You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 13:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #758149 Wysłany: 10 Sty 2015, 14:30; 
 Temat postu: SWAP
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Zgorzelec
Rejestracja: 30 Lis 2014,
Posty: 13
Witam.

Jaki silnik na swap polecacie do Punto 2 ? Wiem że było już kilka tematów na forum o tym, lecz interesuje mnie żeby jak najwięcej (o ile to możliwe) podzespołów pozostało ze obecnego silnika. Na chwilę obecną wstawiony jest: 1,2 16v Sporting 80KM

_________________
##################################################

Fiat Punto 1.2 16v '01 SPORTING Abarth

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #758150 Wysłany: 10 Sty 2015, 14:32; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
1.4 16V z Flki. I tak od fiuta przekładania elektryki, ale przynajmniej osprzęt pasuje

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760175 Wysłany: 23 Sty 2015, 14:21; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 72
1.8 16v 115km z Bravy, 1.8 16v 130km z HGT, 1.8 16v 130 z Barchetty, 1.8 tspark z alfy...jest tego ogrom. Sam wlozylem silnik z Bravy do HGT, bo wybuchl, na osprzecie oczywiscie z HGT ;)

_________________
Punto Modded Green&Black :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760180 Wysłany: 23 Sty 2015, 14:47; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
leciutki2606,
pastor08 napisał(a):
lecz interesuje mnie żeby jak najwięcej (o ile to możliwe) podzespołów pozostało ze obecnego silnika

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760181 Wysłany: 23 Sty 2015, 14:48; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
leciutki2606, zacznij pisać po polsku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760258 Wysłany: 24 Sty 2015, 00:53; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 72
oko21,
Dobrze, specjalnie dla Ciebie.
Piechuxt, podzespoły podzespołami, ale co to za frajda ?
Nie lepiej kupić taki silnik do takiej budy ?
Moim zdaniem albo grubo albo wcale. 80 KM w takiej budzie i tak już porządnie jedzie.
Silniki nie są drogie, wystarczy dobrze poszukać i można znaleźć całkiem przyzwoite jednostki z osprzętem.
Mocowanie łap silnika nie różni się aż tak bardzo w niektórych jednostkach.

_________________
Punto Modded Green&Black :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760261 Wysłany: 24 Sty 2015, 00:59; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
leciutki2606, frajda czy nie frajda, odpowiadm po prostu zgodnie z założeniami pytającego ;) A tak poza tym dużo fajniejsze jest turbo-lżejszy przód, lepsze prowadzenie, i fajniejszy moment+dalej prosty silnik, 1.8 to nie jest jakaś rewelacja

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Ostatnio edytowany przez Piechuxt, 24 Sty 2015, 01:11, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #760262 Wysłany: 24 Sty 2015, 01:03; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
leciutki2606 napisał(a):
Mocowanie łap silnika nie różni się aż tak bardzo w niektórych jednostkach.


Wystarczy, że różni się odrobinę... :mrgreen: Z łapami to jest tak 0-1, w sensie albo pasują, albo nie - i nie ważne, jaka różnica, trzeba coś kombinować. Zasadniczo to ja się z Tobą zgadzam, że przy swapie najfajniej dać coś rozwojowego, ale jak Kolega chce tak "bezproblemowo", no to ciężko będzie... :mrgreen:

Jak chcesz zostawić cokolwiek z osprzętu, a przy okazji nie bawić się z łapami/poduszkami, potem skrzynią, resztą napędu itp. to chyba tylko 1.4 16V.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760267 Wysłany: 24 Sty 2015, 01:14; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 72
No tak, każdy z nas ma rację.
W sumie, nie wiem jakie ma mocowanie górne silnika ten 1.2 silniczek, ale wiem, że jakby pokusił się na zakup silnika z HGT, to musiałby wydać 300 zł na tą łapę. Masakra. Mi się nogi ugięły jak chciałem kupić. Dobrze, że inne poduszki pasują z tej wersji 1.9.
1.4 16v to słuszny wybór, chooooociaż, wolałbym ten 1.2, dokupić do niego jakieś rzeczy i ma się więcej o pare Nm i KM.

_________________
Punto Modded Green&Black :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760286 Wysłany: 24 Sty 2015, 10:32; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
z praktycznego punktu widzenia skoro kolega ma teraz 1.2 16v 80KM, to raczej jest bez sensu wkładanie 1.4 16v 95KM. Chyba że pasuje praktycznie bez żadnych kombinacji. Skoro przy 1.8 jest więcej przeróbek, to lepiej kombinować z tym silnikiem 1.2 16v, chyba że jest na wymarciu :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760368 Wysłany: 25 Sty 2015, 00:22; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 72
Kolega wyżej ma rację. Zysk mocy niewielki i nieadekwatny do pracy przy tym oraz nakładzie pieniędzy w taką zabawę.
Nadal jestem zdania i polecam to koledze; "albo grubo albo wcale"
1.8 16V z HGT za 2 tyś zł można dorwać. Choć wolałbym na dzień dzisiejszy ten z Bravy. Jest co prawda bez zmiennych faz rozrządu, ale co za tym idzie mniej może się z*ebać.
Mi się rozsypał ten wspaniały silnik, w sumie tłok... kupiłem silnik kompletny z Bravy, fakt faktem, ma 115 KM, aleeeee...komputer został mi z HGT, kolektory i inne pierdoły też.
Podejrzewam, że mocą grzeszyć będzie.
Także, jakby coś, mam nawet kilka rzeczy jeszcze, mogę odsprzedać ewentualnie. Po więcej informacji zapraszam na PW.

_________________
Punto Modded Green&Black :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760378 Wysłany: 25 Sty 2015, 02:07; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Jeszcze nie padła jedna informacja, a jest dość istotna moim zdaniem - czy Kolega wymienia silnik, bo poprzedni np. sie rozleciał, czy po prostu chce inny. To dość istotne, bo w pierwszym przypadku i tak trzeba odwalić całą robote, jaka jest przy przekładce, więc jak najbardziej uzasadnione jest kupić 1.4 16V, jeśli okazałoby się, że wchodzi p&p... zaś jeżeli Kolega po prostu chce więcej mocy, no to opłacalność swapu na 1.4 16V faktycznie jest dyskusyjna...

... ale to nadal sprawa Kolegi pastor08 ;) - zna parametry, wie co zyska, więc jeżeli chcę taką opcje i satysfakcjonuje go zysk ~15KM, to czemu nie? Skoro tak chce?

Kolega jasno napisał, że chce zostawić jak najwięcej osprzętu z 1.2 16V - przy swapie na 1.8 z osprzętu nie zostanie nic, a i bardzo prawdopodobne, że cały napęd trzeba będzie wymienić... także rada, żeby wkładać 1.8 sama w sobie może i dobra, ale w tym przypadku się po prostu nie sprawdza ;).

A że "grubo albo wcale" - jak pisałem już, co do samej zasady to się zgadzam ;), ale w tym temacie ma średnie zastosowanie... zresztą w ten sposób, to można w nieskończoność "iść w górę" - przy takim swapie na 1.8, jeśli do zmiany byłby osprzęt i napędy, więc roboty i kosztów w cholere, to moim zdaniem można lepsze opcje wybrać - choćby t-jeta, który będzie milion razy bardziej rozwojowy. I tak wymieniać można na prawdę długo i każda propozycja jest OK, ale nie spełnia żadnego z założeń pytającego ;).

A dwa koła za dośc leciwy 1.8 to moim zdaniem kupa siana, biorąc pod uwagę, że jest duże prawdopodobieństwo trafienia śmietnika, do którego jeszcze trzeba będzie dołożyć kilka tysięcy na remont.

Kolego leciutki2606 - sam robiłeś swapa na inny silnik, także co Ci będę pisał, ile to roboty, sam przecież wiesz... :mrgreen: pewnie się też na własnej skórze przekonałeś, że przy wymianie "wszystkiego", to teoria teorią, a z praktyką bywa różnie i co do czego pasuje, to się okazuje, jak już silnik na łańcuchu wisi... no sam przyznaj, że nie miałeś tak, że na zdrowy rozum niby wszystko powinno pasować, a wchodzisz pod auto i jednak tych kilku cm brakuje...? :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760435 Wysłany: 25 Sty 2015, 16:54; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 72
Pawelec90, no w sumie tak, masz rację.

Haha, dokładnie tak jak napisałeś.
Niby blok taki sam a jednak inny :D

Kupa roboty, czasu, pieniędzy.

Akurat miałem taki problem, że okazywało się wszystko gdy silnik już wszedł, przykręciłem łapy i zacząłem wszystko podłączać.
Przeguby- chuy, nie pasuje prawy, nie da się go zmieścić, trzeba brać kątóweczkę i jechać na ostro z ucinaniem durnej łapki na misce olejowej, której w HGT nie było a w silniku z bravy już była.
Baaaa, do dzisiaj nim jeszcze nie jeżdżę. Silnik siedzi, samochód już pali, nawet była pierwsza przejażdżka, kopie niemiłosiernie aleeee....okazało się , jak zawsze z resztą, że tłumik nie pasuje w tunel miski olejowej.
Ta od HGT ma dużo szerszy tunel i tłumik wchodzi normalnie a ta od Bravy już nie.
I co? I teraz stoi i czeka na jakiegoś magika który się podejmie tego a raczej tej przeróbki.
Zrobiłbym to sam, lecz nie mam migomatu.
A jestem bardzo ciekaw, jak ma się moment i moc na papierku.
Zawsze coś, ajjj :D

_________________
Punto Modded Green&Black :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760457 Wysłany: 25 Sty 2015, 19:47; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
OT
leciutki2606, a to miska z HGT nie pasuje? Po co sobie chłopie komplikujesz?
/OT
Wracając do tematu to pierw trzeba określić budżet a później można dywagować co i jak i w jaki sposób. A i tak taniej wyjdzie kupno HGT niż swap na 1.4...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760491 Wysłany: 26 Sty 2015, 01:18; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 72
No pasować pasuję, racja, lecz problem polega na tym, że ta z HGT wygląda...w zasadzie nie wygląda i poprzedni właściciel kleił ją Poxypolem. Puszczała olej i w ogóle. Można to zrobić, ale taniej mi wychodzi lekkie przerobienie wydechu, niż spawanie aluminiowej miski no a poźniej jej wymiana, huuhuu, bo dostęp do jednej śrubki to widziałem byył meeeeeegaaa!

_________________
Punto Modded Green&Black :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760496 Wysłany: 26 Sty 2015, 03:16; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
No.. pytanie o budżet faktycznie jest zasadne - wiele osób nie zdaję sobie sprawy, jaką kase można w swapie utopić... :mrgreen: Zresztą chyba entuzjazm Kolegi pastor08 osłabł, bo od dwóch tygodni zero odzewu... ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769601 Wysłany: 29 Mar 2015, 19:14; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Zgorzelec
Rejestracja: 30 Lis 2014,
Posty: 13
Pawelec90, Entuzjazm nie opadł. Brak środków spowodował dłuższy zastój. Wstawiony nowy silnik. 1.2 80km 97tyś. km przebiegu :)

_________________
##################################################

Fiat Punto 1.2 16v '01 SPORTING Abarth

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769603 Wysłany: 29 Mar 2015, 19:32; 
 Temat postu: Re: SWAP
Pogadaj z tym gościem , wycisnął 110KM z 1.2 , niby 8,3 do sety.

https://www.youtube.com/watch?v=TTmqRR6Gpt4


Góra
  
 
 
 Post #774424 Wysłany: 05 Maj 2015, 04:31; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 27 Lis 2011,
Posty: 331
odświeżę temat żeby nowego nie zakładać, mam p2 z 1,2 8V głowica od 16V pasuje czy cały silnik trzeba? i sama wymiana silnika czy coś dodatkowo trzeba?

_________________
topic34081.html - Punciak 1,2 75KM 5D / BYŁ
topic39755.html - Punciak 1,2 60KM 3D / BYŁ
topic46661.html - Lancia Kappa 2,4 JTD wozidełko / BYŁ
post614315.html#p614315 - Rally Cinkuś / BYŁ
topic46976.html - Rally Cinkuś 1,2 8v do pracy / JEST
??? - Punto 1.2 MKII 60KM+LPG do pracy / JEST
??? - BMW E39 528i+LPG wozidełko / JEST


Góra
 Profil  
 
 
 Post #779060 Wysłany: 22 Cze 2015, 22:04; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 72
wymień cały silnik ;)

_________________
Punto Modded Green&Black :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #779104 Wysłany: 23 Cze 2015, 14:04; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 27 Lis 2011,
Posty: 331
leciutki2606 napisał(a):
wymień cały silnik ;)

sam silnik wystarczy czy coś do roboty jeszcze będzie?

_________________
topic34081.html - Punciak 1,2 75KM 5D / BYŁ
topic39755.html - Punciak 1,2 60KM 3D / BYŁ
topic46661.html - Lancia Kappa 2,4 JTD wozidełko / BYŁ
post614315.html#p614315 - Rally Cinkuś / BYŁ
topic46976.html - Rally Cinkuś 1,2 8v do pracy / JEST
??? - Punto 1.2 MKII 60KM+LPG do pracy / JEST
??? - BMW E39 528i+LPG wozidełko / JEST


Góra
 Profil  
 
 
 Post #779130 Wysłany: 23 Cze 2015, 18:08; 
 Temat postu: Re: SWAP
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 72
Zawsze jest coś jeszcze do roboty.
Powiedz mi jeszcze, po co Ci takie bajery ? Nie lepiej Ci kupić HGT-ka ?
Mi jak brakowało mocy w mk1 to uzbierałem sobie na HGT i tam możesz się bawić potwornie.
Mam też trochę zmodowanego mk1, ale to jest wiadome, że z tego nie wykrzesze się nie wiadomo ile.
Chcesz zmienić głowicę , okej. Teraz pytanie czy ona podpasuję? Kolektory (ssący i wydechowy) masz ? Komputer z wiązką, bo trzeba zasilić to wszystko jakoś....nie opłaca się. chyyyyyba....że masz kupkę kasy. :D

_________________
Punto Modded Green&Black :D


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO