You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 06:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #761183 Wysłany: 31 Sty 2015, 20:20; 
 Temat postu: Wysokie spalenie przed i po wizycie u mechanika
Offline
Forumowicz

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 31 Sty 2015,
Posty: 2
Witam jestem nowy na forum i chciałbym uzyskać informacje na temat dlaczego moje Punto II 1.2 8v tak dużo pali. Komputer pokazuje po mieście 8.3km/l a na trasie dziś zaszalało i spadło do 10.5km/l, wiem ze pokazuje ilość kilometrów do przejechania na litr paliwa. Byłem ostatio u mechanika wymieniłem filtr powietrza, odme, regulator napięcia oraz przepustnice i spalanie miało spać, miało.... Mechanik twierdzi, że sonda lambda jest nowa ale stwierdził to prawdopodobnie na podstawie jej wyglądu nie odłączając jej. Podobno podłączył się też pod komputer i błędów również niby nie pokazało. Postanowiłem, ze poszukam pomocy u Was jako, że mam dopiero 19 lat i chciałem samochód oszczędny a póki co czuje się jak bym jeździł mercedesem :) Dodam, że obroty wcześniej dość mocno sie wachały i samochód dość często sam gazował, teraz po wyczyszczeniu krokowego już nie aż tak bardzo jak wcześniej ale wciąż potrafią czasem zwiększyć swój zakres o 500-700 obrotów. Pozdrawiam i liczę na pomoc z Waszej strony.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #761185 Wysłany: 31 Sty 2015, 20:52; 
 Temat postu: Re: Wysokie spalenie przed i po wizycie u mechanika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostroróg
Rejestracja: 29 Wrz 2012,
Posty: 1004
Pomógł: 4
Sprawdź ciśnienie w oponach i to czy wszystkie koła leciutko się kręcą :)
Jeśli sonda jest niesprawna to spalanie też może być bardzo wysokie, podobnie jest z czujnikiem temperatury silnika. Stare świece też mogą być jedną z przyczyn. Możesz mieć też jakiś problem z elektryką, np alternator stawia duży opór, bo jest obciążony przez jakieś zwarcie.
Proponuję podłączyć silnik do kompa i porównać wszystkie parametry z tymi które mieszczą się w normach, żeby wykluczyć problem lub potwierdzić że problem leży w samym silniku
A przede wszystkim styl jazdy :D
Być może tankujesz paliwo mocno chrzczone :) Jak widzisz - przyczyn może być bardzo dużo

_________________
Image
"Idę swoją własną drogą, możliwe jednak, że wasza droga przez jakiś czas będzie równoległa do mojej."
Było wiśniowe Punto I 1.1 8v 55KM w wersji S [Rozbite 17.11.2014]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #761187 Wysłany: 31 Sty 2015, 21:04; 
 Temat postu: Re: Wysokie spalenie przed i po wizycie u mechanika
Offline
Forumowicz

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 31 Sty 2015,
Posty: 2
Świece był sprawdzane i przewody też są dobre a alternator jest nowy :D Tankuje cały czas na stacjach orlen więc myśle, ze mają paliwo dobre a ostatnio specjalnie zalałem bp98 żeby zobaczyć czy będzie jakaś różnica ale nic z tego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #761207 Wysłany: 31 Sty 2015, 23:13; 
 Temat postu: Re: Wysokie spalenie przed i po wizycie u mechanika
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Lip 2010,
Posty: 32
Pomógł: 1
Warto sprawdzić czy termostat działa poprawnie (np. nie jest zablokowany w pozycji pół otwartej). Czy nie puszcza płynu chłodniczego na duży obieg zanim silnik nagrzeje się do około 90 stopni. Najlepiej to sprawdzić po długim postoju auta (kilka godzin tak aby wszystko wystygło do temperatury otoczenia). Przejedź około 1 do 1.5 km (bez wcześniejszego grzania silnika), zatrzymaj auto, podnieś maskę i pomacaj chłodnicę i przewody do niej idące. Teoretycznie taki dystans jest za krótki aby płyn chłodniczy osiągną temperaturę 90 stopni, więc gorąca lub ciepła chłodnica będzie sugerowała o problemach z termostatem.

Warto też pomacać po dłuższej wycieczce każdą felgę, tarczę, bęben. Czy któraś nie jest bardziej gorąca od pozostałych. Jeżeli podczas wycieczki będziesz delikatnie hamował (najlepiej głównie silnikiem) to teoretycznie tarcze i bębny nie powinny się nagrzać. Gorące tarcze lub bębny mogą sugerować, że któryś tłoczek nie odbija i generuje zwiększony opór kół.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO