|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 03:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
rzel |
#494292 Wysłany:
30 Lip 2011, 23:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
STax napisał(a): A te elastyczne z czego są?
ZTCP to chyba z marei
|
|
Góra |
|
|
|
|
dzikidaniel |
#494299 Wysłany:
31 Lip 2011, 00:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Po co latać między modelami jak mogą być z PGT?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
rzel |
#494304 Wysłany:
31 Lip 2011, 01:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
dzikidaniel napisał(a): Po co latać między modelami jak mogą być z PGT?
bo takie same, dostępne w każdym sklepie, a może i tańsze?
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494323 Wysłany:
31 Lip 2011, 10:37; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
No niestety, elastyczne są przeważnie koszmarnie drogie i wcale się nie zdziwię, jeśli takie same jak do merei ale oznaczone jako GT będą droższe.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#494347 Wysłany:
31 Lip 2011, 12:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
rzel napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Po co latać między modelami jak mogą być z PGT? bo takie same, dostępne w każdym sklepie, a może i tańsze? i mają to samo oznaczenie i przypisane do obu modeli więc bez różnicy...
STax, wcale nie są takie drogie. No chyba że kupujesz w stalowym oplocie to wtedy są już drogie...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494367 Wysłany:
31 Lip 2011, 14:51; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
dzikidaniel: no zależy co się uzna za drogie.
Ja kiedyś za elastyczny z przodu do 1.1 coś koło 80zł dałem. Fakt, że potrzebowałem "na już" i nie szukałem najtańszych, tylko brałem to co było na miejscu.
Swoją drogą patrzyłem na allegro i jakoś mało tych przewodów.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#494381 Wysłany:
31 Lip 2011, 16:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
40 zł za przewód to nie tragedia. Na allegro nie dostaniesz raczej (chyba że szukasz do innych marek). W IC mają, pewnie w jakimś z częściami też Ci zamówią. Kwestia firmy i ile chce się wydać.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494413 Wysłany:
31 Lip 2011, 18:47; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Przewody prawdopodobnie będę miał w komplecie z zaciskami, więc ostatecznie to chyba nie będzie problem.
Gorzej z tymi sztywnymi, ale to coś wykombinuje.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#494487 Wysłany:
31 Lip 2011, 22:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Taki krótki metalowy przewód co idzie od elastycznego do elastycznego dostaniesz za 10 zł więc nie widzę sensu kombinowania...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
STax |
#494489 Wysłany:
31 Lip 2011, 22:41; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
punto 1.6 |
#499950 Wysłany:
23 Sie 2011, 08:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
podaje jak by ktoś potrzebował podkładka dystansowa między łożysko a blachę zacisku grubość od 2,5mm do 3,5mm średnica wewnętrzna 31mm średnica zewnętrza 51mm
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
|
pies86 |
#548865 Wysłany:
15 Lut 2012, 01:11; Temat postu: Re: manual - zmiana bębnów na tarcze |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
czy ktoś posiada rysunek tych flansz?
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#598388 Wysłany:
15 Lip 2012, 19:26; Temat postu: Re: manual - zmiana bębnów na tarcze |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Ori fiatowska podkładka dystansowa ma wymiary: 42,85x30,3x3,2 mm.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
vituas |
#607775 Wysłany:
27 Sie 2012, 20:55; Temat postu: Re: manual - zmiana bębnów na tarcze |
|
|
Forumowicz |
Imię: Kuba
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 06 Sie 2012, Posty: 3
|
Więc sprawa wygląda tak, tarcza lita 240 tył +zacisk marea tył i niestety problem z felgami 13''. 14'' wchodzi prawidłowo.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#607877 Wysłany:
28 Sie 2012, 08:24; Temat postu: Re: manual - zmiana bębnów na tarcze |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
vituas napisał(a): tarcza lita 240 tył +zacisk marea tył i niestety problem z felgami 13'' To dziwne, przy zaciskach z PGT 13" wchodzą bez problemu u mnie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Ciapyy |
#616560 Wysłany:
02 Paź 2012, 09:26; Temat postu: Re: manual - zmiana bębnów na tarcze |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 06 Cze 2012, Posty: 15
|
może ktoś mniej więcej napisać ile kosztuje wymiana tyłu na tarcze i czy opłaca się to robić w puncie bez ABS..?
|
|
Góra |
|
|
STax |
#616562 Wysłany:
02 Paź 2012, 09:32; Temat postu: Re: manual - zmiana bębnów na tarcze |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Ciapyy napisał(a): może ktoś mniej więcej napisać ile kosztuje wymiana tyłu na tarcze i czy opłaca się to robić w puncie bez ABS..? Wymiana kosztuje tyle ile zapłacisz za zaciski, flansze, linki i tarcze. W 350-400zł można się zamknąć. Efekt jest tego warty.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#616582 Wysłany:
02 Paź 2012, 12:26; Temat postu: Re: manual - zmiana bębnów na tarcze |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Co za różnica czy auto ma ABS czy nie? Hamuje lepiej, i to jest wielka różnica. ABS całkiem ma inne zadanie.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
maciekgreg |
#740954 Wysłany:
20 Sie 2014, 15:56; Temat postu: Re: manual - zmiana bębnów na tarcze |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Maciek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Stile
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Radom Rejestracja: 28 Lut 2011, Posty: 60
|
pytanie jak przełożyć czujnik obrotu kola przy montażu tarcz zamiast bębnów....?
_________________ P1 98r. 1.2 16V, kiedyś 86KM, Pb/ "Jajo smoka" =]
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#740977 Wysłany:
20 Sie 2014, 18:51; Temat postu: Re: manual - zmiana bębnów na tarcze |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Wyjmujesz i wstawiasz o ile pójdzie. Często się nie da i wtedy trzeba wymienić.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
kamilen |
#754474 Wysłany:
13 Gru 2014, 15:47; Temat postu: Re: manual - zmiana bębnów na tarcze |
|
|
Forumowicz |
Imię: Kamil
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 01 Gru 2013, Posty: 2
|
Jeśli autor manuala nadal czeka na uwagi, to po jego przejrzeniu mam pewne propozycje:
1.Podaj konkretne zaciski, które na pewno pasują do podanej płytki mocującej, albo jeśli wszystkie są takie same to napisz to wyraźnie żeby nie było wątpliwości. 2.Jakiś numer tarcz też by się przydał bo założę się że nie wszystkie pasują do wszystkich zacisków. 3.Przydał by się wymiar podkładki, bo niektórzy mają ich spory zapas i na pewno coś dobiorą. Na forum ktoś zwymiarował więc podaję 42,85x30,3x3,2 mm 4.Przewody elastyczne – dobrze napisać że chodzi o hamulcowe, bo się zastanawiałem w pierwszym momencie. 5.Linki hamulcowe – jakie? Od jakiego modelu samochodu? Od bębnów czy od zacisków? Może też jakiś numer? 6.Śruby z tego co wiem to są różne skoki gwintów i długości. W tym temacie też już ktoś wspominał że kupił śruby, ale nie takie bo nie było nigdzie o tym informacji. Dobrze by było to wszystko pomierzyć i dopisać. 7.Przewody metalowe o długości 50cm – Sztywne czy elastyczne? Jakie końcówki? Hamulcowe w ogóle te przewody czy jakieś inne? 8.Dobrze, że wymieniłeś potrzebne narzędzia ale przy okazji wspomnij o podnośniku i kluczu do kół. Dobrze by było jeszcze napisać o ściągaczu do łożysk, który ułatwia i przyspiesza pracę, preparacie do poluzowania śrub (np. WD-40) czy szczotce drucianej. 9.Słabo trochę z tym ściąganiem bębna. Jak naciśniesz hamulec to szczęki się rozchodzą blokując bęben a nie poluzowują. Dobrym sposobem jest opukiwanie z każdej strony bębna w trakcie ściągania go. Ogólnie dobrze że powstał manual, ale jest mało konkretny. Osobie słabo obeznanej z tego typu pracami taki manual nie wyjaśni wszystkiego i może się skończyć nie doprowadzeniem pracy do końca. A w sumie to prosta robota i bardzo pożyteczna moim zdaniem.
Miło by było jeszcze podać wymiary płytki mocującej zacisk. Są ludzie, którzy mają w swoich warsztatach odpowiedni kawałek blachy i wykonają sami takie mocowanie nie przepłacając w ASO. Zgodnie ze sztuką powinno się jeszcze założyć nowe nakrętki na piasty, a tak na prawdę to warto piasty wymienić bo raz zdjęte za kilkaset kilometrów prawdopodobnie łożyska się odezwą. Szczególnie ściągane Twoją metodą "na młotek".
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|