You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 09:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #734357 Wysłany: 21 Cze 2014, 20:42; 
 Temat postu: samozapłon, problemy z zapaleniem 1.4 V8
Offline
Forumowicz

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 08 Lis 2013,
Posty: 1
Witam,
Od pewnego czasu mam problemy z puntem. Mianowicie czasami po wyłączeniu zapłonu auto jeszcze chwilę chodzi zanim zgaśnie. Przy ponownym zapaleniu trzeba długo kręcić zanim załapie. Usterka się nasila. Byłem na diagnostyce i wszystko jest ok nie ma błędów. Byłem u kilku mechaników i rozkładają ręce wymieniłem świece, wtryski i nic nie pomaga. Dodam że jest to benzyna nie diesel. Zaobserwowałem również iż po włączeniu klimatyzacji jest wszystko ok obroty minimalnie się podnoszą ale jak silnik wejdzie na obroty to potem na biegu jałowym trzymają się na 2 tyś. jak wyłączę klime to spadają. Nie wiem czy te dwie sprawy mają coś ze sobą wspólnego. Proszę o pomoc

[ Dodano: 20 Cze 2014, 18:57 ]

Dodam iż coś cały czas piszczy w baku. Myślałem, że to pompa paliwa bo jest to stały pisk nie zależne od obrotów silnika. Ale właśnie odpiłem przewód paliwowy i zasilanie na pompę a pisk jest dalej A CO NAJDZIWNIEJSZE AUTO NIE GAŚNIE chodzi na wolnych obrotach jak dodam gazu to zgaśnie ale jak go zapale to znowu chodzi. Myślałem że to jeszcze paliwo co zostało w układzie ale chodził mi tak 30 min. i nic musiałem go sam zgasić.

[ Dodano: 21 Cze 2014, 11:10 ]

Na pewno znalazłem przyczynę piszczenia z baku a wydaje mi się że problemy z samozapłonem również ustaną. Mianowicie po odłączeniu pompy paliwa auto pracuje dalej. Okazało się że silnik pracuje na oparach zasysanych z odpowietrznika baku, Po wyjęciu przewodu odpowietrzającego auto od razu gaśnie. Więc zakładam że uszkodził się (nie domyka) elektrozawór odpowietrzania baku. Tylko nie wiem który bo z tego co się orientuję to jeden jest w baku przy pompie a drugi na kolektorze ssącym. Może ktoś ma jakieś pomysły?

[ Dodano: 21 Cze 2014, 19:42 ]

Udało się :mrgreen: okazało się że zawór na kolektorze ssącym był przybrudzony i nie chciał się zamknąć. Trochę benzyny ekstrakcyjnej w sprayu troszkę przedmuchania i zaczął się domykać po wsadzeniu do auta. Piszczenie ustało, trochę autem pojeździłem zagrzałem go gasiłem kilka razy i na razie jest idealnie gaśnie bez problemu i zapala na dotyk.
Mam nadzieje że komuś się przyda ta informacja ponieważ ja zanim do tego doszedłem wymieniłem świece przewody wys. napięcia wtryski, a wystarczyło wymyć zawór od odpowietrzania baku.
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO