You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 18:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #769219 Wysłany: 27 Mar 2015, 12:16; 
 Temat postu: Tylne lewe postojowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Mar 2015,
Posty: 6
Witam. Mam problem z tylnym światłem postojowym w moim Fiacie Punto 1. Żarówka jest dobra na 100 %, a nie świeci. W prawym postojowe tylne działa.
Czy możecie podpowiedzieć jak sprawdzić miernikiem czy prąd dochodzi do styków w przewodzie zasilającym tylne lampy oraz jak sprawdzić styki w miejscu gdzie wkłada się żarówkę od postojowego. Dlaczego pytam. Bo jeśli nie dochodzi napięcie tzn. że jest to jakaś grubsza sprawa i muszę udać się do elektryka. Ewentualnie podpowiedżcie co mogę jeszcze we własnym zakresie sprawdzić. Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #769220 Wysłany: 27 Mar 2015, 12:18; 
 Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 27 Cze 2013,
Posty: 738
Pomógł: 4
Wyczyść styki wtyczki od lampy. Może pomóc.

_________________
Moje taczki:
Fiat Punto:http://fiatpunto.com.pl/topic48033.html
Audi 80: http://fiatpunto.com.pl/topic51638.html
ImageImage
Image
Driiive.com>>>https://driiive.com/Dafit/Audi80RagusaGreen/#
Instagram:>>>https://www.instagram.com/po_prostu_dafit/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769221 Wysłany: 27 Mar 2015, 12:26; 
 Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Mar 2015,
Posty: 6
Już próbowałem i nic

[ Dodano: 27 Mar 2015, 11:26 ]

Szybciej będzie zrobić najpierw pomiar napięcia na stykach, tylko nie wiem jak ten miernik podłączyć. Czy minus na masę i resztę to już z normalnie tzn. czerwonym jechać po stykach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769266 Wysłany: 27 Mar 2015, 19:33; 
 Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Jeśli chcesz zmierzyć miernikiem uniwersalnym napięcie w gnieździe żarówki, to ustawiasz go na selektorze wyboru zakresu pomiarowego na pozycję 20V DC ( lub V DC dla automatu), przewody pomiarowe wkładasz do gniazdek miernika, czerwony do gniazdka V a czarny do COM. Bateria musi być sprawna, a przewody pomiarowe nie mogą mieć przerwy. Po włączeniu obwodu oświetlenia końcówkę pomiarową czerwoną przykładasz do blaszki stykowej, do której w normalnych warunkach dotyka „stopka” żarówki ( tej głębiej) a drugą końcówką pomiarową czarną dotykasz do zewnętrznej blaszki stykowej, do której dotyka żarówka swoim „ bokiem”. Jeśli pojawi się na wyświetlaczu miernika napięcie akumulatora, trzeba poszukać nieprawidłowości w wyprofilowaniu blaszek stykowych, pamiętając, że wyginanie blaszek wykonujemy, gdy zasilanie oświetlenia jest wyłączone ( chodzi o to by nie zrobić zwarcia). Jeśli napięcia nie będzie, lub będzie ono bardzo niskie, trzeba oczyścić wtyczkę zasilającą lampę tylną i spróbować zmierzyć napięcie ponownie. Czasem wtyczka jest wewnątrz silnie zabrudzona, lub zakurzona, po jej wyczyszczeniu można ją potraktować preparatem poprawiającym „kontakt” połączeń elektrycznych. Blaszki stykowe żarówki można również delikatnie przetrzeć.

[ Dodano: 27 Mar 2015 18:33 ]

Przy okazji rzuć okiem na bezpiecznik F2 znajdujący się w skrzynce bezpiecznikowej obok kolumny kierowniczej (ostatni po prawej drugi rząd) mający wartość 10A. Bezpiecznik mógł zadziałać, gdy przepaliła się „stara” żarówka. :wink:

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769270 Wysłany: 27 Mar 2015, 19:47; 
 Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostroróg
Rejestracja: 29 Wrz 2012,
Posty: 1004
Pomógł: 4
AndyPol napisał(a):
Przy okazji rzuć okiem na bezpiecznik F2 znajdujący się w skrzynce bezpiecznikowej obok kolumny kierowniczej (ostatni po prawej drugi rząd) mający wartość 10A. Bezpiecznik mógł zadziałać, gdy przepaliła się „stara” żarówka. :wink:

Wtedy nie świeciłaby także prawa przednia żarówka. W PI są one puszczone przez bezpieczniki "na krzyż", czyli LP+PT oraz PP+LT :)

_________________
Image
"Idę swoją własną drogą, możliwe jednak, że wasza droga przez jakiś czas będzie równoległa do mojej."
Było wiśniowe Punto I 1.1 8v 55KM w wersji S [Rozbite 17.11.2014]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769271 Wysłany: 27 Mar 2015, 20:11; 
 Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
O niedziałającym oświetleniu przednim nic Kolega woxala12 nie wspomina, podałem lokalizację bezpiecznika, by w razie zwarcia przy próbie zmierzenia napięcia na blaszkach stykowych żarówki, łatwo było go wymienić i odnaleźć. Jak również sprawdzić sam bezpiecznik, gdyż podczas naprawy różnie to bywa.
Obwód ten zabezpieczony bezpiecznikiem F2 zasila również światło pozycyjne przednie prawe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej prawe, oświetlenie radia, zestawu wskaźników, lampkę kontrolną świateł pozycyjnych, oświetlenie konsoli itd. :wink:

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769466 Wysłany: 29 Mar 2015, 14:53; 
 Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Mar 2015,
Posty: 6
AndyPol napisał(a):
O niedziałającym oświetleniu przednim nic Kolega woxala12 nie wspomina, podałem lokalizację bezpiecznika, by w razie zwarcia przy próbie zmierzenia napięcia na blaszkach stykowych żarówki, łatwo było go wymienić i odnaleźć. Jak również sprawdzić sam bezpiecznik, gdyż podczas naprawy różnie to bywa.
Obwód ten zabezpieczony bezpiecznikiem F2 zasila również światło pozycyjne przednie prawe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej prawe, oświetlenie radia, zestawu wskaźników, lampkę kontrolną świateł pozycyjnych, oświetlenie konsoli itd. :wink:


Przednie oswietlenie jest. Jutro wezmę się za sprawdzanie styków. Jeśli uda mnie sie naprawic, podzielę się spostzreżeniami. Za wszystkie porady dziękuje. pozdrawiam.

[ Dodano: 29 Mar 2015, 13:06 ]

AndyPol napisał(a):
O niedziałającym oświetleniu przednim nic Kolega woxala12 nie wspomina, podałem lokalizację bezpiecznika, by w razie zwarcia przy próbie zmierzenia napięcia na blaszkach stykowych żarówki, łatwo było go wymienić i odnaleźć. Jak również sprawdzić sam bezpiecznik, gdyż podczas naprawy różnie to bywa.
Obwód ten zabezpieczony bezpiecznikiem F2 zasila również światło pozycyjne przednie prawe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej prawe, oświetlenie radia, zestawu wskaźników, lampkę kontrolną świateł pozycyjnych, oświetlenie konsoli itd. :wink:

Witam kolegę. Faktycznie nie sprawdziłem przedniego prawego oświetlenia od postojowego. Też nie działa. Czyli może to byc bezpiecznik, który to jest odpowiedzialny za te światła.

[ Dodano: 29 Mar 2015, 13:53 ]

AndyPol napisał(a):
Jeśli chcesz zmierzyć miernikiem uniwersalnym napięcie w gnieździe żarówki, to ustawiasz go na selektorze wyboru zakresu pomiarowego na pozycję 20V DC ( lub V DC dla automatu), przewody pomiarowe wkładasz do gniazdek miernika, czerwony do gniazdka V a czarny do COM. Bateria musi być sprawna, a przewody pomiarowe nie mogą mieć przerwy. Po włączeniu obwodu oświetlenia końcówkę pomiarową czerwoną przykładasz do blaszki stykowej, do której w normalnych warunkach dotyka „stopka” żarówki ( tej głębiej) a drugą końcówką pomiarową czarną dotykasz do zewnętrznej blaszki stykowej, do której dotyka żarówka swoim „ bokiem”. Jeśli pojawi się na wyświetlaczu miernika napięcie akumulatora, trzeba poszukać nieprawidłowości w wyprofilowaniu blaszek stykowych, pamiętając, że wyginanie blaszek wykonujemy, gdy zasilanie oświetlenia jest wyłączone ( chodzi o to by nie zrobić zwarcia). Jeśli napięcia nie będzie, lub będzie ono bardzo niskie, trzeba oczyścić wtyczkę zasilającą lampę tylną i spróbować zmierzyć napięcie ponownie. Czasem wtyczka jest wewnątrz silnie zabrudzona, lub zakurzona, po jej wyczyszczeniu można ją potraktować preparatem poprawiającym „kontakt” połączeń elektrycznych. Blaszki stykowe żarówki można również delikatnie przetrzeć.

[ Dodano: 27 Mar 2015 18:33 ]

Przy okazji rzuć okiem na bezpiecznik F2 znajdujący się w skrzynce bezpiecznikowej obok kolumny kierowniczej (ostatni po prawej drugi rząd) mający wartość 10A. Bezpiecznik mógł zadziałać, gdy przepaliła się „stara” żarówka. :wink:

Mam do Ciebie pytanie jeszcze jedne. Jakie powinno być napięcie na stykach obudowy gdzie znajdują się żarówki
?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769587 Wysłany: 29 Mar 2015, 17:17; 
 Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Napięcie na blaszkach stykowych żarówki, to napięcie akumulatora. Możesz zmierzyć wartość na klemach- zaciskach akumulatora i przy sprawnej instalacji i bezpieczniku na blaszkach stykowych Będziesz miał podobne ( może nieznacznie niższe napięcie). Przy naładowanym akumulatorze może to być napięcie np. 12,6V DC podobne powinieneś zmierzyć na blaszkach stykowych żarówki.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769588 Wysłany: 29 Mar 2015, 17:36; 
 Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Mar 2015,
Posty: 6
AndyPol napisał(a):
Napięcie na blaszkach stykowych żarówki, to napięcie akumulatora. Możesz zmierzyć wartość na klemach- zaciskach akumulatora i przy sprawnej instalacji i bezpieczniku na blaszkach stykowych Będziesz miał podobne ( może nieznacznie niższe napięcie). Przy naładowanym akumulatorze może to być napięcie np. 12,6V DC podobne powinieneś zmierzyć na blaszkach stykowych żarówki.

Zrobiłem pomiar na kostce łaczącej z kloszem styków. Czarny przewód przyłozyłem do styku czarnego przewodu gdzie jest przyłączony czarny kabelek czyli jako masa a czerwonym po kolejnych stykach. Tak więc tylko od postojowego nie dochodzi napięcie a potem jechałem też jechałem po stykach tak jak opisałeś na blaszkach stykowych i tez nie dochodzi napięcie. Pozostałe światła przednie tylne w różnych konfiguracjach są tylko tylnego postojowego niema. Nie wiem co dalej mam począć.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769589 Wysłany: 29 Mar 2015, 17:41; 
 Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Skoro nie Masz tego oświetlenia na przedniej i tylnej lampie, to być może wina leży w przepalonym bezpieczniku F2. Sprawdzałeś go, czy się nie przepalił?

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769591 Wysłany: 29 Mar 2015, 17:55; 
 Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Mar 2015,
Posty: 6
AndyPol napisał(a):
Skoro nie Masz tego oświetlenia na przedniej i tylnej lampie, to być może wina leży w przepalonym bezpieczniku F2. Sprawdzałeś go, czy się nie przepalił?

Na przedniej jak pisałem jest wyżej, bo faktycznie wcześniej bezpiecznik był przepalony z powodu może gdzież na chwilę zrobiłem zwarcie podczas pomiarów. Ale teraz tam jest okey. Proszę o jeszcze jakies rady jak dalej postępować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769593 Wysłany: 29 Mar 2015, 17:59; 
 Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Na samej kostce lampy na przewodzie czarnym Będziesz miał „masę”, natomiast na przewodzie żółto –czarnym będzie „plus” do żarówki świateł pozycyjnych. Kostka musi być czysta, a styk pewny. Można rzucić okiem, czy przewody nie są gdzieś przełamane. Prawdopodobnie przed kostką, jeśli na niej nie ma napięcia.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #769600 Wysłany: 29 Mar 2015, 18:58; 
 Temat postu: Re: Tylne lewe postojowe.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 27 Mar 2015,
Posty: 6
AndyPol napisał(a):
Na samej kostce lampy na przewodzie czarnym Będziesz miał „masę”, natomiast na przewodzie żółto –czarnym będzie „plus” do żarówki świateł pozycyjnych. Kostka musi być czysta, a styk pewny. Można rzucić okiem, czy przewody nie są gdzieś przełamane. Prawdopodobnie przed kostką, jeśli na niej nie ma napięcia.
Jutro dalej będę próbował rozwiązać problem stosując Twoje porady. Na dziś dziękuje i pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO