You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 02:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #736588 Wysłany: 12 Lip 2014, 13:59; 
 Temat postu: Problem Punto 2 1.2
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Lip 2014,
Posty: 13
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem Puntiaka 1.2.
I mam taki problem. Zdarzył się 3x, 2x na gazie i raz na PB.
Jadę, po przyhamowaniu i dodaniu gazu (na tym samym biegu) silnik gaśnie. Nie gwałtownie, najpierw jest efekt jazdy na zbyt wysokim biegu, potem gaśnie, ale to nie problem a raczej normalność.
Problem jest potem bo po takim zgaśnięciu nie mogę już go odpalić. Nie słychać pompy paliwa po przekręceniu kluczyka, czasem pali się CODE (czasem nie gaśnie) i pali się czerwona kontrolka na górze przy wskaźniku temperatury. Temperatura średnia bo dzieje się tak po przejechaniu kilkuset metrów.
Zaczęło się to po tym jak zachciało mi się jazdy na LPG z wyłączoną pompą (taki wynalazek poprzedniego właściciela).
Całość wraca do normy po odłączeniu klemy na parę minut.
Dwa razy miałem to na gazie, więc myślałem, że problem z instalacją (BRC) i jeżdżę na PB do czasu wizyty u gazownika.
A ty dziś to samo na benzynie. Maska, klema, fajka, klema, maska i dalej jazda.
Interfejs w trakcie zakupu tak, że nie wiem co w komputerze. Zresztą autko mam kilka dni i dopiero się go uczę.
Prosił bym o pomoc, jakieś wskazówki w czym problem.
Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #736589 Wysłany: 12 Lip 2014, 14:28; 
 Temat postu: Re: Problem Punto 2 1.2
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
A czy świeci się kontrolka silnika :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #736601 Wysłany: 12 Lip 2014, 18:23; 
 Temat postu: Re: Problem Punto 2 1.2
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Lip 2014,
Posty: 13
Zapala się ale potem gaśnie.
Choć nie zawsze, czasem jest tak że pali się check i CODE, ale po ponownym włączeniu przez kluczyk gasną.
Zawsze pali się czerwona na górze i te gdy silnik nie pracuje.
No i pompa milczy.
Ponownie tak miałem jak niedawno jechałem. Więc znów klemy.
Ale później na miejscu zdjąłem klemy na ok 30 min. a potem odpaliłem na ok 5 min na luzie, bez odbiorników, świateł.
Ale czy to jest adaptacja i coś to daje tego jeszcze nie doczytałem.
Natomiast taki przepis był dla Uno.
Powrót do domu już bez sensacji. A, że jeżdżę głównie po Łodzi to mam lekki stres jak muszę spychać wózek z ulicy. A on głównie gaśnie na światłach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #736606 Wysłany: 12 Lip 2014, 19:30; 
 Temat postu: Re: Problem Punto 2 1.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 895
Pomógł: 3
obstawiam ze pompe paliwa szlak trafił, i nie podaje tyle paliwa ile powinien.

_________________
Fiat Punto SX 1996r 1.1 55KM - Było
Nissan Micra 1998r 1.0 16V 55KM - Było
Ford Focus Mk1 1999r 1.8 16V 115KM - Było
Fiat Punto MK2 FL 2004r 1.2 8v 60km - Było (Niestety po Wypadku poszedł do kasacji)
VW Polo 6n1 1995r 1.6 75km - Było
Skoda Fabia 1 2005r 1.4 MPI 101km - Aktualny Pojazd ;)
topic20899.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #736631 Wysłany: 13 Lip 2014, 00:29; 
 Temat postu: Re: Problem Punto 2 1.2
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Lip 2014,
Posty: 13
mogło by być, tylko że to zaczęło się na gazie. Zresztą wydaje mi się że taką awarię nie kasowałby reset kompa, czy jak by nie nazwać odłączenie prądu.
Zastanawia mnie ta kontrolka, doczytałem, że sygnalizuje za wysoką temperaturę silnika, natomiast nie wiem jakie są skutki i zachowanie kompa w takiej sytuacji, a to byłby któryś czujnik temp.
W sumie nie chodzi o to że gaśnie, a o to że nie można go potem odpalić, choć to może być ze sobą związane.
Czy ktoś może opisać lub skierować do tematu proces resetu kompa. Gdzieś wyczytałem że wystarczy 10s rozłączenia i pedał hamulca, ale u mnie to nie zadziałało, musiałem czekać ok 5 min.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #736653 Wysłany: 13 Lip 2014, 11:22; 
 Temat postu: Re: Problem Punto 2 1.2
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Leszek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Maj 2013,
Posty: 69
Pomógł: 2
maragan napisał(a):
Witam.
...
1) Problem jest potem bo po takim zgaśnięciu nie mogę już go odpalić.
2) Nie słychać pompy paliwa po przekręceniu kluczyka,
3) czasem pali się CODE (czasem nie gaśnie) i pali się czerwona kontrolka na górze przy wskaźniku temperatury.
4) Temperatura średnia bo dzieje się tak po przejechaniu kilkuset metrów.
(...)
5) Całość wraca do normy po odłączeniu klemy na parę minut.



Na pompę/ wtryski/ LPG też mi to raczej nie wygląda... Trudno wróżyć z fusów, osobiście pierwsze o czym pomyślałem, to jakiś problem z centralką sterującą silnika. Na początek do sprawdzenia wtyczki, masa na silniku i karoserii, do wyczyszczenia klemy... Najbardziej prawdopodobny wydaje mi się jednak (od tego bym zaczął):

problem z brakiem masy/słabą masą na centralce sterującej silnika - znajdziesz ją pod obudową filtru powietrza - przykręcona jest imbusem do przepustnicy. Raz kontaktuje, raz nie... Ściągasz puszkę filtru powietrza i masz już wszystko jak na dłoni.

Właśnie brak dobrej masy często powoduje takie dziwaczne historie; może też centralka kończy żywot, ale najpierw trzeba sprawdzić najbardziej prozaiczne tematy;)

Pod spodem masz zdjęcie Adasia, gdzie jest pokazane umiejscowienie owej masy.

Powodzenia!


Załączniki:
Komentarz do pliku: zdjęcie by Adaś

Góra
 Profil  
 
 
 Post #736662 Wysłany: 13 Lip 2014, 13:43; 
 Temat postu: Re: Problem Punto 2 1.2
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Lip 2014,
Posty: 13
Dzięki za odpowiedź.
Może coś w tym być, bo pierwsze co zrobiłem to czyszczenie przepustnicy i może coś nie tak dokręciłem.
Przy okazji, gdyby to faktycznie była końcówka centralki to czy można tą centralkę wymienić samą czy w komplecie z kompem.

_________________
...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #736862 Wysłany: 15 Lip 2014, 18:02; 
 Temat postu: Re: Problem Punto 2 1.2
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Leszek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Maj 2013,
Posty: 69
Pomógł: 2
Z tego co wiem, możesz kupić czystą centralkę, taką która ma wykasowany log i ona sama się dostosuje do konkretnego auta. Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi :) Tyle, że nie ma co wymieniać, lepiej wysłać: bodajże w Tychach czy gdzieś na Śląsku jest gość, który naprawia centralki i jest to bardziej opłacalny zabieg niż wymiana. Sporo tematów było na ten temat. I weteranów centralkowych wielu jest na forum ;) Ale może wcale nie być to uszkodzona centralka; odczytałeś już błędy? sprawdziłeś tę masę o której pisałem? jak ładowanie akumulatora, jak alternator? świece/cewki/kable kiedy zmieniane?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #737284 Wysłany: 18 Lip 2014, 21:40; 
 Temat postu: Re: Problem Punto 2 1.2
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Lip 2014,
Posty: 13
Witam. Akumulator nówka 2 m-ce, altek chyba też, świece itd, nie wiem i tu mam pewne podejrzenia, ale na podstawie odgłosu silnika na gazie, coś jakby jakoś "słabiej" palił, niby obroty 800 ale silnik słychać jakby miał najwyżej 700.
I dodatkowo, jak go odpalam to mimo że palę od razu to obroty startują od ok 500-600 (bez gazu) i, wyraźnie to widać, podnoszą się do 1000-1100 (na zimnym) a potem już prawidłowo schodzą do 800. ale powiedzmy, zostawiam to na potem. W planie wymiana świec tylko też zastanawiam się czy na typowe do punto czy na LPG1.

Teraz błędy. Na dzień dobry, pierwsze podejście:
READING ERROR CODES:
1: P0351 - Cewka 1
Ignition Coil A / 1 Primary/Secondary Circuit malfunction
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd.
2: U1601 - Transmisja komunikatow CAN
No help available at present
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce nie została aktywowana przez ten błąd.
3: U1600 - Klucz elektroniczny
Anomaly concerning the electronic key ECU immobilizer function. The electronic key ECU has not received the key code or the code is not included among the memorized ones.
Possible causes:
1) key non original or broken
2) ignition coil antenna disconnected or damaged
3) Electronic key ECU supply
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce nie została aktywowana przez ten błąd.
4: P1325 - Czujnik detonacji
The ECU does not receive correctly the signal from the signalled knock sensor. Probably the harness is interrupted or a SC is present, or the sensor itself does not work correctly. Check the harness and connections condition and check the sensor functioning by means of an oscilloscope or a voltmeter in V/PEAK by beating on the sensor clamping screw.
NOTE: it is necessary to comply with the driving torque of the sensor since an improper torque may alter the sensor correct functioning
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce nie została aktywowana przez ten błąd.
5: P0352 - Cewka 2
Ignition Coil B / 2 Primary/Secondary Circuit malfunction
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd.
6: P0505 - Kontrola bi.jalow.
Idle Control system Malfunction
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo wysoki sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce nie została aktywowana przez ten błąd.
7: P0201 - Wtryskiwacz cylinder 1
Injector Circuit Malfunction - Cylinder 1
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo wysoki sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd.
8: P0202 - Wtryskiwacz cylinder 2
Injector Circuit Malfunction - Cylinder 2
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo wysoki sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd.
9: P0203 - Wtryskiwacz cylinder 3
Injector Circuit Malfunction - Cylinder 3
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo wysoki sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd.


Wcześniej, przed odczytem zrobiłem dłuuugi reset i dłuugą adaptację. Błędy wykasowałem i jeździłem na PB, do wczoraj. Wczoraj podpiąłem kompa - błędów brak.
Ale poczytałem o swojej instalce LPG i spróbowałem się do niej dobrać. A to BRC Just + Emu-4 (coś polskiego do obsługi chyba wtryskiwaczy, nie znalazłem prawie nic w necie).
Skasowałem ręcznie ustawienia i wszedłem w autoadaptację. No i stanąłem na emulacji lambdy, nie mogłem skumać o co chodzi z NP i NC1/NC2, ale to tu chyba był problem.
wczoraj ustawiłem na NP i działało bez błędów. obroty trzymał na 800 (choć jak napisałem wcześniej odgłos na gazie był podejrzany). A dziś przestawiłem na NC1/NC2 i po przejściu na gaz obroty spadły do 600-700 i tak sobie pyrkał aż zgasł i już nie dał się odpalić. Awaria właśnie jak opisana w 1-szym poście. Co ciekawe laptop przestał widzieć ECU więc nie mogłem się podłączyć żeby zobaczyć co i jak. Odłączyłem standardowo klemę i system powrócił. I pojawiłe się błędy:
READING ERROR CODES:
1: U1601 - Transmisja komunikatow CAN
No help available at present
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce nie została aktywowana przez ten błąd.
2: U1600 - Klucz elektroniczny
Anomaly concerning the electronic key ECU immobilizer function. The electronic key ECU has not received the key code or the code is not included among the memorized ones.
Possible causes:
1) key non original or broken
2) ignition coil antenna disconnected or damaged
3) Electronic key ECU supply
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce nie została aktywowana przez ten błąd.
3: P0505 - Kontrola bi.jalow.
Idle Control system Malfunction
Powodem tego błędu jest to, że ECU nie otrzymywał sygnału z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce nie została aktywowana przez ten błąd.
4: P0500 - Sygnal predkosci pojazdu
Vehicle Speed Sensor Malfunction
Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymała nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd jest aktywny. Podejmij odpowiednie działania w celu rozwiązania tego problemu (błędu czujnika). Lampka na desce nie została aktywowana przez ten błąd.


Wykasowałem, zmieniłem na NP i jak na razie działa, co prawda nie jeździłem tylko bobrowałem na podwórku ale zawsze to coś.

W miedzyczasie wskoczył mi P0505 ale to może przed przestawieniem jak chodził na PB.

Intryguje mnie jeszcze sama lambda i chodzi o charakterystykę. Wg opisu z Sam naprawiam, w punto 2 1.2 8v bogata mieszanka daje 0 na lambdzie, uboga 1V co jest odwrotne z tym co wiedziałem do teraz, przynajmniej odwrotnie był w Uno a tam zmieniałem sam całą instalację LPG i się udało.Jak by ktoś miał jakieś uwagi to zapraszam.

_________________
...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #738811 Wysłany: 01 Sie 2014, 15:08; 
 Temat postu: Re: Problem Punto 2 1.2
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Leszek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Maj 2013,
Posty: 69
Pomógł: 2
I jak? udało się rozwiązać problem? ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO