You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 13:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #744538 Wysłany: 23 Wrz 2014, 22:54; 
 Temat postu: MultiAir wymiana modułu sterowania zaworami
Offline
Forumowicz

Imię: Damian
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 23 Wrz 2014,
Posty: 3
Witam mam problem z moim EVO a dokładnie padło sterowanie zaworami poniewaz olej przypisany do tego silnika nie spisał się w pełni ;) posiadam już nowy moduł założony wraz z nowym rozrządem ale chce zagadać brzmi jak by kilka zaworów było otwartych i brakowało kompresji... dodam że przed wymiana po uszkodzeniu ( trzy popychacze sie urwaly tego ustrojstwa i sobie klepały) to dalej pracował i był żwawy tylko dziwnie hałasował .


Góra
 Profil  
 

 
 Post #744555 Wysłany: 24 Wrz 2014, 02:19; 
 Temat postu: Re: MultiAir wymiana modułu sterowania zaworami
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Po wymianie trzeba dobre 3-4 minuty nakręcić się rozrusznikiem żeby zalało się to olejem ;) Nie wiem czy przypadkiem tego wstępnie się nie zalewa olejem :>
To samo jest po wykręceniu pompy próżniowej czy filtra oleju aktywatora :> Tylko to już jest 5-6 sekund a nie minuty.

[ Dodano: 24 Wrz 2014 02:18 ]

I tak przy okazji trzeba za pomocą kompa zresetować autoadaptację modułu MA.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #745884 Wysłany: 04 Paź 2014, 14:58; 
 Temat postu: Re: MultiAir wymiana modułu sterowania zaworami
Offline
Forumowicz

Imię: Damian
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 23 Wrz 2014,
Posty: 3
Dzięki za odpowiedz ale jednak dalej utknelem :( w pozycji uniair module zaadoptowany bląd p1320 przez który nie moge przeprowadzic ostatniej procedury : stan korekty siłownika dyspresji UniAir .. Do tego wyskakuje ciągle bląd p0016 montaż wałka rozrzadu ..przeprowadzam procedure wymiany po której znika próbuje zrobic adaptacje koła fonicznego blad p1300 po której jednak oba błedy wracaja bardzo szybko ponownie i tak do usranej śmierci :(. A p1320 nie do usuniecia próbowałem już wszystkiego i mam dość :evil: .POMOCY!!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #745937 Wysłany: 04 Paź 2014, 23:23; 
 Temat postu: Re: MultiAir wymiana modułu sterowania zaworami
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
Punto MultiAir 195ps napisał(a):
w pozycji uniair module zaadoptowany bląd p1320 przez który nie moge przeprowadzic ostatniej procedur

na rozgrzanym silniku do temp roboczej przegazować 3x do ponad 5000rpm i adaptacja zostanie wykonana :>

[ Dodano: 04 Paź 2014 23:19 ]

Punto MultiAir 195ps napisał(a):
Do tego wyskakuje ciągle bląd p0016

Czy na pewno dobrze rozrząd jest zsynchronizowany? :> (Blokady itp.)

[ Dodano: 04 Paź 2014 23:23 ]

Cytuj:
p0016 error code- it's a crank/cam sensor synchronisation error, ie, the two signals aren't matching correctly for TDC. It's a common error when the cam timing isn't right.


Źle ustawiony rozrząd :> Bez blokad na tym silniku się nie pochodzi do wymiany paska ... :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #746445 Wysłany: 09 Paź 2014, 14:27; 
 Temat postu: Re: MultiAir wymiana modułu sterowania zaworami
Offline
Forumowicz

Imię: Damian
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 23 Wrz 2014,
Posty: 3
Hej Rozrząd poprawiony i w tym momencie nie ma już problemów z blędami po za tym jednym magicznym 1320 który za żadną cholere nie chce zniknąć . Dużo czytałem na angielskich i włoskich stronach i wielu ludzi ma ten problem że bląd o którym wspomniałem pojawia się i nie chce już zniknąć a nie wspomne że moduł UniAir pada ludzia nawet po 15 czy 30 tyśkach i Fiat rozkłąda ręce na problem 1320 :cry:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #746447 Wysłany: 23 Lut 2015, 00:20; 
 Temat postu: Re: MultiAir wymiana modułu sterowania zaworami
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
ipIV napisał(a):
na rozgrzanym silniku do temp roboczej przegazować 3x do ponad 5000rpm i takie obroty przytrzymać przez 2-3 s i adaptacja zostanie wykonana :>


[ Dodano: 22 Lut 2015 23:20 ]

E sorki pozajączkowało mi się.... sposób na:

P1300 -> 3x ta przegazówka do 5000rpm.

--------------------------


P1320:
1. Rozgrzać silnik do temp roboczej.
2. Za pomocą MES-a połączyć się z ECU na pracującym silniku, wejść w zakładkę "Regulacje" i wykonać "UniAir actuator dispersion correct. Wykona się pod warunkiem, że P1320 to jedyny błąd.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO