You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 12:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #709019 Wysłany: 05 Sty 2014, 01:05; 
 Temat postu: UKP w Kropku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 207
Znalazłem ostatnio w internecie coś takiego:
http://allegro.pl/komputer-pokladowy-spalania-do-twojego-samochodu-i3822202938.html
Poszukałem troszkę informacji na ten temat pod kontem montażu w kropku (niestety, ale PI). Mam takie pytanie czy ktoś już montował coś takiego (lub też widział) w PII :?:
Jestem ciekaw jak to może wyglądać, gdzie to zamontować, oraz czy można zamontować to zamiast wyświetlacza w zegarach.

Czekam na wasze opinie


Góra
 Profil  
 

 
 Post #709037 Wysłany: 05 Sty 2014, 09:26; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
a to nie ma tych samych funkcji co wbudowany fabryczny komp?

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #709060 Wysłany: 25 Sty 2014, 18:23; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 207
wbudowany ma (przynajmniej mój): przebieg, X KM/L, czas podróży, dzienny licznik, (zasięg teoretycznie), i coś tam jeszcze
UKP natomiast posiada: średnie i chwilowe spalanie (oddzielnie dla PB oraz LPG), zasięg pojazdu w KM (także dla LPG, czyli przebieg od i do tankowania, oddzielnie dla każdego rodzaju paliwa), temperatura wewnątrz i otoczenia (chyba także silniika/oleju, itp), poziom benzyny i LPG, oraz różne bajery (dla mnie nie potrzebne), typu: czasy 0-100km\h, itp, przypomnienie o włączeniu świateł..

Dla lepszego rozjaśnienia, przejrzyj dokładnie link, który podałem... (poszukaj też informacji na YT - był tego test w TVN Turbo, jeśli się nie myle)

[ Dodano: 25 Sty 2014 18: ]

Wie ktoś może jaki rozmiar ma wyświetlacz zegarów?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #716628 Wysłany: 16 Lut 2014, 00:34; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Lip 2010,
Posty: 32
Pomógł: 1
Też się zastanawiam nad zakupem oraz montażem tego komputerka. Wymontowałem zegary ze swojego punto, trochę pomierzyłem, przemyślenia poniżej.

U mnie widoczna część wyświetlacza ma rozmiar 71mm x 14mm (trzeba będzie troszkę poszerzyć na wysokość bo komputerek według specyfikacji potrzebuje 65mm x 18mm).

Gniazdo wyświetlacza ma wymiary 93mm x25mm (miejsce na zdjęciu wskazniki_przod.JPG zaznaczone na żółto). Wygląda na to że dało by radę wyfrezować miejsce na płytkę z LCD o wymiarach 80mm x 36 mm (miejsca na styk, płytka dotykała by dolnej obudowy i nie powinna zasłonić otworów do podświetlania kontrolek umieszczonych nad wyświetlaczem).

Usuwając stary wyświetlacz można by spróbować umieścić moduł z komputerkiem z tyłu zegarów (obszar zaznaczony na żółto na zdjęciu wskazniki_tyl.JPG) między płytą z elektroniką a tyłem obudowy jest około 20mm.

Pozostaje znaleźć miejsce na przyciski sterujące do nowego komputerka. Zastanowić się gdzie umieścić termometry (zewnętrzny i wewnętrzny), buzzer dźwiękowy oraz skąd pobrać niezbędne sygnały (zasilanie po stacyjce, zasilanie, czujnik prędkości, impulsy z wtryskiwaczy).


Załączniki:





_________________
Image
Góra
 Profil  
 
 
 Post #716647 Wysłany: 16 Lut 2014, 01:39; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 207
Jak byś coś więcej wymyślił daj znać. Bardzo mnie kusi taka opcja. Co do przycisków można by zamontować je obok nawiewu za kierownicą (nie koniecznie muszą być chyba poziomo). Wywiercone 3 otwory wielkości przycisków, przykręcona płytka od tyłu (najlepiej by nie było widać śrubek, itp), i myślę, że będzie spoko...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #716654 Wysłany: 16 Lut 2014, 11:03; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Cienia/Błaszki
Rejestracja: 08 Lip 2013,
Posty: 528
Na temat tego komputerka mogę się tylko wypowiedzieć, ze znajomy z forum 306 też założył taki i nie zamieni na inny. Tyle wiem :) Mówi, ze warte jest tych pieniędzy :)

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic42901.html <--- ZAPRASZAM :)

Naprawdę zdaję sobie sprawę, że wykładanie czasu i pieniędzy na stary, niespecjalnie urodziwy z pozoru samochód jest głupie. Że można by tę energię poświęcić na wiele ważniejszych rzeczy – na przykład zbieranie lajków dla biednych dzieci w Afryce albo śledzenie poczynań grupy ludzi z Warszawy sikających do basenu. Niemniej jednak nic nie poradzę na to, że każda dokręcona śrubka, wymieniony przewód i wypolerowana osłona sprawiają mi tyle radości, że przez kolejne kilka godzin uśmiecham się do świata jakbym miał porażenie mózgowe.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #717776 Wysłany: 23 Lut 2014, 09:49; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Lip 2010,
Posty: 32
Pomógł: 1
Na zdjęciu przyciski_rozmieszczenie.JPG kilka możliwości umieszczenia przycisków. Można by wywiercić nowe otwory i umieścić przyciski w miejscach oznaczonych czerwonym, żółtym lub zielonym.

Skoro stary wyświetlacz będzie usunięty to można spróbować wykorzystać istniejącą dziurę i przyciski fabryczne (zmiana godziny i "trip"), które będą bezużyteczne z nowym komputerkiem.
Umieścić płytkę w osłonie (na zdjęciu miejsce oznaczone kolorem białym), zrobić rzeźbę z istniejącymi przyciskami (odpowiednio skrócić, z dwóch przycisków zrobić trzy).

Termometr wewnętrzny i brzęczyk umieścić w osłonie w miejscach oznaczonych na zdjęciu oslona_wskaznikow.JPG.
Ma ktoś jakieś pomysły gdzie można by umieścić termometr zewnętrzny?

Potrzebuję rozpiskę pinów z wtyczki co jest podpięta do zegarów. Ma ktoś informacje na ten temat?


Załączniki:
oslona_wskaznikow.JPG
oslona_wskaznikow.JPG [ 49.89 KiB | Obejrzany 12498 razy ]


_________________
Image
Góra
 Profil  
 
 
 Post #718111 Wysłany: 25 Lut 2014, 00:28; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 207
Zewnętrzny to nie za bardzo wiem, gdzie. Nie może być tam, gdzie w zimę zakryje całkowicie go śnieg, lub też będzie podawał temperaturę z okolic silnika (jaki będzie to miało sens :?: ). Swoją drogą gdzieś na podszybiu ("pod" wycieraczkami) myślę, że nie będzie źle (i tak każdy powinien odśnieżać szyby, zwłaszcza przednią)...

Jak uda ci się to wszystko zebrać do przysłowiowej "kupy" zrób jakiegoś manuala lub napisz gdzie co dałeś i jak to trybi (najlepiej jakieś wideo-recenzja, jak to śmiga itp...)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #718601 Wysłany: 27 Lut 2014, 14:20; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Lip 2010,
Posty: 32
Pomógł: 1
W chwili obecnej to są moje głośne rozważania co, gdzie i ewentualnie jak. Takie sprawdzenie czy dałbym radę sam to zainstalować i na ile skomplikowane to będzie oraz mała próba przedyskutowania tego tematu z kimś jeszcze.

Co do manuala nic nie obiecuje, prawdopodobnie jak już zacznę działać to może coś takiego powstanie.

Obecnie na dniach wychodzi mi oc i przegląd, jeśli nie będzie żadnych niespodzianek do naprawy to jest szansa że ruszę z tym w marcu. Zresztą zobaczymy.

Znowu troszkę poszukałem i kilka sygnałów można spróbować wziąć z:
- puszki bezpieczników w kabinie:
* Zasilanie bezpośrednie z akumulatora gniazdo C pin A lub B (dodatkowo zabezpieczony bezpiecznikiem 500mA, bezpiecznik powinien być w zestawie UKP).
* Zasilanie po stacyjce gniazdo E pin 11 (wypadało by dołożyć na tym przewodzie dodatkowy bezpiecznik około 500mA)

- body komputera:
* Sygnał impulsów z czujnika prędkości według rozpiski znajduje się w gnieździe C na pinach 7 (speedometer signal from ABS), 17 (speedometer signal from pulse generator) lub 28 (repeater for speedometer signal).
* Masę można chyba podłączyć pod gniazdo D pin 8 lub 9.

Wtyczka od zegarów nie zawiera nic co było by przydatne (informacje są przesyłane przez szynę CAN, reszta pinów to sterowanie poziomem lamp, i różnego rodzaju przewody zasilające, GND).

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #719832 Wysłany: 05 Mar 2014, 20:01; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Alek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 17 Cze 2013,
Posty: 6
Już myślałem, że to ja będę musiał założyć ten temat :)
czekam z niecierpliwością na pierwszego odważnego, który to założy. Ile podłączenie UKP może kosztować w warsztacie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #720988 Wysłany: 12 Mar 2014, 23:48; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 207
_przemko_ jakieś postępy nad pracą :?: Po prostu nie mogę się doczekać. Miałem też pomysł aby to kupić, pójść do warsztatu, powiedzieć załóżcie i przyjść po jakimś czasie po samochód i mieć gotowe. Tylko cały czas mi nie może dać spać ile za to wezmą (kwestia poruszona przez matternhorn, lecz bez odpowiedzi)...


Znalazłem też w specyfikacji tego komputerka, że jego wysokość to 1.8cm (wysokość samego ekranu), przecież płytka nie musi być widoczna. Jak to ma się do wysokości oryginalnego wyświetlacza (mierzyłeś z tego co pamiętam ile on ma)...

Z góry dzięki za odpowiedź


Góra
 Profil  
 
 
 Post #721115 Wysłany: 14 Kwi 2014, 23:24; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Lip 2010,
Posty: 32
Pomógł: 1
Na chwile obecną czekam, aż przyjdzie przesyłka z multiszlifierką (będzie troszkę wycinania/frezowania w plastiku i jakoś nie widzi mi się aby próbować to robić dłutem i młotkiem). W następnym tygodniu planuje kupić UKP oraz zapasowe zegary w których mógłbym na spokojnie dłubać.

Niestety nie mam na tyle wolnego czasu na ile bym sobie tego życzył, więc będzie to raczej dłubanie po godzinach (będę bardzo szczęśliwy jeśli uda mi się zainstalować UKP w końcówce marca).

Cytuj:
Znalazłem też w specyfikacji tego komputerka, że jego wysokość to 1.8cm (wysokość samego ekranu), przecież płytka nie musi być widoczna. Jak to ma się do wysokości oryginalnego wyświetlacza (mierzyłeś z tego co pamiętam ile on ma)...


Ten wyświetlacz jest o 4mm wyższy od fabrycznego (obszar wyświetlania bez ramki), jednak coś mi się wydaje, że trzeba będzie zrobić dziurę na wyświetlacz razem z jego ramką (według specyfikacji 75mm x 27mm). Powiększenie dziury w czarnej "nakładce" na której są nadrukowane wartości obrotomierza i prędkościomierza to pikuś, wyzwaniem jest wyfrezowanie miejsca pod nową płytkę (prostokąt o wymiarach 80mm x 36 mm) na jakieś 8-10 mm w głąb tego białego elementu przedstawionego na załączonych wcześniej zdjęciach wskazniki_bok.JPG, wskazniki_przod.JPG.


Dodano: 2014-03-29

UKP przyszedł w tym tygodniu. Kilka szybkich przymiarek i wygląda na to że trzeba odlutować gniazdo z tyłu wyświetlacza aby się go dało umieścić w miejscu fabrycznego wyświetlacza. Grubość wyświetlacza UKP z gniazdem wynosi około 23mm, niestety dostępna szerokość w zegarach wynosi około 18mm (tak aby wyświetlacz nie wystawał). Szczegóły na niżej załączonych zdjęciach.

Jest też bardzo mało miejsca aby upchnąć płytkę UKP bezpośrednio w obudowie. Trzeba sprawdzić czy da radę przyczepić płytkę bezpośrednio z tyłu obudowy zegarów.

W najbliższym wolnym czasie spróbuję podpiąć minimum, tak aby UKP zadziałał (bez bawienia się aby było ładnie).

[ Dodano: 14 Kwi 2014 23:24 ]

Udało mi się poprawnie podłączyć UKP (na razie tylko zasilanie, termometr wewnętrzny, przyciski, dźwięczyk). Na szczęście nic się nie sfajczyło.

Czujnika prędkości jeszcze nie podpinałem. Jak wspomniałem wcześniej sygnał może być dostępny w wtyczce C od body komputera na pinach 7,17 lub 28. U mnie piny 17 i 28 nie są podłączone. Przed podłączeniem się do pinu 7 chciałbym sprawdzić czy na pinie 28 jest (według specyfikacji) zduplikowany sygnał prędkości (muszę się wybrać do sklepu i kupić pasujący do wtyczki pin).

Pozostaje tylko przeciągnąć 8 żyłowy przewód od kabiny pod maskę. Ktoś ma jakieś sugestie jak to w miarę prosto zrobić?

Potrzebne rzeczy:
* 2 złącza dsub9 (1 męskie i 1 żeńskie). Ja użyłem dsub15 bo poza podłączeniem przez nie termometru, klawiatury, dźwięczyka myślałem nad podłączeniem usb (taki pomysł aby gniazdo usb wyprowadzić gdzieś w osłonie zegarów, jednak za dużo było by roboty więc chyba pomysł porzucę)
* 7 metrów przewodu 0.5
* 2 metry przewodu 8 żyłowego (każda żyła 0.5) (można kupić wedle potrzeb przewód zawierający mniejszą liczbę żył, przewód 8 żyłowy zapewni podłączenie do prawie wszystkich pinów poza jednym, ja uznałem, że raczej nie będę montował własnego analogowego termometru).
* kilka szybko złączek (3 do zasilania, 1 do czujnika prędkości, 1 do wtryskiwaczy i kilka kolejnych jakby ktoś chciał jeszcze podpinać jeszcze jakieś dodatkowe sygnały w stylu światła, czy elektrozawór od lpg).
* lutownica, cyna, koszulki termokurczliwe, taśma izolacyjna pvc (przyda się w późniejszych krokach też taśma izolacyjna parciana). Opaski zaciskowe również będą przydatne.

Zaczynamy od przylutowania przewodów do wtyczki ukp.

Dla pinów odpowiedzialnych za przyciski, termometr wewnętrzny, dźwięczyk używamy przewodów o długości około 27 cm. Końce przewodów lutujemy do złącza dsub9.

Dla pinów odpowiedzialnych za zasilanie z akumulatora, zasilanie ze stacyjki, masę, czujnik prędkości używamy przewodów o długości około 82 cm (odpowiednio dobieramy długość przewodów zasilających aby wraz z dolutowanymi gniazdami bezpieczników miały taką samą długość jak pozostałe dwa przewody)

Pozostałe piny (poza wyjściem na analogowy termometr użytkownika, który pozostanie nie podłączony, niestety udało mi się znaleźć tylko przewód 8 żyłowy) lutujemy do przewodu 2 metrowego.

Lutujemy pajączka który będzie umieszczony w osłonie wskaźników (wtyczka dsub + przewody + klawiatura + termometr + dźwięczyk). Zdjęcie i moją rozpiskę pinów umieszczę niebawem (gdzieś mi się karteczka z zapiskami na ten temat zapodziała).

Przed przystąpieniem do montażu na wszelki wypadek możemy odpiąć klemy od akumulatora (UKP wraz z podłączonym wyświetlaczem można podpinamy pod sam koniec kiedy skończymy pracę z kablami).

Kiedy mamy gotową wtyczkę od UKP odłączamy wszystkie wtyczki od bezpieczników w kabinie, odkręcamy 3 śrubki widoczne na zdjęciu, zwalniamy zaczepy po obu stronach w górnej części, delikatnie przesuwamy moduł aby móc odpiąć wszystkie wtyczki z tyłu następnie wyciągamy cały moduł i odkładamy na bok. Wtyczkę od UKP umieszczamy we wnęce wskaźników, następnie przeciągamy przewody 83 cm i 2 metrowe w okolice gdzie znajdowała się skrzynka z bezpiecznikami.

Znajdujemy wtyczkę E od bezpieczników (szczegóły na niżej załączonych zdjęciach) pod pin 10 podłączamy przy użyciu szybko złączki masę UKP, a pod pin 11 podłączamy zasilanie po stacyjce. Kiedy mamy podpięte te dwa sygnały montujemy moduł bezpieczników z powrotem na swoje miejsce, przykręcamy i wpinamy wszystkie wtyczki. Pod gniazdo bezpieczników B lub C podłączamy pin od zasilania od akumulatora

Pudełko zawierające UKP na pewno się zmieści jeśli by je bezpośrednio przypiąć do górnej części wnęki wskaźników (miejsce zaznaczone żółtym kolorem na zdjęciu wskazniki_wneka, w przypadku kiedy podłączymy UKP do tyłu obudowy wskaźników to będzie potrzeba wycięcia szarego plastiku z tyłu (oznaczony kolorem czerwonym).


Załączniki:
ukp_wtyczka.JPG
ukp_wtyczka.JPG [ 41.55 KiB | Obejrzany 12249 razy ]
body_computer_zlacza_przod.JPG
body_computer_zlacza_przod.JPG [ 47.55 KiB | Obejrzany 12249 razy ]
body_computer_zlacza_tyl.JPG
body_computer_zlacza_tyl.JPG [ 46.64 KiB | Obejrzany 12249 razy ]
wskazniki_wneka.JPG
wskazniki_wneka.JPG [ 33.63 KiB | Obejrzany 12249 razy ]
ukp_wyswietlacz.JPG
ukp_wyswietlacz.JPG [ 31.12 KiB | Obejrzany 12309 razy ]
zegary1.JPG
zegary1.JPG [ 30.75 KiB | Obejrzany 12309 razy ]

_________________
Image
Góra
 Profil  
 
 
 Post #726215 Wysłany: 16 Kwi 2014, 18:22; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 207
Jak już uda Ci się wszytko ładnie podłączyć zrób krótki filmik pokazujący działanie tego wyświetlacza w kropku.

Z góry dzięki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #728476 Wysłany: 29 Cze 2014, 16:01; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Lip 2010,
Posty: 32
Pomógł: 1
Umieściłem w osłonie zegarów: przyciski, brzęczyk i termometr.

Potrzebne będzie: pistolet klejowy, coś czym wyfrezujemy dziurę 22mm na brzęczyk oraz powiększymy istniejącą dziurę na przyciski. 4 śrubki M3 o długości 25 mm*, 6 nakrętek M3*, przewody, kawałek styropianu, wiertło 8mm, wiertło 3mm.

* dwie śrubki M3 i dwie nakrętki M3 zostaną wykorzystane do przymocowania UKP z tyłu obudowy wskaźników

Szykujemy pajączka. Do złącza DSUB15 (lub 9) lutujemy klawiaturę, brzęczyk i termometr. Długość przewodów dobieramy tak aby wystawały kilka centymetrów poza osłonę.

Rozpiska przylutowanych pinów złącza DSUB15.
DSUB15 1 -> SW_GND
DSUB15 2 -> SW_1
DSUB15 3 -> SW_2
DSUB15 4 -> SW_3
DSUB15 6 -> termometr 1 GND
DSUB15 7 -> termometr 2 DQ
DSUB15 8 -> termometr 3 VCC
DUSB15 9 -> dźwięczyk VCC (czerwony kabel)
DSUB15 10 -> dźwięczyk GND (czarny kabel)

Następnie szykujemy przyciski do klawiatury UKP. Trzeba z czegoś dosztukować środkowy klawisz (zewnętrzne klawisze zostaną uzyskane z fabrycznych przycisków). Najprościej jest przerobić istniejący przycisk fabryczny (jak wspomniałem wyżej, kupiłem zegary pod ten projekt, więc miałem dodatkowe przyciski). Ucinamy wierzchołek przycisku (około 5-6mm od góry), następnie szlifujemy do płaskiego zaokrągloną krawędź. Przyciski zewnętrzne tylko ucinamy około 5-6 mm od góry.

Żeby zamontować przyciski na klawiaturze zrobiłem w każdym przycisku dziurkę 3mm średnicy (3-4 mm głębokości, tak aby po zamontowaniu na klawiaturze przyciski były w jednej linii). Szykowanie zacząłem od środkowego przycisku (tutaj dziurkę trzeba wymierzyć jak najbliżej środka), zewnętrzne przyciski przymierzamy tak aby zostawić malutką szczelinę z środkowym. Następnie dajemy trochę kleju do środka każdej dziurki i przyklejamy przyciski do klawiatury.

Dobieramy kawałek styropianu który zmieści się w osłonie (kwadrat około 26mm).
Przecinamy styropian na pół. Na środku w jednej połowie wywiercić dziurę 8mm, w drugiej górnej od środka do zewnętrznej krawędzi wyciąć rowek w którym zmieszczą się przewody (około 1 mm głębokości). Termometr zginamy pod kątem prostym i umieszczamy w kawałku styropianu tak aby wystawał 2-3 mm poza obrys. Sklejamy dwie części styropianu ze sobą (dajemy troszkę więcej kleju w miejscu gdzie biegną przewody, chodzi o to aby odciąć termometr od nagrzanego powietrza wewnątrz osłony).

Załącznik:



Powiększamy dziurę na przyciski tak aby zmieściły się nowo naszykowane. Wklejamy dwie śruby od strony zewnętrznej. Pierwszymi nakrętkami regulujemy jak bardzo będą wysunięte przyciski, drugimi przykręcamy aby klawiatura się trzymała.

Załącznik:
miejsce_przyciskow.JPG
miejsce_przyciskow.JPG [ 32.52 KiB | Obejrzany 12157 razy ]


W górnej części osłony wiercimy otwór na 8 mm, w dolnej na 22 mm. Następnie wklejamy styropian z termometrem (położyłem klej na całej powierzchni każdej dostępnej krawędzi) oraz brzęczyk.
Po zakończeniu prac całość wygląda tak.

Załącznik:



[ Dodano: 05 Cze 2014 22:55 poprawiono również kolejność załączników]

Tak wygląda montaż klawiatury.
Załącznik:
klawiatura_montaz.JPG
klawiatura_montaz.JPG [ 26.92 KiB | Obejrzany 12047 razy ]


Do zamontowania wyświetlacza w miejsce fabrycznego potrzebna będzie odsysarka cyny, trochę cierpliwości.

Najpierw trzeba odlutować gniazdo z tyłu wyświetlacza i przylutować na stałe taśmę. Lokalizujemy przewód na taśmie który trzeba przylutować do pinu 18. Następnie lutujemy po kolei co drugi przewód do płytki wyświetlacza. Przewody w taśmie są dosyć cienkie i delikatne, więc po przylutowaniu zabezpieczamy je dodatkowo taśmą izolacyjną.
Załącznik:
ekran_bez_gniazda.JPG
ekran_bez_gniazda.JPG [ 25.54 KiB | Obejrzany 12047 razy ]


Następnie trzeba wyfrezować w białym plastiku miejsce na nową płytkę wyświetlacza. Płytka wyświetlacza niestety musi zachodzić prawie do połowy otworów podświetlenia informacji o światłach, itp.
Załącznik:


Załącznik:


Po frezowaniu grubość białego plastiku po bokach wyniosła około 4 mm w środku około 2 mm (potrzebne miejsce na taśmę oraz metalowe wypusty które trzymają wyświetlacz UKP z płytką, widoczne na zdjęciu ekran_montaz_2.JPG miejsca oznaczone zielonymi strzałkami).

Od wewnętrznej strony czarnej nasadki frezujemy wystający plastik na szerokość wyświetlacza. Powiększamy na wysokość dziurę (potrzeba poszerzyć o około 3-4 mm) tak aby obszar roboczy nowego wyświetlacza był dobrze widoczny. Usuwamy też delikatną czarną ramkę też z boków.
Załącznik:
frezowanie3.JPG
frezowanie3.JPG [ 29.72 KiB | Obejrzany 12047 razy ]


Wyświetlacz ukp jest za wąski więc trzeba będzie naszykować jakąś nową ramkę z jakiegoś czarnego plastkiu.

Po przymierzeniu czy wyświetlacz jest w dobrej pozycji (widoczność sprawdzać po założeniu osłony wskaźników), wklejamy wyświetlacz (jak ktoś chce może się z śrubkami bawić).
Załącznik:


Jak widać na zdjęciu płytka zachodzi na dziury od podświetlenia. Teraz po złożeniu myślę że wypadało by jeszcze wyświetlacz podciągnąć do góry o 1-2mm.
Załącznik:



Z tyłu wskaźników montujemy UKP (przykręcamy na 2 śrubki), następnie wycinamy prostokąt przez który przejdzie wtyczka z taśmą od wyświetlacza.
Załącznik:
ukp_montaz_1.JPG
ukp_montaz_1.JPG [ 34.36 KiB | Obejrzany 12047 razy ]

Załącznik:
ukp_montaz_2.JPG
ukp_montaz_2.JPG [ 69.87 KiB | Obejrzany 12047 razy ]


Wpinamy przewody i przymierzamy czy wskaźniki wchodzą na miejsce. Jeśli nie to wycinamy plastiki o które opiera się UKP.
Załącznik:
frezowanie4.JPG
frezowanie4.JPG [ 28.13 KiB | Obejrzany 12047 razy ]


Czujnik prędkości podpiąłem pod wtyczkę body komputera C na pinie 7 (nie sprawdzałem czy na pinie 28 jest powtórzony sygnał prędkości, niestety nie mogłem znaleźć odpowiedniej wsuwki do tej kostki).

[ Dodano: 08 Cze 2014 18:26 ]

Podłączenia wtyczki UKP (w nawiasie podana długość przewodu)
Podczas lutowania wtyczki do 2 metrowego przewodu warto zrobić rozpiskę który kolor został połączony z danym pinem.

UKP 1 SW_GND -> DSUB15 1 (23 cm)
UKP 3 SW_2 -> DSUB15 3 (23 cm)
UKP 4 A_GND -> DSUB15 6 (23 cm)
UKP 5 A_DQ -> DSUB15 7 (23 cm)
UKP 6 A_VCC -> DSUB15 8 (23 cm)
UKP 7 BUZZER_GND -> DSUB15 10 (23 cm)
UKP 8 ADC1 -> (2m)
UKP 9 ADC2 -> (2m)
UKP 10 WTRYSK -> ECU Bosch ME 7.3 H4 pin A2 lub A18 lub A34 lub A51 (2m)
UKP 11 LPG -> (2m)
UKP 12 GND -> body komputer D8 lub D9 lub bezpieczniki E10 (83 cm)
UKP 14 SW_3 -> DSUB15 4 (23 cm)
UKP 15 SW_1-> DSUB15 2 (23 cm)
UKP 16 B_GND -> (2m)
UKP 17 B_DQ -> (2m)
UKP 18 B_VCC -> (2m)
UKP 19 BUZZER_VCC -> DSUB15 9 (23 cm)
UKP 20 ACT -> nie podłączono
UKP 21 SWIATŁA/WENTYLATOR -> (2m)
UKP 22 VSS -> Body komputer C7 lub C17 lub C28(??) (83 cm)
UKP 23 +12V po stacyjce -> bezpieczniki E11 (83 cm)
UKP 24 +12V zasilanie -> bezpieczniki B(83 cm)

Do przeciągnięcia przewodu pod maskę użyłem 3 długich około 0.5m cienkich prętów stalowych. Najpierw przebiłem jednym gumę/uszczelkę przez którą przechodzi wiązka główna przewodów oraz linka od otwierania maski. Następnie do powstałej dziury włożyłem po kolei 3 pręty, tak aby tą dziurę troszkę rozszerzyć. Wyjąłem pręty skleiłem taśmą i próbowałem włożyć do nowo powstałego otworu. Niestety nie wcelowałem i druty przecisnęły się w miejscu gdzie przechodzi linka od maski. Prętami celujemy na skos w stronę podłogi i drzwi kierowcy. Pręty powinny pokazać się gdzieś w okolicy bezpieczników. Odkleiłem taśmę z prętów następnie
między nie włożyłem przewód 2 metrowy,obkleiłem taśmą. Następnie stojący przy masce delikatnie wyciągnąłem naraz wszystkie 3 pręty. Teraz myślę, że dużo prościej było by odłączyć linkę do otwierania maski od dźwigni, ściągnąć kilka cm izolacji z końca kabla 2 metrowego. Przewody z żyły ustawić dookoła linki, skleić taśmą następnie stojąc przy masce wyciągnąć linkę. Potem po przeciągnięciu przewodu wepchać z powrotem linkę.

Uwaga opis oraz zdjęcia dotyczą ECU bosch ME 7.3 H4. Dla innych centralek układ pinów jak i
gniazd może być inny.
Załącznik:
ecu.JPG
ecu.JPG [ 36.93 KiB | Obejrzany 12030 razy ]

Lokalizujemy wtyczkę A i odklejamy parcianą taśmę izolacyjną łączącą
wtyczkę z wiązką przewodów, następnie po obu stronach zwalniamy zatrzaski
(szczeóły na zdjęciu) i ściągamy górną osłonę wtyczki. Szukamy
odpowiedzialnego za sterowanie
wtryskiwaczem pinu 2 (cylinder 3) lub 18 (cylinder 2) lub 34 (cylinder 4) lub 51
(cylinder 1). Przewód od sterowania wtrysku za pomocą szybko złączki łączymy do przewodu
zakończonego konektorem. Składamy wtyczkę i przy użyciu nowej taśmy parcianej
zabezpieczamy i łączymy wtyczkę z wiązką przewodów. Do przewodu podłączonego z pinem 10 UKP
przylutowywujemy wtyczkę konektora.
Załącznik:
wtyczka_ecu.JPG
wtyczka_ecu.JPG [ 46.12 KiB | Obejrzany 12030 razy ]


[ Poprawiono kolejność załączników ]

[ Dodano: 09 Cze 2014 20:39 ]

Dzisiaj słonko przygrzało. Po 8 godzinnym postoju pod chmurką termometr wewnętrzny pokazał 79 stopni z hakiem :shock:. Ciekawe na ile termometr się nagrzewa i jak bardzo teraz przekłamuje, trzeba będzie sprawdzić :E.
Ogólnie mam wrażenie że tak zabudowany termometr bardzo wolno reaguje na zmiany temperatury w kabinie. Ciekawe jak pomogłoby powiększenie dziury termometru z 8 na 12 lub 14 mm .

[ Dodano: 15 Cze 2014 11:03 ]

Ramkę uzyskałem z kawałka cienkiego białego kredowanego kartonu, następnie pomalowałem czarną matową farbą podkładową w spreju (najpierw wyciąć potem pomalować). Rozmiary całej ramki wyniosły 78mm x 30mm. Szerokość górnej i dolnej ramki 6mm, szerokość boczna 11 mm (uzyskamy w środku okienko o wymiarach 56mm x 18mm).

Poniżej efekt prawie końcowy (ramkę tylko włożyłem więc troszkę odstaje, trzeba będzie kiedyś przykleić).

Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


[ Poprawiono kolejność załączników 15 Cze 2014 11:07 ]

[ Dodano: 29 Cze 2014 16:01 ]

Do kalibracji stałej drogi potrzeba podać dokładny przejechany dystans wraz z ilością zliczonych impulsów przez UKP. Dane podajemy w programie UKP w zakładce "Asystent kalibracji". Program oraz instrukcja dostępna jest na stronie producenta.

Do mierzenia przebytej odległości użyłem tableta z GPS z zainstalowaną aplikacją speedometer. Po pierwszych przejechanych 9km dla opon 175/65 R14 wartość wyniosła 0,2885. Kilka kolejnych dni z jeżdżenia w włączonym speedometrem pokazało, że przebyty dystans był zawyżony o jakieś 300-400m na 20km.

Po przejechanym baku znowu przeliczyłem dane i wyszło że stała drogi powinna wynieść około 0,2877. Stała wtrysku wstępnie po pierwszym baku wyniosła 0,00306. Na domyślnej stałej wtrysku 0,00350 zużycie paliwa było zawyżone około 0.8 litra na 100km. Dzisiaj ustawiłem nowe dane w UKP, przez następny tydzień będę znowu sprawdzał czy nowa stała drogi będzie odpowiednia (znowu trzeba będzie pamiętać aby tablet zabierać wszędzie w trasę :E).

Ustawienie UKP tak jak to jest pokazane na zdjęciach UKP_montaz_1 i UKP_montaz_2 (gniazda UKP skierowane są w stronę pasażera), powoduje że można podpiąć do UKP kabel usb bez większych manipulacji (wystarczy tylko odkręcić osłonę wskaźników, odkręcić 3 śrubki trzymające zegary wskaźników i delikatnie wysunąć zegary wskaźników).

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #735366 Wysłany: 29 Cze 2014, 16:48; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
zaje*iście Ci to wyszło :)

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #735798 Wysłany: 08 Lip 2014, 18:34; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Lip 2010,
Posty: 32
Pomógł: 1
:D Też jestem zadowolony z efektu. Na początku nie myślałem że, tak dobrze wyjdzie

Do pełni szczęścia brakuje mi tylko podłączyć termometr zewnętrzny. Rozwiązać problem z zbyt nagrzewającym się termometrem wewnętrznym i przykleić na stałe ramkę od wyświetlacza :). Dzisiaj przyszedł mi mały elektryczny termometr z lcd, w wolnym czasie będę sprawdzał na ile przekłamuje termometr wewnętrzny :E.

Trochę pojeździłem z nową stałą drogi i wygląda na to że nadal przekłamuje do przodu o około 2km na każde 168km przejechanych (względem tego co zarejestrował speedometer). Przejadę bak i znowu będę korygował.

[ Dodano: 08 Lip 2014 18:34 ]

Wczoraj znowu słonko przygrzało (73 stopni na termometrze wewnątrz auta), kupiony przenośny termometr przydał się i niestety potwierdził moje obawy. Termometr zainstalowany do UKP nie mierzy temperaturę powietrza w aucie ale temperaturę do jakiej rozgrzewa się obudowa nad kierownicą :E. Po dłuższej jeździe z włączonym nawiewem różnica wynosi około 10 stopni (w aucie jest około 40, a na UKP widać że w aucie jest 50 :/).

Trzeba będzie coś wymyślić. Mile widziane sugestie jak można by obejść ten problem :).

Ustawiłem nową stałą drogi na 0.286. Testy czy jest dobra trwają.

Dzisiaj po wyjściu z pracy niespodzianka. UKP nie zareagował na kluczyk w stacyjce (czarny wyświetlacz). Okazało się, że rozpiął się bezpiecznik zamontowany na zasilaniu od stacyjki. Wniosek unikać gniazd bezpieczników na zaczepy zamiast nich używać gniazd skręcanych.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #736263 Wysłany: 08 Lip 2014, 21:53; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
_przemko_ napisał(a):
Trzeba będzie coś wymyślić. Mile widziane sugestie jak można by obejść ten problem


a może wyprowadzić go gdzieś w kabinę :?: np gdzieś w tunelu środkowym

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #736419 Wysłany: 24 Paź 2014, 23:02; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Lip 2010,
Posty: 32
Pomógł: 1
Kolejny bak wyjeżdżony. Nowa średnia wtrysku do testowania będzie 0,00290. Na poprzedniej (0.00306) spalanie było zawyżone o około 0.4l na 100km. Według wyliczeń UKP w baku zostało około 10,31 litra benzyny, dystrybutor nalał (do pierwszego odbicia) 33,61 litrów, czyli na razie przekłamuje o 3,08 litra (zbiornik według dokumentacji ma 47 litrów pojemności i tyle też ustawiłem w parametrach UKP). Ciekawe jaka dokładność wyjdzie na nowej stałej wtrysku.

Czasami zdarza się, że UKP przestaje mierzyć przez chwilę prędkość (najpierw pokazuje 0km a potem absurdalne wartości typu 160-200, następnie wszystko wraca do normy). Obecnie taka sytuacja zdarzyła się tylko 3 razy. Będę musiał jeszcze raz posprawdzać czy przypadkiem gdzieś coś nie styka i nie iskrzy. Może trzeba będzie zamiast szybkozłączki przylutować kabel.

[ Dodano: 17 Lip 2014 18:24 ]

Dla stałej drogi 0.286 licznik pokazuje o około 700m więcej na każde przejechane 163,4km (względem tego co zarejestrował speedometer).

[ Dodano: 28 Lip 2014 22:05 ]

Wyjeździłem bak. Według UKP średnie spalanie wyniosło 6.0 l/100 km, pozostało w baku 13,11l (według UKP powinno wejść do baku 47-13,11=33.89l).

Średnie spalanie wyliczone z dystrybutora wyszło 5.82, dystrybutor nalał do pierwszego odbicia 32,71l.

Czyli obecnie pomiar spalania jest zawyżany o około 0.2 l/100 km, szacowana ilość paliwa jest zawyżona o około 1,18l.

Asystent kalibracji sugeruje 0.00281 dla stałej wtrysku (odpiąłem wężyk od pompy paliwa więc tutaj pomiar jest troszeczkę niedokładny) i 0.284 dla stałej drogi. Do dalszych testów użyję: stałą drogi równą 0.284, stałą wtrysku ustawię na 0.00287.

[ Dodano: 22 Sie 2014 20:09 ]

Kolejny przejechany bak. Kolejne wyliczenia :E.

Według UKP średnie spalanie wyniosło 5.9 l/100km. Szacowana pozostała ilość w baku 10,71l. Tankowanie powinno być na 47l-10,71l=36.29l.

Średnie spalanie wyliczone z dystrybutora wyszło 5.8 l/100km, dystrybutor nalał do pierwszego odbicia 35.52l.

Czyli dla poprzednich ustawień uzyskano dokładność średniego spalania zawyżoną o 0.1l/100km oraz zawyżoną ilość paliwa o 0.77 litra.

Speedometer zarejestrował 175.648km, UKP 175.1 km (UKP zaniża dla stałej drogi 0.284 o około 500 metrów).

Nowe ustawienia do testów: stała drogi 0.285, stała wtrysku 0.00282.

[ Dodano: 20 Paź 2014 20:13 ]

Na stronie producenta pojawiła się nowa wersja firmware 3.5.10. Aktualizacja jest prosta, jednak trzeba najpierw przeczytać instrukcję (wymagana ręczna instalacja sterownika w trakcie, wszystko bardzo ładnie opisane krok po kroku w instrukcji). Najlepiej kable usb podłączać/odłączać do UKP przy wyjętym kluczyku ze stacyjki, ponieważ w wtyczce do wskaźników idzie zasilanie od kontrolek poduszki powietrznej. Zanik tego zasilania przy włączonej stacyjce spowoduje wyrzucenie błędu A1 przez moduł poduszek :E.

UKP trzyma stałą drogi w pamięci z dokładnością 0.0001. Z poziomu menu w UKP możemy tą wartość zmniejszyć lub zwiększyć o 0.001. Czyli poprzednio testowałem stałą drogi równą 0.2847.

Dla stałej drogi 0.2857 speedometer zarejestrował 182.388m natomiast UKP 182.73 (z nowym firmware doszedł między innymi nowy ekran Metromierz Off-Road który pokazuje do 100 km z dokładnością do 1 metra, między 1000 a 100 z dokładnością do 10 metrów). Czyli obecnie UKP zawyża o jakieś 340 metrów na każde 182.388 przejechanych.

Po przejechaniu 3 baków wyliczona stała wtrysku ma być 0.00280 (obecnie ją testuje). Ogólnie wyliczenia średniego spalania pokrywa się z tym wyliczonym przy tankowaniu do jednego miejsca po przecinku. Tyle ile widać na UKP tyle spaliło.

[ Dodano: 24 Paź 2014 23:02 ]

Wakuometr

Rozbieramy wtyczkę A (dla ECU Bosch ME 7.3 H4) i szukamy pinu 6 (sygnał czujnika ciśnienia w dolocie). Sygnał podpinamy pod pin 8 (ADC1) UKP. W przypadku używania szybkozłączek trzeba uważać aby nie złapać kabla zbyt blisko wtyczki, bo potem będzie problem aby założyć z powrotem obudowę wtyczki. Jako że już dwa przewody zostały wyprowadzone z wtyczek od ECU to zastąpiłem osobne konektory wtyczką trzy pinową.

W specyfikacji dla mapsensorów BOSCH szukamy wartości granicznych ciśnienia wraz z wartościami napięć.

W naszym przypadku dla czujnika BOSCH 0 261 230 030 p1=10 kPa=0.100 Bar, V1=0.4V; p2=115 kPa=1.150 Bar, V2=4.65V.
Rozwiązujemy prosty układ równań:
0.4V*a+b=0.100 Bar
4,65V*a+b=1.150 Bar
po obliczeniach otrzymujemy:
a=0.2471
b=0.0012

W UKP ustawiamy że pod pin ADC1 podpięty jest czujnik ciśnienia. Następnie w zakładce zaawansowane podajemy a i b.

Obecnie UKP wyświetla wartości ciśnienia zawsze w formacie XX.X bar. Dla mnie wskazania ciśnienia do 0.1 jest troszeczkę za mało.
Dlatego w zakładce zaawansowane podałem a=2.47 oraz b=0.01 (UKP zapisuje do 2 miejsc po przecinku). Na wyświetlaczu UKP będzie pokazywane aktualne ciśnienie w dolocie razy 10. W zakładce Alerty ustawiłem aby UKP informował mnie kiedy ciśnienie w dolocie przekroczy 0.85 bar (Ustawiłem górny próg na 8.5, histereza na 0.1, oraz sygnalizowanie wizualne i dźwiękowe). Po wykonaniu powyższych czynności cieszę :) się z elektronicznego wakuometru w UKP który pikaniem sygnalizuje kiedy mam za ciężką nogę :E.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748219 Wysłany: 25 Paź 2014, 21:17; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 207
Słuchaj. Mógłbyś zrobić instrukcję montażu krok po kroku, gdyż im więcej o tym piszesz tym bardziej chcę zrobić miejsce na taki gadżet w moim budżecie.

Z góry dzięki za jakieś info


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748324 Wysłany: 26 Paź 2014, 19:07; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Lip 2010,
Posty: 32
Pomógł: 1
Wszystkie czynności które robiłem z UKP starałem się na bieżąco opisywać aby powstało właśnie coś na kształt instrukcji jak zainstalować UKP w punto. Starałem się opisać te czynności prosto i dokładnie. Jednak po twoim poście widzę, że nie do końca mi to wyszło. Obawiam się, że skoro za pierwszym razem nie otrzymałem zamierzonego rezultatu to moje dalsze próby mogą być równie nieskuteczne.

Spróbuj ściągnąć ze strony producenta program do obsługi UKP. Obecnie plik "UKP_v2-5-10_Setup-PL.exe"(link). Po zainstalowaniu, w katalogu aplikacji znajduje się folder docs zawierający różne instrukcje. Przeczytaj "ukp_instrukcja_montazu_dla_monterow.pdf" oraz "ukp_v2-5_uniwersalny_komputer_pokladowy_instrukcja_uzytkownika.pdf" następnie pooglądaj sobie jak wygląda program do UKP (pochodź po opcjach, poustawiaj różne konfiguracje, np. ustaw dla pinu 8 ADC1 czujnik ciśnienia (boost/vacuum) następnie zajrzyj do zakładki zaawansowane i popatrz na krótki opis dla wakuometra zawartego w tym temacie).

Potem na spokojnie przeczytaj ten temat od początku do końca, przejrzyj zdjęcia. Jeśli nadal będziesz miał jakieś wątpliwości/niejasności to pytaj a Ja spróbuje na nie odpowiedzieć. Myślę, że w ten sposób będzie łatwiej znaleźć i rozwiązać nieścisłości zawarte w moich opisach.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748418 Wysłany: 27 Paź 2014, 11:53; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 207
Przeczytałem dokładnie twój opis, i chyba niestety nie obejdzie się bez ingerencji elektryka - mechanika. Z racji tego, że nie mam wszystkich sprzętów, które podajesz w tej instrukcji (np. odsysarka cyny, czy jakoś tak).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748478 Wysłany: 27 Paź 2014, 19:54; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: k/Bielsko-Biała
Rejestracja: 27 Sie 2009,
Posty: 192
Pomógł: 4
Kremius napisał(a):
PZ racji tego, że nie mam wszystkich sprzętów, które podajesz w tej instrukcji (np. odsysarka cyny, czy jakoś tak).

To kosztuje pare złotych, a kupisz w każdym elektronicznym

_________________
FIAT PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D VERDE DEMETRA VR
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748480 Wysłany: 27 Paź 2014, 19:59; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 207
Nawet nie wiedziałem.
Spróbuje znaleźć miejsce w budżecie i się za to zabiorę, ale najpierw muszę uporać się z problemami przed zimą (o których napisałem w odpowiednim dziale i wątku), później przyjdzie na opony zimowe, i pewnie wtedy się za UKP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755485 Wysłany: 13 Gru 2016, 00:56; 
 Temat postu: Re: UKP w Kropku
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Lip 2010,
Posty: 32
Pomógł: 1
Termometr zewnętrzny

Nadchodząca zima jak i chwila wolnego czasu sprawiła że wreszcie zainstalowałem termometr zewnętrzny. Termometr umieściłem w zderzaku z przodu po prawej stronie (strona pasażera).

Do montażu potrzebowałem:
* 3 przewody długości około 190 cm (lub trzy żyłowy przewód).
* Pasek foli piankowej polietylenowej o długości 190 cm i szerokości około 20 cm o grubości 2-3mm.
* Opaski zaciskowe.
* Taśma izolacyjna pvc oraz szmaciana.
* kompletna złączka na trzy piny z zatrzaskiem
* kawałek styropianu
* pistolet klejowy
* wiertarkę z wiertłem 12mm
* klamerki do prania około 20-25 sztuk
* komplet narzędzi potrzebnych do demontażu zderzaka przedniego

Folię piankową można bez problemu kupić w każdym sklepie gdzie sprzedają panele podłogowe. Jeśli rolka ma 2 metry szerokości wystarczy kupić 0,2 metra bieżącego (w innym przypadku trzeba będzie kupić 2 metry bieżące i w domu odciąć 20 cm pasek).

Lutujemy wyprowadzenia termometru do przewodów (warto zanotować kolory przewodów które są przylutowane do poszczególnych pinów scalaka). Na drugim końcu lutujemy piny/konektory od złączki.

Z kawałka styropianu robimy izolację dla termometru, w tym celu odcinamy kawałek u góry, następnie wiercimy w nim na środku dziurę 12mm.
Załącznik:
termometr2.JPG
termometr2.JPG [ 26.92 KiB | Obejrzany 11031 razy ]

W pozostałym większym kawałku żłobimy na środku mały dołek wiertłem 12mm oraz wycinamy korytko na kable biegnące do termometru. Układamy termometr tak aby był umieszczony na środku dołka, przyklejamy kable.
Załącznik:
termometr1.JPG
termometr1.JPG [ 23.48 KiB | Obejrzany 11031 razy ]

Sklejamy dwie obie części styropianu w całość.
Załącznik:
termometr3.JPG
termometr3.JPG [ 27.39 KiB | Obejrzany 11031 razy ]

Izolujemy kable używając folii piankowej polietylenowej. W pierwszym
kroku owijamy kabel pianką. Przewód kładziemy około 1-2 cm od krawędzi pianki, zaginamy folię i co około 10 cm łapiemy używając klamerek do prania.
Załącznik:


Po złapaniu całego przewodu przyklejamy krawędź foli taśmą pvc.
Załącznik:


Odpinamy klamrę zakładamy folię o 180 stopni, ponownie łapiemy klamerką i tak aż do końca przewodu. Powtarzamy powyższe czynności aż cała folia owinie się wokół przewodu.
Załącznik:


Przyklejamy taśmą pvc zewnętrzną krawędź do powstałego rulonu.
Załącznik:



Opaskami zaciskowymi delikatnie łapiemy co 10 cm. Nie obcinamy ogonków, zostaną użyte do przyklejenia naszego rulonu do zderzaka (użycie bezpośrednio kleju na gorąco na folii piankowej spowoduje jej uszkodzenie i utratę właściwości izolacyjnych).
Załącznik:



Przyklejamy rulon do styropianu (butapren jest złym pomysłem, bardzo ładnie topi/rozpuszcza styropian). Udało mi się złapać przy użyciu kleju na gorąco.

Demontujemy zderzak przedni. Po prawej stronie zderzaka (strona pasażera)
wiercimy dziurę wiertłem 12 mm (na zdjęciu gotowy montaż). Najlepiej wszystko
przymierzyć i zaplanować po odkręceniu zderzaka.
Załącznik:


Przyklejamy na gorąco kostkę styropianu tak aby termometr był w samym środku dziury. Następnie układamy rulon podobnie jak na zdjęciach i przyklejamy go za pomocą ogonków opasek zaciskowych.
Załącznik:

Załącznik:


Montujemy zderzak, wyciągamy rulon w okolicy akumulatora. Przewody od termometru zewnętrznego (podłączone pod piny: UKP 16 B_GND, UKP 17 B_DQ, UKP 18 B_VCC) skracamy na odpowiednią długość i do ich końców lutujemy konektory/piny od złączki. Umieszczamy piny/konektory w obudowach upewniając się że połączymy przewody w następujący sposób:
termometr 1 GND -> UKP 16 B_GND
termometr 2 DQ -> UKP 17 B_DQ
termometr 3 VCC -> UKP 18 B_VCC
Wtyczkę stykającą się z rulonem oklejamy taśmą izolacyjną szmacianą.
Załącznik:


Spinamy wtyczki i cieszymy :D się z działającego termometru zewnętrznego.

[ Dodano: 15 Kwi 2015 07:59 ]

Jest mała zmiana producenta, obecnie telwis nie zajmuje się dalej rozwojem UKP. Projekt jest dalej rozwijamy przez firmę REVELTRONICS.

Firma planuje wydanie w ciągu kilku miesięcy dwóch nowych wersji UKP 3.0 oraz UKP-PRO (UKP 2.5 nie będzie już dalej rozwijany), więc jeśli ktoś planuje montaż UKP a go jeszcze nie kupił warto się zastanowić czy nie poczekać na UKP 3.0. Więcej informacji można znaleźć na forum REVELTRONICS

Firma też ogłosiła konkurs na swoim forum na opis montażu UKP. Zmobilizowałem się, przeredagowałem opisy zamieszczone tutaj, dodałem kilka dodatkowych zdjęć. Moja praca jest dostępna tutaj.

Konkurs trwa do 5 maja polega na zliczaniu unikalnych odsłon. Jeśli chcecie wspomóc moje szanse w tym konkursie to do 5 maja proszę o nie czytanie tematów o montażu w innych autach.

Jeśli ktoś jest zainteresowany zapraszam do czytania. :) Wszelkie uwagi i sugestie na temat nowego manuala mile widziane :).

[ Dodano: 23 Kwi 2015 07:17 ]
UKP 3.0 i UKP.PRO już dostępne w sprzedaży na stronie producenta.

[ Dodano: 11 Gru 2015 23:30 ]

Właśnie przyszedł UKP PRO (możliwość logowania danych była zbyt kusząca).

UKP PRO jest większy, niestety bez żadnych elementów które ułatwiły by przytwierdzenie go :/. Wyświetlacz OLED 3,2 cala. Cieniusieńki, według specyfikacji powinno go dać radę wcisnąć w zegary :D. Znowu trzeba będzie odlutować to gniazdo z tyłu :E

Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Montaż wkrótce...

[ Dodano: 13 Gru 2016 00:56 ]

Znalazłem chwile wolnego czasu i udało mi się zainstalować UKP-PRO. Mały opis oraz efekt końcowy można obecnie zobaczyć tutaj.

_________________
Image
Ostatnio podbity przez _przemko_, 13 Gru 2016, 00:56

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO