You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 05:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #625291 Wysłany: 02 Sty 2013, 21:20; 
 Temat postu: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2009,
Posty: 23
Witam wszystkich.

Z góry przepraszam jeśli niepotrzebnie tworzę nowy temat ale chciałbym aby ten post mógł być łatwo odszukany przez szukających pomocy na temat zamiany pompy Lucas na mechaniczną.

Niestety dopadła mnie poważna usterka pompy lucas, a jako, że regeneracja bądź zakup nowej pompy jest drogim zabiegiem, który nie gwarantuje sprawnego działania, powstał pomysł zamiany Lucasa na jakąś pompę mechaniczną.
Wiele osób uważa, że taka podmianka jest w tym przypadku nie możliwa, jednak trochę wiedzy i szukania pozwoliło na dokopanie się do kilku informacji w tym kontaktów do kilku mechaników zajmujących się takimi przeróbkami. Jako, że mechanicy przedstawiali koszta na poziomie 1500 zł a informacji na temat przeróbek udzielać nie chcieli, postanowiłem dalej przeszukiwać internet by znaleźć jedną, praktycznie jedyną informacją (niekompletną) na temat pasującej pompy. Pompą tą jest:

BOSCH 0460484056

Montowana ona była w Citroenach C15 i Peugotach 306 z silnikami 1.8D.

Po zakupie pompy przyszedł czas na montaż. Pasuje idealnie do łoża, jednak wymaga małej przeróbki w postaci nagwintowania 3 otworów mocujących na fi10 (dolny otwór lepiej przewiercić fi10 gdzyż dostęp do niego jest utrudniony. Z tyłu mała rzeźba na mocowanie gdzie możemy wykorzystać elementy ze starej jak i nowej pompy). Koło pasowe rozrządu pasuje z oryginalnego Lucas Epic (wymaga minimalnego stoczenia "szajby" aby wyeliminować luzy na wałku). Na chwilę obecną pompa jest zamocowana i co najważniejsze: działa! :D
Proces przekładki na chwilę obecną nie jest jeszcze skończony jednak najważniejsza kwestia jest załatwiona. Z większych przeróbek zostało przerobienie pedału gazu.

Jak na razie koszt zamyka się w kwocie 300 zł i nie sądzę aby się drastycznie zwiększył.
Na razie zauważone wady to: brak obrotomierza i świecąca kontrolka odpowiedzialna za immobiliser. Kontrolka silnika się nie świeci (komputer jest odłączony).

Do postu dołączam 2 filmiki z pracującego silnika po pierwszym odpaleniu(sorki za jakość, to tylko xperia X8):
http://youtu.be/C9gFqXJ2biw
http://youtu.be/WZOlVC_Ur4I

Jak by ktoś miał jakieś pytania to śmiało pisać, postaram się odpowiedzieć.

PS.Sorki za długi post i prosiłbym o przyklejenie tematu na pohybel mechanikom i tym co nie chcą się dzielić przydatnymi informacjami :D
PS.2 Sprzedam pompę Lucas Epic do regeneracji! TANIO! :E

[ Dodano: 02 Sty 2013 21:19 ]

Do tematu dorzucam 2 fotki z efektem końcowym jak pompa prezentuje się pod maską oraz filmik z odpalania (tradycyjnie niska jakość ale widać o co chodzi :E Po odpaleniu bawiłem się obrotami aby pokazać, że obrotomierz działa. Niestety tylko do 3k obrotów, po przekroczeniu tej magicznej liczby wskazówka opada i licznik zaczyna działać po ponownym uruchomieniu silnika.)

FILMIK Z ODPALANIA


Załączniki:



_________________
FIAT PUNTO II 1.9 DS - Nie wymagam od niego osiągów Ferrari, wystarczy żeby mi zapalił..... :]
Góra
 Profil  
 

 
 Post #638747 Wysłany: 18 Sty 2013, 20:24; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Forumowicz

Imię: tomek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 18 Sty 2013,
Posty: 3
Jakie wrażenia z jazdy?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638871 Wysłany: 19 Sty 2013, 11:41; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2009,
Posty: 23
Lekki ubytek w mocy. W porównaniu do lucasa trochę wolniej przyśpiesza ale w codziennym użytkowaniu to wcale nie przeszkadza. Ale ranne odpalanie na mrozie to bajka :) Lepiej jak benzyna :>

_________________
FIAT PUNTO II 1.9 DS - Nie wymagam od niego osiągów Ferrari, wystarczy żeby mi zapalił..... :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639001 Wysłany: 19 Sty 2013, 21:53; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Forumowicz

Imię: tomek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 18 Sty 2013,
Posty: 3
Być może warto jeszcze poszukać optymalnych ustawień (kąt wtrysku,dawka,ciśnienie otwarcia wtryskiwacza)
Ale tak jak piszesz ważne że działa,no i koszty są nie bez znaczenia ;]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639111 Wysłany: 20 Sty 2013, 12:56; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2009,
Posty: 23
Wiadomą sprawą są optymalne ustawienia i myślę na chwilę obecną pompa jest dobrze ustawiona, jedynie jeszcze bawię się dawką paliwa ale mogę powiedzieć, że już wiem gdzie jest "złoty środek" w moim konkretnym przypadku. :)

_________________
FIAT PUNTO II 1.9 DS - Nie wymagam od niego osiągów Ferrari, wystarczy żeby mi zapalił..... :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639141 Wysłany: 20 Sty 2013, 15:07; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Forumowicz

Imię: tomek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 18 Sty 2013,
Posty: 3
Dobrze że opisałeś jak to zrobić żeby wszystko grało,mnie może to też czekać a nie jestem zainteresowany regeneracją lucasa,zbyt ryzykowna i droga sprawa.
Będę śledził ten temat,jeśli będziesz miał jakieś ciekawe spostrzeżnia to pisz jestem zainteresowany ;]
Trzymam kciuki za ten nowy związek(Punto+Bosch) ;]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #652817 Wysłany: 19 Mar 2013, 18:44; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Forumowicz

Imię: Artur
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 19 Mar 2013,
Posty: 2
chudy, może i w mojej kropce wymienisz pompę na bosch , oczywiście zapłacę. Bo mam ten sam problem...
Pozdrowienia


Góra
 Profil  
 
 
 Post #688414 Wysłany: 31 Sie 2013, 11:05; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 31 Sie 2013,
Posty: 4
chudy,

witam

mam pytanko odnośnie podmiany tej pompy , jak ustawia sie rozrzad dokładnie pompę jak blokowałeś pompę?oryginalne otwory do blokowania bedą pasowały ? bo tam oryginalnie pasek malowany i ustawia sie na znakach , jak to ustawiłeś po zamianie pompy
i jak z kątem wtrysku na fasolkach ustawiałes?
proszę o pomoc i podpowiedzi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #690340 Wysłany: 11 Wrz 2013, 21:58; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2009,
Posty: 23
icemen77
Wybacz, że tak późno odpisuję ale rzadko ostatnimi czasy czytam forum.

Co do ustawiania rozrządu: najpierw przekręcany był wał do odpowiedniej pozycji. Co do pompy to: Zalewasz pompę ropą i kręcisz kołem na pompie w prawo ( po drugiej stronie na wyjściach z pompy zobaczysz wyciekającą ropę). 1 cylinder w kolejności wtrysku to: lewy górny wylot patrząc od tyłu pompy. Kręcąc kołem pompy będziesz czuł opór, jak poleci ropa z pierwszej końcówki ( górnej lewej ) cofasz kołem o ten opór tak aby koło było ustawione przed wytryskiem ropy. Tak ustawione koło zostawiasz i składasz rozrząd.
Ja blokowałem pompę przy pomocy śrubokręta. Zakładasz koło pasowe z boshowskiej pompy, w kole jest otwór do blokowania koła w położeniu 1 cylindra. W tym położeniu blokujesz pompę. Ściągasz w tym położeniu stare koło i zakładasz koło od Lucasa, możesz sobie jakoś zaznaczyć pozycję zerową (może być przydatne w późniejszym ustawianiu).
3 śruby na fasolkach koła ustaw na środku- będzie to wyjściowa pozycja do późniejszego precyzyjnego ustawienia kąta wtrysku. Przy tym ustawieniu auto powinno odpalić. Dalej musisz kombinować czy kąt należy przyśpieszać czy opóźniać.

Troszkę chaotycznie ale myślę, że coś da się zrozumieć :)

_________________
FIAT PUNTO II 1.9 DS - Nie wymagam od niego osiągów Ferrari, wystarczy żeby mi zapalił..... :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #691094 Wysłany: 17 Wrz 2013, 20:58; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 31 Sie 2013,
Posty: 4
witam

dzięki za podpowiedzi przeszczep pompy sie powiódł auto chodzi ładnie

pompę zastosowałem inną niż ty ale tez boscha ( inne nr ma)


pozostała kwestia elektroniki ponieważ po odpaleniu brak obrotomierza wyłącza sie po chwili ale to mało istotne , drugi problem to wentylator chłodnicy , nie włącza sie bo steruje nim komp . Jak przestaje chodzić obrotomierz to wyłącza się również sterowanie wentylatorami...

jak to u siebie rozwiązałeś???

jak by był czujnik temperatury na chłodnicy temat był by prosty ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #691511 Wysłany: 19 Wrz 2013, 08:05; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2009,
Posty: 23
U mnie obrotomierz wyłącza się gdy przekroczę 3tyś obrotów i praktycznie jeżdżąc na co dzień nie kręcąc wysoko wszystko działa non stop. Co do wentylatorów to nie zauważyłem tego problemu, nawet po padnięciu obrotomierza.

@EDIT
Możesz także napisać numer swojej pompy "dla potomnych" :D

_________________
FIAT PUNTO II 1.9 DS - Nie wymagam od niego osiągów Ferrari, wystarczy żeby mi zapalił..... :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #691514 Wysłany: 19 Wrz 2013, 08:38; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 31 Sie 2013,
Posty: 4
no właśnie u mnie tak samo obrotomierz działa do 3tys potem się wyłącza a to idzie w parze z brakiem sterowania wentylatorami i klima jak jest w aucie ( ja mam doblo)

co do wentylatorów mam zamiar dołożyć dodatkowy czujnik na wężu i zrobić na przekaźniku

zresztą to pewnie trzeba szukać pomocy u elektronika

co do pompy od Poldzia 1.9 d włożyłem , pedał od una ale wymaga małej przeróbki , linka bodajże od starej cordoby, wszystko kupiłem na auto złomie . U mnie koszt całej operacji zamknął sie w 150zł + mój czas i robota

polecam taka przeróbkę, kto ma problem z pompą epic

mogę komuś taką przeróbkę ogarnąć jestem z Rzeszowa
jak coś to dzwonić 883-444-101


Góra
 Profil  
 
 
 Post #713556 Wysłany: 30 Sty 2014, 00:49; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9D
Offline
Forumowicz

Imię: Kamil
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 30 Sty 2014,
Posty: 1
Witam was,

Panowie, mam ogromny problem. W zeszłym tygodniu kupiłem mojej narzeczonej Punto 1.9D 60km, śliczne srebrne w 3 drzwiach z 2000r. Niestety zanim zdążyłem jej oddać auto, stanęło mi na środku obwodnicy w moim mieście i ani rusz, staneło jak wryte. Sprzedający umywa ręce nie chce pomóc. Auto oddałem do mechanika, który zauważył pompę Boscha. Jest to pompa mechaniczna, dwubiegowa. Auto na biegu na którym był ustawiony jak go kupiłem nie odpalał, mimo że przez kilka pierwszych dni na gigantycznym mrozie palił prawie od dotyku. Teraz żeby samochód odpalić trzeba podnieść maskę przerzucić bieg na ten wyższy i silnik "może" odpali, ale bardzo ciężko. Byłem u Pana który zajmuje się pompami, to kazał mi jeździć w zimie tym wyższym biegu. Po przejechaniu 500m auto znowu trzeba było holować.

Z tego co zauważyłem auto pracuje podobnie jak wasze, obrotomierz tylko do 3k się kręci, problemu z wentylatorami nie zauważyłem bo jest trochę zimno. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc co dalej z tym mógłbym zrobić, ktoś kto może pomóc z regulacją tego? Co robić, wyrzucić tą pompę i założyć oryginał(osobiście wolałbym tego uniknąć ze względu na koszta)?
Najchętniej sprzedałbym go, ale nie chciałbym nikogo wpakować na minę, na jaką sam zostałem wpakowany.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #753588 Wysłany: 05 Gru 2014, 20:26; 
 Temat postu: Re: Wymiana pompy na mechaniczną-silnik1.9DS
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 31 Sie 2013,
Posty: 4
icemen77 napisał(a):
no właśnie u mnie tak samo obrotomierz działa do 3tys potem się wyłącza a to idzie w parze z brakiem sterowania wentylatorami i klima jak jest w aucie ( ja mam doblo)

co do wentylatorów mam zamiar dołożyć dodatkowy czujnik na wężu i zrobić na przekaźniku

zresztą to pewnie trzeba szukać pomocy u elektronika

co do pompy od Poldzia 1.9 d włożyłem , pedał od una ale wymaga małej przeróbki , linka bodajże od starej cordoby, wszystko kupiłem na auto złomie . U mnie koszt całej operacji zamknął sie w 150zł + mój czas i robota

polecam taka przeróbkę, kto ma problem z pompą epic


[ Dodano: 05 Gru 2014 20: ]

[quote="icemen77"]no właśnie u mnie tak samo obrotomierz działa do 3tys potem się wyłącza a to idzie w parze z brakiem sterowania wentylatorami i klima jak jest w aucie ( ja mam doblo)

co do wentylatorów mam zamiar dołożyć dodatkowy czujnik na wężu i zrobić na przekaźniku

zresztą to pewnie trzeba szukać pomocy u elektronika

co do pompy od Poldzia 1.9 d włożyłem , pedał od una ale wymaga małej przeróbki , linka bodajże od starej cordoby, wszystko kupiłem na auto złomie . U mnie koszt całej operacji zamknął sie w 150zł + mój czas i robota

polecam taka przeróbkę, kto ma problem z pompą epic

gggggg


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO