|
Obecny czas: 27 Kwi 2024, 14:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Adamovsky90 |
#766715 Wysłany:
10 Mar 2015, 02:06; Temat postu: Kolejny Temat o Mega Spalaniu, Szczegółowa opowieść |
|
|
Forumowicz |
Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 10 Mar 2015, Posty: 2
|
Witam, Zakładam temat bo Mechanicy już dla mojego problemu nie mają pomysłów na rozwiązanie No więc ta śpiewka "Moje Punto Pali jak smok, prawie 11 litrów na 100" no ale ALE - > Termostat sprawny, nie przegrzewa się > Sonda Lambda wymieniana na nówkę z BOSHA (nie chińczyk) i spalanie spadło z 11 na... 9,75 a odczyty są PRAWIDŁOWE no, raz jak zostawiłem auto odpalone (spokojnie, żona pilnowała auta) i poszedłem do bankomatu, jak wróciłem to zobaczyłem Przesławną "Marchewkę" na zegarach, ale podczas jazdy zgasła, więc nie jestem pewien czy to przypadek czy przyczyna w międzyczasie wypier... sypał się Rozrząd bo pasek strzelił (naprawiony oczywiście za 170 zł bo wyszło bezkolizyjnie w mechanizmie silnika) a tu może czymś podpowiem? > przed wymianą rozrządu silnik "topił się" własną benzyną - od tak gasł podczas zwalniania na redukcji biegu z naciśniętym sprzęgłem albo podczas "rozgrzewania silnika" po nocy - odpalanie, jazda początkowa na jedynce - spoko, z 1 biegu na 2 auto tragicznie traciło na mocy, ale jakoś ledwo się bujał i po 4 min było porządnie - a w najgorszym wypadku gasł i odpalał po 5 minutach piłowania na rozruchu silnika z wciśniętym gazem i skrzynia na "luzie" > była loteria - albo akumulator się wyładuje albo silnik przełknie to paliwo i odpali na resztkach sił aku. problem jeszcze był (a nawet czasem jest) z elektryką - nie oszukujmy się, kable mają prawie 20 lat i śniedzieje, zwłaszcza na bezpiecznikach nad silnikiem - przez co auto nie chciało odpalić albo pompa paliwowa nie szła jak należy - a jak już się przetarło kombinerkami + pilnik auto odpala, ale podsufitka, radio jak i gniazdko ładowarki nie działa, ale w jakiś magiczny sposób samo się naprawia i chodzi jak należy ( to można "przeoczyć" bo po ustawianiu rozrządu z tym problemem się nie napotkałem) błagam pomóżcie bo Jestem świeżutkim Ojcem i nie ma mowy na Zbieranie funduszy na nowe auto, a na Golfie III i Oplu Corsie II się zawiodłem i to bardzo Auto jeździ, ale nie ma "kopa" tego wciśnięcia w fotel podczas przyspieszania, i nie ma mowy o wyprzedzaniu...co dwa dni robię nim kurs po mieście po jakieś 15 km, więc baaardzo mi zależy na obniżeniu Spalania Możliwe odpowiedzi jakie słyszałem od mechaników - Amatorów Andrzejów czy Podwórkowych magików z nieukończoną szkołą Mechaniki samochodowej - to regulacja ciśnienia pompy paliwa ALBO regulacja Wtrysków, chociaż 2 wykluczam, bo silnik był porządnie przejrzany przy wymianie rozrządu, a Ziomek przypalając pecika mówi mi "Panie, Nic z Tym spalaniem już nie zrobisz, nie wierz Pan w regulacje czy w niby poprawki, bo tylko wyciągną z pana kasę, a G* to panu da"
|
|
Góra |
|
|
|
|
karasek38 |
#766717 Wysłany:
10 Mar 2015, 06:37; Temat postu: Re: Kolejny Temat o Mega Spalaniu, Szczegółowa opowieść |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostroróg Rejestracja: 29 Wrz 2012, Posty: 1004 Pomógł: 4
|
Z twojej mega opowieści wynika, że nie zacząłeś od rzeczy podstawowych, które sprawdza się w takich przypadkach. Takich jak sprawdzenie ciśnienia w oponach, lub tego czy wszystkie kola toczą się bez oporów. Kolejnymi elementami, które można wymienić to filtr powietrza, świece i czujnik temperatury silnika. Przede wszystkim powinieneś podpiąć się pod komputer aby sprawdzić jakie błędy zostały zapisane podczas zapalenia się marchewki, bo to być może nakieruje na przyczynę problemów. Ja bym wymienił także filtr paliwa oraz sprawdził czy nie ma gdzieś wycieku paliwa, ponieważ miałem podobne objawy, że auto gasło mi przy dojeździe do świateł i nieraz traciło moc. okazało się, że przy samej pompie paliwa miałem wyciek Sama pompa też może być niesprawna. Spróbuj także wyczyścić przepustnicę oraz silniczek krokowy. Jest wiele możliwych przyczyn, prześledź uważnie temat topic37646.html, może coś ci się nasunie. No i nie licz, że podczas jazdy w cyklu miejski będziesz miał spalanie rzędu 5,5l/100km
_________________
"Idę swoją własną drogą, możliwe jednak, że wasza droga przez jakiś czas będzie równoległa do mojej." Było wiśniowe Punto I 1.1 8v 55KM w wersji S [Rozbite 17.11.2014]
|
|
Góra |
|
|
STax |
#766727 Wysłany:
10 Mar 2015, 09:09; Temat postu: Re: Kolejny Temat o Mega Spalaniu, Szczegółowa opowieść |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Warto by było sprawdzić też rozrząd bo może jest przestawiony i dlatego nie ma mocy i duzo pali. Druga sprawa, że w mieście na krótkich dystansach to normalne, że spali 8 czy 9l na 100km, jeśli stoisz w korkach to i 10 jest realne.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#766815 Wysłany:
10 Mar 2015, 21:35; Temat postu: Re: Kolejny Temat o Mega Spalaniu, Szczegółowa opowieść |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Również potwierdzam to, co karasek38, napisał. Świece, filtr oraz czujnik temp silnika [ chodzi o ten przy cewkach] mają bardzo duże znaczenie. Zwłaszcza czujnik płynu, który ma wpływ na spalanie jak silnik jest zimny.
|
|
Góra |
|
|
Adamovsky90 |
#767015 Wysłany:
12 Mar 2015, 02:44; Temat postu: Re: Kolejny Temat o Mega Spalaniu, Szczegółowa opowieść |
|
|
Forumowicz |
Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 10 Mar 2015, Posty: 2
|
Świece czyszczone, filtr powietrza wymieniony 5 mies temu, linka hamulcowa niedawno mi poszła, więc nie wiem czy ta linka ma jakiś chociaż minimalny wpływ na toczenie kół - bo chyba ta linka hamulcy nie odciąga a własnie zaciska, nie? miałem na celu wymianę filtr paliwa, ale przed wymianą sondy lambdy... pachniało benzyną przy tylnich siedzeniach - bo poprzedni właściciel straszną pomagierkę zrobił z całym tym ustrojstwem pod fotelami ( zapomniałem dodać, że wskaźnik paliwa nie pokazuje prawidłowo, jak jeżdżę - nigdy wskazówka nie sięgała czerwonej kreski, a Dioda pali w odpowiednim momencie (jakieś 40km przed wypiciem paliwa) ale wrócę do pomysłu zmiany pompy paliwa @ STax > nie ma mowy o złym nastawieniu rozrządu - po strzeleniu paska był na nowo ustawiany ( 2 mies temu ) aż tak szybko by się nie zdążyło zepsuć... chyba co do czujnika temperatury silnika i pompy paliwa to samemu da się to wymienić nie mając własnego garażu? Drogie takie rzeczy?
|
|
Góra |
|
|
karasek38 |
#767017 Wysłany:
12 Mar 2015, 06:41; Temat postu: Re: Kolejny Temat o Mega Spalaniu, Szczegółowa opowieść |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostroróg Rejestracja: 29 Wrz 2012, Posty: 1004 Pomógł: 4
|
Świec się nie czyści, tylko wymienia, ponieważ szczelina po czyszczeniu może być za duża. Jeżeli pachnie paliwem w okolicach siedzeń z tyłu to musi być gdzieś wyciek, bo to nie jest normalny objaw. Czujnik temperatury jest wkręcony w blok silnika i przypięty na wtyczkę, poradzisz sobie z jednym kluczem bez warsztatu, natomiast z pompą paliwa jest dużo więcej roboty
_________________
"Idę swoją własną drogą, możliwe jednak, że wasza droga przez jakiś czas będzie równoległa do mojej." Było wiśniowe Punto I 1.1 8v 55KM w wersji S [Rozbite 17.11.2014]
|
|
Góra |
|
|
KRAMPIK89 |
#767021 Wysłany:
12 Mar 2015, 07:55; Temat postu: Re: Kolejny Temat o Mega Spalaniu, Szczegółowa opowieść |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Lut 2014, Posty: 188 Pomógł: 10
|
Otwórz dekielek pompy paliwa znajdujący się pod tylnym siedzeniem i obadaj jaka jest tam sytuacja. Po tym jak dostaniesz się do pompy , włącz zapłon i popatrz czy nigdzie nic nie wycieka .
_________________ Najlepszy tuning to brak tuningu !
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#767039 Wysłany:
12 Mar 2015, 11:33; Temat postu: Re: Kolejny Temat o Mega Spalaniu, Szczegółowa opowieść |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Może być uszkodzony przewód odpowietrzający i w przypadku tankowania do pełna może tamtędy uciekać paliwo. Czujnik jest w okolicy cewek i kosztuje ok 50 zl.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|