You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Maj 2024, 21:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #755232 Wysłany: 18 Gru 2014, 19:40; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 14 Lut 2011,
Posty: 596
Pomógł: 4
8850 napisał(a):
Dolałem wody chłodniczej na -35 st. C ponad stan


Z tym dolewaniem ponad stan uważaj, bo ja raz przeholowałem i wypierdzieliło płyn odpowietrznikiem nagrzewnicy, jak się zrobiło ciśnienie. Przy starym aucie niestety nawet z pozoru dobrze wyglądające przewody gumowe nie są już tak wytrzymałe.

Co do meritum problemu niestety nie pomogę.

_________________
Punto 1.1 SX + Lpg, rocznik: 1998, 5D.
www.PiotrOnline.tk - moja galeria fotograficzna - podróże, motoryzacja PRL-u, koleje i wiele innych.
Zapraszam!

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #755247 Wysłany: 18 Gru 2014, 20:47; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
8850 napisał(a):
Czyli działa już dobrze na benzynie? Ale po jakiej modyfikacji? Czy ten silniczek krokowy pomógł wymieniony?

Całkiem możliwe, że silnik się do niego zaadaptował.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755257 Wysłany: 18 Gru 2014, 21:19; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 20 Lis 2014,
Posty: 157
Pomógł: 1
PZ_Punto napisał(a):
wypierdzieliło płyn odpowietrznikiem nagrzewnicy, jak się zrobiło ciśnienie

A jak to możliwe? W Punto korek jest na 98kPa...czyli na typowe ciśnienie atmosferyczne. Musiałbyś wjechać na Mount Everest żeby wywaliło z powodu różnicy ciśnień. Ja odkręcam u siebie korek i nic, nawet mogę jeździć bez korka i tylko poziom się podnosi bo gorący płyn się rozszerza.

_________________
10/100 :(...tyle spala w mieście zimą na krótkich odcinkach, ale mam zamiar go ujarzmić i przechytrzyć :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755269 Wysłany: 18 Gru 2014, 21:51; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Właśnie wydaje mi się że na zimno - płynu jest wiecej, a jak silnik zaczyna pracować, to znika w obiegu wody z litr czy więcej płynu. Dlatego na gorącym silniku miałem poniżej kreski min. wody, a jak postał godzinę i był zimny to przekraczało poziom max.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755282 Wysłany: 18 Gru 2014, 23:14; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 14 Lut 2011,
Posty: 596
Pomógł: 4
8850 napisał(a):
A jak to możliwe?


Może się źle wyraziłem z tym ciśnieniem. Miałem na myśli zwiększenie objętości płynu + nie pierwszej młodości odpowietrznik na wężu no i płyn w zbiorniku wyrównawczym na kresce MAX na zimno. Początkowo myślałem, że to UPG dmucha w obieg, ale moc ma, pali w normie. To pół roku temu było. Teraz jest OK. Wywaliło mi na autostradzie jak mu depnąłem do 130 km/h. Dolewałem 800 km wcześniej i nic się nie działo. Tak, że uważam, że co za dużo to jednak niezdrowo. Teraz mam na zimnym przy kresce MIN i jest OK. Nie grzeje się nawet w korku.

_________________
Punto 1.1 SX + Lpg, rocznik: 1998, 5D.
www.PiotrOnline.tk - moja galeria fotograficzna - podróże, motoryzacja PRL-u, koleje i wiele innych.
Zapraszam!

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755284 Wysłany: 18 Gru 2014, 23:23; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Jak ktoś ma parownik od LPG powyżej lustra chłodnicy tak jak ja, to musi mieć dobrze działający korek i dużo wody w układzie bo inaczej nadciśnienie nie będzie przepychało wody w węże od parownika LPG, on się nie nagrzeje i czyli gaz nie zmieni stanu skupienia, nie dostarczy do cylindrów i będzie silnik gasł.

Pytanie czy więcej wody w układzie np. o litr/dwa będzie rzeczywiście powodowało, że nadciśnienie w układzie będzie większe czy mniejsze? Bo przy większym nadciśnieniu układ chłodzenia auta i grzania w kabinie powinien być bardziej wydajniejszy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755296 Wysłany: 19 Gru 2014, 16:07; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 20 Lis 2014,
Posty: 157
Pomógł: 1
8850 napisał(a):
na zimno - płynu jest wiecej

Płyn zajmuje całą objętość układu chłodzenia więc jeżeli na zimnym miałeś większy poziom i spadł po nagrzaniu-po otwarciu termostatu to znaczy,że jeszcze miałeś zapowietrzony i dopiero wepchnął się w miejsce powietrza.Pisałeś wcześniej,że parownik miałeś chłodny.

[ Dodano: 19 Gru 2014, 15:03 ]

PZ_Punto napisał(a):
na zimnym przy kresce MIN i jest OK

U mnie zbiorniczek jest już tak brudny,że nic nie widać :) ..nalałem ponad max aż do poziomu gdy widać go w szyjce zbiorniczka i tak jeżdżę :E ..poziom podnosi się ale nawet przy temp. załączania wentylatora nie wywala :P

[ Dodano: 19 Gru 2014, 15:07 ]

8850 napisał(a):
nadciśnienie w układzie będzie większe czy mniejsze?

Będzie...,,zerowe"...przecież wcześniej było już o tym,że korek jest na 98kPa=980hPa=980mm słupa rtęci czyli w układzie panuje mniej więcej ciśnienie atmosferyczne.

_________________
10/100 :(...tyle spala w mieście zimą na krótkich odcinkach, ale mam zamiar go ujarzmić i przechytrzyć :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755479 Wysłany: 20 Gru 2014, 23:08; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 08 Maj 2012,
Posty: 371
Może źle się wyraziłem: czy pompa wody szybciej przepycha wodę jeśli w układzie jest nadciśnienie czy nie ma nadciśnienia czyli jeździmy bez korka? Bo nadciśnienie napewno jest, skoro otwierając korek słyszę syk uciekającego powietrza. Nadciśnienie czyli ciśnienie wyższe niż atmosferyczne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755509 Wysłany: 21 Gru 2014, 02:24; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Gru 2013,
Posty: 1014
Pomógł: 8
Będzie własnie maksymalnie o te 98 kPa większe od aktualnie panującego. Pod większym ciśnieniem przede wszystkim podwyższa się temperatura wrzenia.

Cytuj:
Będzie...,,zerowe"...przecież wcześniej było już o tym,że korek jest na 98kPa=980hPa=980mm słupa rtęci czyli w układzie panuje mniej więcej ciśnienie atmosferyczne.

No nie do końca. Korek utrzymuje różnicę ciśnień między atmosferycznym, a w układzie do 98 kPa. I nie ważne czy jest akurat inne ciśnienie atmosferyczne, czy nawet próżnia w około to w układzie ciśnienie nie będzie wyższe od otoczenia niż te 98 kPa.

_________________
MÓJ KROPEK


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755514 Wysłany: 21 Gru 2014, 10:32; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 20 Lis 2014,
Posty: 157
Pomógł: 1
Qbek napisał(a):
98 kPa większe od aktualnie panującego

Porozrywało by węże. 98kPa to jest ciśnienie otwarcia korka.

_________________
10/100 :(...tyle spala w mieście zimą na krótkich odcinkach, ale mam zamiar go ujarzmić i przechytrzyć :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755534 Wysłany: 21 Gru 2014, 14:54; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Gru 2013,
Posty: 1014
Pomógł: 8
Qbek:
Cytuj:
maksymalnie o te 98 kPa większe od aktualnie panującego
na zewnątrz.

tom2125:
Cytuj:
98kPa to jest ciśnienie otwarcia korka.


Czy coś źle napisałem?

_________________
MÓJ KROPEK


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755545 Wysłany: 21 Gru 2014, 16:47; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 20 Lis 2014,
Posty: 157
Pomógł: 1
Qbek napisał(a):
źle napisałem?

Napisałęś,że ciśnienie będzie o 98kPa większe od panującego na zewnątrz..więc jeżeli na zewnątrz będzie np. tak jak dzisiaj 99,2kPa to według ciebie ciśnienie będzie wynosiło ok.197kPa czyli prawie 2bar?

_________________
10/100 :(...tyle spala w mieście zimą na krótkich odcinkach, ale mam zamiar go ujarzmić i przechytrzyć :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755551 Wysłany: 21 Gru 2014, 17:46; 
 Temat postu: Re: Gaśnie silnik po 3 km na skrzyżowaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Gru 2013,
Posty: 1014
Pomógł: 8
MAKSYMALNIE o 98 kPa
Przy normalnym użytkowaniu jest do ok. 1 Bara, przy wyczynowej jeździe (duże obciążenia dla jednostki napędowej) więcej, nawet do 2 Bar. Korek jest zabezpieczeniem aby właśnie nie rozsadziło węży, czy chłodnicy/nagrzewnicy.

[ Dodano: 21 Gru 2014, 16:46 ]

Widziałeś kiedyś pod jakim ciśnieniem wylatywał z korka płyn chłodniczy przy przegrzaniu?

_________________
MÓJ KROPEK


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO