You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 19:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #236606 Wysłany: 05 Kwi 2009, 19:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Po pierwsze- zadnych pseudoksenonow, bo dowód pójdzie;) Po drugie- standardowa Hella za 16 zl swieci dobrze, po trzecie mam Puntko siódmy miesiąc, zaraz po kupnie zmieniłem H7 od drogowych po stronie pasażera,pozostale sa starsze niż 7 miesięcy zatem i żadna się nie spaliła. Żeby śmieszniej było odpalam samochód na światłach (po prostu ich nie wyłączam), a idzie mi trzynasty tysiąc kilometrów;)

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 

 
 Post #247990 Wysłany: 01 Maj 2009, 20:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: LLE
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 26
Witam, jeśli ktoś wie to może mnie "oświeci" ...

piszecie że żaróweczki H7, a mi właśnie padła jedna i chcąc wymienić nabyłem na najbliższej stacji "TUNGSRAM H7 12V 55W". Do tej pory dobrze, ale ta wymontowana to "BOSCH H7U 12V 55W".

I ty moje pytania: Jaka jest różnica pomiędzy H7 a H7U? Czy jak zamontuje tę H7 co kupiłem to nie uszkodzę czego (reflektora lub elektryki)?

_________________
Pierwsza miłość: fiat 126p - tęsknię
Sentyment: Polonez Caro 1,6 GLI - lubiłem
Posiadam: Punto II 1,2 elx 16V (2000) - szanuje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #248057 Wysłany: 01 Maj 2009, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
Wyglądają tak samo?? Złącze takie samo?? Moc taka sama?? To nie ma się co stresować. Może BOSH wymyślił oznaczenie u jako uniwersalna. Do reflektorów refleksyjnych i soczewkowych.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #248118 Wysłany: 02 Maj 2009, 08:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: LLE
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 26
Ha, niby racja ale...

Wyglądają nie tak samo a podobnie (H7 mają w środku dodatkowy szklany wspornik trzymający żarnik, a H7U nie). Złącze i moc jest ta sama. A po demontażu drugiej okazało się że druga to nie BOSCH a jakaś NARVIA (czy jakoś tam jej).

W sklepie (z którego właśnie wróciłem) otrzymałem informacje, że:
Dopisek U bądź UV (to to samo) oznacza filtr "uv" i jest to ważna różnica. Podobno mniej razi naprzeciw jadących oraz nie powoduje stopniowego "okopcenia" soczewek i kloszy (cokolwiek to znaczy?). Podobno H7 są starszej generacji i nie powinno się ich stosować w reflektorach plastikowych i soczewkowych. A na koniec to H7U/H7UV są trwalsze od zwykłych H7.

Niby logiczne, ale czy prawdziwe :> ... i co o tym sądzicie ? :wink:

_________________
Pierwsza miłość: fiat 126p - tęsknię
Sentyment: Polonez Caro 1,6 GLI - lubiłem
Posiadam: Punto II 1,2 elx 16V (2000) - szanuje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #248272 Wysłany: 02 Maj 2009, 17:50; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
Przerost formy na treścią... a może na odwrót w tym przypadku. Gadka natchnionego handlowca. Używam żarówek Philips Premium H7. Tyle że na opakowaniu dodatkowo jest znaczek: przekreślone UV. Czyli też z filtrem. H7 jest ogólno przyjętym standardem a reszta to udziwnienia producentów. Teoria że takie żarówki mniej rażą... moim zdaniem między bajki. Co do ochrony reflektorów plastikowych (np. Punto II) jak najbardziej tak.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #251019 Wysłany: 08 Maj 2009, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 186
Pomógł: 1
remind napisał(a):
Ja używam Philips Premium +30%.


W Focusie (a wcześniej w Astrze) mam takie już chyba od 3 lat. Żywotność ok. 1 roku (40 tys km), świecą wyraźnie lepiej od standardu, a cena jest b. rozsądna. W którymś z ostatnich AutoŚwiatów były w teście w czołówce.

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #749897 Wysłany: 08 Lis 2014, 22:55; 
 Temat postu: Re: Słabe światła mijania
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 31 Paź 2014,
Posty: 5
W każdym aucie po włączeniu świateł, połączcie +akumulatora z + w kostce żarówki. Jeśli będzie widoczna różnica w świeceniu, to spadki napięć. Wtedy radzę założyć przekaźniki, jeden na mijania, drugi na drogowe.

Druga sprawa to mycie kloszy i odbłyśników. Suszarką lub opalarką rozkleja się go i delikatnie przemywa. Skleić można na silikon lub na ten sam rozgrzany klej. Tylko nie myć gorącą wodą bo szlag trafi odbłyśnik. W soczewkowych niestety prawie pewne będzie, że odbłyśnik jest wypalony gdyż jest tam za mała powierzchnia na odprowadzania ciepła.

Temat przerabiałem już od dawna w "bobku", potem w Golfie MKI, Carinie w międzyczasie i znajomych auta i zawsze po przemyciu lamp i założeniu przekaźników światełka bielutkie na zwykłych (oczywiście nie za 5zł) żarówkach. Od zewnątrz warto też zrobić polerkę pastą TEMPO nawet tylnych kloszy. Wtedy miło błyszczą;)

Polecam zainwestować w światła do jazdy dziennej.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO