You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 15:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #742451 Wysłany: 06 Wrz 2014, 10:51; 
 Temat postu: Sporting 1.4 16V z lpg - szarpanie na gazie
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Koło
Rejestracja: 06 Mar 2014,
Posty: 24
Witam,

Problem dotyczy szarpania samochodu przy jeździe na gazie. Nie jest to bardzo mocne szarpanie. Takie jakby przerywanie. Problemu nie zauważam na benzynie. Silnik 95 KM - Starjet.

Historia rozwoju problemu wygląda następująco:
Zaraz po kupnie auta założyłem gaz. Jeździło bardzo w porządku aczkolwiek przy pierwszym przeglądzie jeden z mechaników stwierdził po mapach, że dostaje za dużo gazu. Szef powiedział, że jak jeździ dobrze, spalanie ok i nie jest słaby to nic nie zmieniamy. OK.

Po 4 miesiącach jeżdżenia na autostradzie padła cewka zapłonowa 1 cylindra (w tym aucie nie ma przewodów wysokiego napięcia, jest po prostu osobna cewka na każdy cylinder, taka "fajka"). Do kabelków idących do tej cewki były dolutowane 2 kabelki od instalacji gazowej (pobranie jakiegoś sygnału).
Cewka została wymieniona na nową NKG wraz z kompletem świec NGK. Autko jeździło OK ale od czasu do czasu pojawiał się check engine - cewka zapłonowa 1 cylindra. Zauważałem wtedy, że silnikiem mocniej telepie po odpaleniu auta, ale nie tak mocno jak przy padniętej cewce zapłonowej. Tak więc pomimo check'a samochód jeździł na wszystkie gary. Błąd sam gasł po przejechaniu około 70 km na benzynie. Samochód zaczął delikatnie poszarpywać.

Ostatnim razem przy przeglądzie gazu zgłosiłem te uwagi. Tym razem zostały już poprawione mapy, ciśnienie gazu na reduktorze było za wysokie 1.38 zamiast 1.17. Zostało zmienione miejsce pobierania sygnału z cewki na chyba czujnik wałka rozrządu.

Samochód dalej szarpał i to jeszcze bardziej. Gdy jechało się równo przy danych obrotach było ok. Szarpało, gdy dodawało się gazu a szczególnie gdy na jakimś wyższym biegu podrywało się samochód z niskich obrotów np na 4 biegu z 1800 rpm. Zadzwoniłem do instalatorów gazu i powiedzieli żeby sprawdzić przerwę na świecach. Faktycznie była oryginalna 0,9 mm i wg zaleceń zmieniłem na 0,7 mm. Sytuacja bardzo się poprawiła ale samochód dalej poszarpuje i problem się nasila.

Co może być przyczyną? Czy cewki?
Czy jest możliwość/metoda sprawdzenia sprawności cewek zapłonowych na jakiejś aparaturze po wymontowaniu ich z samochodu? Dlaczego problemu nie obserwuję na benzynie?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #742529 Wysłany: 07 Wrz 2014, 10:29; 
 Temat postu: Re: Sporting 1.4 16V z lpg - szarpanie na gazie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Witaj. Problem nie występuje na benzynie ponieważ jest ona mniej czuła na wszelkie "odchyłki od normy" instalacji zapłonowej. Miałem kiedyś podobną sytuację w nissanie micra, też musiałem przełączyć sygnał obrotów na czujnik wałka, bo silnik szarpał i przełączał na benzynę. Nic nie wspomniałeś o świecach, były wymieniane? Może ich kres dobiega końca.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #742575 Wysłany: 07 Wrz 2014, 20:13; 
 Temat postu: Re: Sporting 1.4 16V z lpg - szarpanie na gazie
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Koło
Rejestracja: 06 Mar 2014,
Posty: 24
Cytuj:
Cewka została wymieniona na nową NKG wraz z kompletem świec NGK.

Mam tu na myśli, że wymienił mi wadliwą cewke na nową NGK oraz że wszystkie świece też wymienione na nowe NGK.
Na tych nowych świecach miałem przerwę na 0,9 mm czego nie byłem świadomy i szarpanie było bardzo mocne. Potem zmieniłem przerwę na 0,7 i trochę się poprawiło, ale nie ustało.

Najbardziej by mnie interesowało to na dzień dzisiejszy:
Cytuj:
Czy jest możliwość/metoda sprawdzenia sprawności cewek zapłonowych na jakiejś aparaturze po wymontowaniu ich z samochodu?

Nie chcę kupować nowej po raz kolejny i podmieniać po kolei na każdym cylindrze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #742600 Wysłany: 07 Wrz 2014, 22:27; 
 Temat postu: Re: Sporting 1.4 16V z lpg - szarpanie na gazie
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
powiem tak, ja mam 1,2 16v na lpg od 15kkm, z tymże ja zrobiłem 10kkm z tego przebiegu. póki co zero problemów, świece z kablami WN tez wymieniałem i zostawiłem org. przerwe 1,0mm i tez nic sie nie dzieje. Wiec ja bym stawiał że raczej masz źle wyregulowane LPG, przed montażem lpg czytałes opinie o tym warsztacie, czy tak po prostu udałeś się do pierwszego lepszego? Dobry instalator to połowa sukcesu, bo można najdroszą instalacje na najlepszych podzespołach "skopac" na etapie montażu i poźniej bujac sie i narzekac jakie to "lpg" jest złe:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #742659 Wysłany: 08 Wrz 2014, 18:13; 
 Temat postu: Re: Sporting 1.4 16V z lpg - szarpanie na gazie
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Koło
Rejestracja: 06 Mar 2014,
Posty: 24
Cześć Steyr,

na ja na swoim lpg od końca stycznia zrobiłem 30kkm. I do póki nie padła mi ta pierwsza - oryginalna cewka to latałem aż miło.
Warsztat wybrałem bdb. Opinie czytałem, ludzie z sąsiednich województw się zjeżdżają do tego montera. W całej gamie silników zakłada, uturbionych też.
Ja nie mówi że lpg jest zło, tylko mówię że w moim przypadku się coś soli :?
Mam też lpg w drugim aucie - clio II 1.2 - zero złego można powiedzieć.

Skupiam się na tych cewkach bo od tego się zaczęło i ciągle nie wiem czy można je jakoś zbadać.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #742682 Wysłany: 08 Wrz 2014, 20:48; 
 Temat postu: Re: Sporting 1.4 16V z lpg - szarpanie na gazie
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
hmm wiec raczej bym stawiał na cewkę, niestety jakośc cześci zamiennych jest nieraz zatrważająca. Masz org. pudełko z tej cewki z NGK? nie sa one robione w Francji? Miałem wcześniej tico z lpg, też ładowałem jeśli chodzi o układ zapłonowy części z NGK, wiadomo renoma:p jeśli chodzi o świece, zarówno do Tico i Matiza[ jest w domu od 11lat] zawsze kupowałem świece z NGK, do tej pory zawsze te świece były produkcji made in Japan, tak samo do Punto kupiłem świece z NGK i to samo. Jeśli chodzi o przewody WN z NGK, wszystkie zestawy jakie do tej pory kupowałem do w sumie 3 aut były produkcji "chyba" Francuskiej, doczytałem się z pudełek że made in UE. w Tico po 20kkm jak chciałem świece wymienić, przy sciąganiu "fajki" z świecy fajka oddzieliła się od przewodu. Więc do tych przewodów WN z NGK podchodze z dystansem. Zreszta w sieci czytałem, zeby unikać świec z NGK produkowanych w Francji:) najlepiej byłoby podmienić cewki. Podmień cewki najpierw, i sprawdź czy błąd "wadliwej" cewki pojawia się na tym cylindrze na którym podmieniłeś. Jeśli błąd sie powtórzy na tym cylindrze to przynajmniej potwierdzi sie teoria "padniętej" cewki. Kolega też miał przeboje z cewkami NGK w Audi A4 2.4 v6, chyba reklamował cewke, niewiem jak sie to skończyło. Auto tez na lpg.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO