i ciągle pracuje na 2 cylindrach.

Standardowy schemat połączeń wygląda następująco (widok z góry):

Image

Co zostało zrobione:

1. Zostały pomierzone rezystancje uzwojeń cewek zapłonowych oraz przewodów WN.
- cewka nr 1: nn (1,1 Ω), WN (7,31 kΩ)
- cewka nr 2: nn (1,1 Ω), WN (7,33 kΩ).

Instrukcja podaje następujące zakresy prawidłowych rezystancji uzwojeń:
nn: 0,52...0,62 Ω
WN: 6,83...7,83 kΩ

Po odjęciu od otrzymanych wyników, rezystancji przewodów pomiarowych wynoszącej 0,5 Ω, wartości idealnie mieszczą się w dopuszczalnych przedziałach, więc cewki wydają się być sprawne.

Rezystancje przewodów WN:
P1 - 780 Ω
P2 - 760 Ω
P3 - brak pomiaru
P4 - 305 Ω

Niestety nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości rezystancji przewodów wysokiego napięcia.

2. Zostały odpięte kolejne cewki.

Najpierw odpięto cewkę nr 1 (przewody P1 i P4), cewka nr 2 bez zmian, silnika nie udało się uruchomić, kręcił bez efektów.
Następnie odpięto cewkę nr 2 (przewody P2 i P3), cewka nr 1 podpięta normalnie, silnik uruchomił się i pracował nierównomiernie, czyli dokładnie tak jak od jakiegoś czasu pracuje.

Wskazywałoby na usterkę cewki nr 2, która nie mogła wystartować silnika na 2 cylindrach, ale...

3. Zostały zamienione przewody względem cewek.

Przekładano pomiędzy cewkami całe zestawy przewodów (zasilający 12V z masą + 2 przewody WN). Przewody P1 i P4 z cewki nr 1 zostały przełożone do cewki nr 2, a przewody P2 i P3 zostały wypięte, udało się uruchomić silnik. Następnie przewody P2 i P3 normalnie pracujące z cewki nr 2 zostały założone do cewki nr 1, a przewody P1 i P4 był wypięte, silnika nie udało się uruchomić. Tym samym usterka cewki nr 2 została wykluczona.

Zamieniane były także kable WN pomiędzy sobą, ale silnik wystartował na parze P2/P3 podpiętej w miejsce przewodów P1/P4, a więc wszystkie przewody można uznać za sprawne.

Mierząc napięcia pomiędzy przewodem 10 a plusowym na wtyczce wchodzącej do cewki nr 2 przy pracującym silniku pomiar wykazał 13,8 V, a więc napięcie jest. Wskazywałoby to na brak przerywania minusa podawanego przez komputer z przewodu nr 10 na stronę pierwotną cewki. Zmierzono przejście przewodu nr 10 od wtyczki centralki sterującej silnikiem do wtyczki wchodzącej do cewki zapłonowej i ciągłość przewodu jest bez zarzutu.

Reasumując:
- wykluczono wadliwe przewody WN
- wykluczono nieprawidłowo działające obie cewki zapłonowe
- wykluczono niesprawne świece (wymieniane niedawno)
- teoretycznie zostaje tylko usterka komputera, który może nie przerywać "minusa".

Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia co do awarii centralki sterującej lub polecić jeszcze jakieś inne sposoby na odszukanie przyczyny takiej pracy silnika?

Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Profil  
 

 
 Post #729852 Wysłany: 13 Maj 2014, 17:53; 
 Temat postu: Re: 1,2 8V - nie pali na wszystkie cylindry, szukanie przycz
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Piotrek71 napisał(a):
w Punto II (2000r.) z silnikiem 1,2 8V od kilku tygodni zdarzają się problemy z silnikiem. Po rozruchu czasami zapalała się kontrolka "check engine" oraz silnik pracował bardzo nierówno (tak jakby nie na wszystkie cylindry). Problem znikał po mocniejszym dodaniu gazu. Od kilku dni niestety już to nie pomaga i ciągle pracuje na 2 cylindrach.
Reasumując:
- wykluczono wadliwe przewody WN
- wykluczono nieprawidłowo działające obie cewki zapłonowe
- wykluczono niesprawne świece (wymieniane niedawno)
- teoretycznie zostaje tylko usterka komputera, który może nie przerywać "minusa".
Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia co do awarii centralki sterującej lub polecić jeszcze jakieś inne sposoby na odszukanie przyczyny takiej pracy silnika?

Miałem identyczne objawy (opisane w pierwszych czterech zdaniach Twojego postu) i winna była centralka sterująca (to częsta przypadłość w Punto II przed FL).

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #729898 Wysłany: 13 Maj 2014, 21:53; 
 Temat postu: Re: 1,2 8V - nie pali na wszystkie cylindry, szukanie przycz
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Lip 2010,
Posty: 32
Pomógł: 1
Cytuj:
P3 - brak pomiaru


Co oznacza brak pomiaru? Nie zmierzyłeś, nie mogłeś zmierzyć, czy po prostu miernik zachowywał się tak jakby nie było zamkniętego obwodu elektrycznego?

Bo nieskończona rezystancja = przerwany przewód WN.

Co jeśli byłby uszkodzony przewód WN P3 i do tego doszło by uszkodzenie UPG (np. przepalenie uszczelki między cylindrem 2 i 3)?
Może przed kupieniem nowej centralki warto by pomierzyć kompresję silnika aby wykluczyć uszkodzenie UPG (np. występowanie przedmuchów pomiędzy 2 i 3 cylindrem).

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #729900 Wysłany: 13 Maj 2014, 22:06; 
 Temat postu: Re: 1,2 8V - nie pali na wszystkie cylindry, szukanie przycz
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 25 Lip 2013,
Posty: 7
_przemko_ napisał(a):
Cytuj:
P3 - brak pomiaru


Co oznacza brak pomiaru? Nie zmierzyłeś, nie mogłeś zmierzyć, czy po prostu miernik zachowywał się tak jakby nie było zamkniętego obwodu elektrycznego?

Bo nieskończona rezystancja = przerwany przewód WN.

Co jeśli byłby uszkodzony przewód WN P3 i do tego doszło by uszkodzenie UPG (np. przepalenie uszczelki między cylindrem 2 i 3)?
Może przed kupieniem nowej centralki warto by pomierzyć kompresję silnika aby wykluczyć uszkodzenie UPG (np. występowanie przedmuchów pomiędzy 2 i 3 cylindrem).


Zapomniałem zmierzyć rezystancji P3. Centralka najprawdopodobniej pójdzie do naprawy do firmy z Wrocławia, jeśli byłaby sprawna, to coś powiedzą :-) Kompresję można zmierzyć tylko w serwisie lub na stacji diagnostycznej?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #730090 Wysłany: 15 Maj 2014, 16:54; 
 Temat postu: Re: 1,2 8V - nie pali na wszystkie cylindry, szukanie przycz
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 21 Mar 2013,
Posty: 19
Witam
mam do was pytanie bo u mnie w aucie tez od czasu do czasu wyskakuje błąd cewki 2 i pali na dwa cylindry. Sterownik jest nowy , ale zauważyłem taka prawidłowość ze jak auto pali na dwa cylindry i poruszam wtyczka od cewki to pali normalnie( wystarczy ja przekrzywić lekko w bok) , puszczam wtyczkę pali na dwa i tak w kółko. Myślę, że winna jest własnie ta wtyczka.
Można było by ja wymienić tzn obciąć stara i dolutować na kablach jakąś inna używkę?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #730220 Wysłany: 16 Maj 2014, 16:21; 
 Temat postu: Re: 1,2 8V - nie pali na wszystkie cylindry, szukanie przycz
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 25 Lip 2013,
Posty: 7
Dzisiaj odebrałem od firmy Rapid Auto z Wrocławia naprawiony sterownik, problem oczywiście zniknął. 250zł i niecałe 24h oczekiwania. polecam :-)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO