You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 11:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 46 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #748627 Wysłany: 28 Paź 2014, 21:22; 
 Temat postu: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 152
Pomógł: 1
Dzień dobry,

To mój pierwszy post na Tym forum. Pozdrawiam dotychczasowych użytkowników. Zamierzam kupić nowe Punto 2012. Myślałem o silniku 1.4 77 KM. Po jeździe testowej i przeglądaniu Internetu doszedłem do wniosku, że jest on głośny i mało dynamiczny w jeździe poza miastem. Osobiście odczułem to powyżej prędkości 110-120 km/h. Stąd pojawił się pomysł dopłacenia do silnika 0.9 Twinair 105 KM. Tego silnika nie testowałem. Co myślicie o tym silniku? Chodzi mi o:

1. Głośność,
2. Oszczędność,
3. Awaryjność,
4. Koszty serwisu.

Samochód będzie używany mniej więcej po równo w mieście i poza miastem (autostrady i drogi ekspresowe). Stąd moja obawa, że po przejechaniu 300 km z prędkością 120-140 km/h nie będę zadowolony z zakupu.

Za odpowiedzi serdecznie dziękuję,
Kropkownik


Góra
 Profil  
 

 
 Post #748657 Wysłany: 28 Paź 2014, 23:42; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wieliczka
Rejestracja: 29 Maj 2013,
Posty: 301
Pomógł: 5
:> ja może się wypowiem jedynie na temat teorii, czyli danych technicznych producenta, gdyż niestety żadną wersją nie jeździłem:/
Przyspieszenia na wyższych biegach są bardzo zbliżone, wynika to z tego, że Punto 1,4 ma te biegi "krótsze" choć moment obrotowy niższy (145 vs 115)
przy 100 km/h na 5 biegu w 1,4 to około 3250 a w 0,9 około 2600. A czwórka w 0,9 to jak piątka w 1,4, więc w teorii powinno być ciszej przy wyższych prędkościach.
średnie zużycie paliwa wg. danych producentów to - 1,4 -6,5 L/100km; 0,9- 5,0L/100km.
1,4 jest prostszą i już sprawdzoną konstrukcją więc można przypuszczać, że wygra w kosztach napraw i serwisu. Choć pierwszemu właścicielowi nowy silnik Twinair wcale nie musi przysparzać kłopotu, lecz tylko kolejnym:>

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
jest Megane II http://fiatpunto.com.pl/post844339.html#p844339
było Punto I http://fiatpunto.com.pl/topic42185.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748671 Wysłany: 29 Paź 2014, 07:37; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 152
Pomógł: 1
Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Czy można prosić o teoretyczne obroty przy wyższych prędkościach np. 120 km/h dla drogi ekspresowej i 140 km/h dla autostrady?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748680 Wysłany: 29 Paź 2014, 10:04; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
0.9 w wersji 85 KM niczym nie zachwyca w stosunku do 77 KM. W 105 KM powinno być lepiej. W tej wersji jest montowany w Alfie MiTo i 500L, więc w GP powinien dać radę.
6 biegów, więc duże prędkości nie będą męczące.
Na pewno będzie miał charakterystyczny dźwięk dwucylindrowca, ale jak czytałem nie jest uciążliwie głośny, zwłaszcza przy stałych prędkościach.
Spali mniej więcej tyle samo co 1.4. Silniki 0.9 są wrażliwe na styl jazdy (turbo). Odczuwalna oszczędność jest możliwa tylko przy ekonomicznej jeździe.
Awaryjność. Na razie brak sygnałów o czymś nadzwyczajnym. Oczywiście mało tego jeździ. To będzie jednak podstawowy mały silnik koncernu w przyszłości. Nie wiadomo co będzie przy bardzo dużych przebiegach.
Koszty serwisu to na razie tylko rutynowe przeglądy. Prawdopodobnie bez sensacji.
Zrób sobie jazdę próbną. Raczej nie będą mieli takiego Punta, ale Alfa powinna być osiągalna.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748693 Wysłany: 29 Paź 2014, 12:40; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 152
Pomógł: 1
Dziękuję za odpowiedź. Co to znaczy, że 0.9 są wrażliwe na styl jazdy? Na co miałbym uważać?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748698 Wysłany: 29 Paź 2014, 13:11; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Spalanie. Nowoczesne benzynowe turbo z reguły są oszczędne przy delikatnej jeździe i dużo palą przy ostrej. Tak tez było w gdy czytałem jakiś raport z jazdy 0.9 85 KM.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748702 Wysłany: 29 Paź 2014, 14:07; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 152
Pomógł: 1
Ostra jazda nie, ale jednostajnie wysoka na A i S już tak. Czy miałbym jakoś specjalnie podchodzić do silnika dwucylindrowego z turbiną? Tzn. czy wymaga on jakiś szczególnych zabiegów przy uruchamianiu/gaszeniu? Turbiny z silnikami diesla chyba tego wymagają? Nie chciałbym pierwszego dnia zepsuć Kropka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748707 Wysłany: 29 Paź 2014, 14:43; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Twinair to nie jest technologia z kosmosu :D Wystarczy postępować tak jak powinno się z każdym silnikiem. Po odpaleniu zimnego silnika daj mu z 20-30 s na to by olej doszedł wszędzie i zaczął smarować a potem dopiero obciążenie. Na początku spokojna jazda. Przed wyłączeniem silnika z turbo po nieco ostrzejszej jeździe trzeba trochę postać na wolnych obrotach by wychłodzić.

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748744 Wysłany: 29 Paź 2014, 19:03; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wieliczka
Rejestracja: 29 Maj 2013,
Posty: 301
Pomógł: 5
Kropkownik napisał(a):
Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Czy można prosić o teoretyczne obroty przy wyższych prędkościach np. 120 km/h dla drogi ekspresowej i 140 km/h dla autostrady?


znając obroty przy jakiejś prędkości np. 100 km/h łatwo już obliczyć je przy innych prędkościach; tu przykładowo 2600 obr/min dzielimy na 100 i mnożymy np. przez 120 , czyli przy 120km/h mamy 3120 obr/min a przy 140 - 3640obr/min
w drugim przypadku 100 km/h : 3250 obr/min ; 120 : 3900 ; 140: 4550

_________________
jest Megane II http://fiatpunto.com.pl/post844339.html#p844339
było Punto I http://fiatpunto.com.pl/topic42185.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748914 Wysłany: 31 Paź 2014, 14:06; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Alicja
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 07 Paź 2012,
Posty: 652
Patrząc na te dane....jestem chyba starej daty. Ale wolałabym jednostkę choćby tą co ja mam czyli 1.4 105 kuca, niż wysilone 0.9 z bonusem typu turbina,który ma tyle samo... I pytanie do Ciebie - Miałeś okazję wlasnie porównać te dwa silniki ? Bo 1.4 77 kuca faktycznie nie jedzie. Ciśniesz na gaz i...nic ! Wiadomo, że im bardziej wymyślny silnik, tym więcej różnych nowinek technicznych, czyli rzeczy które jeszcze nie są sprawdzone. Podsumowując wolę coś sprawdzonego, co jest trochę na rynku, niż jakąś nowalijkę. Oczywiście to tylko moje babskie zdanie, także proszę bez hejtów :E Ja auto kupowałam w ciemno i kupiłam od pierwszego strzała :E Pojechałam do salonu, obejrzałam, objechałam (akurat mieli 1.4 77 kuca) i wzięłam tą wersję mocniejszą. I nie żałuję. Bo czasami może lepiej mieć mocniejszy silnik, niż jakieś duperele z wyposażenia. Dużo rzeczy można dokupić już później i doposażyć auto ( tutaj za przykład podaję choćby użytkownika dewew, który nie tak dawno dołożył tempomat i wyszło go o niebo taniej niż jakby go wziął przy zakupie auta.

_________________
Puntolot czyli MultiAir z podtlenkiem gazotu :E oraz do tego Mały Starszy Brat - Fiat 126pe ! :E
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748917 Wysłany: 31 Paź 2014, 14:49; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec
Rejestracja: 06 Sty 2009,
Posty: 411
Pomógł: 2
Alice napisał(a):
Patrząc na te dane....jestem chyba starej daty. Ale wolałabym jednostkę choćby tą co ja mam czyli 1.4 105 kuca, niż wysilone 0.9 z bonusem typu turbina,który ma tyle samo... I pytanie do Ciebie - Miałeś okazję wlasnie porównać te dwa silniki ? Bo 1.4 77 kuca faktycznie nie jedzie. Ciśniesz na gaz i...nic ! Wiadomo, że im bardziej wymyślny silnik, tym więcej różnych nowinek technicznych, czyli rzeczy które jeszcze nie są sprawdzone. Podsumowując wolę coś sprawdzonego, co jest trochę na rynku, niż jakąś nowalijkę. Oczywiście to tylko moje babskie zdanie, także proszę bez hejtów :E Ja auto kupowałam w ciemno i kupiłam od pierwszego strzała :E Pojechałam do salonu, obejrzałam, objechałam (akurat mieli 1.4 77 kuca) i wzięłam tą wersję mocniejszą. I nie żałuję. Bo czasami może lepiej mieć mocniejszy silnik, niż jakieś duperele z wyposażenia. Dużo rzeczy można dokupić już później i doposażyć auto ( tutaj za przykład podaję choćby użytkownika dewew, który nie tak dawno dołożył tempomat i wyszło go o niebo taniej niż jakby go wziął przy zakupie auta.


w pełni popieram, choć sam mam 77km, ale to tylko do miasta i tu mi starcza. To prawda, że te 0,9 l to takie trochę nie pewne jest, a szkoda, że już 1.4 MA nie jest dostępne (pewnie na zamówienie by dostał). Osobiście jeśli szukał bym auta w trasę, czy nawet te 50% trasa, to wolę te 105 km ale z silnika 1.4 bez turbo, niż mikrosilniczek ze sprężarką. I tu też powołam się na dewew, który pokazał, że w trasie zszedł poniżej 5L, co mnie przy 77 kucach nie udaje się poniżej 5.5 zejść (mowa tu o wskazaniach kompa, gdzie ja już wolniej to jechać nie mogłem)

_________________
[center]Punto Evo 1.4 Dynamic Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748928 Wysłany: 31 Paź 2014, 16:21; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 152
Pomógł: 1
Testowana Alfa MiTo z silnikiem 0.9 105 KM (właśnie takim jak w Punto) oraz Punto z silnikiem 1.4 77 KM. MiTo ma mocnego kopa aż do samej prędkości przepisowej 140 km/h. Punto tylko do 110-120 km/h. Później nieco żółwiowato i bardzo głośno. Różnica jest w obrotach. Punto przy 140 km/h ma wysokie obroty silnika. Alfa nie. Komputer przy 60 km/h podpowiada piątkę. Silnika praktycznie nie słychać. Przy 140 km/h całkiem znośnie i przyjemnie. Ta sama płyta podłogowa.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748957 Wysłany: 31 Paź 2014, 21:41; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wieliczka
Rejestracja: 29 Maj 2013,
Posty: 301
Pomógł: 5
Tak z ciekawości poszukałem wykresów silnika 0,9 turbo. Okazało się, że wersje 85 KM i 105 KM mają taki sam maksymalny moment obrotowy przy 2000 obr/min , tylko w słabszej wersji szybciej opada wraz z obrotami. Dla porównania dodałem wykresy dla silników 1,4 77KM i 1,4 105 KM

Autor postu otrzymał pochwałę


Załączniki:


_________________
jest Megane II http://fiatpunto.com.pl/post844339.html#p844339
było Punto I http://fiatpunto.com.pl/topic42185.html
Góra
 Profil  
 
 
 Post #749089 Wysłany: 02 Lis 2014, 00:31; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Cezary
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki
Rejestracja: 01 Wrz 2014,
Posty: 208
Powiem Ci tak, mam grande punto 1.4 v8 77km , idealnie wstrzeliłeś sięw opis ponieważ jeżdżę do dziewczyny na trasie Warszawa-Radom , więc przejeżdżam przez część miasta, potem trasa i w Radomiu znowu miasto, że nie mieszkamy z dziewczyną w centrum naszych miast to wychodzi 145 km w jedną stronę , wracam tego samego dnia więc dziennie robie te 300 km, komputer pokazuje mi wtedy 7,2 litra ale za*****lam jak głupi bo średnia prędkość całego przejazdu to 78 km/h :p , ale to tak bardziej dla sprawdzenia możliwości kropka .

Na trasie prędkość 140 przy odpowiednio wyważonych kołach nie sprawia,że auto jest głośne, wszystko też zależy od opon jakie masz
Tak jak wspomniałem wyszło mi 7.2 litra na 100 km ale myślę, że gdybym nie wciskał pedału w podłogę to śmiało zejdę do 6,5 litra jadąc 120-130 km/h
Poczytaj o tym twinair bo podobną są mocno usterkowe i broń Boże go kupować (opinia kilku handlarzy z którymi rozmawiałem gdy szukałem kropka) , technologia może i jest dobra ale czy nie odbije się na zużyciu co poniektórych części ?
Moim zdaniem powinieneś wziąć prosty silnik 1.4 8v a jeśli nie starczy Ci mocy to 1,4 t-jet lub 1.9 dieselek klekotek :D , no i pisz nam co postanowiłeś i czy kupiłeś :)

P.S Z której części mazowieckiego jesteś ? :)

_________________
Fiat Grande Punto 2008 r. 1.4 8 v Active , zapraszam :
http://fiatpunto.com.pl/topic49345.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #752480 Wysłany: 28 Lis 2014, 12:14; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 152
Pomógł: 1
Ewentualny wybór: ze względu na częstą jazdę po autostradach, na 80% będzie to Twinair 0.9 105 KM (ciszej i dynamiczniej). Przebiegi nie będą aż tak duże, aby odczuć ewentualną większą usterkowość tego silnika. Zakładam, że przy odpowiedniej jeździe i dbaniu o samochód nie powinienem mieć większych kłopotów. Czas pokaże jak to będzie naprawdę.

@karpik0811 - serce Mazowsza :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #753041 Wysłany: 02 Gru 2014, 01:10; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Cezary
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Marki
Rejestracja: 01 Wrz 2014,
Posty: 208
To tak jak ja :D , pochwal się nam co wybrałeś w końcu :)

_________________
Fiat Grande Punto 2008 r. 1.4 8 v Active , zapraszam :
http://fiatpunto.com.pl/topic49345.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #754726 Wysłany: 15 Gru 2014, 15:05; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 05 Sie 2009,
Posty: 69
Moim 4 kropkiem jest evo 1,4 dynamic 75km
w trasie , daje rade , chodź brakuje 6 biegu ( w styczniu mijają mu 3 latka i 60k km nakręcone )
spalanie , no tyle na ile mu pozwolę :)
czyli na lato odstaje dodatkowe zimne powietrze wprost na filterek ( Ram Air System )i pali mniej , dodatkowo z obudowy filtra powietrza wywaliłem zwężkę venturiego , by oddychał całymi płuckami a nie tylko jej częścią
ze głośny ? , wyciszyłem :)
tempomat - no założony

i wole prosty silnik nic cuda nowoczesnej techniki
a ta dwucylindrówka , jakoś mnie nie przekonuje :)
czyli pojemności skokowej nigdy dosyć , to ma wpływ na trwałość


Góra
 Profil  
 
 
 Post #754762 Wysłany: 15 Gru 2014, 18:54; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
Caesar napisał(a):
dodatkowo z obudowy filtra powietrza wywaliłem zwężkę venturiego
w jakim celu ?:)

Paleta silników fiata jest mega okrojona i coraz bardziej nie ma z czego wybierać mimo tego
w Moim odczuciu zakup dwucylindrowca to trochę słaby pomysł mimo tych 105 km , podstawowe pytanie w przypadku tych kosiarek : na jakim rozmiarze felg chcesz jeździć??:)

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #754778 Wysłany: 15 Gru 2014, 20:08; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 05 Sie 2009,
Posty: 69
Zwężka venturiego - zmiana średnicy mająca wpływ na prędkość przepływających przez nią cieczy lub gazów.

ale
przy wymianie filtra powietrza stwierdzono - połowa filtra jest czysta , czyli nie pracuje ,natomiast druga połowa zabrudzona
usuniecie zwężki spowodowało dopływ powietrza całą powierzchnią filtra

zastosowanie dodatkowego nawiewu zimnego powietrza bezpośrednio na filtr i zwiększającego się wraz ze wzrostem prędkości ma wpływ na spalanie , technika stosowana głownie w motocyklach
ale i również w fiatach :)
np. radzę obejrzeć obudowę filtra powietrza w fiacie 125p :P

na zimę tego nie stosuję , zamykając dopływ zimnego powietrza

efektem jest zauważone niższe zużycie paliwa w ilości ok. 0.5l


Góra
 Profil  
 
 
 Post #754827 Wysłany: 15 Gru 2014, 23:02; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
Caesar napisał(a):
Zwężka venturiego - zmiana średnicy mająca wpływ na prędkość przepływających przez nią cieczy lub gazów

Zgadza się :) przyspiesza przepływ w tym wypadku powietrza i zapewnia szybsze napełnianie tej puszki , to ze filtr był brudny w połowie oznacza ze strumien powietrza jest dobrze ukierunkowany i "obija" się po całej obudowie...

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #754869 Wysłany: 16 Gru 2014, 07:10; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 05 Sie 2009,
Posty: 69
a co powiesz na niższe zużycie paliwa ?

i strumień zimnego powietrza wpadającego teraz do obudowy filtra powietrza jest znacznie większy , dodatkowo jest zamontowana osłona oddzielająca w komorze silnikowej zasysane powietrze od ciepłego znad silnika

podobne rozwiązanie miałem w poprzednim kropku 1,2 GO i tez się sprawdzało


Góra
 Profil  
 
 
 Post #780016 Wysłany: 05 Lip 2015, 23:01; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 152
Pomógł: 1
karpik0811 napisał(a):
no i pisz nam co postanowiłeś i czy kupiłeś :)


Zdecydowałem się niedługo po utworzeniu tego wątku. Wybór padł na silnik Twinair 0,9l, 105KM :)

Nie pisałem od razu po zamówieniu ponieważ chciałem najpierw przetestować samochód. Obecnie przejechałem ok. 5000 kilometrów. Samochód ma dwa tryby pracy stąd dwa opisy z jazdy testowej (użytkowej).

Tryb „ECO” – samochód ma specjalny przycisk, który zmniejsza moment obroty ze 145 nm do 110 nm (lub 115 – nie pamiętam dokładnie). Maksymalna moc jest zmniejszona ze 105KM do 98KM (tu też dokładnie nie pamiętam). Przez 90% przebiegu jeździłem właśnie w tym trybie. Podczas normalnej eksploatacji, przy dwóch/trzech osobach + bagażnik, teren płaski, ten tryb zdecydowanie wystarczy. Samochód nie jest „mułowaty”, a raczej dynamiczny. Kwestia determinacji przy przyspieszaniu. Na początku bawiłem się przyspieszeniem, ruszałem pierwszy na skrzyżowaniu, a komputer pokazywał chwilowe zużycie powyżej 20l/100 km (powyżej 3000 obr/min – działa turbo), a max to ponad 30l/100 km. Normalne przyspieszanie (z tłumem) skutkuje zużyciem chwilowym w granicach 10-20l/100 km (ok. 2500 obr/min.). Taka jazda pozwala na zejście do średniej w granicach 6,5l/100 km. Obecnie bawię się w eco driwing i staram się (jeśli za mną nikogo nie ma) nie przekraczać 10l/100 km (widełki 2000-2500 obr/min.). Tym sposobem w terenie miejsko/wiejskim (nieliczne światła/skrzyżowania/luz na drogach) można zejść do 5,5l/100 km. Jeśli chcemy wyprzedzać dynamicznie, musimy zredukować na piąty bieg (szóstka odpada). Problem zaczyna się w terenie górzystym/pagórkowatym (jak Śląskie/Małopolskie/Podkarpackie). W samochodzie brakuje mocy i zaczyna być nieco mułowato. W lżejszym terenie wystarczy zredukować biegi o jeden w stosunku do terenu płaskiego. Przy prędkościach autostradowych (120-140 km/h) nie jest głośno choć radio trzeba pogłośnić i szept odpada. Powyżej 110 km/h w grę wchodzi opór wiatru i hałas opon, co zdecydowanie wyróżnia ten silnik w stosunku do 1.4 77KM. Tam powyżej 110 km/h zaczynało być głośno od silnika. Przy 140 km/h to już mocny dyskomfort. Jest dokładnie, jak podali Koledzy na wykresie. Przy 140 km/h jest ok 3700-3900 obrotów/minutę. Chwilowe spalanie przy 90 km/h wynosi 3,5-4,5 l/100 km. Przy 120 km/h 5-6 l/100 km. Przy 140 6-7 l/100 km.

Tryb „normalny” czyli „ECO OFF”– pierwszy raz włączyłem dopiero po przejechaniu 2000 kilometrów. Tak, jak pisałem wyżej, mocy zabrakło dopiero w Beskidach. Na naprawdę stromych podjazdach silnik pozostawał dynamiczny. Teraz już wiem, że silnik 1,4 miałby tam problem. Na autostradzie dynamicznie wyprzedzać można nawet na szóstce. Czasami włączam ten tryb, jeśli wiem, że mogę nie zmieścić się lub muszę wcisnąć się na styk przy włączaniu się do ruchu. Ten tryb jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Jazda jest bardzo przyjemna. Silnik wydaje charakterystyczny pomruk i wpada w większe obroty. Jest głośniej, ale nie jest to w żaden sposób męczące. Samochód zdaje się pożerać asfalt. Wiadukt? Jedzie na 4 biegu i jeszcze przyspiesza. Niestety silnik pali więcej o ok. 1l/100 km. Sprawdzałem to na prostym odcinku przy pozostałych warunkach niezmiennych (pedał gazu w jednakowej pozycji, prędkość ta sama, biegi te same). Jedyne, co się zmieniało naprzemiennie to „ECO ON” => „ECO OFF” => „ECO ON” => itd. Skutek? -1l/100 km => +1l/100 km => -1l/100 km => itd. To właśnie dlatego staram się nie nadużywać tego „magicznego trybu”.

Ogólnie - Dwa razy dolewałem po 100 ml oleju Selenia Digtek (zalecany przez producenta). Teraz szykuje się trzecia dolewka. Średnie spalanie z 3000 km wyniosło 6,5 litra, ale na początku nie zwracałem uwagi na spalanie tylko cieszyłem się jazdą. Średnie zużycie paliwa z 5000 kilometrów to 6,3 (komputer) – 6,7 (paragony) l/100 km. Przy czym jazda w trasie to ok. 2000 km (6l/100 km), jazda po górach/wzniesieniach ok. 500 km, zabawa ok. 500 km, jazda lokalna (bez korków) - 2000 km. Przez pierwsze 2500 km jeździłem na oponach zimowych i w czasie mrozów się dogrzewałem. Natomiast drugie 2500 km to opony letnie i włączona klimatyzacja. Poznałem już samochód, który powinien teraz zużywać mniej benzyny niż w czasie okresu zapoznawczego. Stąd stopniowe zejście ze spalaniem.

Czy żałuję zakupu? Nie! Jeśli chcę, mam samochód ekonomiczny. Komputer przy 90 km/h pokazuje 3,5-4,5 l/100 km. Z Krakowa do Warszawy (tankowanie na max przy wyjeździe i wjeździe) zużył ok. 6l/100 km (zimowe + grzanie + złe warunki atmosferyczne + nastawienie na czas krótki jazdy). Na trasie Warszawa - Katowice (też po S8 + DK1) 5,5 l/100 km, ale tu już dbałem o portfel i miałem opony letnie. Z drugiej strony jeśli chcę jeździć dynamicznie, mam taką możliwość. BMW, Audi i inne sportowe zostają za mną na skrzyżowaniach :lol:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #780022 Wysłany: 06 Lip 2015, 08:57; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 25 Kwi 2010,
Posty: 339
Pomógł: 1
Kropkownik z tego co pisujesz to silnik wydaje się fajny , ja bardzo bym chciał te twoje 105 KM w moim aucie , jednak zastanawia mnie awaryjność , silnik 1.4 to sprawdzona konstrukcja praktycznie się nie psująca . W każdej prasie motoryzacyjnej do plusów zaliczają bardzo dobrą współpracę tego silnika z instalacją gazową . Ale cały czas pozostaje "problem" 77KM :E

Teraz z innej beczki , niedawno będąc w ASO poszedłem do salonu pooglądać ...
Stały Punto , niestety , ale to co zobaczyłem zmartwiło mnie . Chodzi o materiały w kabinie .
W moim "starym" EVO dolna część deski jest miękka i ma takie małe dziurki , mnie to się podoba a pamiętam, że wygląd deski i środka kabiny był głównym argumentem żony, że wzięliśmy EVO z wyprzedaży rocznika niż Grande z nowego rocznika .
Te nowe punto co stało w salonie to dolną cześć miało owszem miękką , ale faktura materiału-plastiku jakaś kładka słabo to wyglądało
w porównaniu z moim "starym" EVO . .
Mam takie wrażenie , że fiat jedzie na przetrwanie z Punto w oczekiwaniu na nowy model.

Jak powiedziałem zazdroszczę Ci 105 KM !! Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy. :)

_________________
Punto Evo Estiva Blue&Me (był :-( )
Ford Focus Trend Sport 1.6 Ti-VCT 125 KM ( jest :-) )


Ostatnio edytowany przez yacek _b, 06 Lip 2015, 09:15, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #780023 Wysłany: 06 Lip 2015, 09:14; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 152
Pomógł: 1
yacek _b - dziękuję :D

Jakość materiałów rzeczywiście nie jest rewelacyjna, ale z drugiej strony nie przeszkadza. Taki standard klasy B. Jest zdecydowanie lepiej niż u konkurencji, a chodziłem po salonach różnych marek. W jednym z nich wystraszyła mnie odpadająca listwa w nowym samochodzie i do tej firmy chyba już nie wrócę. W innym kiepskiej jakości plastiki. Z drugiej strony widać różnicę w stosunku do Brava, gdzie materiały są lepsze. Do Yarisa dystans jest dość duży, gdzie np. drzwi zamyka się lekko i cicho.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #780024 Wysłany: 06 Lip 2015, 09:21; 
 Temat postu: Re: Nowe Punto 2012 1.4 77 KM vs 0.9 Twinair 105 KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 25 Kwi 2010,
Posty: 339
Pomógł: 1
Już o tym na forum wspominałem , ale oglądałem Kia Rio , tam nie uświadczysz nic miękkiego na desce , nawet boczki drzwi sam plastik , gdzie w Fiacie masz miękki materiał . Więc nie jest źle :)

Wspominasz o Yarisie , nie przymierzałeś się do niego ? Czy cena za wysoka w stosunku do wyposażenia ?

_________________
Punto Evo Estiva Blue&Me (był :-( )
Ford Focus Trend Sport 1.6 Ti-VCT 125 KM ( jest :-) )


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 46 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO