|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dotty |
#751233 Wysłany:
19 Lis 2014, 12:34; Temat postu: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 29 Mar 2012, Posty: 37
|
Koledzy, Czy wymieniajac sprzeglo przy owym silniku nalezy rowniez wymienic kolo zamachowe tak jak ma czesto miejsce w Multijetach (sprzeglo + slynne kolo zamachowe dwumasowe)? Myslalem, ze pod pojeciem "wymiana sprzegla" kryje sie wymiana takiego zestawu jak ponizej: http://allegro.pl/sprzeglo-fiat-grande- ... 61939.htmlZ gory dziekuje.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
steyr |
#751234 Wysłany:
19 Lis 2014, 12:36; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
standardowo wymienia się kompletne sprzęgło, czyli tak jak w zestawie. W szczególnych wypadkach również koło zamachowe ale to może 2% wszystkich wymian sprzęgieł i to nie tylko w fiacie.
|
|
Góra |
|
 |
Dotty |
#751235 Wysłany:
19 Lis 2014, 12:37; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 29 Mar 2012, Posty: 37
|
steyr: dzieki! A tak ogolnie celem poszerzenia wiedzy, jakie sa objawy nakazujace wymiane kola zamachowego?
Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#751272 Wysłany:
19 Lis 2014, 21:05; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
objawy podobne do zużytego/uszkodzonego sprzęgła, czyli ślizganie się sprzęgła/ szarpanie przy ruszaniu. Przy dobrych umiejetnościach jazdy na pół sprzęgle, ruszanie z poziomu 5000obr/min to i zamach można uszkodzić. Ale najsłabszym ogniwem w tym łancuchu jest sprzęgło i ono podlega głównie wymianie. Chyba że mówimy o kołach dwumasowych to inna bajka. Ale u Ciebie zapewne jest zwykły zamach, nie orientuję się ale możliwe że T-jet maja juz dwumasy.
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#751349 Wysłany:
20 Lis 2014, 10:44; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
W tjet jest dwumas (zmieniałem ostatnio) , zwykły zamach niekiedy warto przeszlifować pod nowe sprzęgło 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
abezus |
#751395 Wysłany:
20 Lis 2014, 14:21; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 26 Paź 2011, Posty: 227
|
DeviLL orientujesz się jakie są koszta dwumasy do t-jeta i mniej więcej przy jakich przebiegach daje o sobie znać?
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#751401 Wysłany:
20 Lis 2014, 16:54; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Orientuje się gdyż niedawno zmieniałem (poniżej 1000zł) , u mnie przy 78tyś km do zmiany było.
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#751405 Wysłany:
20 Lis 2014, 18:36; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
DeviLL napisał(a): Orientuje się gdyż niedawno zmieniałem (poniżej 1000zł) , u mnie przy 78tyś km do zmiany było. realny przebieg? swoją drogą widzę że każda generacja Punto ma cienkie sprzęgła, ja mam 94kkm i też podczas ruszania lekko szarpie, póki co jeżdże dopoki nie zacznię się ślizgac. Tą cene co podajesz to jest za kompletne sprzęgło z dwumasem do T-jet?
|
|
Góra |
|
 |
Songo |
#751406 Wysłany:
20 Lis 2014, 18:41; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 22 Wrz 2009, Posty: 344 Pomógł: 1
|
Za komplet w dobrych pieniądzach bym obstawiał po rabacie w granicach 1600zł z LUK-a 
|
|
Góra |
|
 |
abezus |
#751408 Wysłany:
20 Lis 2014, 18:56; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 26 Paź 2011, Posty: 227
|
W głowie się nie mieści. Ja rozumiem że dwumas może paść gdy nie umiejętnie używamy diesla, wysoki moment obrotowy może zabić wszystko, ale kurde 80 tyś w benzynie? Wychodzi na to że teraz naprawdę robią papierowe samochodziki.
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#751409 Wysłany:
20 Lis 2014, 19:07; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
po prostu TTTM  Matiz rodzicielki, zreszta na którym uczyłem się jeździc i jeszcze w sumie 2 braci na tym aucie startowało swoją przygodę z autami, ma obecnie 132kkm org sprzęgło i żadnych objawów szarpania i itp, i nie zapowiada się zeby chciało sie skonczyc. auto od nowości u nas w domu.
|
|
Góra |
|
 |
abezus |
#751411 Wysłany:
20 Lis 2014, 19:26; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 26 Paź 2011, Posty: 227
|
No ja też mam obecnie starego parcha w dieslu, nie lubię go za bardzo ale na budziku 290 tyś km i poprzedni właściciel sprzedając mi go powiedział wprost, że odkąd go kupił 8 lat wcześniej sprzęgła oraz dwumasy nie wymieniał więc żebym się przygotował że coś się dziać może. Mentalnie jestem przygotowany na wydatek jednak jeżdżę i jeżdżę i wszystko działa ok. Po prostu teraz takie auta robią i tyle...
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#751510 Wysłany:
21 Lis 2014, 11:14; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Skrzynię robiłem , meches stwierdził ,że warto zmienić to zmieniłem , pewnie bym jeszcze 4 lata na tym dwumasie pośmigał (chociaż jak badałem to w środku coś lata więc mogłoby paść gdzieś). Ori siedzi sprzęgło oraz dwumas LUKa i taki sam zapodałem + OEM fiat wysprzęglik z bravo , bo dedykowany do abartha był 150-200zł droższy i wtedy nawet dla mnie (sklepu moto) zestaw wyszedłby ponad 1600zł.
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#751518 Wysłany:
21 Lis 2014, 12:17; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
|
Góra |
|
 |
abezus |
#751556 Wysłany:
21 Lis 2014, 17:43; Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 26 Paź 2011, Posty: 227
|
No właśnie ciekawe czy abarth ma m32... Zwykły t-jet w GP na 100% nie ma, natomiast już t-jet w bravo wyposażony jest w m32. Podstawowe pytanie gdzie DeviLL ma wsteczny, koło pierwszego biegu czy koło szóstego.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|