You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #751233 Wysłany: 19 Lis 2014, 12:34; 
 Temat postu: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 29 Mar 2012,
Posty: 37
Koledzy,

Czy wymieniajac sprzeglo przy owym silniku nalezy rowniez wymienic kolo zamachowe tak jak ma czesto miejsce w Multijetach (sprzeglo + slynne kolo zamachowe dwumasowe)? Myslalem, ze pod pojeciem "wymiana sprzegla" kryje sie wymiana takiego zestawu jak ponizej:

http://allegro.pl/sprzeglo-fiat-grande- ... 61939.html


Z gory dziekuje.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #751234 Wysłany: 19 Lis 2014, 12:36; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1302
Pomógł: 44
standardowo wymienia się kompletne sprzęgło, czyli tak jak w zestawie. W szczególnych wypadkach również koło zamachowe ale to może 2% wszystkich wymian sprzęgieł i to nie tylko w fiacie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751235 Wysłany: 19 Lis 2014, 12:37; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 29 Mar 2012,
Posty: 37
steyr: dzieki! A tak ogolnie celem poszerzenia wiedzy, jakie sa objawy nakazujace wymiane kola zamachowego?

Pozdrawiam!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751272 Wysłany: 19 Lis 2014, 21:05; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1302
Pomógł: 44
objawy podobne do zużytego/uszkodzonego sprzęgła, czyli ślizganie się sprzęgła/ szarpanie przy ruszaniu. Przy dobrych umiejetnościach jazdy na pół sprzęgle, ruszanie z poziomu 5000obr/min to i zamach można uszkodzić. Ale najsłabszym ogniwem w tym łancuchu jest sprzęgło i ono podlega głównie wymianie. Chyba że mówimy o kołach dwumasowych to inna bajka. Ale u Ciebie zapewne jest zwykły zamach, nie orientuję się ale możliwe że T-jet maja juz dwumasy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751349 Wysłany: 20 Lis 2014, 10:44; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
W tjet jest dwumas (zmieniałem ostatnio) , zwykły zamach niekiedy warto przeszlifować pod nowe sprzęgło ;)

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751395 Wysłany: 20 Lis 2014, 14:21; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 26 Paź 2011,
Posty: 227
DeviLL orientujesz się jakie są koszta dwumasy do t-jeta i mniej więcej przy jakich przebiegach daje o sobie znać?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751401 Wysłany: 20 Lis 2014, 16:54; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Orientuje się gdyż niedawno zmieniałem (poniżej 1000zł) , u mnie przy 78tyś km do zmiany było.

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751405 Wysłany: 20 Lis 2014, 18:36; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1302
Pomógł: 44
DeviLL napisał(a):
Orientuje się gdyż niedawno zmieniałem (poniżej 1000zł) , u mnie przy 78tyś km do zmiany było.


realny przebieg? swoją drogą widzę że każda generacja Punto ma cienkie sprzęgła, ja mam 94kkm i też podczas ruszania lekko szarpie, póki co jeżdże dopoki nie zacznię się ślizgac. Tą cene co podajesz to jest za kompletne sprzęgło z dwumasem do T-jet?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751406 Wysłany: 20 Lis 2014, 18:41; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr

Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna
Rejestracja: 22 Wrz 2009,
Posty: 344
Pomógł: 1
Za komplet w dobrych pieniądzach bym obstawiał po rabacie w granicach 1600zł z LUK-a ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751408 Wysłany: 20 Lis 2014, 18:56; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 26 Paź 2011,
Posty: 227
W głowie się nie mieści. Ja rozumiem że dwumas może paść gdy nie umiejętnie używamy diesla, wysoki moment obrotowy może zabić wszystko, ale kurde 80 tyś w benzynie? Wychodzi na to że teraz naprawdę robią papierowe samochodziki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751409 Wysłany: 20 Lis 2014, 19:07; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1302
Pomógł: 44
po prostu TTTM 8) Matiz rodzicielki, zreszta na którym uczyłem się jeździc i jeszcze w sumie 2 braci na tym aucie startowało swoją przygodę z autami, ma obecnie 132kkm org sprzęgło i żadnych objawów szarpania i itp, i nie zapowiada się zeby chciało sie skonczyc. auto od nowości u nas w domu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751411 Wysłany: 20 Lis 2014, 19:26; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 26 Paź 2011,
Posty: 227
No ja też mam obecnie starego parcha w dieslu, nie lubię go za bardzo ale na budziku 290 tyś km i poprzedni właściciel sprzedając mi go powiedział wprost, że odkąd go kupił 8 lat wcześniej sprzęgła oraz dwumasy nie wymieniał więc żebym się przygotował że coś się dziać może. Mentalnie jestem przygotowany na wydatek jednak jeżdżę i jeżdżę i wszystko działa ok. Po prostu teraz takie auta robią i tyle...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751510 Wysłany: 21 Lis 2014, 11:14; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Skrzynię robiłem , meches stwierdził ,że warto zmienić to zmieniłem , pewnie bym jeszcze 4 lata na tym dwumasie pośmigał (chociaż jak badałem to w środku coś lata więc mogłoby paść gdzieś).
Ori siedzi sprzęgło oraz dwumas LUKa i taki sam zapodałem + OEM fiat wysprzęglik z bravo , bo dedykowany do abartha był 150-200zł droższy i wtedy nawet dla mnie (sklepu moto) zestaw wyszedłby ponad 1600zł.

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751518 Wysłany: 21 Lis 2014, 12:17; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1302
Pomógł: 44
skrzynia M32?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #751556 Wysłany: 21 Lis 2014, 17:43; 
 Temat postu: Re: Kolo zamachowe w 1.4 16v 95
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 26 Paź 2011,
Posty: 227
No właśnie ciekawe czy abarth ma m32... Zwykły t-jet w GP na 100% nie ma, natomiast już t-jet w bravo wyposażony jest w m32. Podstawowe pytanie gdzie DeviLL ma wsteczny, koło pierwszego biegu czy koło szóstego.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO