You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 23:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #743090 Wysłany: 12 Wrz 2014, 04:24; 
 Temat postu: Układ elektryczny ..
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013,
Posty: 248
Pomógł: 1
Witajcie.Jestem słaby w elektryce wiec nie wiem co i jak . Do elektryka nie chce oddawac bo za granicą kupe kasy trzeba . Powiedzcie mi Prosze od podstaw ,Chciałbym sprawdzic całą elektryke w moim puncie I Sx 75 98 , jak ustawic urządzenie do pomiaru ? jak sprawdzic prąd czy ucieka i nieucieka? jak zmierzyc wszystko czy gra ? jakie są prawidłowe parametry ? chciałbym wszystkie co do jednego sprawdzic .Dziekuje ..Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #743101 Wysłany: 12 Wrz 2014, 10:06; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Jeśli chciałbyś dokładnie diagnozować elektrykę musiałbyś najpierw powiedzieć czy coś jest w niej nie tak, bo w zasadzie jeśli nie ma problemów to po co diagnozować?

Jeśli chodzi o absolutne podstawy to możesz samodzielnie przy pomocy najprostszego miernika zdiagnozować napięcie ładowania i wartość upływu prądu.

W przypadku napięcia ładowania sprawa jest prosta. Uruchamiasz silnik i mierzysz na klemach akumulatora napięcie miernikiem. Powinno ono wynosić w granicach 12,8V – 14,4V bez względu na ilość odbiorników. Napięcie warto także zmierzyć na wyjściu z alternatora – jeśli jest inne (wyższe) niż na klemach to możesz mieć zaśniedziałe kable na których tracisz prąd.

Upływ prądu wymaga zazwyczaj odłączenia akumulatora od samochodu (chyba że dasz radę jednocześnie zdjąć klemę i zamknąć natychmiast obwód miernikiem).
Procedura jest następująca: zdejmujesz jedną z klem z akumulatora, następnie tym samym miernikiem, ale przestawionym w tryb amperomierza (!) i tym miernikiem zamykasz obwód między akumulatorem i odłączonym od niego kablem. Miernik ustawiasz na możliwie mały zakres (np. do 200 mA). Wartość prawidłowa tego pomiaru to od 0,01A do 0,04A. Zaraz po podłączeniu miernika wartość może być wyższa (np. 0,3A) dlatego musisz odczekać kilkanaście sekund aż wartość się ustabilizuje.

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743102 Wysłany: 12 Wrz 2014, 10:06; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Jeśli chciałbyś dokładnie diagnozować elektrykę musiałbyś najpierw powiedzieć czy coś jest w niej nie tak, bo w zasadzie jeśli nie ma problemów to po co diagnozować?

Jeśli chodzi o absolutne podstawy to możesz samodzielnie przy pomocy najprostszego miernika zdiagnozować napięcie ładowania i wartość upływu prądu.

W przypadku napięcia ładowania sprawa jest prosta. Uruchamiasz silnik i mierzysz na klemach akumulatora napięcie miernikiem. Powinno ono wynosić w granicach 12,8V – 14,4V bez względu na ilość odbiorników. Napięcie warto także zmierzyć na wyjściu z alternatora – jeśli jest inne (wyższe) niż na klemach to możesz mieć zaśniedziałe kable na których tracisz prąd.

Upływ prądu wymaga zazwyczaj odłączenia akumulatora od samochodu (chyba że dasz radę jednocześnie zdjąć klemę i zamknąć natychmiast obwód miernikiem).
Procedura jest następująca: zdejmujesz jedną z klem z akumulatora, następnie tym samym miernikiem, ale przestawionym w tryb amperomierza (!) i tym miernikiem zamykasz obwód między akumulatorem i odłączonym od niego kablem. Miernik ustawiasz na możliwie mały zakres (np. do 200 mA). Wartość prawidłowa tego pomiaru to od 0,01A do 0,04A. Zaraz po podłączeniu miernika wartość może być wyższa (np. 0,3A) dlatego musisz odczekać kilkanaście sekund aż wartość się ustabilizuje.

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743221 Wysłany: 13 Wrz 2014, 08:05; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013,
Posty: 248
Pomógł: 1
A Więc.. Zdążyłem pokonac próbe sprawdzenia ładowania akumulatora ,wynosi ono 14,2 V ,alternator jest nowy ,wymieniany w tamtym miesiącu ... Powiedz mi jak sprawdzic to co napisałes --- ,,Napięcie warto także zmierzyć na wyjściu z alternatora,,. Przed zimą chciałbym zrobic te klemy ,warto bo zima nadchodzi ,odsnieżyc


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743440 Wysłany: 14 Wrz 2014, 23:03; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Tzn jeśli ładowanie masz 14,2V to na pewno nigdzie nic Ci nie ucieka więc nie musisz sprawdzać różnicy napięcia na alternatorze i akumulatorze bo na pewno jest znikoma - pewnie ktoś kto wymieniał alternator oczyścił jego przewody:)

A jak upływ? Bo jeśli on jest za duży to i ładowanie dobre nic nie da...

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743455 Wysłany: 15 Wrz 2014, 03:54; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013,
Posty: 248
Pomógł: 1
Altek sam wymieniałem, przewodów nie zmieniałem ani nie czysciłem hehe,Jesli tak mówisz to mam spokojną głowę,a o jaki upływ ci chodzi? Ile ma ? 65 to jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743468 Wysłany: 15 Wrz 2014, 10:29; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Pytam o upływ prądu na postoju wyrażony w amperach:) to ostatnia rzecz jaką musisz sprawdzić:)

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743480 Wysłany: 15 Wrz 2014, 14:34; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013,
Posty: 248
Pomógł: 1
Tego nie wiem ,ale jesli mnie poprowadzisz jak to sprawdzic to Bedę wiedział :D hhihi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743524 Wysłany: 15 Wrz 2014, 21:12; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 13 Sie 2014,
Posty: 69
Odłączasz jedną kleme. Miernik ustawiasz na ampery i podłączasz koncówki miernika do klemy i bieguna aku. Zacznij od najwiekszego amperażu i zmniejszaj jak nie bedzie wskazywał dokładnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743547 Wysłany: 16 Wrz 2014, 03:48; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013,
Posty: 248
Pomógł: 1
No ok,a czerwony kabelek mam do bieguna czy do zacisku? Plusowa klema może byc?.Sorry za takie pytania ale ja to naprawde do elektryki sie nie nadaje a musze to sprawdzic:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743577 Wysłany: 16 Wrz 2014, 16:41; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 13 Sie 2014,
Posty: 69
czerwony czy czarny nie ma znaczenia bo to ampery. Jak mierzysz napięcie i podłaczysz odwrotnie to pokazuje na minusie wtedy ale też nie trzeba sie tym martwić. Lepiej minus bo nie bedzie iskrzenia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743585 Wysłany: 16 Wrz 2014, 17:38; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013,
Posty: 248
Pomógł: 1
Dobra:D A Podasz mi parametry wstepnie jakie mam w tym mierniku ustawic ,no i jakie powinny liczby pokazywac jesli poprawnie wszystko gra


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743588 Wysłany: 16 Wrz 2014, 18:18; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 13 Sie 2014,
Posty: 69
Zacznij od największej wartości i zmniejszaj aż coś wskaze. Tak jak kolega wyżej napisał powinno być koło 0,04 A ale na początku pokaże ci koło 3 więc chwilę odczekaj żeby wynik był poprawny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #743635 Wysłany: 17 Wrz 2014, 03:52; 
 Temat postu: Re: Układ elektryczny ..
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013,
Posty: 248
Pomógł: 1
Dobra:D tak zrobie :P Nienawidze elektrryki hihi ale cóz trzeba dbac o kropka :D


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO