You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 21:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #742506 Wysłany: 06 Wrz 2014, 23:02; 
 Temat postu: Wymiana serwa i pompy hamulcowej 1.1 8v
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 09 Lip 2013,
Posty: 69
Pomógł: 2
Witam,

Założyłem kiedyś temat o mokrym pedale hamulca, ale żadnej odpowiedzi nie dostałem :> Kapało z niego czasami i był to płyn hamulcowy, mniej więcej raz w miesiącu musiałem dolewać :evil: Ostatnio wciskając pedał słychać było bulgotanie :shock: A po kilkukrotnym naciśnięciu na zapalonym silniku i po dodaniu gazu był siwy dym :E Poczytałem trochę WTF i takie objawy daje uszkodzona pompa, która puszcza płyn hamulcowy do serwa, i opary albo nawet sam płyn dostaje się do komory spalania (chyba) i stąd takie cyrki się działy :(

Kupiłem zatem na jednym z portali używaną pompę razem z serwem za całe 15 zł i do dzieła 8)

Nie obyło się bez ofiar... ukręciłem na samym początku odpowietrzniki na bębnach, ale wymieniłem cylinderki i bębny przy okazji więc nie jest źle :> Warto to sprawdzić przed jakimkolwiek demontażem serwa i pompy :D

1. Sprawdzamy stan odpowietrzników, bo po całej operacji trzeba odpowietrzyć hample. Jeśli da się je odkręcić to super.
2. Wyciągałem pompę razem z serwem, ale najpierw musiałem wykręcić parownik i przesunąć go w bok, bo nie było dostępu do pompy.
Załącznik:


3. Należy zdjąć zbiorniczek z pompki będziemy mieli łatwy dostęp do, przewodów hamulcowych.
4. Odkręcamy przewody, dobrze mieć jakiś krótki ale porządny klucz, bo miejsca jest mało.
5. Po odkręceniu przewodów, wchodzimy do środka auta i ściągamy z pedału hamulca zabezpieczenie i podkładkę, następnie odsuwamy trzpień idący od serwa, zamocowany na pedale hamulca.
6. Musimy mieć pod ręką klucz nasadowy 13, najlepiej grzechotkę z długim ramieniem i odkręcamy 4 śruby które trzymają serwo. Następnie delikatnie wysuwamy serwo w kierunku komory silnika. A pustka pod kierownicą wygląda tak:
Załącznik:


7. W starym serwie miałem prawie litr płynu hamulcowego :shock: I już wiedziałem skąd to bulgotanie Proszę bardzo:
Załącznik:


8. "Nowe" stere serwo z pompą musiałem trochę stjuningować :> Było trochę brzydkie więc je wyczyściłem i pomalowałem jedyną dostępną pod ręką farbą :E Oddzieliłem też wcześniej pompę, żeby ją przepłukać i uszczelnić łączenie z serwem, bo uszczelka była trochę zryta :E Po złożeniu w kupę wyglądało to tak:
Załącznik:


Załącznik:


9. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności ,odpowietrzamy hample i robimy test.
Załącznik:



U mnie jest poprawa minimum o 50% i hamulce działają jak żyletki, tym bardziej, że komplet z tyłu wymieniony, a przód jeszcze bardzo dobry. Cud, że to jeszcze hamowało i się nie zabiłem widząc jaki syf był w serwie, bo dziennie robię 100 km punciakiem :>

Mam nadzieję, że manual komuś się przyda :D

_________________
Black Arrow 55 PS
Image


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO