|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
rozwrot |
#685449 Wysłany:
14 Sie 2013, 09:56; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Sie 2013, Posty: 1
|
Witam. na początku chciałbym się przywitać. Właśnie dołączyłem do Waszego forum, gdyż stałem się "współposiadaczem" Punciaka II teściowej i od kilku dni dopada mnie problem wspomagania. Objaw jest taki, ze po nocy zapala się kontrolka kierownicy, ale wspomagania działa normalnie. Jak wyłączę i włączę silnik to kontrolka już się nie pali i można cały dzień jeździć bez usterki. Rano znowu zonk. Początek końca czujnika? A może "magiczny" alternator nie ładuje jak trzeba aku i stąd te poranne problemy z prądem?
Pozdrawiam, Mariusz
|
|
Góra |
|
|
|
|
cosin |
#735452 Wysłany:
30 Cze 2014, 10:25; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Adam
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 27 Cze 2014, Posty: 5
|
U mnie sporadycznie ale też wspomaganie siada. Punto 2FL. Zawsze przy manewrowaniu parkingowym. Kąt skręcenia kół u mnie jest nieistotny (nie ważne czy zaczynam skręcać czy już skręt jest maksymalny, kierunek skrętu bez różnicy). Wziąłem się za odkręcenie silnika wspomagania Sama płytka jest tak uboga w luty i obwody, że nie ma zbytnio lutów do poprawy, a te które są, wyglądają idealnie. Poza tym przelutowując tu piny, łatwo spalić układziki. Na płytce są chyba 3 czujniki faz (silnik jest 3F). Generalnie w "silniku" po FL nie ma co poprawiać fabryki. Zmierzyłem napięcie w instalacji auta bo tu upatruję źródło problemu. 1 - Na wyłączonym silniku, bez włączonych odbiorników prądu - 13V 2 - Włączony silnik ~13,75V 3- Włączony silnik i światła mijania - ~13,5V 4 - Włączony silnik, światła mijania, radio i dmuchawa nawiewu (czyli tak jak na codzień jest auto używane) ~13,4V Gdy w pomiarze 4 dodałem kręcenie kierownicą od oporu do oporu to napięcie spada skokami nawet do 12,7V (na wolnych obrotach).
|
|
Góra |
|
|
surec |
#736885 Wysłany:
15 Lip 2014, 21:29; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 31 Sie 2007, Posty: 15
|
[quote="kormateusz"]... *C1005 - Czujniki momentu obr. wału silnika ...[quote] U mnie wywaliło błąd C1005, ale dwie informacje: silnik czujnik położenia kiery. Zrobiłem kalibrację czujnika (miał rózne momenty na skrajnych położeniach) Wspoma wyłącza się sporadycznie (jak wcześniej). Sądzę, że centralka i silnik jest oki (silnik mam bez przekaźników, rozbierałem, nic nie znalazłem). 1,2 16V FL. Wymieniać czujnik? Jest możliwość dokładniejszej diagnozy, sprawdzenia?
|
|
Góra |
|
|
rad_mol |
#743727 Wysłany:
18 Wrz 2014, 01:30; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Radek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Wrz 2014, Posty: 11
|
Witam, w moim puncie wspomaganie czasem się wyłączało a czasem działało. Niestety od jakiegoś czasu raczej nie działa (sporadycznie zdarza się że jest ok). Czy znacie może kogoś z okolic Krakowa kto ewentualnie mógłby sprawdzić (wymienić) mi luty i przekaźniki lub miałby inny pomysł jeszcze co może być nie tak? Z tego co czytam naprawa ta nie jest dość skomplikowana ale nie mam lutownicy i nie chciałbym niczego uszkodzić, nie znam się na tym zbyt dobrze.
|
|
Góra |
|
|
jarson55 |
#744414 Wysłany:
22 Wrz 2014, 23:29; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jarek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 22 Wrz 2014, Posty: 408 Pomógł: 6
|
Witam serdecznie, ma ktoś może na zbyciu dobry czujnik kąta skrętu od wspomagania elektrycznego?
_________________ A to moja kropka - topic51499.html
|
|
Góra |
|
|
Ćwikła |
#745263 Wysłany:
29 Wrz 2014, 20:22; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 12 Lip 2014, Posty: 29
|
Witam , mam na sprzedanie centralke do punto 2 za 100zł + przesyłka. Tel-884035954
|
|
Góra |
|
|
jarson55 |
#745886 Wysłany:
04 Paź 2014, 15:25; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jarek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 22 Wrz 2014, Posty: 408 Pomógł: 6
|
dziękuje ale to nie centralka, czujnik jest w kolumnie i zakupiłem już całą kolumnę razem z centralką.
_________________ A to moja kropka - topic51499.html
|
|
Góra |
|
|
bart_zz |
#769612 Wysłany:
29 Mar 2015, 21:26; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 29 Mar 2015, Posty: 18
|
Witam. Co moze byc przyczyna wylaczenia wspomagania przy skrecaniu kierownicy na maxa jadac do tylu?
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#769618 Wysłany:
29 Mar 2015, 22:06; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Jaki jest błąd po podłączeniu pod kompa?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
bart_zz |
#769622 Wysłany:
29 Mar 2015, 22:52; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 29 Mar 2015, Posty: 18
|
Tego to nie wiem. Po wylaczeniu i wlaczeniu silnika wszystko wraca do normy. I dzieje sie to tylko na wstecznym po skreceniu kierownicy na maxa.
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#779662 Wysłany:
30 Cze 2015, 14:22; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
Itus |
#784073 Wysłany:
07 Wrz 2015, 19:42; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Forumowicz |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 07 Wrz 2015, Posty: 1
|
Witam Was !
Mam problem ze wspomaganiem Fiat Punto 2003r.(grudzień) 1.3JTD i się wyłącza podczas jazdy bez względu na to czy skręcam czy nie z początku pojawiało się to sporadycznie (głównie przy dużej wilgotności) a teraz się nasiliło.
Po podłączeniu komputera wyskoczyły dwa błedy:
C 1005 C 102
Mógłby mi ktoś napisać od czego mam zacząć ? I potencjalnie jakie są koszty wymiany tego
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
markiz |
#787980 Wysłany:
09 Lis 2015, 16:16; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Forumowicz |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 09 Lis 2015, Posty: 1
|
Cześć.
Wyjąłem silniczek na oko, wygląda ok, ale nie wiem jak go sprawdzić (czy wystarczy te luty na płytce obadać?).
Centralka daje 4V na kable do silniczka, czy to nie za mało?
Jak sprawdzić samą centralkę?
PS. Macie kogoś sprawdzonego kto ogarnąłby ten temat za mnie w Poznaniu? (nie czuję się najmocniejszy w takich tematach, ale po przygodach z mechanikami bez polecenia nie pojadę już do żadnego).
Pzdr Marcin
|
|
Góra |
|
|
Puntoser |
#788277 Wysłany:
12 Lis 2015, 21:46; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Sty 2013, Posty: 7
|
Hello.
Skad wiadomo ze centralka wspomagania padla jesli to nie zimne luty sa uwalone ? Jak sprawdzic silnik ? U mnie wspomaganie padlo jakies dwa lata temu. Zona olewala naprawe. Ja raz bylem u mechnika i niby wymienil calu silnik. Padlo po pol roku.
Postanowilem zabrac sie w koncu za to wspomaganie.
A zna ktos jakiegos dobrego mechanika/elektryka z Będzin/Sosnowiec okolice ?
pozdrowki.
|
|
Góra |
|
|
rad_mol |
#834966 Wysłany:
01 Mar 2018, 00:54; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Radek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Wrz 2014, Posty: 11
|
Hej, koledzy powiecie jak odpiąć ta ostatnia (bliżej tunelu srodkowego) kostkę od centralki przy jej wymianie? Wszystkie pozostałe ładnie schodzą a tą coś trzyma a nie chce urwać tych kabelków. Ktoś mial taki problem?
|
|
Góra |
|
|
Adidadi |
#847296 Wysłany:
18 Kwi 2019, 13:09; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Bychawa/Lublin Rejestracja: 09 Paź 2011, Posty: 37
|
Witajcie kochani
Ostatnio i mnie dopadł problem wspomagania.
Auto odpalam normalnie, przez chwile wszystko działa jak należy ale po paru minutach zaczyna dziwnie "terkotać" "pykać" (nie wiem jak to nazwać)jeśli kierownica jest w pozycji zerowej. Dźwięki wydaje się dochodzić z silniczka raczej. Wspomaganie nadal działa, po kolejnych paru minutach zapala się kontrolka kierownicy i już wspomagania zero. Wystarczy zgasić auto i odpalić od nowa aby cała sytuacja się powtórzyła od początku. W silniku przelutowałem dla pewności połączenia aby wyeliminować zimne luty, ale niestety nie rozwiązało to problemu.
Czy te dźwięki na pewno kierują mnie dobrze na awarie silnika ? Będę wdzięczny za pomoc. Auto Punto II FL 1.4 04'
|
|
Góra |
|
|
adamori |
#858352 Wysłany:
12 Mar 2022, 12:18; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Forumowicz |
Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 12 Mar 2022, Posty: 1
|
Witam wszystkich na forum. Opiszę po krótce swój przypadek ze wspomaganiem w moim Punto2 II. Jakiś miesiąc temu podczas jazdy "nagle" przestało działać wspomaganie kierownicy, zapaliła się kontrolka i tak zostało...Podjechałem do mechanika, podpiął pod komputer, wyskakuje błąd C1007-błąd silnika elektrycznego. Wymieniłem silnik wspomagania ( używany, ale sprawny ) - nadal wyskakuje błąd silnika... Postanowiłem wymienić centralkę ( sterownik, również używany z tej samej kolumny kierowniczej co silniczek )...no i wspomaganie wróciło, wszystko działa, kontrolka się nie pali. Dodam, że podczas wymiany samochód stał prosto, koła również ustawione na wprost ;-) Wnioskuję, że padła centralka mimo, że wyskakiwał błąd silnika elektrycznego. Ale do rzeczy...po tej operacji wymiany, po uruchomieniu samochodu i powolnym ruszeniu kierownica samoczynnie skręca lekko w lewo i w rezultacie samochód troszkę znosi na lewą stronę. Pytanie do forumowiczów i znawców tematu, co zrobić, żeby wszystko wróciło do normy? Czy to kwestia jakiejś kalibracji centralki czy czujnika skrętu? Mam nadzieję, że czujnika nie trzeba wymieniać, skoro błąd nie wyskakuje?
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#858353 Wysłany:
12 Mar 2022, 16:27; Temat postu: Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
adamori napisał(a): po tej operacji wymiany, po uruchomieniu samochodu i powolnym ruszeniu kierownica samoczynnie skręca lekko w lewo i w rezultacie samochód troszkę znosi na lewą stronę. Pytanie do forumowiczów i znawców tematu, co zrobić, żeby wszystko wróciło do normy? Czy to kwestia jakiejś kalibracji centralki czy czujnika skrętu? Mam nadzieję, że czujnika nie trzeba wymieniać, skoro błąd nie wyskakuje? Trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić wskazanie kąta skrętu i momentu. Należy ustawić kierownicę idealnie do jazdy na wprost i odczytać obydwa wskazania. Zakładam, że co najmniej jedno z nich będzie różne od 0. Trzeba będzie dokonać kalibracji. Jeśli masz kabel i MultiEcuScan'a to samodzielnie to ogarniesz
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|